Back

Anunţ selecţie parteneri în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM)

ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI ÎN CADRUL 
PROGRAMUL OPERAŢIONAL INFRASTRUCTURĂ MARE 2014-2020 (POIM)

 

Agenția pentru Protecția Mediului Dolj (APM Dolj) anunţă organizarea unei proceduri de selecţie a partenerilor privaţi pentru încheierea unui Acord de Parteneriat, în vederea elaborării şi depunerii cererii de finanţare aferente unui proiect în cadrul Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) pentru solicitanţii care doresc să obţină finanţare nerambursabilă pentru proiecte privind protecţia biodiversităţii din cadrul Axei Prioritare 4 “Protecţia mediului prin măsuri de conservare a biodiversităţii, monitorizarea calităţii aerului şi decontaminare a siturilor poluate istoric”, Obiectivul Specific (OS) 4.1 „Creşterea gradului de protecţie şi conservare a biodiversităţii prin măsuri de management adecvate şi refacerea ecosistemelor degradate”:

- O.U.G. nr. 64/2009 cu modificările şi completările ulterioare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009;

- H.G. nr. 218/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă;

- O.U.G. nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020;

Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finanţare pentru viitorul proiect, precum si Criteriile de eligibilitate sunt specificate în Ghidul Solicitantului - din cadrul Programul Operaţional Infrastructură Mare, Capitolul 2. Reguli pentru acordarea finanţării 2.1 Eligibilitatea solicitantului/partenerilor, publicate pe pagina Ministerului Fondurilor Europene, respectiv: www.fonduri-ue.ro.

NOTĂ: Neîndeplinirea acestor cerinţe și a criteriilor de eligibilitate determină respingerea oricărei candidaturi.

1. Obiectivul specific al programului

Axa Prioritară 4 Protecţia mediului prin măsuri de conservare a biodiversităţii, monitorizarea calităţii aerului şi decontaminare a siturilor poluate istoric vizează prioritatea de investiţii 6d „Protejarea şi refacerea biodiversităţii şi a solurilor şi promovarea unor servicii ecosistemice, inclusiv prin Natura 2000 şi de infrastructură ecologică”, urmărind, prin Obiectivul Specific 4.1 “Creşterea gradului de protecţie şi conservare a biodiversităţii prin măsuri de management adecvate şi refacerea ecosistemelor degradate”, promovarea măsurilor de conservare a biodiversităţii în conformitate cu Cadrul de Acţiuni Prioritare pentru Natura 2000, Strategia Europeană pentru Biodiversitate 2020 şi cu Strategia Naţională şi Planul de Acţiune pentru Conservarea Biodiversităţii 2014–2020, aprobată prin H.G. nr. 1081/2013, prin Obiectivele B, C şi F ale acesteia.

Obiectivul Specific 4.1 “Creşterea gradului de protecţie şi conservare a biodiversităţii prin măsuri de management adecvate şi refacerea ecosistemelor degradate” promovează acţiuni ce contribuie la îndeplinirea obiectivelor Strategiei UE pentru Biodiversitate 2020, Cadrul de Acţiuni Prioritare pentru Natura 2000, Strategia Naţională şi Planul de Acţiune pentru Conservarea Biodiversităţii 2014–2020, ce iau în considerare nevoile concrete de protecţie a biodiversităţii din România.

 

2. Scopul cererii de finanţare:

- Scopul planului de management al sitului ROSCI0202 Silvostepa Olteniei constă în „protecţia diversităţii speciilor genetice, asigurarea şi menţinerea unei stări de conservare favorabile speciilor şi habitatelor pentru care a fost desemnat situl, astfel încât natura să-şi urmeze cursul firesc, în condiţiile utilizării durabile a resurselor naturale

 

3. Obiectivele generale al proiectului:

  • Asigurarea unei stări de conservare favorabilă habitatelor și speciilor pentru care a fost desemnat situl.
  • Promovarea valorificării durabile a resurselor naturale;
  • Conștientizarea comunităţilor locale şi a vizitatorilor privind importanţa conservării naturii
  • Ameliorarea capacităţii administrative a sitului în scopul asigurării stării de conservare favorabilă a speciilor și habitatelor de interes. 

