Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 15.12.2017

 

Ca urmare a solicitării depuse de CONSILIUL JUDEŢEAN COVASNA, cu sediul/domiciliul în județul Covasna, Municipiul Sfântu Gheorghe, str. P-ţa Libertăţii, nr. 4, pentru proiectul ÎNLOCUIRE PODEŢ PE DJ 121A, KM 23+985”, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 7870/07.12.2017 (nr. Registratură electronică 699/07.12.2017), în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,      

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 14.12.2017 că proiectul ÎNLOCUIRE PODEŢ PE DJ 121A, KM 23+985propus a fi amplasat în comuna Boroşneu Mare, satul Trup Varhegy, nr. F.N, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

 

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, pct. 13, litera a);

- anunț public afișat de titular în ziarul Mesagerul de Covasna din data de 15.12.2017 privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu;

- anunț public afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu;

- proiectul deciziei etapei de încadrare afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro);

- anunț public afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) privind decizia etapei de încadrare;

- în urma anunţului public nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

- prin aplicarea criteriilor din Anexa 3 la HG 445/2009, s-au constatat următoarele:   

Caracteristicile proiectului:

- mărimea proiectului – proiectul de dimensiuni medii prevede înlocuirea unui podeţ pe DJ 121A la km 23+985, judeţul Covasna.

Folosinţa actuală a terenului este de drumuri şi căi ferate, subcategoria drumuri comunale conform C.U. nr. 620/14.11.2017.

Drumul Judeţean DJ 121A străbate judeţul Covasna din partea de sud a acestuia (zona

localităţii Întorsura Buzăului) până în partea de vest, la limita cu judeţul Braşov (localitatea Aita Mare).

La km 23+985, DJ 121A traversează un canal prin intermediul unui podeţ pe fâşii cu goluri.

Lucrările proiectate se vor executa pe amplasamentul podeţului existent, situat în extravilan, terenul fiind în proprietatea Statului Român şi în administrarea Consiliului Judeţean Covasna.

Situatia existenta

Indicatori tehnici: lungime totală podeţ 21,04 m; număr deschideri+lumină 1x4,00m; lăţime totală podeţ 4,90m; lăţime parte carosabilă 7,00 m; acostamente 2x0,75m.

Drumul Judeţean DJ121A, în zona podeţului este într-o curbă dublă, partea carosabilă este

realizată din mortar asfaltic, având lăţimea de aproximativ 5.00 m, în timp ce lăţimea totală a drumului, în zona podeţului, este de aproximativ 6.80 m, diferenţa fiind reprezentată de cele două acostamente, care au lăţimi variabile.

Podeţul este amplasat pe teritoriul administrativ al Judeţului Covasna, în extravilan.

Lucrarea ce face obiectul prezentului proiect se încadrează în categoria „C”- Construcții de

importanță normală – în conformitate cu HGR nr.766/1997 „Regulament privind stabilirea categoriei de importanță a construcțiilor” și cu „Metodologie de stabilire a categoriei de importanță a construcțiilor”.

Ţinând cont de prevederile "Manualului pentru identificarea defectelor aparente la podurile

rutiere şi indicarea metodelor de remediere" indicativ AND 534-98, s-a procedat la identificarea defectelor şi degradărilor aparente la elementele podeţului:

  • Podeţul nu asigură condiţiile minime de siguranţă a circulaţiei;
  • Este necesară demolarea podeţului existent şi execuţia unui podeţ nou;
  • Podeţul nou va avea o lungime de 21,04m şi o deschidere cu lumina de 4,00m;
  • Partea carosabilă are 7,00m, iar acostamentele câte 0,75cm;

Descrierea principalelor lucrări de intervenţie pentru realizarea unui podeţ nou din

elemente prefabricate:

  • Demolarea podeţului existent;
  • Realizarea fundaţiilor pentru elementele prefabricate, din beton C20/25;
  • Montarea elevaţiilor prefabricate tip L2. Se vor dispune câte 13 dale pe fiecare parte

a podeţului. Elevaţiile se vor poza pe un strat de mortar de ciment M100 de 2cm grosime;

  • Montarea dalelor prefabricate tip D4. Se vor dispune 24 dale curente şi două dale

marginale. Dalele se vor poza pe un strat de mortar de ciment M100 de 2cm grosime;

  • Montarea aripilor prefabricate tip A2. Aripile se vor poza pe un strat de mortar de

ciment M100 de 2cm grosime;

  • Execuţia radierului pentru dren, din beton C30/37;
  • Execuţia hidroizolaţiei cu emulsie bituminoasa cu rupere rapidă;
  • Execuţia drenului din piatră brută sau material granular, înfăşurat în geotextil cu rol

drenant-filtrant;

  • Execuţia umpluturii din balast;
  • Placarea sub podeţ cu un strat de beton clasa C30/37 de 20cm grosime, turnat pe un strat de balast pilonat de 10cm grosime;
  • Execuţia pintenilor de protecţie (amonte şi aval);
  • Execuţia unui blocaj de anrocamente (amonte şi aval);

Lucrări la cale:

  • Turnarea betonului de pantă clasa C30/37, de minim 5cm grosime, armat cu plasă

sudată;

  • Aşternerea unei hidroizolaţii performante, tip membrană;
  • Turnarea unei şape de protecţie a hidroizolaţiei, din beton armat clasa C30/37 de

grosime 5cm;

  • Aşternerea unui strat de piatră spartă cu grosime de 12cm;
  • Aşternerea stratului de bază din mixtura asfaltică tip AB31,5 cu grosime de 8cm;
  • Prevederea unui geocompozit cu rol antifisură;
  • Aşternerea stratului de legătură din beton asfaltic tip BAD20m cu grosime de 6cm;
  • Aşternerea stratului de uzură din mixtură asflatică tip MAS16 cu grosime de 4cm;
  • Montarea parapetelui de protecţie tip H2 metalic zincat;
  • Execuţia de semnalizare şi marcaje rutiere.

