Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Recompartimentare cabină staţie fără modificări structurale, înlocuire elemente semnalistică, amplasare echipament automat spălare - curăţare cu fise în staţie de carburanţi existentă - titular - S.C. LUKOIL ROMANIA S.R.L.

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE

PROIECT

Nr. 4996  din  11.04.2019

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de  catre :  SC  LUKOIL  ROMANIA  S.R.L., cu  sediul in Bucuresti, str. Soseaua Nordului, nr. 28 - 36 înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 4996 / 22.05.2017, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 11.04.5019 faptul că proiectul: ,, Recompartimentare cabină staţie fără modificări structurale, înlocuire elemente semnalistică, amplasare echipament automat spălare - curăţare cu fise în staţie de carburanţi existentă ” -  propus a se desfăşura în intravilanul municipiului Focşani, str. Calea Moldovei, nr. 39, T. 29, P. 134/1/53377, judeţul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. – ul 10, lit. a).

                  

b)Caracteristicile proiectului :   

b1) - Mărimea proiectului :

Destinatia actuala a imobilului este de statie de distributie carburanti, functiune ce se pastreaza. Se propune crearea unei amenajari functionale care sa permita desfasurarea in conditii optime a fluxului de functionare in ceea ce priveste serviciile prestate de spalatoriile auto in sistem self service (sistem pe baza de fise, fara implicare de personal angajat).

           Principalele modificari care se aduc sunt :

  1. Recompartimentare cabina statie cuprinde urmatoarele lucrari:

Recompartimentare interioara, Demolare pereţi interiori, înlocuire usi exterioare, înlocuit usi interioare, Înlocuit gresie, înlocuit faianţa, înlocuit placi tavan fals, semnalistica interioara, vopsitorii si gletuiri interioare, înlocuit rafturi depozite, înlocuit mobilier. Nu se intervine asupra structurii de rezistenta.

  1. Inlocuirea de elemente semnalistica cuprinde urmatoarele:

Scris LUKOIL, Panou lateral, Săgeţi, Panou "Minimarket" , Panou Indicatori pompe, Indicatori accese, Indicatori poziţie (parcare,skid GPL, etc), Inscripţionări generale

  1. Pentru amplasarea pe platforma carosabila in perimetrul statiei de distributie combustibili existente  a unui echipament complex de spalare de tip WASHMASTER furnizat de compania Washtec GmbH, fara modificarea spatiilor edificate construite sau a spatiilor verzi existente si a unui echipament de aspirare auto se vor executa urmatoarele lucrari:
  • executarea unei basa colectoare cu adancimea de 1,0 m, lungime 3,40 m si latime 1,10m care va fi racordata printr-o teava PVC-KG dn 110mm la separatorul de hidrocarburi nou proiectat;
  • executia unei plaftorme betonate 6,0 m x 5,50 m si a doua panouri de protectie din tip sandwich din tabla cutata avand grosimea de 6 cm sustinute de montanti metalici realizati din teava OL 100x100x4, unde se va realiza procesul de spalare;
  • montarea unui separator de hidrocarburi din polietilena cu fitru de coalescenta avand capacitatea de 920 l (debit 3 l/s), cu decantare si filtrare spre in caminul de probe nou proiectat, dupa care se va deversa gravitational in bazinul betonat vidanjabil cu o capacitate de 20,0 mc existent printr-o conducta PVC Dn110 mm;
  • amplasarea echipamentului de spalare pe platforma betonata ;
  • amplasarea echipamentului de aspirare in parcarea special amenajata pentru procesul de aspirare;
  • echipamentul de spalare va fi alimentat cu energie electrica a statiei si cu apa rece de la putul forat existent;
  • echipamentul de curatare va fi alimentat cu energie electrica de la reteaua existenta a statiei de carburanti.

Intregul proiect are ca baza de plecare un echipament complex de spalare de tip WASHMASTER.

Procesul de productie al serviciilor se bazeaza pe dilutia consumabilelor cu apa dedurizata, dilutie realizata de computerele si pompele de dilutie ale echipamentului de spalare. In functie de tipul de spalare ales de catre clienti automat se actioneaza diverse module de spalare ale echipamentului. Echipamentul poate asigura urmatoarele procese de spalare: spalare cu inalta presiune, spuma activa, ceruire, limpezire cu apa osmotizata filtrata de sistemul de osmoza a apei. Functionarea echipamentului in regim de autoservire se bazeaza pe utilizarea fiselor care activeaza procesul de spalare. O fisa introdusa in aparat activeaza procesul de spalare pentru 2 minute. Pentru un proces complet de spalare: inalta presiune, spuma activa, limpezire cu apa osmotizata si ceruire este necesara achzitia unui numar minim de 2 fise. Un proces de spalare foloseste ca materie prima apa si chimicalele de spalare – spuma activa si ceara conform dilutiilor prezentate in fisa tehnica si de securitate ale chimicalelor (atasata). Pe perioada de iarna in procesul de productie, pentru un ciclu de spalare se foloseste si energie electrica pentru a alimenta boilerul ce produce apa calda necesara spalarii.