 

4. Obiectivele specifice ale proiectului:

  • Management adecvat, în vederea asigurării unei stări de conservare favorabilă habitatelor pentru care a fost desemnat situl
  • Asigurarea unei baze de date referitoare la habitatele pentru care a fost declarată aria naturală protejată, pentru fundamentarea conservării biodiversității şi evaluarea eficienţei managementului.
  • Management adecvat, în vederea asigurării unei stări de conservare favorabilă speciilor pentru care a fost desemnat situl
  • Asigurarea unei baze de date referitoare la speciile pentru care a fost declarată aria naturală protejată, pentru fundamentarea conservării biodiversității şi evaluarea eficienţei managementului.
  • Promovarea utilizării durabile a resurselor forestiere
  • Promovarea utilizării durabile a pajiștilor și a terenurilor agricole
  • Îmbunătățirea/crearea infrastructurii de vizitare pentru reducerea impactului negativ asupra valorilor naturale ale sitului
  • Popularizarea sitului, a activităților întreprinse și a oportunităților pentru conservarea biodiversităţii      

 

5. Principalele activităţi ale proiectului în această etapă sunt:

  • Menținerea stării de conservare favorabilă a habitatelor
  • Creșterea suprafeței habitatului 91E0* de-a lungul cursurilor de apă
  • Monitorizarea, completarea și actualizarea inventarului privind habitatele de interes comunitar
  • Mentinerea populaţiilor speciilor la un statut de conservare favorabil
  • Monitorizarea, completarea și actualizarea inventarului privind speciile de interes comunitar
  • Armonizarea prevederilor incluse în planul de management al sitului cu cele deja existente pentru Rezervația Poiana Bujorului
  • Armonizarea amenajamentelor silvice cu prevederele prezentului plan de management
  • Informarea și conștientizarea publicului privind valorile naturale ale sitului, restricțiile și activitățile desfășurate
  • Promovarea bunelor practici agricole privind pajiștile și terenurile arabile
  • Realizarea infrastructurii de vizitare
  • Realizarea paginii web a sitului
  • Editarea şi difuzarea de broşuri, pliante, articole, comunicări
  • Realizarea de întâlniri cu membrii comunității locale și cu insituții cu atribuții pentru protejarea mediului
  • Marcarea și menținerea limitelor administrative
  • Asigurarea și întreținerea logisticii necesare
  • Desfăşurarea de campanii de atragere de fonduri
  • Monitorizarea implementării planului de management
  • Perfecţíonarea resurselor umane implicate în custodie

Activităţi orizontale: managementul proiectului, achiziţii publice, măsuri specifice pentru informare și publicitate etc.

Detaliile privind activităţile cadru şi acţiunile aferente acestora, care vor face obiectul proiectului dezvoltat în parteneriat se găsesc în Ghidul Solicitantului

 

6. Activităţile în care va/vor fi implicat/implicaţi partenerul/partenerii:

Conform (Ghidul Solicitantului) care va conţine o analiză a valorii adăugate a parteneriatului în ceea ce priveşte utilizarea eficientă a fondurilor precum şi rolul partenerului în implementarea proiectului.

 

7. Valoarea proiectului

Valoarea maximă eligibilă a unui proiect nu poate depăși valoarea minimă şi maximă a proiectului, rata de cofinanţare din Ghidul Solicitantului - Condiţii Specifice POIM 2014-2020.

 

8. Criteriile de selecţie a partenerului/partenerilor și grila de evaluare (inclusiv punctajul stabilit pentru fiecare criteriu în parte)

Selectarea partenerilor se va face, în prima fază, pe baza a 2 (două) documente pe care candidaţii le vor depune la sediul Agentiei pentru protectia Mediului Dolj:

  • Scrisoarea de intenţie (Anexa 1)
  • Fișa partenerului (Anexa 2)

Candidaţii vor depune la sediul Agentiei pentru protectia Mediului Dolj cele 2 (două) documente, începând de la data publicării prezentului anunţ, până la data de 8 august 2016, ora 10.00.

Cele 2 documente trebuie să respecte modelul publicat, iar rubricile Fișei partenerului să fie integral completate.

În Scrisoarea de intenţie și în Fișa partenerului candidaţii vor menţiona cel puţin o activitate cadru a proiectului pentru care dispun de resursele materiale şi umane necesare şi vor furniza o scurtă descriere a acţiunilor propuse în cadrul acestei activităţi cu prezentarea aspectelor considerate esenţiale pentru obţinerea rezultatelor aşteptate și atingerea obiectivelor și a contribuţiei în parteneriat: plus valoarea adusă proiectului (cf. Ghidul Solicitantului).

