Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 28.10.2016

Ca urmare a solicitării depuse de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, cu sediul în municipiul Brașov, str. Mihail Kogălniceanu, nr. 13, bl. C2, sc. 1, judeţul Brașov, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 4175/ 21.07.2016 (nr. registratură electronică 474/31.08.2016), în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 29.07.2016, că proiectul “Lucrări de reparații pod pe DN11 KM 71+302, peste Râul Negru, localitatea Lemnia” propus a fi executat pe traseul  DN11, pe teritoriul satului Lemnia, comuna Lemnia, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

- documentaţia tehnică depusă de titular;

- proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, pct. 13 lit. a) “Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului”;

- anunţul public de depunere a documentaţiei pentru obţinerea acordului de mediu, publicat în Mesagerul de Covasna din data de 29 iulie 2016;

- anunţul public de depunere a documentaţiei pentru obţinerea acordului de mediu postat pe site-ul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 27 iulie 2016;

- Avizul de gospodărire a apelor nr. 42 din 12.09.2016 emis de SGA Covasna;

- Memoriul de prezentare întocmit conform Ord. MMP 19/2010;

- prin aplicarea criteriilor din Anexa 3 la HG 445/2009, s-au constatat următoarele:   

Caracteristicile proiectului:

  •  

Podul a fost construit în anul 1948 și a fost dimensionat pentru clasa I de încărcare. Podul este normal pe cursul râului Negru și este construit în aliniament, urmărind declivitatea drumului național DN 11.

Suprastructura podului este realizată dintr-o dală din beton armat de 10,0 m deschidere.

Partea carosabilă este de 7,80 m, fără trotuare pietonale, fără parapet direcțional, iar calea pe pod este realizată din beton asfaltic.

Infrastructura podului este realizată din două culei masive echipate și ziduri întoarse din beton armat.

Suprastructura dalată se reazemă direct pe bancheta de rezemare a culeelor. Culeele reazemă pe fundaţii directe, de suprafață.

Albia râului Negru este neamenajată.

Lucrările de reabilitare se vor executa sub circulație, pe durata a 4 luni, fiind prevăzute executarea următoarele operații tehnologice principale:

1. Lucrări de reparații la nivelul suprastructurii podului

Lucrările de consolidare se execută pe câte o jumătate din lățimea căii, în următoare ordine tehnologică: a. se demolează calea pe zona carosabilă și trotuare, până la nivelul feței superioare a suprastructurii dalate; b. se execută lucrări de reparații la intradosul și pereții laterali ai suprastructurii dalate, constand în decaparea betonului de acoperire a armăturii, sablarea/buciardarea suprafețelor de beton segregate, sablarea barelor de armătură până la luciu metalic. Barele de armătură cu secțiune redusă cu mai mult de 25% se vor dubla cu bare de armătură nouă cu același diametru; c. realizarea unei cămăşuiri prin torcretare a intradosului suprastructurii dalate cu un strat de beton armat de clasa C25/30, cu grosimea de 10 cm. Armarea se execută din plasă sudată 100x100x6 mm, fixată cu conectori metalici la intradosul plăcii; d. se montează conectori metalici PC52Φ12, dispuși în șah, cu pasul de 15 cm, în găuri forate în dala de beton existentă, care vor asigura legătura între dala existentă și placa de suprabetonare; e. se execută placa de suprabetonare din beton armat de clasa C30/37 turnat monolit, pentru o lățime a zonei carosabile de 7,80 m, două trotuare pietonale cu lățimea de 1,50 m fiecare și grinda parapetului de 0,25 m; f. se vopsește fața văzută a suprastructurii dalate cu o vopsea anticorozivă.

