Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul “Modernizare drumuri de interes local în comuna Movilița, județul Vrancea”, propus a fi amplasat în intravilanul satelor Movilița, Văleni și Diocheti-Rediu, comuna Movilița, N.C. 56502, 56498, 56499 și 56544, județul Vrancea - titular - U.A.T. COMUNA MOVILITA

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE – PROIECT

Nr. 13102 / 08.12.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de U.A.T. COMUNA MOVILIȚA cu sediul în sat Movilița, comuna Movilița, județul Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 847/25.01.2021, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 08.12.2022 că proiectul:

“Modernizare drumuri de interes local în comuna Movilița, județul Vrancea”, propus a fi amplasat în intravilanul satelor Movilița, Văleni și Diocheti-Rediu, comuna Movilița, N.C. 56502, 56498, 56499 și 56544,  județul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 13 lit. a (orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului);

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

- proiectul propus nu intră sub incidența prevederilor art. 48 și 54 din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificările și completările ulterioare.

 

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea și concepția întregului proiect :

Amplasamentul proiectului

          Străzile propuse spre modernizare sunt în intravilanul comunei Movilița, satele: Văleni – str. Văleni (T 0, P 271, CF 56502), Movilița str. Erou Măriuca Zaharia (T0, P 2106, CF 56498), Diocheti – Rediu str. Rediu, Gutuiului, Părului, Mărului, Nucului, Prundului Tr. 1, Prundului Tr. 2, Prundului Tr. 3 (T 0, P 789, 806, 852, 868, 911, 977, 1003, CF 56499), Zăbrăuți (T 0, P 1174, CF 56544), județul Vrancea.

Justificarea necesității proiectului:

Structura rutieră actuală nu asigură o circulaţie rutieră normală, străzile  propuse spre modernizare devenind, în anumite condiţii climaterice, impracticabile circulaţiei autovehiculelor şi pietonilor care se deplasează în comuna Movilița.

Elementele specifice caracteristice proiectului propus

Se propune modernizarea unui numar de 9 străzi în lungime totală de 3.965 ml după cum urmează:

Nr.Crt.

Denumire Drum

Localizare

Lungime de amenajare

1.

Strada Văleni

Sat Văleni

1.083,00

2.

Strada Erou Măriuca Zaharia

Sat Movilița

228,00

3.

Strada Rediu

Sat Diocheti - Rediu

1.103,00

4.

Strada Gutuiului

117,00

5.

Strada Părului

185,00

6.

Strada Mărului

199,00

7.

Strada Nucului

225,00

8.

Strada Prundului Tr.1

322,00

9.

Strada Prundului Tr.2

155,00

10.

Strada Prundului Tr.3

78,00

11.

Strada Zăbrăuți

270,00

TOTAL

3.965,00 m.l.

 

Pentru modernizarea străzilor structura rutieră este următoarea:

- strat de mixtură asfaltică BAPC16 rul 50/70 - în grosime de 4 cm;

- strat de mixtură asfaltică BADPC 22,4 leg 50/70 –în grosime de 6 cm;

- strat de bază din piatră spartă de balastieră sort 0-63 mm în grosime de 15 cm;

- strat de fundație din balast sort 0-63 mm în grosime de 20 cm;

- zestre existentă din balast.

 

Elementele geometrice specifice străzilor sunt următoarele:

