Back

Solicitarea informaţiilor de interes public

Actele normative din domeniu:

 

Persoana responsabilă de primirea solicitărilor în baza Legii nr. 544/2001:

Dumitriţa PICIORUŞ

Cecilia PILĂ

Tel.: 0232/242018, 0232/215497

Fax.: 0232/214357

E-mail: relatii.publice@apmis.anpm.ro, office@apmis.anpm.ro

 

Formular pentru solicitarea de informaţii de interes public  în baza Legii nr. 544/2001: download

 

Modalităţi de contestare a deciziei instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate sunt cele prevăzute de art.21 şi art.22 din Legea nr.544/2001, respectiv:

"Împotriva refuzului angajatului desemnat al unei autorităţi sau instituţii publice de a aplica prevederile Legii nr.544/2001 se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.

Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.

În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărui rază teritorială domiciliază sau în a cărui rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut de lege pentru expedierea răspunsului (10 zile sau, după caz, 30 de zile de la data înregistrării cererii).

Instanţa poate obliga autoritatea sau instituţia publică să furnizeze informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale şi/sau patrimoniale.

Hotărârea tribunalului este supusă recursului.

Decizia Curţii de Apel este definitivă şi irevocabilă.

Atât plângerea, cât şi recursul, se judecă în instanţă în procedură de urgenţă şi sunt scutite de taxă de timbru."

Formular reclamaţie administrativă 1

Formular reclamaţie administrativă 2

 

Lista cuprinzând documentele de interes public:

·        Informaţia de mediu despre:

-starea elementelor de mediu cum sunt aerul şi atmosfera, apa, solul, subsolul, suprafaţa terestră, peisajul şi ariile naturale, diversitatea biologică şi componentele sale, inclusiv organismele modificate genetic, precum şi interacţiunea dintre aceste elemente

-factori cum sunt: substanţele, energia, zgomotul, radiaţiile sau deşeurile, inclusiv deşeurile radioactive, emisiile, deversările şi alte evacuări în mediu ce afectează sau pot afecta elementele de mediu menţionate mai sus

-măsurile, inclusiv măsurile administrative, cum sunt: politicile, legislaţia, planurile, programele, convenţii, activităţi care afectează sau pot afecta elementele şi factorii prevazuţi mai sus, precum şi măsurile sau activităţile destinate să protejeze elementele de mediu

- rapoarte referitoare la implementarea legislaţiei privind protecţia mediului

-analizele cost-beneficiu sau alte analize şi prognoze economice folosite în cadrul măsurilor şi activităţilor

-starea sănătăţii şi siguranţei umane, condiţiile de viaţă umană, siturile arheologice, monumete istorice şi orice construcţii, în masura în care acestea sunt sau pot fi afectate de starea elementelor de mediu

·        Lista cuprinzând documentele de interes public deţinute de APM Iaşi (conform Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public)

- Organigrama APM Iaşi;

- Acte normative;

- Raport de activitate al APM Iaşi;

- Rapoarte privind starea mediului în judeţul Iaşi;

- Programe, strategii;

- Baze de date privind informaţii de mediu;

- Acte de reglementare;

- Comunicate de presă, protocoale;

- Buget, Bilanţ contabil al APM Iaşi;

- Declaraţii de avere

 

Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii:

 - Rapoarte lunare, semestriale, anuale privind starea mediului în jud. Iaşi;

- Planul Local de Actiune pentru Mediu;

- Buletin pentru informarea publicului  cu privire la calitatea aerului în judeţul Iaşi;

- Buletine de analiză;

- Stadiul de realizare la nivel judeţean al măsurilor cuprinse în Planul anual de măsuri  prioritare în domeniul protecţiei mediului;

- Inventar anual a emisiilor  de poluanţi în atmosferă la nivelul jud. Iaşi;

- Date privind poluarile accidentale;

- Agenda 21/ Strategia de dezvoltare socio-economică a mun. Iaşi;

- Baza de date cu informaţiile privind mediul deţinute de APM Iaşi;

- Lista cu autorităţile publice care deţin informaţii privind mediul;

- Baza de date cu informaţiile privind mediul deţinute de alte autorităţi publice locale;

- Baza de date cu evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor de mediu deţinute de APM Iaşi şi alte autorităţi publice locale;

- Materiale informative;

- Acte de reglementare de mediu;

- Documentaţii ce stau la baza emiterii actelor de reglementare;

- Baze de date în sistem informatic SEA, EIA, Schimbări climatice, Autorizaţii de mediu emise;

- Rapoarte privind gestiunea deşeurilor;

- Baza de date cu gestiune deşeuri şi chimicale; 

- Lista operatori autorizaţi colectare/valorificare deşeuri, pe categorii;

-Autorizaţii privind recoltarea/capturarea/achiziţionarea plantelor/animalelor din flora şi fauna salbatică);

- Baza de date arii naturale protejate "Natura 2000";

- Agenda de activităţi;

- Buget venituri/cheltuieli;

- Bilanţ contabilitate (anual);

- Documente contabile;

- Raportări ANPM , ANFP.

 

Rapoartele anuale de aplicare a Legii nr. 544/2001: 2013; 2014; 2015 ; 2016 ; 2017 ; 2018 ; 2019 ; 2020 ; 2021 ; 2022; 2023