2. Lucrări executate la nivelul căii pe pod

Lucrările se executa pe câte o jumătate din lățimea căii, în următoare ordine tehnologică: a.  se montează parapetului pietonal metalic în grinda parapetului, protejat cu vopsea pe baza de zinc și poliuretan sau alte tipuri de sisteme de protecție garantate minim 15 ani; b. se execută hidroizolația performantă de tip poliuretanic, bicomponent și/sau alte tipuri similare;

c. se execută șapa de protecție a hidroizolației din beton asfaltic BA8 de 2 cm grosime. Se asigură racordarea sapei de protectie a hidroizolației la grinda parapetului și la dispozitivele de acoperire a rosturilor de pe culei; d. se montează bordurile prefabricate din piatră albă cu durabilitate sporită la actiunea agenților de dejivrare, pentru trotuarele pietonale; e. se execută umplutura trotuarelor, din beton de clasa C16/20 turnat monolit, în care au fost instalate câte 3 tuburi PVC; f. se montează parapete de siguranță de tip foarte greu H4b pe pod, în spatele bordurilor; g. se execută uzura pe pod din ATD 16 – 2 x 4 cm grosime; h. se verifică realizarea pantei transversale de 2,5% pe pod; i. se execută îmbrăcămintea pe trotuare într-un strat de îmbrăcăminte asfaltică BA8 cu grosimea de 3 cm; j. se montează dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație de pe culei Δ=50 mm; k. se montează cordoane de impermeabilizare pe pod, prin montarea de cordoane din mastic bituminos, în lungul lisei parapetului, marginea bordurilor și la dispozitivele de acoperire a rosturilor; l. se execută o rampă din beton de ciment de clasa C16/20, care să asigure accesul pietonilor de pe acostamentele căii rampelor de acces, pe trotuarele pietonale; m. se execută marcajul rutier și semnalizarea verticală.

3. Lucrări de reparații la nivelul culeelor

Lucrarile de reparații la nivelul culeelor se execută pe câte o jumătate din lățimea căii, în următoare ordine tehnologică: a. se demolează elementele prefabricate de trotuar montate pe zidurile intoarse ale culeelor; b. se execută reparații locale pe zonele degradate de beton, la nivelul zidurilor întoarse și a consolelor de trotuar, constând în decaparea betonului de acoperire a armăturii, sablarea/buciardarea suprafețelor de beton segregate, sablarea barelor de armătură până la luciu metalic. Barele de armătură cu secțiune redusă cu mai mult de 25% se vor dubla cu bare de armătură nouă cu același diametru; c. se execută zidul de gardă pe fiecare culee, din beton de clasa C30/37, cu o grosime de 0,25 m, la o cotă care urmărește conturul placii de suprabetonare; d. se înalță zidurile întoarse, inclusiv consola de trotuar de pe culei, la o cotă care urmărește conturul plăcii de suprabetonare. În zidul de gardă se lasă un spațiu liber 15×25 cm, în care se va monta dispozitivul de acoperire a rostului de dilatație pe culei; e. se montează parapetul pietonal metalic în grinda parapetului, protejat cu vopsea pe bază de zinc și poliuretan sau alte tipuri de sisteme de protecție garantate minim 15 ani; f. se montează parapete de siguranţă, de tip foarte greu H4b, pe lungimea zidurilor întoarse; g. se execută lucrări de reparații cu betoane speciale în zonele cu beton degradat de pe elvația fiecărei culei, constând în decaparea betonului de acoperire a armăturii, sablarea/buciardarea suprafețelor de beton segregate, sablarea barelor de armătură până la luciu metalic. Barele de armătură cu secțiune redusă cu mai mult de 25% se vor dubla cu bare de armătură nouă cu același diametru; h. se execută consolidarea prin cămășuirea la partea superioară a blocurilor de fundație la fiecare culee, cu beton de clasa C30/37, cu o grosime de 0,15 m, care se prelungește deasupra rostului elevație-fundație. În blocul de fundație se fixează conectori metalici în găuri forate din PC52 8Φ12/mp, care vor asigura încastrarea subzidirii pe blocul de fundație; i. se execută cămășuirea elevației fiecărei culei cu beton de clasa C30/37, cu o grosime de 0,15 m, armată cu bare de armătură PC52 5Φ16/m. Cămășuiala se execută pe toată lățimea de 9,80 m și înălțimea de 2,10 m a elevației culeelor; j. se vopsește fața văzută a elevației și a zidurilor întoarse ale ambelor culei, cu o vopsea anticorozivă.