În termen de 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului limită de depunere a celor 2 documente se vor solicita candidaţilor documente prin care să facă dovada veridicităţii celor declarate pe proprie răspundere în Scrisoarea de intenţie și Fișa partenerului, după cum urmează:

a. Statutul organizaţiei/actul constitutiv prin care se face dovada că are în obiectul de activitate prestarea de servicii de natura celor care sunt necesare implementării proiectului, conform cu temele şi activităţile la care doreşte să fie partener

b. Contract de finanţare, acord de parteneriat, dovadă experienţă de cel puţin 6 luni în domeniul activităţilor proiectului, după caz, pentru a proba că a implementat /implementează, în calitate de partener sau beneficiar, proiecte finanţate din Fonduri Europene.

c. Situaţiile financiar-contabile (balanţă, bilanţ contabil) pe ultimii 3 ani din care să rezulte veniturile pentru a proba că are capacitatea financiară de realizare a activităţilor din proiect.

Aceste documente se prezintă în copie, semnate, ștampilate şi certificate conform cu originalul de către reprezentantul legal

d. Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal (semnată şi ştampilată de către acesta) că respectă Anexa 4. Modele declarații (de eligibilitate, angajament, conflict de interese, declarație privind eligibilitatea TVA aferente cheltuielilor, terenuri) din Ghidul Solicitantului

e. Declaraţie pe propria răspundere (semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal) prin care îşi asumă să depună toate diligenţele pentru a asigura resursele financiare şi umane necesare pe toată durata de implementare a proiectului și susţinerea cofinanţării;

f. Certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată a impozitelor şi taxelor locale;

g. Certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale la bugetul consolidat (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - Direcţia Generală a Finanţelor Publice), din care să rezulte că nu se încadrează, din punct de vedere al obligaţiilor de plată restante la bugetele publice, într-una din situaţiile în care obligaţiile de plată nete depăşesc 1/12 din totalul obligaţiilor datorate în ultimele 12 luni;

h. 2.1 Eligibilitatea solicitantului/partenerilor care va fi însoţită de:

  • Se probează prin dovedirea experienţei angajaţilor/structurii, în implementarea unor proiecte similare în domeniul relevant: CV-uri, fişe de post şi alte informaţii similare relevante precum: expertiză relevantă pentru elaborarea unor studii de biodiversitate etc. (secţiunea Capacitate tehnică, din Cererea de Finanţare)

Aceste documente se prezintă în original

Toate documentele solicitate vor fi prezentate în limba română şi vor fi depuse în forma precizată și în termenul solicitat de Comisia de evaluare, asumate de reprezentantul legal (semnătură şi ştampilă), după caz.

Pe baza documentaţiei depuse de candidaţi, Comisia de selectare a ofertelor de parteneriat va verifica calificarea candidaţilor conform Anexei 3

Orice candidatură care nu respectă aceste cerinţe va fi automat respinsă.

 

Evaluarea candidaţilor:

Candidaţii declaraţi admişi vor trece în etapa de evaluare, etapă în care se va folosi Grila de evaluare (Anexa 4). Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declaraţi admişi candidaţii care întrunesc un punctaj egal cu sau mai mare de 80 de puncte. Vor fi declaraţi respinşi candidaţii care întrunesc mai puţin 80 de puncte.

 

9. Depunerea documentelor

Organizaţiile interesate să participe la selecţie vor depune documentele solicitate în prima faza de selecţie (Anexa 1 și Aneza 2), precum și dosarul complet solicitat de Comisia de evaluare, în plic închis cu menţiunea: “Pentru selecţia de partener POIM Axei Prioritare 4, Obiectivul Specific (OS) 4.1", la Secretariatul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Dolj, Craiova, str. Petru Rareş, nr. 1.

 

10. Rezultatul procedurii

Rezultatul procedurii de selecţie se va publica pe site-ul agenției printr-un anunţ care va conţine informaţiile cuprinse în anunţul de selecţie și informaţii privind candidaţii/ofertanţii participanţi la procedură admiși și respinși și punctajul obţinut de fiecare dintre aceștia, iar partenerii selectaţi vor fi contactaţi direct, la datele de contact furnizate în Fişa partenerului.

 

11. Soluţionarea contestaţiilor

Ofertanţii care nu au fost selectaţi de Agenția pentru Protecția Mediului Dolj ca parteneri în vederea aplicării cererii de finanţare pentru proiectul care face obiectul Anunţului de selecţie pot depune, în termen de 3 zile lucrătoare de la data publicării listei pe site-ul agenției, contestaţii care se soluţionează de comisia de contestaţii în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor.

 

12. Informaţii suplimentare

Informatii sulimentare privind procedura de selecţie pot fi obţinute la:
- tel: 0251.530.010 
- e-mail: office@apmdj.anpm.ro,
- persoane de contact: Cătălin Florescu, Corina Vişan, Alina Voinescu – Compartiment Biodiversitate.

 

Anexe: