Back

Buletin informativ conf. legii nr. 544/2001

BULETIN INFORMATIV

conform Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile

de interes public, art.5

  1. Acte normative care reglementeaza organizarea și funcționarea autorității sau instituției publice
  • Hotărârea Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia .
  1. Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, program de audienţe al instituţiei publice

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vaslui are următoarea structură organizatorică:

  • Director Executiv
  • Compartimentul Relaţii Publice şi Tehnologia Informaţiei
  • Serviciul Avize, Acorduri, Autorizaţii
  • Serviciul Calitatea Factorilor de Mediu
  • Serviciul Monitorizare şi Laboratoare
  • Compartimentul Buget, Finanţe, Administrativ şi Resurse umane

 

  1. Atribuţiile compartimentelor şi serviciilor din cadrul Agenţiilor pentru Protecţia Mediului sunt precizate în Regulamentul  - cadru de Organizare şi Funcţionare a agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului http://www.anpm.ro/anpm_resources/migrated_content/uploads/85811_ROF%20APM%20Vaslui.pdf, aprobat prin Decizia Preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului nr. 186/22.11.2012, modificată prin Decizia nr. 920/24.10.2016.
  • Program de lucru: luni-joi: 08.00 - 16.30, vineri: 08.00 - 14.00
  • Program de audienţe: Director executiv - miercuri: 10.00-12.00

c) Numele si prenumele persoanelor din conducerea instituţiei publice şi al

funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice

  • Director Executiv – dr. ing. Mihaela BUDIANU
  • Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii  – ing. Ramona-Nicoleta Dănilă
  • Şef Serviciu Monitorizare şi Laboratoare – ing. Cristina GĂGEANU
  • Responsabil cu difuzarea informaţiilor publice – ing. Constantin CÎRJAN

d) Coordonatele de contact ale instituţiei publice :

Agentia pentru Protectia Mediului Vaslui

 

Alte informaţii utile:

Nr. crt.

Conturi  E-mail         

                  Compartiment             

1.

mihaela.budianu@apmvs.anpm.ro

director.executiv@apmvs.anpm.ro

Director executiv

2.

office.vaslui@apmvs.anpm.ro

Secretariat

3.

ramona.danilavs@apmvs.anpm.ro

Şef Serviciu A.A.A.

4.

cristina.gageanu@apmvs.anpm.ro

Şef Serviciu Monitorizare

5.

buget.finante@apmvs.anpm.ro

Contabilitate

6.

reglementari@apmvs.anpm.ro

Autorizaţii, Acorduri, Avize

7.

relatii.publice@apmvs.anpm.ro

constantin.cirjan@apmvs.anpm.ro

Relatii Publice

8.

deseuri@apmvs.anpm.ro

Deşeuri

9.

juridic.resurse_umane@apmvs.anpm.ro

Juridic. Resurse umane

10.

laborator@apmvs.anpm.ro

Laborator

11.

monitorizare@apmvs.anpm.ro

Monitorizare

12.

radioactivitate@apmvs.anpm.ro

Radioactivitate

13.

proiecte.programe@apmvs.anpm.ro

Proiecte.Programe

14.

ovidiu.blageanu@apmvs.anpm.ro

IT

 

e) Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil

A.P.M. Vaslui a fost finanţată de la bugetul de stat în anul 2023 cu suma de 3.923.579 lei, prin Trezoreria Municipiului Vaslui, după cum urmează:

  • cheltuieli de personal  =  3.494.280 lei
  • cheltuieli materiale      =   205.356 lei
  • cheltuieli de capital     =   223.943 lei

 

f) Programele şi strategiile proprii

  • Planul Local de Acţiune pentru Mediu revizuit al judeţului Vaslui pentru perioada 2021-2025;
  • Planul Judeţean de Gestionare a Deşeurilor realizat de Consiliul Județean Vaslui;
  • Planul de implementare şi de consolidare instituţională la nivel local, Capitolul 22 mediu - Protecţia mediului;
  • Planul de acţiuni anual pentru realizarea în judeţ a obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare.