4. Lucrări de reparații la nivelul rampelor de acces pe pod

Lucrările de reparații la nivelul rampelor de acces pe pod se execută pe câte o jumătate din lățimea căii, în următoare ordine tehnologică: a. se frezează îmbrăcămintea căii pe o lungime de 25,0 m, pe fiecare rampa de acces; b. se execută grinda de rezemare a dalei de racordare, cu secțiune pătrată 0,50×0,50 m, din beton de clasa C30/37, pe un prism de piatră spartă de 0,50 m grosime; c. se așterne un strat de nisip pilonat cu o grosime de 0,10 m, cu rol anticapilar, între zidul de gardă și grinda de rezemare; d. se cofrează, se armează și se betonează dala de racordare, dintr-un beton de clasa C 25/20. Dala se execută din 2 tronsoane, cu o lățime egală cu jumătate din lățimea căii pe pod, înclinată în lungul căii, cu o diferență de cotă de 0,30 m între cele două capete. Dala reazemă la capătul inferior pe grinda de rezemare, și este fixată articulat la capătul superior, cu ancore din PC52 3Φ20/m, pe consola scurtă din spatele zidului de gardă. Rostul între dala de racordare și zidul de gardă se sigilează cu un mastic bituminos; e. se execută pe dala de racordare o șapa suport a hidroizolației din mortar de ciment M100, cu o grosime de minim 2 cm; f. se execută hidroizolația performantă de tip poliuretanic, bicomponenta și/sau alte tipuri similare; g. se reface îmbrăcămintea asfaltică prin așternerea unui strat de ATD 16 – 2 x 4 cm grosime, realizându-se atât racordarea liniei roșii de pe pod cu drumul național, cât și racordarea pe o lungime de 25 m a lățimii căii rutiere de pe drumul național, la 7,80 m cât este lățimea zonei rutiere pe pod; h. se execută lucrări de reprofilare a taluzelor pe rampele de acces și de reparații la nivelul acostamentelor căii pe rampele de acces; i. se execută rampe din beton de ciment de clasa C16/20 turnat monolit, care să asigure accesul pietonilor de pe acostamentele căii rampelor de acces, pe trotuarele pietonale; j. se execută reparații locale și completări la pereul de protecție a sferturilor de con și la zidurile de sprijin din moloane; k. se construiesc 4 casiuri pentru descărcarea apelor de pe pod pe la capetele acestuia, pe ambele rampe de acces, la interiorul curbei. Casiurile se vor construi în trepte, din beton simplu de clasa C20/25, turnat monolit pe un strat de balast de 20 cm grosime; l. se construiesc 2 scări de acces a personalului tehnic sub pod. Scările de acces se construiesc din beton de clasa C20/25 turnat monolit pe un strat de balast de 15 cm grosime.

5. Lucrări de reparații la nivelul albiei râului Negru

Lucrările de reparații la nivelul albiei râului Negru fără închiderea circulației rutiere pe pod, în următoarea ordine tehnologică: a. se curăță albia râului Negru de depuneri aluvionare, vegetație și gunoaie; b. în dreptul podului, pe toată lățimea lui de 9,70 m, se execută un pereu cu o grosime de 0,20 m, din beton de clasa C30/37, turnat monolit în profil acoperiș întors, cu panta transversală de 5%. Pereul de beton este construit pe un pat de balast de 0,20 m grosime. Pereul de beton este construit cu 2 pante transversale de 5%, pentru a permite calibrarea scurgerii apelor prin zona centrală a deschiderii podului; c. în amonte de pod, pe o lungime de 12,0 m, și în aval de pod, pe o lungime de 24,0 m, se execută protecția malurilor și a albiei râului Negru, cu un gabion 1,50×1,50×4,00 m construit cu o retragere de 0,50 m pe o saltea de gabioane 4,60×0,30×5,00 m îngropată în albia pârâului. Fața văzută a gabionului și a saltelei se plachează cu un strat de 0,10 m grosime de beton de clasa C 30/37. La ambele capete ale zidului de sprijin din gabioane, amonte si aval de pod, se construiesc sferturi de con din zidărie de piatra, rostuite cu mortar de ciment. Pe zona cuprinsa intre fetele saltelei de gabioane, cu o lățime de cca. 5,70 m, pereul de protecție din beton se executa cu o grosime sporita de 0,20 m, pe un pat de balast de 0,20 m grosime; d. la ambele capete ale pereului de protecție a albiei și a malurilor pârâului, în amonte și aval de pod, se construiesc grinzi transversale 0,80×0,40 m, din beton de clasa C 30/37, pentru a asigura stabilitatea lucrărilor de protecție. În fața grinzilor de capăt se execută risberme din anrocamente, pe toată lățimea albiei, cu dimensiuni de 0,30 m x 3,0 m, pentru a împiedica producerea subspălărilor pereului de protecție a albiei.

