Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 26.11.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de AZOC-STAR SRL, S.C. HIPPOPROJECT SRL, BORCONI-SZEDRESSY EMIL, KELEMEN JULIANNA, LUPÁNY GÁBOR, LUPÁNY ÉVA, MORICZ-BIRÓ LEVENTE cu sediul în municipiul București, sector 4, Complex Fortuna, Intrarea Binelui, nr. 1A, Birourile 15-18, în scopul „ELABORARE PUZ MODIFICATOR – ZONĂ LOCUINȚE”, amplasat în comuna Lemnia, satul Lemnia, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7387/12.11.2021,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.822 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna in urma:

- punctelor de vedere transmise de către membrii CSC. Punctele de vedere emise de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, SGA Covasna, CJ GNM Covasna, DSP Covasna;

- Proces verbal nr. 29 din data de 26.11.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

- Decizia nr. 18 din 26.04.2012 privind etapa de încadrare a planului PUZ – complex turistic;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORARE PUZ MODIFICATOR – ZONĂ LOCUINȚE”, amplasat în comuna Lemnia, satul Lemnia, jud. Covasna, titular AZOC-STAR SRL, S.C. HIPPOPROJECT SRL, BORCONI-SZEDRESSY EMIL, KELEMEN JULIANNA, LUPÁNY GÁBOR, LUPÁNY ÉVA, MORICZ-BIRÓ LEVENTE cu sediul în municipiul București, sector 4, Complex Fortuna, Intrarea Binelui, nr. 1A, Birourile 15-18, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

OBIECTUL LUCRĂRII

Prezenta documentatie se intocmeste pentru schimbarea funcţionala a unei suprafete de teren aflate in intravilanul comunei Lemnia, care va căpăta prin amenajare, destinaţia de zonă pentru locuinte. Prin Hot. nr.58/2012 Consiliul Local Lemnia a aprobat introducerea in intravilan a terenului pentru amenajarea unui complex turistic, dar din motive economice (nu au fost aprobate fondurile solicitate) nu s-a realizat. Pe parcursul timpului au aparut alte oportunitati. In momentul de fata se solicita amenajarea zonei cu case de locuit sezonier.

Acest teren privit ca o singura zona se amenajează cu loturi pentru case de locuit sezonier

Această acţiune propune şi rezolvarea următoarelor obiective :

- asigurarea utilităţilor technico-edilitare necesare funcţionării zonei.

- amenajarea circulaţiei carosabile în zona studiata şi racordul acesteia la reţeaua existenta.

SITUAȚIA EXISTENTĂ:

Terenul studiat se află în intravilanul comunei Lemnia, in partea de NE, zona numita „Lemnhenyi ret”,     T-39, parcela F-834/1, trup izolat de sat, despartit de Raul Negru la vest si D.e.-845 la est (drum spre padure).                                                                                                                                                       De menţionat este faptul că această zonă oferă un cadrul natural cu valenţele necesare pentru relaxare, odihnă si agrement. Suprafata terenului de 9700 mp este în propietatea beneficiarilor, conform extrase CF Lemnia,

Analiza cailor de comunicatie existente in zona amplasamentului

Circulatia principală în zonă se desfasoară pe traseul Tg. Secuiesc - Lemnia - Bretcu (DN11)

Accesul la terenul studiat se face din drumul de exploatare (D.e.-845), drum spre padure, spre est.

Analiza fondului construit existent in zona amplasamentului

În prezent pe amplasament nu se afla constructii, terenul are destinatia de fâneaţă in intravilan.

          BILANT TERITORIAL EXISTENT

Zone functionale:

   ha             

        %

Teren intravilan - faneata

    0.97

   100,00

TOTAL SUPRAFATA STUDIATA

    0.97

   100,00

 

 POT existent = 0% ; CUT existent = 0.0

Echiparea edilitară

Avand in vedere ca zona este la oarecare distanta de sat, peste Raul Negru, nu exista echipare edilitara in sistem centralizat

Disfunctionalităti

Analizând situatia existentă se obsearvă urmatoarele disfunctionalităti care trebuie remediate:

- aspectul arhitectual-urbanistic este relativ monoton datorat posibilităţilor de dezvoltare a satului.

- caile de comunicatie nu îndeplinesc standardele de confort minim. 

- echiparea technico-edilitară este insuficientă fată de necesitătile prezente şi viitoare in zona.

PROPUNERI DE DEZVOLTARE URBANISTICĂ

Tema de proiectare prevede pentru zona studiată, cerinţe pentru case de locuit sezonier P+M cu sau fara subsol. Schimbarea functiunii din complex turistic in zona de locuit cu case sezoniere. Tema de proiectare prevede pentru amplasamentul studiat, amenajarea zonei cu case de vacanta. Zona analizată în prezentul studiu nu a fost tratată în Planul Urbanistic General  (P.U.G.) al comunei Lemnia, judeţul Covasna, această oportunitate apărând în momentul acesta, ca urmare a iniţiativei private a beneficiarilor.

