Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

Nr.  52 din 19.09.2018

 

 

     Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de  SC PRODUCTIE TEHNO-STAR SRL,  CUI: 6987742, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Lunca Oltului, nr. 7, judetul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 4888/27.08.2018, inregistrata electronic in SIM cu nr. 208/28.08.2018 în baza:

- Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 1/2017, ce prevede înființarea Ministerului  Mediului;

- Hotărârii Guvernului 19/17.01.2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului;

-  Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;

-  Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

-    Directivei 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului

APM Covasna decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 07.09.2018, că proiectul Extindere si construire spatii de productie si depozitare”, propus a fi realizat în comuna Ilieni, satul Ilieni, nr. 205D, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

-   proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa 2, pct. 10.a și 13.a

-  în urma anunţurilor publice privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu

afisate la sediul APM Covasna în data de 09.08.2018, pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) în data de 29.08.2018, respectiv publicat de către titular în ziarul Haromszek la data de 04.09.2018

- in lipsa sesizarilor sau reclamatiilor motivate din partea publicului interesat

 

-  prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele: 

Descrierea proiectului:

Beneficiarii  au în vedere să construiască şi să extindă spaţiile existente pentru fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic, în localitatea  Ilieni,  Jud. Covasna, pe terenul  aflat în proprietatea particulară a solicitanţilor, conform Extras de  Carte Funciară nr.  23059  a localităţii Ilieni,in suprafaţă de 4619 mp

   Vecinătăți: 

- la nord – terenuri agricole;

- la est –  societatea IbaWood – tâmplărie 

- la sud – terenuri agricole;

- la vest – societatea Vancsa Multipast - paste fainoase

 

Bilantul teritorial

- suprafata teren 4619 mp

- suprafata constructii existente 1646mp, din care:

  • C1 - existenta = 823 mp
  • C2 - existenta = 823 mp

- suprafata modificari C1 - propusa = 371,48 mp

- suprafata modificari C2 - propusa = 444,5 mp

- suprafata costructuctie noua C3 - propusa = 390 mp

- suprafata constructii total existente + propuse = 2036 mp

POT existent 35%;     POT propus 44%

CUT existent 0,35;     CUT propus 0,44

Sistemul constructiv

Proiectul de Extindere și construire spații de producție și depozitare prevede construcții noi,

scopul fiind extinderea parcului de utilaje cu un Extruder Windmöller&Hölscher Typ E120-

25D seria 32788, an fabricație 1984, capacitate de producție 110kg/h. Pentru amplasarea utilajului este necesara supraînălțare parțială halei existente.

Dimensiunile exterioare in plan  sunt de  29,25 m x 12,70 m, o aripă, 35,00 m x 12,70m cealaltă aripă, şi 30,00m x 13,00 m aripa nouă. Structura de rezistenţă a construcţiei va fi realizată  din  stâlpi şi grinzi metalice cu deschidere de 12,35 m. şi travei de 6,00 m  Fundaţia se va realiza continue sub stâlpi de structură, din  beton, marca C 8/10,  închidere cu panouri tip Sandwich. Şarpanta  se va fi cu ferme metalice şi  învelitoare din panouri metalici.     

In jurul construcţiei s-au prevăzut a se executa trotuar de gardă din plăci de beton 50 x 50 x 8 cm aşezate pe pat de nisip, necesară protejării bazei construcţiei de umiditate

Asigurare utilitati

- Alimentare cu apă potabilă  se va realizeaza din sistemul centralizat a localitatii

- Apele uzate menajere sunt evacuate intr-un bazin vidanjabil. Pentru extinderea retelei de canalizare nu se vor utiliza materiale de constructii care contin azbest (tuburi, racorduri, etc).

-  Alimentarea cu energie electrică se va realiza prin extinderea retelei existente în zonă.

-  Încălzirea halelor de producție este asigurată de căldura degajată de utilajele în funcțiune.

Birourile și vestiarele sunt încălzite cu radiatoare electrice.

Caracteristicile proiectului:

a)  dimensiunea și concepția întregului proiect: proiect de dimensiune medie, care poate să aibă efecte semnificative numai în cazul producerii de poluări accidentale (deversări de produse/reziduuri petroliere sau a altor materiale sau deșeuri periculoase pe sol

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: conform Certificatului de urbanism, punctul regimul economic, zona este destinată pentru instituții publice și servicii de interes general;  pot fi efectuate și alte lucrări de construcții, modernizări, renovări

c) utilizarea resurselor naturale, în special al solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: -Nu este cazul  

d)  Producţia de deşeuri

În timpul efectuării lucrărilor de executie: cantitati estimate

17 09 04 - amestecuri de deşeuri de la construcţii; 17 04 02 - aluminiu; 17 04 05 - fier şi oţel; 17 02 03 - materiale plastice; 20 03 01- deseuri municipale amestecate