  • Strada Văleni – 1.083 ml:
    • parte carosabilă PC: 2 x 2,75 m = 5,50 m ;
    • acostament pereat: 0,50 m amplasat pe ambele părți;
    • rigolă pereată: 1,20 m amplasată pe ambele părți;
    • platformă drum: 6,50 m;
  • Strada Erou Măriuca Zaharia – 228 ml:
    • parte carosabilă PC: 4,00 m;
    • rigolă carosabilă: 0,80 m amplasată pe partea dreaptă;
    • platformă drum: 4,80 m;
  • Strada Rediu – 100 ml – km 0+000 – 0+100:
    • parte carosabilă PC : 2 x 2,50 m = 5,00m;
    • rigolă carosabilă: 0,80 m amplasată pe partea stângă;
    • acostament din balast 0,50 m amplasat pe partea dreaptă;
    • parapet metalic de tip H1 amplasat pe partea dreaptă;
    • trotuar pietonal cu lățimea de 1,30 m amplasat pe partea stângă;
    • plarformă drum : 6,30 m.
  • Strada Rediu – 200 ml – km 0+200 – 0+300:
    • parte carosabilă PC : 2 x 2,50 m = 5,00m ;
    • rigolă carosabilă: 0,80 m amplasată pe partea stângă;
    • acostament din balast 0,50 m amplasat pe partea dreaptă;
    • trotuar pietonal cu lățimea de 1,30 m amplasat pe partea stângă;
    • plarformă drum : 6,30 m.
  • Strada Rediu – 803 ml – km 0+300 – 1+103:
    • parte carosabilă PC : 2 x 2,50 m = 5,00 m ;
    • rigolă carosabilă: 0,80 m amplasată pe ambele părți ;
    • trotuar pietonal cu lățimea de 1,30 m amplasat pe partea stângă;
    • plarformă drum : 6,30 m.
  • Strada Gutuiului – 100 ml – km 0+000 – 0+100:
    • parte carosabilă PC : 2,75 m  ;
    • rigolă carosabilă: 0,80 m amplasată pe partea dreaptă ;
    • plarformă drum : 3,55 m.
  • Strada Gutuiului – 17 ml – km 0+100 – 0+117:
    • parte carosabilă PC : 2,00 m  ;
    • rigolă carosabilă: 0,80 m amplasată pe partea dreaptă ;
    • plarformă drum : 2,80 m.
  • Strada Părului – 185 ml:
    • parte carosabilă PC : 4,00 m  ;
    • rigolă carosabilă: 0,80 m amplasată pe partea stângă ;
    • acostament consolidat 0,50m amplasat pe partea dreaptă ;
    • plarformă drum : 5,30 m.
  • Strada Mărului – 199 ml:
    • parte carosabilă PC : 4,00 m  ;
    • rigolă carosabilă: 0,80 m amplasată pe partea dreaptă ;
    • plarformă drum : 4,80 m.
  • Strada Nucului – 225 ml:
    • parte carosabilă PC : 2 x 2,75 m = 5,50 m ;
    • acostament pereat : 0,50 m amplasat pe ambele părți;
    • rigolă pereată : 1,20 m amplasată pe ambele părți;
    • platformă drum : 6,50 m ;
  • Strada Prundului Tr.1 – 225 ml – km 0+000 – 0+225:
    • parte carosabilă PC : 4,00 m  ;
    • rigolă carosabilă: 0,80 m amplasată pe partea dreaptă ;
    • acostament consolidat 0,50m amplasat pe partea stângă ;
    • plarformă drum : 5,30 m.
  • Strada Prundului Tr.1 – 97 ml – km 0+225 – 0+322:
    • parte carosabilă PC : 3,00 m  ;
    • rigolă carosabilă: 0,80 m amplasată pe partea dreaptă ;
    • acostament consolidat 0,50m amplasat pe partea stângă ;
    • plarformă drum : 4,30 m.
  • Strada Prundului Tr.2 – 155 ml:
    • parte carosabilă PC : 3,00 m  ;
    • acostament consolidat 2 x 0,25 m amplasat pe ambele părți ;
    • plarformă drum : 3,50 m.
  • Strada Prundului Tr.3 – 78 ml:
    • parte carosabilă PC : 3,00 m  ;
    • acostament consolidat 2 x 0,25 m amplasat pe ambele părți ;
    • plarformă drum : 3,50 m.
  • Strada Zăbrăuți – 270 ml:
    • parte carosabilă PC : 4,00 m ;
    • acostament pereat : 0,50 m amplasat pe partea dreaptă;
    • rigolă pereată : 1,20 m amplasată pe partea dreaptă;
    • acostament din balast 50 cm amplasat pe partea stângă ;
    • platformă: 5,00 m.

Acostamete și rigole pereate se vor realiza în lungime totală de 2.886,00 ml, având următoarele elemente geometrice:

  • lățime acostament pereat : 0,50 m ;
  • lățime în plan vertical rigolă pereată : 1,20 m ;
  • lățime în plan înclinat rigolă pereată : 1,49 m ;
  • lățime totală pereată desfășurată : 1,99 m ;
  • înălțime rigolă pereată : 0,40 m.

Acostamentele și rigolele pereate se vor realiza din următoarele straturi :

  • substrat din nisip în grosime de 5 cm;
  • strat din beton de ciment de clasa C30/37 în grosime de 10 cm.

