Back

Comunicat presa: Programul de realizare a pistelor pentru biciclete începe la 20 iulie 2011

Programul de realizare a pistelor pentru biciclete începe la 20 iulie 2011

       Prin Ordinul MMP nr. 1730 din 17 iunie 2011 a fost aprobat Ghidul de finanţare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclişti, program ce are ca obiect finanţarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu a proiectelor vizând realizarea pistelor pentru biciclişti (căile publice rezervate şi amenajate pentru circulaţia cicliştilor în lungul arterelor de circulaţie sau independent de acestea).

     Solicitantul, respectiv unitatea administrativ teritorială poate depune un singur dosar de finanţare la Administraţia Fondului pentru Mediu, începând cu prima zi de deschidere a sesiunii de depunere, respectiv 20 iulie 2011.

     Dosarul de finanţare poate fi depus la registratura Administraţiei Fondului pentru Mediu exclusiv de către reprezentantul legal, înlocuitorul de drept al acestuia sau împuternicitul legal şi trebuiă să cuprindă următoarele documente :

a)cererea de finanţare, în original;

b)certificatul de înregistrare fiscală, în copie;

c)certificatul de atestare fiscală emis de organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, valabil la data depunerii cererii de finanţare, în original sau copie legalizată;

d)certificatul de atestare privind obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu, valabil la data depunerii cererii de finanţare, în original sau copie legalizată;

e)hotărârea consiliului local/judeţean, din care să rezulte asigurarea contribuţiei proprii necesare implementării proiectului, acordul privind punerea la dispoziţie, pentru realizarea proiectului, a terenului, indicându-se suprafaţa totală, vecinătăţile, şi precizarea documentului depus în vederea atestării regimului juridic al terenului, responsabilul de proiect, precum şi aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivele de investiţii din cadrul proiectului, în copie certificată "conform cu originalul" de către secretarul unităţii/subunităţii administrativteritoriale;

f)documentele din care să rezulte persoana care reprezintă solicitantul în relaţiile cu terţii (sentinţa judecătorească de validare a primarului, hotărârea consiliului judeţean privind alegerea preşedintelui), în copie;

g)documentele care atestă regimul juridic al terenului pe care se implementează proiectul, copii certificate de către secretarul unităţii/subdiviziunii administrativteritoriale; în cazul în care este depus Inventarul bunurilor aparţinând domeniului public al unităţii administrativ-teritoriale, se va identifica în hotărârea consiliului local/judeţean imobilul prin indicarea poziţiei din inventar, denumirea imobilului, astfel cum a fost inventariată, adresa şi suprafaţa totală, în copie certificată "conform cu originalul" de către secretarul unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;

h)studiul de fezabilitate, elaborat conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 şi ale Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

        Finanţarea se acordă în cuantum de maximum 90% din valoarea totală eligibilă a proiectului, fără a se depăşi suma maximă care poate fi acordată unui beneficiar, în cadrul sesiunii de finanţare.

        Suma maximă care poate fi acordată unui judeţ sau unei unităţi administrativ-teritoriale declarată potrivit Legii nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional Secţiunea a IV-a - Reţeaua de localităţi, cu modificările şi completările ulterioare, oraş, municipiu, pentru un proiect este 2,5 milioane lei.

      Suma maximă care poate fi acordată unei unităţi administrativ teritoriale declarată potrivit Legii nr. 351/2001, cu modificările şi completările ulterioare, comună pentru un proiect este 1,5 milioane lei.

       Sesiunea se închide la data la care valoarea totala însumată a cererilor de finanţare depuse la registratura Administraţiei Fondului pentru Mediu  va fi de 200.000 mii lei, respectiv 400% din valoarea alocata sesiunii, dar nu mai târziu de 20 august 2011.Suma alocata sesiunii de finanţare este de 50.000 mii lei .

 

DIRECTOR EXECUTIV

DOREL ŞTEOMLEGA