 

g) Lista cuprinzând documentele de interes public:

Informaţia de mediu despre:

  • starea elementelor de mediu cum sunt aerul şi atmosfera, apa, solul, subsolul, suprafaţa terestră, peisajul şi ariile naturale, diversitatea biologică şi componentele sale, inclusiv organismele modificate genetic, precum şi interacţiunea dintre aceste elemente;
  • factori cum sunt: substanţele, energia, zgomotul, radiaţiile sau deşeurile, inclusiv deşeurile radioactive, emisiile, deversările şi alte evacuări în mediu ce afectează sau pot afecta elementele de mediu menţionate mai sus;
  • măsurile, inclusiv măsurile administrative, cum sunt: politicile, legislaţia, planurile, programele, convenţii, activităţi care afectează sau pot afecta elementele şi factorii prevazuţi mai sus, precum şi măsurile sau activităţile destinate să protejeze elementele de mediu;
  • rapoarte referitoare la implementarea legislaţiei privind protecţia mediului;
  • analizele cost-beneficiu sau alte analize şi prognoze economice folosite în cadrul măsurilor şi activităţilor;
  • starea sănătăţii şi siguranţei umane, condiţiile de viaţă umană, siturile arheologice, monumete istorice şi orice construcţii, în masura în care acestea sunt sau pot fi afectate de starea elementelor de mediu;

 

Lista cuprinzând documentele de interes public deţinute de APM Vaslui (conform Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public):

  • Organigrama APM Vaslui;
  • Acte normative;
  • Raport de activitate al APM Vaslui;
  • Rapoarte privind starea mediului în judeţul Vaslui;
  • Programe, strategii;
  • Baze de date privind informaţii de mediu;
  • Acte de reglementare;
  • Comunicate de presă, protocoale;
  • Buget, Bilanţ contabil al APM Vaslui;
  • Declaraţii de avere.

h) Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii:

  • Rapoarte lunare, anuale privind starea mediului în jud.Vaslui;
  • Planul Local de Actiune pentru Mediu;
  • Buletin pentru informarea publicului  cu privire la calitatea aerului în judeţul Vaslui;
  • Buletine de analiză;
  • Stadiul de realizare la nivel judeţean al măsurilor cuprinse în Planul anual de măsuri  prioritare în domeniul protecţiei mediului;
  • Inventar anual a emisiilor  de poluanţi în atmosferă la nivelul jud.Vaslui;
  • Date privind poluarile accidentale;
  • Baza de date cu informaţiile privind mediul deţinute de APM Vaslui;
  • Lista cu autorităţile publice care deţin informaţii privind mediul;
  • Baza de date cu informaţiile privind mediul deţinute de alte autorităţi publice locale;
  • Baza de date cu evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor de mediu deţinute de APM Vaslui şi alte autorităţi publice locale;
  • Materiale informative;
  • Acte de reglementare de mediu;
  • Documentaţii ce stau la baza emiterii actelor de reglementare;
  • Baze de date în sistem informatic SEA, EIA, Schimbări climatice, Autorizaţii de mediu emise;
  • Rapoarte privind gestiunea deşeurilor;
  • Baza de date cu gestiune deşeuri şi chimicale; 
  • Lista operatori autorizaţi colectare/valorificare deşeuri, pe categorii;
  • Autorizaţii privind recoltarea/capturarea/achiziţionarea plantelor/animalelor din flora şi fauna salbatică);
  • Baza de date arii naturale protejate "Natura 2000";
  • Agenda de activităţi;
  • Buget venituri/cheltuieli;
  • Bilanţ contabilitate (anual);
  • Documente contabile;
  • Raportări ANPM, ANFP.

 

i) Modalităţi de contestare a deciziei instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate sunt cele prevăzute de art.21 şi art.22 din Legea nr.544/2001, respectiv:

Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.

Împotriva refuzului prevăzut la alin. (1) se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.

Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.

În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice.

Instanţa poate obliga autoritatea sau instituţia publică să furnizeze informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale şi/sau patrimoniale.

Hotărârea tribunalului este supusă recursului.

Decizia Curţii de apel este definitivă şi irevocabilă.

Atât plângerea, cât şi recursul se judecă în instanţă, în procedură de urgenţă, şi sunt scutite de taxă de timbru.