Organizarea de șantier

Organizarea de şantier (grupul social + baza de producţie) se va amplasa într-o zonă de comun acord cu beneficiarul, cu asigurarea căilor de acces, a surselor de apă, energie electrică, etc., pentru necesităţile şantierului.

Organizarea de șantier va cuprinde:

- platforme de depozitare și de lucru

- un vagon–camp standardizat, având destinația birou și magazie de materiale;

- un pichet PSI dotat cu stingătoare cu spuma și pulbere;

- containere, pentru deșeuri reciclabile și pentru deșeuri nereciclabile.

- un grup sanitar de tip fosă ecologică;

- amenajarea unor incinte îngrădite pentru depozitarea materialelor de construcții și amplasarea unor barăci necesare personalului muncitor;

- câte o zonă de parcare pentru autovehicule și utilaje.

Constructorul va trebui să respecte, la toate instalaţiile şi utilajele folosite, limitele noxelor prevăzute în normativele în vigoare la data execuţiei.

Pe amplasament nu vor rămâne nici un fel de resturi de la construcții, deșeuri sau alte substanțe toxice sau periculoase. Terenul va fi redat în starea inițială.

Se vor verifica periodic utilajele și mijloacele de transport în ceea ce privelte nivelul de emisii de monoxid de carbon și a altor gaze de eșapament, de zgomot și se vor pune în funcțiune numai cele care corespund cerințelor tehnice, se vor evita pierderile de carburanți sau lubrifianți la staționarea utilajelor. În cazul producerii unei poluări accidentale a solului cu produse petroliere și uleiuri minerale de la vehiculele grele și de la echipamentele mobile, se va proceda imediat la utilizarea materialelor absorbante, la decopertarea solului contaminat, stocarea temporară a deșeurilor rezultate și a solului decopertat în recipienți adecvați și tratarea de către firme specializate.

Se va marca corespunzător, cu panouri de protecție, terenurile ocupate temporar de organizarea de șantier sau afectate de lucrări temporare. Pe perioada de realizare a lucrărilor se vor lua măsuri pentru evitarea accidentarii populației învecinate:

Locurile periculoase vor fi prevăzute cu pancarde avertizoare și vor fi îngrădite.

Înainte de începerea oricărei părți a lucrărilor, executantul lucrărilor va trebui să asigure drumuri de acces temporare, incluzând toate devierile și podurile în partea implicată a Șantierului. Aceste drumuri de acces se vor menține într-o condiție adecvată pentru o trecere în siguranță a utilajelor și vehiculelor până când nu mai sunt necesare scopului contractului.

Executantul va întocmi un document privind condițiile oricăror suprafețe private de pământ sau oricăror suprafețe publice cultivate sau întreținute, prin intermediul cărora se realizează accesul la Șantier, înainte de folosință, și va trebui să păstreze aceste suprafețe într-un stadiu rezonabil de curățenie și întreținere în timpul execuției lucrărilor. La terminarea folosirii de către Executant a acestor căi de acces, va trebui să aducă suprafețele la niște condiții cel puțin egale cu cele existente înainte de a fi folosite de către el.

-  cumularea cu alte proiecte – de-a lungul DN11, la distanțe de sute de metri/kilometrii, mai sunt prevăzute executarea de reparații ale podurilor peste pârâurile/râurile din zonă;

utilizarea resurselor naturale: - la execuţia lucrării se vor utiliza: balast de diferite granulometrii, piatră spartă şi criblură;

- producţia de deşeuri – Deşeurile diverse (balast, pietriş, lemn, metal, uleiuri, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier, etc.), vor fi depozitate selectiv şi predate către firme autorizate pentru colectarea/valorificare/eliminarea lor.

    Se interzice depozitarea necorespunzătoare de materiale de orice natură în afara amplasamentului.