         Pe traseul drumurilor au fost proiectate rigole carosabile în lungime totală de 2.992,00 ml, având următoarele elemente geometrice:

  • corp rigolă realizat monolit în beton armat de clasa C30/37 ;
  • înălțime corp rigolă: 90 cm ;
  • lațime rigolă: 80 cm ;
  • dale prefabricate din beton cu lățimea de 49 cm ;
  • secțiune de liberă scurgere : 30cm x 50cm.

Pe traseul drumurilor de interes local au fost proiectate 8 podețe corugate de tip SN8 după cum urmează în următorul tabel:

Nr.

crt.

Denumire

podeț

Poziție km

amplasare

Lungime

podeț

Diametru interior / Diametru exterior

1.

Podeț Transversal Nr.1-Str.Văleni

0+081,00

7,50 m

840 mm / 1000 mm

2.

Podeț Transversal Nr.2-Str.Văleni

0+650,00

7,50 m

530 mm / 600 mm

3.

Podeț Transversal Nr.1-Str.Rediu

0+001,00

12,00 m

840 mm / 1000 mm

4.

Podeț Transversal Nr.2-Str.Rediu

0+196,00

7,50 m

670 mm / 800 mm

5.

Podeț Transversal Nr.3-Str.Rediu

0+196,00

10,00 m

670 mm / 800 mm

6.

Podeț Transversal Nr.1-Str.Zăbrăuți

0+060,00

7,50 m

670 mm / 800 mm

7.

Podeț Lateral Nr.1-Str.Zăbrăuți

0+046,00

12,00 m

343 mm / 400 mm

8.

Podeț Lateral Nr.1-Str.Zăbrăuți

0+160,00

12,00 m

343 mm / 400 mm

 

Trotuarul pietonal se va realiza pe strada Rediu de la km 0+000 până la km 1+103,00 – partea stângă, cu o lățime totală de 1,30m, fiind constituită din lățime liberă de circulație 1,00m + bordură mare 20 cm x 25 cm + bordură mică 10 cm x 15 cm. Panta transversala a trotuarelor peitonale va fi de 1,00 .

Structura trotuarelor pietonale are in componenta urmatoarele straturi :

  • pavele prefabricate din beton în grosime de 4 cm ;
  • strat de nisip pilonat în grosime de 5 cm ;
  • fundație din balast sort 0-63 în grosime de 20 cm ;

 

Pe traseele proiectate ale drumurilor au fost identificate 5 drumuri laterale după cum urmează:

  1. Drum lateral numărul 1 – Strada Rediu
    • poziție km și orientare: km 0+222,00 – partea dreaptă;
    • suprafață amenajare:125,00 mp ;
    • lungime de amenajare: 25,00 ml ;
    • lățime parte carosabilă: 5,00 m ;
    • acostamente din balast stânga + dreapta cu lățimea de 0,5m ;
  2. Drum lateral numărul 2 – Strada Rediu
    • poziție km și orientare: km 0+269,00 – partea stânga ;
    • suprafață amenajare: 75,00 mp ;
    • lungime de amenajare : 25,00 ml ;
    • lățime parte carosabilă: 3,00 m ;
    • acostamente din balast pe partea dreaptă cu lățimea de 0,5m ;
    • acostament 0,50 + rigolă pereată 1,20 pe partea stânga ;
    • rigolă pereată se amenajează pe o lungime de 18,00 ml;
  3. Drum lateral numărul 3 – Strada Rediu
    • poziție km și orientare: km 0+441,00 – partea stânga ;
    • suprafață amenajare:69,00 mp ;
    • lungime de amenajare : 25,00 ml ;
    • lățime parte carosabilă: 2,75 m ;
    • acostamente din balast stânga + dreapta cu lățimea de 0,375m ;
  4. Drum lateral numărul 1 – Strada Zăbrăuți
    • poziție km și orientare: km 0+046,00 – partea dreaptă;
    • suprafață amenajare:100,00 mp ;
    • lungime de amenajare : 25,00 ml ;
    • lățime parte carosabilă: 4,00 m ;
    • acostamente din balast stânga + dreapta cu lățimea de 0,5m ;
  5. Drum lateral numărul 2 – Strada Zăbrăuți
    • poziție km și orientare: km 0+160,00 – partea dreaptă;
    • suprafață amenajare:100,00 mp ;
    • lungime de amenajare : 25,00 ml ;
    • lățime parte carosabilă: 4,00 m ;
    • acostamente din balast stânga + dreapta cu lățimea de 0,5m ;

 

         Pe traseul stabilit pentru modernizarea drumurilor de interes local din comuna Movilița, nu sunt necesare defrișări de arbori și arbuști.