Modul de asigurare a utilităţilor

Lucrările vor fi proiectate astfel încât să nu fie afectate rețelele de utilități existente în

amplasament. Se va avea în vedere mutarea sau protejarea acestora acolo unde situația o impune. În urma obținerii avizelor de la deținătorii de utilități, la fazele următoare de proiectare se vor avea în vedere recomandările acestora.

După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia degajării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi de materiale, anrocamente, grămezi de pământ etc.).

- cumularea cu alte proiecte – în zonă au fost executate lucrări similare.

- utilizarea resurselor naturale – pentru realizarea lucrărilor se vor folosi: pământ, balast, nisip, agregate de râu pentru producerea betoanelor şi realizarea structurii rutiere, agregate de carieră pentru producerea mixturilor asfaltice, apă, lemn pentru cofraje.

În perioada de funcţionare nu se vor folosi resurse naturale.

- producţia de deşeuri – deşeuri diverse (solide – balast, pietriş, lemn, metal, etc.), vâscoase (bitum, grăsimi, uleiuri, etc.), în cantităţi modeste, se vor neutraliza sau depozita în locuri special amenajate conform H.G. nr. 856/2002.

Deşeurile rezultate în urma executării lucrărilor de săpături, pregătirea suprafeţei, sunt pietrişul şi surplusul de pământ dislocat din şanţuri. Pietrişul, nisipul şi pământul dislocat şi nerefolosibil în cadrul lucrării, va fi încărcat şi transportat în locurile indicate de autoritatea contractantă. În cazul producerii unor deşeuri accidentale la maşinile şi utilajele folosite la execuţia lucrării, acestea se vor capta în rezervoare metalice şi se vor transporta la staţii speciale de reciclare.

În cazul producerii unor deşeuri accidentale la maşinile şi utilajele folosite la execuţia lucrării, acestea se vor capta în rezervoare metalice şi se vor transporta la staţii speciale de reciclare.

Gunoaiele menajere provenite de la organizarea de şantier vor intra în circuitul de evacuare al exploatării de gospodărie comunală.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: nu este cazul;

- riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate - risc redus, se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii, de exploatare corectă a utilajelor;

- utilizarea existentă a terenului – Lucrările proiectate se vor executa de-a lungul DJ 121A pe amplasamentul podeţului existent, situat în extravilan, terenul fiind în proprietatea Statului Român şi în administrarea Consiliului Judeţean Covasna, folosinţa actuală a terenului fiind de drumuri şi căi ferate, subcategoria drumuri comunale conform C.U. nr. 620/14.11.2017.

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora – nu este cazul.

 Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate – nu este cazul; 

f) zonele de protecţie specială – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – lucrările proiectate se vor executa de-a lungul DJ 121A pe amplasamentul podeţului existent, situat în extravilan.

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – imobilul se află în zonă de protecţie a sitului arheologic de la Leţ, cod LMI CV-I-s-A-13062 şi a aşezării din epoca bronzului, cod LMI CV-I-m-A-13062.04. 

 Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impact local, numai pe durata realizării lucrărilor. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: impact redus;

d) probabilitatea impactului – numai în perioada de execuţie, în cazul poluărilor accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – potenţial impact în perioada de execuţie.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

Proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile aduse de: OUG nr. 154 din 12 noiembrie 2008, Legea nr. 329 din 5 noiembrie 2009 şi Legea nr. 49 din 7 aprilie 2011, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

Condiţiile de realizare a proiectului:                                          

  1. Solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor şi acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 620 din 14.11.2017 emis de Consiliul Judeţean Covasna precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  2. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  3. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  4. Respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Respectarea prevederilor Legii nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007 privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  6. Se vor respecta prevederile HG 173/2000 actualizată, privind reglementarea regimului special privind gestiunea şi controlul bifenililor policloruraţi şi ale altor compuşi similari;
  7. Pe toată durata de implementare a proiectului, executantul și beneficiarul au obligaţia să respecte cu stricteţe, toate prevederile cuprinse în normele de prevenire și stingere a incendiilor;
  8. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  9. Se interzice poluarea solului cu carburanţi, uleiuri uzate în urma operaţiilor de staţionare, aprovizionare, depozitare sau alimentare cu combustibili a utilajelor şi a mijloacelor de transport sau datorită funcţionării necorespunzătoare a acestora;
  10. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate şi neamenajate special în acest sens;
  11. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  12. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament, suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură.
  13. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  14. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;
  15. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor, în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvată (se aplică pentru proiectele pentru care autoritatea competentă pentru protecţia mediului a decis că nu este necesară parcurgerea procedurii de evaluare adecvată).

 

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                         Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                            Ing. Ghican Oana Elena