În perioada de exploatare

20 03 01- deseuri municipale amestecate; 15 01 01- deseuri de ambalaje de hârtie si carton;

15 01 02 - deseuri de ambalaj plastic

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de  schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Deversările accidentale de produse petroliere sau a altor marteriale sau deșeuri periculoase

reprezintă un risc de poluare a solului. Se vor respecta cu stricteţe legislația și normativele de mediu în vigoare, respectiv a condițiilor de realizare a proiectului din prezenta Decizie, legislația și normativele de protectia muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor. Proiectul nu prezintă un risc din punct de vedere a schimbărilor climatice

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Poluarea solului prezintă un risc pentru populație dacă aceasta este contaminat peste limita admisă de Ord.MAPPM 756/2007 (caz în care concentrația THP depășeste 2000 mg/kg, care reprezintă pragul de intevenție pentru soluri cu tipuri de folosințe mai puțin sensibile)

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: terenul se află in intravilanul localitatii Ilieni. Folosință actuală: zona de productie agro - industriala

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: Sunt cele caracteristice zonelor intravilane cu destinația zonelor de productie agro - industriala

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor - nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) rezervaţii şi parcuri naturale – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate de dreptul național; zone Natura 2000 desemnate de statele

  membre în conformitate cu Directiva 92/43/CEE și cu Directiva 2009/147/CE – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului

prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există

  astfel de cazuri: nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: zonă intravilană a localitatii Ilieni, cu densitate redusa a populației (fost CAP)

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este

  cazul

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

    Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și  

  dimensiunea populației care poate fi afectată): posibilitate limitată de extindere a impactului,

  populație redusă de a fi afectată

  (b) natura impactului; posibilitatea poluării  solului cu produse petroliere sau cu alte

  marteriale sau deșeuri periculoase

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: poluare cu cantități reduse de produse petroliere, sau altor marteriale sau deșeuri periculoase

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: frecvență redusă, 

  sau unică;  Poluarea poate fi eliminată prin îndepărtarea solului contaminat

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului. Manipulare atentă a produselor petroliere,

  sau altor marteriale sau deșeuri periculoase

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- în cadrul ședinței CAT din data de 07.09.2018 s-a stabilit că proiectul nu are impact asupra corpurilor de apă.

Condiţiile de realizare a proiectului:

1. Se vor respecta prevederile  OUG nr. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor; HG 856/2002 privind evidenta gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase; Ord.MAPPM 756/2007 (actualizată) pentru aprobarea Reglementării privind evaluarea poluării mediului;

HG 188/2002 (actualizată) pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate; HG 1175/2007 (ADR), pentru aprobarea Normelor de efectuare a activităţii de transport; SR 10009-2017 privind limitele admisibile a nivelului de zgomot; HG 1756 / 2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor; HG 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate; HG 124/2003, privind prevenirea, reducerea şi controlul poluării mediului cu azbest cu modificările şi completările ulterioare. La realizarea extinderilor, constructiilor si utilitatilor noi nu vor fi utilizate materiale cu continut de azbest.

Toate tipurile de deşeuri vor fi colectate selectiv (butoaie metalice, recipienți de mase plastice, containere metalice sau de mase plastice, pubele, saci, etc. – după caz) şi vor fi preluate pentru tratare/valorificare/eliminare de societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de

deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri; se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură. De asemenea, se interzice circulatia autovehiculelor de santier peste spatiile verzi si alte terenuri, cu exceptia celor destinate pentru organizarea de santier.

2. Solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor şi stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 327 din 15.06.2018, emis de Consiliul Judetean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;

3. titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) a legislaţiei si normativelor în domeniul situaţiilor de urgenţă (Legea 307/2006, Ord.ANRE 118/2013 şi altele) precum şi înştiinţarea ITM Covasna, respectiv ISU Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;

4. pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ord.MS 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, cu modificarile si completarile ulterioare;

5. respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

6. respectarea prevederilor Legii nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor.

7. se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;

8. implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;

9. pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;

10. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei decizii, respectiv la terminarea lucrărilor (receptia)

11. Dupa terminarea lucrarilor titularul va depune documentatia la APM Covasna in vederea revizuirii autorizatiei de mediu

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, cu excepția situațiilor în care:

a) apar elemente noi, necunoscute la data emiterii acesteia,

b) este modificată legislația relevantă,

c) este schimbat regimul de protecție,

d) sunt modificate datele care au stat la baza emiterii.

     Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, respectiv a Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. f), considerându-se că acestea     sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

     Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se pot ataca în instanțe odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

    Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

     Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de solutionare a plângerii prealabile prevăzută la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.