Calitatea superioara a chimicalelor biodegradabile folosite face ca pentru o spalare completa sa fie folositi maxim 10 ml de spuma activa si 8 ml de ceara.

Asigurarea utilitatilor   - Alimentarea cu energie electrica – se  va realiza de la reteaua de distributie oraseneasca a SC.Electrica.SA care alimenteaza in prezent statia .

Alimentarea cu apa a obiectivului se va face  din putul forat existent cu H = 30m. Cerinta de apa este : QS zi max = 2.55 mc/zi; VS max. Anual = 0.712 mii mc

Evacuarea apelor uzate - Apele uzate menajere sunt preluate de o retea existenta  din conducte PVC,   Dn = 50 – 200 mm, L = 35 m si dirijate spre un bazin etans vidanjabil cu V = 20 mc existent.

Apele uzate tehnologice  provenite de la spalatoria auto se vor colecta intr-o basa (3.4x1.1x1m ), vor trece printr-un separator de hidrocarburi (capacitate = 920 l), dupa care vor deversa gravitational bazinul vidanjabil  cu V = 20 mc printr-o conducta PVC  L = 20 m.

Apele pluviale potential impurificate vor fi colectate prin rigole cu gratar , trecute prin separatorul de hidrocarburi si deversate in bazinul vidanjabil printr-o retea PVC L = 90 m. Apele pluviale  conventional curate vor fi dirijate  in bazinul vidanjabil printr-o retea PVC cu L = 180m.

Organizarea de santier : In incinta statiei de carburanti. Vor fi respectate urmatoarele conditii :  lucrările se vor executa cu echipe de specialitate; se vor asigura spatii corespunzătoare pentru depozitarea materialelor, pentru fiecare etapa in parte, evitandu-se depozitarea materialelor in exces care sa îngreuneze circulaţia pe şantier; se vor asigura caile de acces cele mai scurte pentru transportul si manipularea materialelor;  se vor respecta normele de protecţia muncii; amenajarea generala a terenului in jurul construcţiei si a platformei de lucru; nivelarea terenului pe care se amplasează construcţia ; protecţia instalaţiilor existente.

Lucrarile de refacere a amplasamentului se vor realiza conform cerintelor proiectului tehnic de executie si proiectului de sistematizare a curtii.

 

b2) Cumularea cu alte proiecte:  Proiectul propus nu are legatura  cu vreun alt proiect deja realizat ; el   este o investitie de familie .

b3) Utilizarea resurselor naturale:  In functionare se folosesc urmatoarele : apa in procesele tehnologice, energie electrica, etc.

b4) Producţia de deşeuri Deseurile vor fi  colectate  selectiv si vor fi preluate de agenti  economici in vederea valorificarii / eliminarii. Deseurile rezultate in urma activitatii de splatorie in regim self-service sunt: material plastic - 0,05 t/an; hartie-carton - 0,05 t/an; namoluri de la separator - 0,005 t/an; ulei de la separator  - 0,005 t/an; alte uleiuri de motor, de trasmisie si de ungere  - 0,05 t/an.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul; lucrarile prevazute in proiect vor fi realizate in incinta amplasamentului apartinand beneficiarului LUKOIL Romania , iar functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor  propuse va fi intermitenta.

 

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului:  conform PUG /2000, terenul se afla in subzona propusa pentru institutii si servicii publice.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul.

 c3) Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru :

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite :            

       nu este cazul;

       h) ariile dens populate : terenul este situat in intravilanul orasului Panciu;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul .

 

 d) Caracteristicile impactului potenţial :

d1)Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care   poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va  schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 471 / 11.05.2017 emis de Primaria municipiului Focsani, cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia ; a Autorizatiei SGA Vrancea nr. 10 / 07.03.2019; si a Avizului de securitate la uncendiu nr. 23/19/SU-VN din 02.04.2019.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse (deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, desuri specifice rezultate din lucrarile de constructie, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata, numai in baza avizului Primăriei municipiului Focsani; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

 

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-  Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr.445/2009.

-  Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.