Planul Urbanistic Zonal modificator consta in schimbarea functiunii din zona turistica in zona pentru locuinte, formata din sase parcele pe care se vor construi case de vacanta

Teritoriul ce urmeaza a fi reglementat in PUZ este marginit la est de De-845, la nord de paraul Gyakros, la vest de Raul Negru, iar la sud de rezerva Comunei F 843/2 in curs de vanzare/cumparare

La conturarea solutiei propuse s-a tinut seama de stabilirea amplasamentelor si amenajărilor astfel încât să răspundă optim, functiunii deservite.

Categorii functionale

- functiunea principala : locuire sezoniera

  •  functiuni complementare locuirii : circulatii carosabile si pietonale, zone verzi
  •  functiuni permise fara conditii : anexe gospodaresti (garaje, magazii) foisoare, terase acoperite/descoperite, amenajari peisagere, imprejmuiri
  •  functiuni permise cu conditii : servicii, birouri ; Au.<de 20% din Au.locuinta

Indicatori urbanistici obligatorii (limite valori minime si maxime)

POT maxim=30% ; CUT maxim=1

Regimul maxim de inaltime va fi P+M cu / fara subsol

Inaltime maxima la cornisa 8 m, inaltimea maxima la coama 12 m, considerate fata de cota +/-0.00

Retrageri ale edificabilului fata de limitele de propietate : fata de aliniamentul la drum min. 5m, fata de limita propietatii vecine 2m

Dotari de interes public, accese, parcaje, utilitati

Drumul public existent se va moderniza (redimensionare min.9 m si asfaltare), cu respectarea topografiei amplasamentului. Se va asigura accesul independent la fiecare parcelă.

Locuri de parcare, vor fi asigurate in interiorul incintelor.

Echiparea edilitara se va realiza local, independent pentru fiecare parcela

Realizarea de spatii verzi cu roluri diferentiate în functie de zonele deservite:

plantatii de protectie si aliniament la frontul stradal si plantatii ornamentale în incinte.

Suprafata de spatii verzi publice : min. 2 mp / rezident

MODERNIZAREA CIRCULAŢIEI

Traseul carosabil existent se va amenaja astfel încât să asigure cât mai facil legăturile utilitare cu vatra satului; realizand un traseu fluent ce respecta topografia amplasamentului. Amenajarea drumului consta in redimensionare (min.9 m) si asfaltare. Drumul propus spre amenajare va avea doua benzi carosabile, trotuare, rigole.Se va asigura accesul independent la fiecare parcelă

Locuri de parcare, vor fi asigurate in interiorul incintelor

Profilele transversale caracteristice ale căilor de circulatie sunt prezentate în plansa de reglementari si sunt corespunzatoare traficului preconizat.

Alcătuirea profilului transversal şi structura acestuia corespunde prevederilor STAS 10144/3 (elemente geometrice ale străzilor) STAS 10144/5 (calculul capacităţii de circulaţie a străzilor) şi STAS 10144/6 (calculul capacităţii de circulaţie a intersecţilor)

Sistematizarea verticală

Terenul propus spre amenajare are o suprafata cu relief cu o configuratie variată cu multe denivelari, cu un taluz de la NV catre SE, ca atare se propune amplasarea constructiilor in sistem peisager (decalate)

Apele pluviale, vor fi conduse spre punctele de minim, printr-un sistem de rigole şi şanţuri dalate prevazute cu subtraversări la intersecţiile cu alte drumuri şi  cu podeţe de acces la fiecare lot.

La realizarea constructiilor, se va urmării ca miscările de terasamente să fie reduse la minim şi ca umpluturile de pământ să fie compensate de săpături.

ZONIFICARE FUNCŢIONALĂ:

REGLEMENTĂRI, BILANŢ TERITORIAL, INDICI URBANISTICI        

S-a organizat o singura zonă functională: zona pentru locuinte, cu functiuni complementare.

Terenul este format din sase parcele (loturi) cu urmatoarele suprafete :

lot 1 ; S=1100mp; propietar SC Azoc-Star SRL

lot 2 ; S=2208mp; propietar SC Azoc-Star SRL

lot 3 ; S=1839mp; propietari Borconi Szedressy-.Emil si Kelemen Julianna

lot 4 ; S=1934mp; propietari Lupany Gabor si Lupany Eva

lot 5 ; S=1852mp; propietar SC Hippoproject SRL

lot 6 ; S=  578mp; propietar Moricz Biro-Levente

Pe aceste parcele cu front la strada cu deschidere de min.12.5 m, se vor amplasa case de vacanta si anexe gospodaresti,

Pentru a se asigura acesul lesnicios la fiecare parcela se propune amenajarea drumului existent (carosabil si pietonal) cu latime de min. 9 m, prin cedare a suprafetei de 189 mp din domeniu privat in domeniu public