 

 

Organizarea de șantier

Organizarea de şantier va fi amplasată într-o zonă pusă la dispoziţie de Primaria comunei Movilița, respectând distanța față de zonele de locuit. Organizarea de șantier va cuprinde: un vagon – camp standardizat având destinația birou și magazie de materiale; un pachet PSI dotat cu stingătoare cu spumă și pulbere; containere, pentru deșeuri reciclabile și pentru deșeuri nereciclabile; grup sanitar ecologic; amenajarea unor incinte îngrădite pentru depozitarea materialelor de construcții și amplasarea unor băraci necesare personalului muncitor; zonă de parcare pentru autovehicule și utilaje. După finalizarea lucrărilor terenul va fi adus la starea initială.

          Titularul are obligația de a urmări modul de respectare a legislației de mediu în vigoare pe toată perioada de execuție a lucrărilor și să ia toate măsurile necesare pentru a nu produce poluarea apelor subterane, de suprafață, a solului și a aerului.

b2)Cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul.

b3)Utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: apă, pământ, agregate minerale;

b4)Cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

 În timpul realizarii proiectului vor rezulta următoarele cantități de deșeuri:

- deşeuri menajere: provenite de la muncitorii care realizează obiectivul;

- deșeuri reciclabile produse de personalul şantierului, cum ar fi: hârtie și carton, plase plastic și PET, sticle;

- deşeuri din beton; deșeuri din pământ și pietre, altele decât cele specificate la 17 05 03; deșeuri din fier și oțel.

Deşeurile vor fi colectate selectiv în spații special amenajate și valorificate prin unități specializate. Deșeurile materiale de construcții vor fi utilizate ca materiale pentru umpluturi.

       Deșeurile rezultate în perioada de execuție a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor O.U.G. 92/2021 privind gestionarea deșeurilor și H.G. nr. 856/2002 privind evidența gestiunii deșeurilor și pentru aprobarea listei cuprinzand deșeurile, inclusiv deșeurile periculoase cu modificările și completările ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv în spații special amenajate și valorificate prin unități specializate.

b5) Poluarea și alte efecte negative: Emisiile poluante vor fi locale, în zonele de lucru, pe perioada executării lucrărilor și vor fi generate cu precădere ca urmare a activităților mijloacelor de transport și utilajelor folosite în perioada de realizare a proiectului. Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de execuție a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate. Se va respecta programul de lucru pentru evitarea zgomotului.

b6)Riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informațiilor științifice: nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu și titularul de proiect/constructorul va lua măsuri în vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore – nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbările climatice – nu e cazul.

b7) Riscurile pentru sănătatea umană - nu este cazul.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuală și aprobată a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 22/12.08.2022, emis de Primăria comunei Movilița terenul face parte din domeniul public al Primăriei comunei Movilița, folosință – drumuri de interes local.

c2) Bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zona și din subteranul acesteia: nu este cazul.

c3)Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se o atenție specială următoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor: nu este cazul;

       b) zonele costiere și mediul marin : nu este cazul;

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul;

       d) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional : nu este cazul;

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul;

       g) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislația națională și la nivelul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: nu este cazul;

       h) zonele cu o densitate mare a  populatiei: intravilanul comunei Movilița;

       i) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic:    nu este cazul

 

d) Tipurile și caracteristicile impactului potenţial:

 d1) Importanța și extinderea spațială a impactului – zonă geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată: impactul este local, cu durată limitată, numai în zona frontului de lucru și nu va schimba funcțiunea zonelor învecinate.

d2) Natura impactului: direct și temporar, în perioada de realizare a lucrărilor.

d3) Natura transfrontalieră a impactului: nu este cazul, proiectul nu intră sub incidența Convenției privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontier, adoptată la Espoo la 25.02.1991 ratificată prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea și complexitatea impactului: în perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta măsurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect (prezentate în memoriul de prezentare).

      d5) Probabilitatea impactului: redusă pe timpul realizării proiectului.

      d6) Debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impactul lucrărilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu începerea execuției lucrărilor, în perioada de execuție a proiectului, impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar și reversibil.