    În cazul producerii unor poluări accidentale (hidrocarburi, uleiuri) produse de maşinile şi utilajele folosite la execuţia lucrării, scurgerile se vor curăţa cu materiale absorbante pentru produse petroliere, acestea fiind apoi predate la firmele autorizate.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: Executarea operaţiunilor de reabilitare, utilizarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi organizarea de şantier se va face astfel încât zgomotele şi vibraţiile rezultate să fie în limitele admise. Nu se vor utiliza materiale cu potenţiale surse de radiaţii. Eventualele depozitări de materiale de construcţie şi deşeuri pe sol se va face doar în locuri special amenajate, fiind urmate de igienizarea corespunzătoare. Sursele de poluare ale aerului sunt gazele de eşapament ale maşinilor şi utilajelor utilizate. 

- surse de poluare în perioada de funcţionare: Poluarea atmosferica va fi redusă substanţial prin reabilitarea drumurilor;

riscul de accident - ţinându-se seama de substanţele toxice/periculoase şi de tehnologiile utilizate (carburanţi, lubrifianţi, bitum), se vor respecta cu stricteţe normativele de protecţia muncii în vigoare, şi de exploatare corectă a utilajelor;

utilizarea existentă a terenului – terenul pe care este prevăzută executarea proiectului este în intravilanul localității Lemnia și este proprietatea Statului Român, fiind în administrarea C.N.A.D.N.R. (reprezentat de D.R.D.P. Brașov), conform Certificatului de urbanism aprobat, având regimul de domeniu public (drum);

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora –  nu este cazul.

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede – nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite –  nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale –  nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: proiectul este prevăzut a se executa în interiorul sitului Natura 2000 ROSCI 0374 Râul Negru;

f) zonele de protecţie specială – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu este cazul. 

 

-  Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impact local, numai pe durata realizării lucrărilor. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: impact nesemnificativ, continuu în perioada de funcţionare şi reversibil;

d) probabilitatea impactului – în cazul poluărilor accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – pe perioada execuţiei în special, nesemnificativ în perioada de funcţionare, impact reversibil.

 

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare fără procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul intră sub incidenţa art. 28 din O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare, amplasamentul proiectului find situat în interiorul sitului Natura 2000 ROSCI 0374 Râul Negru;

- proiectul are ca obiectiv aducerea la o stare tehnică corespunzătoare a podului existent de pe DN 11, km 71+302, construit înainte de înfiinţarea sitului Natura 2000 ROSCI 0374 Râul Negru.

- lucrările propuse nu vor modifica traseul existent al drumului naţional. Nu este necesară schimbarea cursului Râului Negru in timpul executiei. Execuţia lucrărilor nu implică amenajări suplimentare, deci nu conduc la modificări fizice (topografie, teren, ape de suprafaţă, etc.) în aria naturală protejată.

- Avizul favorabil cu condiţii a custodelui sitului Natura 2000 ROSCI 0374 Râul Negru – Asociaţia Alutus;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

1. solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor şi acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 5 din 17.02.2016, emis de Primăria Comunei Lemnia, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;

2. Respectarea condiţiilor din avizul Avizul favorabil emis de custodele sitului Natura 2000 ROSCI0374 Râul Negru;

3. se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;

4. se vor respecta prevederile Legii 104 / 2011 privind calitatea aerului înconjurător;

5. Se vor respecta prevederile OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

6. Se vor respecta Legea apelor nr.107/1996, modificată şi completată cu Legea 310/2004 şi Legea 112/2006.

7. respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

8. titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;

9. titularul va notifica ISU Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;

10. pe toată durata de implementare a proiectului, executantul și beneficiarul au obligaţia să respecte cu stricteţe, toate prevederile cuprinse în normele de prevenire și stingere a incendiilor;

11. se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;

12. se interzice poluarea solului cu carburanţi, uleiuri uzate în urma operaţiilor de staţionare, aprovizionare, depozitare sau alimentare cu combustibili a utilajelor şi a mijloacelor de transport sau datorită funcţionării necorespunzătoare a acestora. Orice poluare accidentală va fi urmată de o igienizare corespunzătoare a zonei afectate;

13. se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate şi neamenajate special în acest sens;

14. Se interzice staţionarea, repararea sau întreţinerea utilajelor în albia minoră a cursului de apă.

15. în urma lucrărilor efectuate pe amplasament, suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură.

16. implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;

17. titularul va informa în scris APM Covasna ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

 

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

 

Prezenta decizie îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

Sef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizări,                                                Întocmit,

      Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                               Ing. Farkas János