BILANT TERITORIAL PROPUS

ZONE FUNCTIONALE

   mp             

        %

ZONA pentru LOCUINTE (lot 1, 2, 3, 4, 5, 6)                                                                              

din care:

- Zona pentru constructii max. 30%

- zona de odihna si agrement  50%

- zona verde de protectie        20%                                                      

9511

        98

TEREN CEDAT DOMENIULUI PUBLIC (amenajare drum)

  189

         2

TOTAL SUPRAFATA REGLEMENTATĂ

9700

     100

 

Regimul de înăltime

Regimul maxim de inaltime va fi P+M, cu sau fara subsol

Inaltime maxima la cornisa 8 m, inaltimea maxima la coama 12 m, considerate fata de cota +/-0.00

Regimul de aliniere al constructiilor

Amplasarea cladirilor s-a propus in sistem peisager, datorita reliefului variat, urmand curbele de nivel si totodata prin decalare se poate prentampina umbrirea

Retrageri ale edificabilului fata de limitele de propietate : fata de aliniamentul la drum min. 5m, fata de limita propietatii vecine 2m, fata de laturile vecine cu Raul Negru si paraul Gyakros, pentru siguranta si protectia malurilor, se prevede minim 5 m

Modul de ocupare şi utilizare a terenului

Ocuparea şi utilizarea terenului este controlată prin coeficientii urbanistici a căror valori specifice pentru această zonă sunt următoarele:

- P.O.T. max. (procentul maxim de ocupare al terenului): 30%; (Ac./sup. teren)

- C.U.T. max. (coeficientul maxim de utilizare a terenului): 1; Ad./sup. Teren

DEZVOLTAREA ECHIPĂRII EDILITARE                      

Echiparea technico-edilitara se va rezolva in sistem local, intrucat zona este izolata de vatra satului Lemnia, urmand ca intr-o etapa viitoare sa se racordeze la sistemul centralizat.

- Alimentarea cu apă va fi din fantani

- Canalizarea menajeră in bazine vidanjabile impermeabilizate sau fose ecologice

- Canalizarea pluviala : apele meteorice sunt absorbite de terenurile aferente zonei, iar excedentul va fi colectat de şanţurile de gardă ale drumului şi se vor scurge gravitaţional spre punctele de minim.                                                                                

- Alimentarea cu energie electrică din surse alternative : generator, panouri fotovoltaice, etc.

- Încălzirea va fi cu sobe sau CT, cu combustibil solid sau din energii alternative.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Suprafata terenului de 9700 mp este în propietatea beneficiarilor, conform extrase CF Lemnia, astfel :

CF nr.24585 ; S=1181mp; propietar SC Azoc-Star SRL

CF nr.24586 ; S=2237mp; propietar SC Azoc-Star SRL

CF nr.24608 ; S=1855mp; propietari Borconi Szedressy-.Emil si Kelemen Julianna

CF nr.24629 ; S=1950mp; propietari Lupany Gabor si Lupany Eva

CF nr.24630 ; S=1872mp; propietar SC Hippoproject SRL

CF nr.24589 ; S=  605mp; propietar Moricz Biro-Levente

Terenul este amplasat în partea de NE a localitătii Lemnia, in intravilan, conf. Hot. nr.58/2012 a Consiliului Local Lemnia ;

Vecinatatii :

- latura de est  si sud est: De 845 drum de exploatare forestiera

- latura de nord : paraul Gyakros

- latura de vest : Raul Negru

- latura de sud: rezerva la dispozitia Comunei, in curs de vanzare-cumparare pentru SC Hippoproject SRL

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

schimbarea funcţionala a unei suprafete de teren aflate in intravilanul comunei Lemnia, care va căpăta prin amenajare, destinaţia de zonă pentru locuinte.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protecția mediului se rezumă la rezolvarea utilităților de asa maniera incât să nu impieteze asupra integrității factorilor de mediu, folosind instalații, echipamente și utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecția mediului, si, evident, o utilizare, o explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Zona studiata conform Certificatului de Urbanism nr. 462 din 13.08.2021, eliberat de catre Consiliul Județean Covasna, este situata in intravilanul localității conform PUZ aprobat și are o suprafata de 9747 mp.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural:

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 462 din 13.08.2021, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform procesului-verbal nr. 29 din data 26.11.2021, încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC s-a stabilit:

- necesitatea depunerii documentației la SGA Covasna în vederea obținerii actului de reglementare;

- necesitatea depunerii documentației la DSP Covasna.

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • OUG 92/19.aug.2021 privind regimul deşeurilor;
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  08.11.2021 și 11.11.2021;

- Procesul verbal întocmit în urma Punctelor de Vedere ai membrilor CSC nr. 29/26.11.2021;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 26.11.2021;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta