Autorizaţia integrată de mediu

Procedura de reglementare a activităţilor economico-sociale din punct de vedere al protecţiei mediului prin AUTORIZAREA INTEGRATĂ DE MEDIU este conformă prevederilor următoarelor acte normative:

  • Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale;
  • Ordinul MAPAM nr.818/2003 modificat şi completat cu Ordinul MMGA nr. 1158/2005 şi OM nr. 3970/2012 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei integrate de mediu;
  • HG 140/2008, privind înfiinţarea Registrului European al Poluanţilor Emişi şi Transferaţi;
  • Ordin MAPAM nr.169/2004 privind aprobarea prin metoda confirmării directe a BREF aprobate de Uniunea Europeană.


Documente Bref
Obligaţiile Titularilor
Solicitarea Autorizaţiei IPPC

Titularii vor depune la Agenţia pentru Protecţia Mediului Mureş următoarele:
Solicitare conform OM nr. 818/2013 cu modificările şi completările ulterioare, conţine:

  • Date de identificare a titularului;
  • Descrierea succintă a activităţilor;
  • Prezentarea condiţiilor prezente ale amplasamentului, inclusiv poluarea istorică;
  • Alternative principale studiate de către solicitant (legate de locaţie, justificare economică, orientare spre alt domeniu);
  • Sistemul de management;
  • Materii prime;
  • Cerinţele BAT;
  • Audit privind minimizarea deşeurilor (minimizarea utilizării materiilor prime);
  • Utilizarea apei;
  • Emisii şi reducerea poluării;
  • Minimizarea şi recuperarea deşeurilor;
  • Energie
  • Accidente şi consecinţele lor;
  • Zgomot şi vibraţii,
  • Monitorizare;
  • Dezafectare;
  • Aspecte legate de amplasamentul pe care se află instalaţia;
  • Limitele de emisie;
  • Impact;
  • Planul de măsuri obligatorii şi programele de modernizare."


RAPORTUL DE AMPLASAMENT - conform Ghidului Tehnic General

  • se întocmeşte pe baza investigaţiilor efectuate, a datelor şi informaţiilor conţinute în evaluările privind nivelul impactului asupra mediului;
  • cuprinde evaluarea contaminării şi vulnerabilităţii amplasamentului ca urmare a activităţilor trecute şi prezente;
  • identificarea parametrilor ce necesită monitorizare;
  • identificarea măsurilor necesare la închiderea activităţii;
  • reprezintă punctul de referinţă faţă de care se efectuează determinările ulterioare. SE SOLICITA ŞI LA TRANSFERUL DE AUTORIZAŢII, VÂNZAREA SAU LICHIDAREA UNEI ACTIVITĂŢI IPPC.
  • Plan de amplasare a obiectivului analizat, plan topografic 1:25 000;
  • Plan de amplasament;
  • Plan de Studiu al Terenului;
  • Proceduri de răspuns de urgenţă;
  • Informaţii de planificare pentru supravegherea calităţii amplasamentului;
  • detalii legate de producţie - planşe pentru instalaţii, sisteme de alimentare cu apă, canalizare, sisteme de reţinere şi tratare a poluanţilor, depozite de materii prime, materiale, substanţe chimice, deşeuri.


PLAN DE ACŢIUNI

  • pentru instalaţiile puse în funcţiune înainte de 30 octombrie 1999, termenul final al Programului de Conformare este 30 octombrie 2007;
  • pentru instalaţiile puse în funcţiune în perioada 30 octombrie 1999 - 4 aprilie 2002, termenul final al Programului de Conformare este 31 decembrie 2006.

Va cuprinde măsurile tehnice care să conducă la respectarea OBLIGAŢIILOR DE BAZĂ ALE TITULARULUI.

GHIDUL TEHNIC GENERAL - Oferă sprijin titularului în elaborarea materialelor necesare susţinerii solicitării Autorizaţiei Integrate de Mediu.