Back

Proiect decizia etapei de incadrare

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. număr din 29.11.2016

proiect

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de Sucursala CREIR CF Brașov, cu sediul în Mun. Brașov, str. Politehnicii, nr.1, jud. Brașov, prin director PINTEA IOAN, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5188/07.09.2016,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei/şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 16.09.2016, că proiectul REPARAȚII PODEȚ ȘI AMENAJARE ALBIE KM 55+980 linia 316 Brașov-Deda propus a fi amplasat pe traseul liniei de cale ferată Braşov-Deda, km 55+980, extravilanul localităţilor Micfalău şi Ozunca Băi, jud. Covasna, pe terenurile aparţinând de domeniul public al Statului Român în administrarea CN CF “CFR” SA , SRCF Braşov şi AN Apele Române, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

      I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct. 10, lit c) și pct. 13 lit. a);

    b) proiectul are Certificat de Urbanism nr.379 din 10.08.2016 emis de jud. Covasna Consiliul judeţean;

    c) proiectul are Aviz de Gospod[rire a Apelor nr.47/14.10.2016;

    d) proiectul are Aviz xxxxxxxxxxxFavorabil de la custodele sitului Natura 2000-ROSCI0239 situl Oltul Superior -Consiliul Județean pentru Protecția Naturii, Dezvoltare Rurală și Salvamont,Covasna;

    e) în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

Prin aplicarea criteriilor din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 445/2009 s-au constatat următoarele:

Caracteristicile proiectului: - mărimea proiectului – Lucrările proiectate sânt necesare pentru încadrarea în parametrii de siguranță în exploatare a liniei CFR și a podețului. Lucrările vor avea un impact benefic asupra albiei pârâului prevenind eroziunile din amote de podeț și colmatarea albiei din avalde acesta. Se va elimina pericolul de inundații și cel al colmatării secțiunii podețului. Terenul pe care se vor executa lucrările aparțin Statului Român în administrarea  CN CF CFR SA. Podețul nou se va executa pe vechiul amplasament păstrându-se traseul albiei existente. Secțiunea podețului se dimensionează  pentru debitul cu probabilitate: Q1%=30,50mc/s. structura se dimensioneaz[ pentru convoaie CF:T8,5 și P10. Amenajările la albie sânt pentru Q1%=30,50 mc/s. Suprafața construită este de 1350 mp, suprafața protejată a albiei este de 130mp. Suprastructura este din 6 dale prefabricate din beton armat cu deschiderea de 3,40m și grosimea totală de 35cm. Lățimea prefabricatelor este de 1,00m și lungimea de 4,20m. Hidroinzolația este din membrană termoaderentă. Racordurile cu terasamentele din aval se execută cu două aripi din beton monolit iar cele din amonte se execută două ziduri de sprijin pe o lungime de 12m fiecare, necesare pentru a se face legătura cu amenajările din amonte. Amenajări la albie pentru refacerea secțiunii albiei și prevenirea colmatării în zona podețului și în aval se propun lucrările: Prag deversor la descărcarea în emisar de nivel 30cm cu baza  de 3m și taluzuri 2:3. Decolmatarea și recalibrarea albiei de la emisar și până la podeț pe o lungime de 90m realizându-se o secțiune cu adâncimea de 2,00m baza de 3,20m și taluzuri 2:3.. Praguri deversoare în amonte 5 buc. cu înălțimea de 1,00m, lățimea 3,40m-6,00m. De la pragul 3 până la pragul 5 albia va avea baza de 3,00m, taluzuri 2:3 și adâncime de 2,00-3,00m. În aval pragurile 3, 4 și 5 vor fi protejate pe câte 3,00m cu saltele din gabioane. Bazinul de retenție cu capacitate de 450mc, lățime de 15.00m, lungime de 30,00m și adâncime de 1,50m.

- cumularea cu alte proiecte:  proiectul este conform documentaţiilor de urbanism.

- utilizarea resurselor naturale: nu este cazul;

- producţia de deşeuri: – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (pământ excavat, resturi materiale,  deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

        - surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, praf de la manipularea unor materiale sub forma de pulberi;

        - surse de poluare în perioada de funcţionare: nu este cazul;

- riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate:

        - se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate;

- utilizarea existentă a terenului: -terenul pe care se vor executa lucrările sânt în proprietatea Statului Român în administrarea  CN CF CFR SA.

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora:   – nu este cazul;

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede: - nu este cazul;

b) zonele costiere:- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite: –  nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale: –  nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate, etc.:

– situl Natura 2000-ROSCI0239 Oltul Superior;

f) zonele de protecţie specială: – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: – nu este cazul;

h) ariile dens populate: – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică: – nu este cazul. 

 

-  Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impact redus, lucrările efectuându-se pe linia CFR Brașov-Deda. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea si intretinerea  corespunzătoare a lucrarilor şi obiectivelor executate;

b) natura transfrontieră a impactului: - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: impact redus;

d) probabilitatea impactului: – numai în cazul poluărilor accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului: – potenţial impact in perioada de  functionare la o întreţinere necorespunătoare a drumului în exploatare.  

 

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

    proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului    nr.57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, amplasamentul acestuia  fiind situat în perimetrul sitului Natura 2000-ROSCI0239 Oltul Superior din judeţul Covasna şi are Aviz xxxxxxxxxxxxFavorabil de la custodele sitului, Consiliul Județean pentru Protecția Naturii, Dezvoltare Rurală și Salvamont,Covasna.

Condiţiile de realizare a proiectului:

1.-se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare; prevederile Legii Apelor nr.107/1996 cu modificarile si completarile ulterioare; prevederile HG 188/2002 modificata si completata prin HG 352/2005 si HG 210/2007;  prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;

2.- respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;                    

3.- titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;

4.-se va respecta Ord. M.S. nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;

5.-respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

6.-se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;

7.-utilajele folosite la executarea lucrărilor şi mijloacele utilizate pentru transportul materialelor vor urma doar căile de acces existente, avizate de către custodele sitului, Consiliul Județean pentru Protecția Naturii, Dezvoltare Rurală și Salvamont,Covasna şi  Primăria comunei Micfalău și Bățani. Aceste drumuri de acces vor fi întreţinute şi menţinute permanent în stare bună, respectând conditiile puse de aceştia.

8.-se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură.

9.-deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;

10.-implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;

11. –respectarea conditiilor puse prin Avizul Favorabil dat de la custodele situl Natura 2000-ROSCI0239 Oltul Superior, Consiliul Județean pentru Protecția Naturii, Dezvoltare Rurală și Salvamont,Covasna.

12.-obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;

13.-titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

14.-titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

Prezenta decizie îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.   

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

     DIRECTOR EXECUTIV,

       Ing.Neagu Gheorghe

      

 

 

     Şef serviciu Avize, Acorduri, Autorizatii,                                                                             

      Ing. Siminiceanu Gabriel

                                                                                                    

 

                                                                                                                         Întocmit,

                                                                                                            Ing. Jehac Constantin