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul.

d8) Posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin aplicarea condițiilor de realizare a proiectului menționate la punctul IV.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării adecvate sunt următoarele:

  • amplasamentul proiectului propus nu se află în vecinătatea sau interiorul unor arii naturale protejate.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apă sunt următoarele:

            Proiectul propus  nu intră sub incidența prevederilor art. 48 și 54 din Legea Apelor nr. 107/1996, cu modificările și completările ulterioare.

  • Conform adresei nr. 5951/D.V./15.11.2022 emisă de S.G.A. Vrancea nu este necesar avizul de gospodărire a apelor pentru această investiție.

 

IV. Condiţiile de realizare a proiectului:

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu în vigoare, a menţiunilor din certificatul de urbanism nr. 22/12.08.2022, emis de Primăria comunei Movilița, precum și a avizelor menționate în acesta.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor și funcţionării obiectivului se vor lua toate  măsurile și se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor și prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane și de suprafaţă.

- Prezentul act nu exonerează titularul de proiect de obligația obținerii avizelor menționate în certificatul de urbanism.

- Constructorul și beneficiarul răspunde de realizarea corectă a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate în Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor și de protecția mediului în vigoare.

- Se vor lua măsuri de reducere a nivelului de zgomot și disconfortului pe perioada construirii și a funcționării.

     - Se va reface cadrul natural pentru suprafețele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor.

- Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice și a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autorități.

- În perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și utilajelor utilizate.

- Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele și mijloacele de transport în cadrul obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unități de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fară a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot și vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi în conformitate cu legislaţia specifică de mediu și va fi în responsabilitatea titularului de proiect cât și a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spații special amenajate pentru colectarea selectivă a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii și a deşeurilor rezultate în spații neamenajate în acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporară a materialelor de construcţii și a reziduului de şantier astfel încât să nu creeze disconfort locuitorilor din zonă.

- Se vor respecta prevederile H.G. nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse în perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele și mijloacele de transport în ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon și a altor gaze de eşapament și punerea în funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor,constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) și refacerea cadrului natural.

- Investiţia va respecta strict proiectul și măsurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, în scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

- Se vor lua măsuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

- Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toată durata execuţiei lucrărilor.

- Deşeurile rezultate în urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar în containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporară și transportate la o platformă de deşeuri autorizată; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializată autorizată cu respectarea prevederilor H.G. nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase și nepericuloase pe teritoriul României.

- Deşeurile industriale reciclabile rezultate în perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, în recipiente speciale, în vederea valorificării prin societăți autorizate specializate.

- Deşeurile menajere generate în perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate/stocate temporar în pubele cu capac și eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

     - Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau în timp.

     - Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile în scopul împiedicării accesului autovehiculelor și a persoanelor neautorizate.

- Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate utilajele vor fi verificate periodic.

- Evitarea pierderilor de materiale și substanţe cu potenţial poluant în vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţă și a apelor subterane.

- Materialele fine sau prăfoase (pământ, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase) se vor transporta în autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea împrăștierii acestora pe partea carosabilă.

- Nu se vor stoca combustibili în şantier.

- La parăsirea incintei şantierului, roțile autovehiculelor se vor curața.

- Prezentul act nu se referă la partea de rezistență și stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul și constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

- La finalizarea lucrărilor, titularul proiectului notifică A.P.M. Vrancea în vederea efectuării unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui în condițiile specificate în art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, în cazul în care se constată apariția unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de încadrare.

Pană la adoptarea unei decizii de către autoritatea competentă, este interzisă desfășurarea oricărei activități sau realizarea proiectului, care ar rezulta în urma modificărilor care fac obiectul notificării (potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protecția mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-undrept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ, competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Pe toată durata realizării și funcţionării obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificările, completările și aprobările ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 Acustică – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • O.U.G. nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor;
  • H.G. nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase și nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje și deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756/1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementării privind  evaluarea poluării mediului;
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea și completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanătății nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață și al populației cu modificările și completările ulterioare.
  • O.U.G. nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea și repararea prejudiciului asupra mediului aprobată prin Legea nr. 19/2008 modificată și completată cu O.U.G. nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei și accesul la justiţie în probleme de mediu, semnată la Arhus la 25.01.2005.