Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 14.10.2020

 

Ca urmare a notificării adresate de CSIKI BELA cu domiciliul/sediul în orașul Baraolt, str. Kossuth Lajos, nr. 241, județul Covasna, privind PUZ – ZONĂ IS – COMERȚ - ”Construirea unui magazin cu produse din carne și brânzeturi, drumuri de acces, alei carosabile și pietonale, spațiu parcare, amenajări exterioare, sistematizare verticală, panouri firmă și publicitate, signalistică, împrejmuire, branșamente și organizare de șantier”, propus a fi amplasat în orașul Baraolt, str. Kossuth Lajos, nr. 239, intravilan, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4920/08.09.2020, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 29.10.2020 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 22/29.09.2020);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Plan Urbanistic Zonal PUZ – ZONĂ IS – COMERȚ - ”Construirea unui magazin cu produse din carne și brânzeturi, drumuri de acces, alei carosabile și pietonale, spațiu parcare, amenajări exterioare, sistematizare verticală, panouri firmă și publicitate, signalistică, împrejmuire, branșamente și organizare de șantier”, propus a fi amplasat în orașul Baraolt, str. Kossuth Lajos, nr. 239, CF nr. 27474 și 27478, intravilan, judeţul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivul planului prevede ”Construirea unui magazin cu produse din carne și brânzeturi, drumuri de acces, alei carosabile și pietonale, spațiu parcare, amenajări exterioare, sistematizare verticală, panouri firmă și publicitate, signalistică, împrejmuire, branșamente și organizare de șantier” de tip Penny Market, pentru care este necesară modificarea funcțiunii zonei, din zonă de locuințe individuale în zonă de Instituții și servicii – comerț.

Terenul este situat în intravilanul localității, în zona de locuințe și dotări aferente conform PUG aprobat prin HCL nr. 17/2000.

Suprafața totală a terenului studiat este de 6570 mp, teren aflat în proprietate privată a solicitanților Csiki Bela și soția. Terenul figurează în CF nr. 27474 și 27478 și este accesibil din str. Kossuth Lajos.

Planul urbanistic zonal stabilește strategia și reglementările necesare rezolvării problemelor de ordin funcțional, tehnic, volumetric și estetic din cadrul zonei studiate și are în vedere următoarele categorii de probleme:

  • Armonizarea funcțiunii propuse (comercială) cu funcțiunile preexistente în vecinătate – amplasamentul studiat se află în vecinătatea unor locuințe individuale;
  • Rezolvarea parcării necesare pentru obiectivul propus;
  • Rezolvarea circulației carosabile și pietonale ce va asigura accesul la obiectivul propus;
  • Asigurarea echipării tehnico-edilitare a zonei: alimentarea cu apă, canalizare, sistemul de încălzire, alimentarea cu energie electrică, telefonie;
  • Amenajarea urbanistică a teritoriului studiat;
  • Zonificarea funcțională a terenului, având în vedere caracterul obiectivelor propuse și folosirea optimă a terenului;
  • Reglementări specifice detaliate (permisiuni și restricții) incluse în regulamentul local de urbanism aferent PUZ.

Zona studiată are următoarele vecinătăți:

  • Pe latura N-E: proprietate privată Csiki Bela
  • Pa latura S: proprietate privată Csiki Noemi
  • Pe latura N-V: teren aflat în domeniul public, în administrarea UAT Baraolt, teren constând în zone verzi aferente str. Kossuth Lajos
  • Pe celelalte laturi terenul se învecinează cu drumuri de exploatare de pământ cu lățimi variabile între 3 și 5 m.

Bilanț teritorial – existent și propus:

 

 

 

 

 

 

 

BILANȚ TERITORIAL

 

EXISTENT

PROPUS

Suprafață (mp)

Procent (%)

Suprafață (mp)

Procent (%)

L

LOCUINȚE

6570

100.00

0

0.00

IS com

INSTITUȚII ȘI SERVICII – COMERȚ, din care:

0

0.00

6570

100.00

 

- construcții

0

0.00

1487.2

22.64

  • alei asfalt

0

0.00

2010

30.59

  • alei beton

0

0.00

146

2.22

  • parcaje cu pavaje

0

0.00

1106

16.83

  • trotuare

0

0.00

264

4.02

  • zone verzi

0

0.00

1557

23.70

ID

PRODUCȚIE ȘI DEPOZITARE

0

0.00

0

0.00

C

CAI DE COMUNICAȚIE

0

0.00

0

0.00

SP

SPAȚII PLANTATE

0

0.00

0

0.00

GC

GOSPODĂRIE COMUNALĂ

0

0.00

0

0.00

SUPRAFAȚĂ TEREN STUDIAT

6570

100.00

6570

100.00

P.O.T

0.00

 

 

22.64

C.U.T

0.00

 

 

0.23

Numărul de locuri de parcare – 85 din care 4 pentru persoane cu handicap locomotor.

Indici urbanistici: procentul de ocupare maxim propus prin prezentul PUZ este de 30% motivat de limita existentă deja în zona prevăzută prin PUG. Ținând seama de regimul de înălțime permis (parter), CUT este 0,30.

Asigurare utilităţi:

Alimentarea cu apă și evacuare ape uzate - se vor face branșamente la apă, precum și racord la rețeaua de canalizare menajeră, la căminele de racord și branșament indicate în avizul furnizorului de apă.

Canalizarea pluvială. Apele pluviale colectate de pe platformele din incintă se vor trece printr-un separator de hidrocarburi.

Alimentarea cu energie electrică - se va face la rețeaua existentă în zonă.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: terenul este situat în intravilanul orașului Baraolt pe strada Kossuth Lajos, nr. 239. Terenul este neîmprejmuit și figurează la cadastru ca fiind liber de construcții;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus, cu o suprafață de 6570 mp, aflat în proprietate privată a solicitanților Csiki Bela și soția. Terenul figurează în CF nr. 27474 și 27478 și este accesibil din str. Kossuth Lajos;

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 41/05.12.2019, emis de Primăria Orașului Baraolt, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- solicitarea și obținerea Avizului de Gospodărire a Apelor Covasna;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 01 09.2020 şi 04.10.2020;

- Anunț public + Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC privind participarea la ședinta din data de 29.09.2020 și procesul verbal al ședinței nr. 22/29.10.2020;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                            Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                        Ing. Farkas Berta