Back

Cadru legislativ și Actele necesare la solicitarea Autorizației Integrate de Mediu

Procedura de reglementare este stabilită prin OM nr. 818/2003 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizației integrate de mediu, cu modificările și completările ulterioare.

Lista activităţilor care intră sub incidenţa Directivei nr. 2010/75/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2010 privind emisiile industriale (prevenirea și controlul integrat al poluării) şi pentru funcţionarea cărora este necesară obţinerea autorizaţiei integrate de mediu este publicată în Anexa 1 a Legii nr. 278/2013 privind emisiile industriale, modificată și completată prin LEGEA nr. 141 din 24 mai 2023 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 278/2013 privind emisiile industriale.

Ghidului tehnic general pentru aplicarea procedurii de emitere a autorizaţiei integrate de mediu este aprobat prin OM nr. 36/2004 privind aprobarea Ghidului tehnic general pentru aplicarea procedurii de emitere a autorizației integrate de mediu.

Autorizaţiile integrate de mediu își păstrează valabilitatea pe toată perioada în care beneficiarii lor obțin viza anuală.

 

Actele necesare la depunerea solicitării:

  • formularul de solicitare întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 a OM nr. 818/2003;
  • raportul de amplasament întocmit în conformitate cu prevederile Ghidului tehnic general pentru aplicarea procedurii de emitere a autorizaţiei integrate de mediu, aprobat prin OM nr. 36/2004;
  • dovada publicării anunțului privind depunerea solicitării pentru obținerea autorizației integrate de mediu;
  • dovada achitării tarifului pentru verificare/analiza preliminară a solicitării depuse.  (vezi aici)
  • DECLARAȚIE obligatorie privind Regulamentul UE 2016/679 (GDPR) pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, la depunerea dosarelor pentru emiterea actelor de reglementare la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Maramureș (Click pentru descărcare).

 

Cadru legislativ - vizarea anuală a autorizației de mediu

Cadrul legalLegea nr. 219/2019 pentru pentru modificarea și completarea art. 16 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2005 privind protecția mediului publicată în Monitorul Oficial nr. 925 din 15 noiembrie 2019;

 Autorizațiile de mediu se vizează anual conform Ordinului nr.1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu și autorizației integrate de mediu.

Acte necesare la solicitarea vizei anuale la autorizața integrată de mediu

Conform Art. 5. Alin. (4) din anexa la Ordinul nr.1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu și autorizației integrate de mediu  „Titularul va solicita obținerea vizei, în fiecare an, cu maximum 90 de zile și de minimum 60 de zile înainte de ziua și luna corespunzătoare zilei și lunii în care a fost emisă autorizația pe care acesta o deține”.
În vederea obținerii vizei anuale, conform ali. (1) din același articol, titularul activităţii va depune la Agenţia pentru Protecţia Mediului Maramureş un dosar cuprinzând următoarele:

  • cererea conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la procedură (doc↓);
  • raportul anual de mediu și/sau raportările menționate în actele de reglementare, după caz;
  • declarația pe propria răspundere că desfășoară activitatea în aceleași condiții pentru care a fost emisă autorizația/autorizația integrată de mediu și că nu au intervenit modificări de fond care să afecteze condițiile stabilite prin autorizație, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură; (doc↓).
  • dovada achitării tarifului - în cuantum de 300 lei, conform  art. 5. alin. (4) din anexa ordinului menționat.  (vezi aici)
  • DECLARAȚIE obligatorie privind Regulamentul UE 2016/679 (GDPR) pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, la depunerea dosarelor pentru emiterea actelor de reglementare la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Maramureș (Click pentru descărcare).

Ordinul nr. 1150/2020 intră în vigoare de la 11 iulie 2020.