Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Refacere pod rutier din beton-platforma amonte si aval, refacere zid de conducere-sat Coza, punctul Rascau - titular - COMUNA TULNICI

Decizia  etapei de încadrare -proiect

Nr. 3353 /05.04.2019

                              Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de COMUNA TULNICI cu sediul in com. Tulnici, sat Tulnici , jud. Vrancea , înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 1859 /18.02.2019 ,

               în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare ,

              Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 28.03.2019 că proiectul : “ Refacere pod rutier din beton-platforma amonte si aval, refacere zid de conducere-sat Coza, punctul Rascau ” propus a fi amplasat în com. Tulnici, intravilanul satului Coza , jud. Vrancea , nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I.Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, Anexa nr.2, pct.13 a ( orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului )).

b)Caracteristicile proiectului :

        b1) Dimensiunea si conceptia intregului proiect :

      Localizarea proiectului

Podul este situat in interiorul comunei Tulnici, in Satul Coza la intersectia cudrumul comunal DC 68 la kilometrul 0+281,110:

Podul aparţine proprietăţii publice a Comunei TULNICI şi se află situat în intravilanul Comunei TULNICI , judeţul Vrancea.

 

Perimetrul in care este situat proiectul propus se suprapune Sitului de Interes Comunitar Putna-Vrancea- ROSCI0208 si Ariei speciala de protectie avifaunistica Muntii Vrancei – ROSPA 0088. De asemenea, proiectul propus este SUPRAPUS unor arii protejate de interes national: Parcului Natural Putna-Vrancea, arie protejata infiintata in baza Hotararii Guvernului Romaniei nr. 2151/2004.

 

Coordonatele punctelor de limită ale proiectului:

 

Nr.Crt.

X

Y

1.

629312.256

490941.942

2.

629291.206

490949.258

 

 

 

 

Bazinul hidrografic : Putna, parau Coza (cod cadastrul  apelor XII.1.079.05.00.00.0).

        Justificarea necesității proiectului

In urma precipatiilor din perioada iunie 2018 s-au produs degradari ale infrastructurii rutiere pe teritoriul administrative al com. Tulnici, sat Coza, care pun in pericol siguranta utilizatorilor care pot conduce la intreruperea totala a circulatiei rutiere si pietonale. Avand in vedere fundarea lucrarilor existente pe unele zone de teren de fundare erodabil , este necesara refacerea amenajarii albiei la podul rutier din beton armat de pe drumul de interes local din satul Coza.

 

       Lucrările ce urmeaza a fi executate :

 

Podul din beton cu grinzi din beton cu corzi aderente prezinta următoarele caracteristici geometrice generale:

- după structura de rezistenta: Pod din beton

- după modul de execuţie: pod pe grinzi

- Numărul de deschideri si lungimea lor:1 deschidere de 21,00m

- Latimea partii carosabile:6.50 m – masurata intre trotuarele pietonale

- Latimea totala a podului: 6,50 + 2×0,75 = 7,50 m

 

Lungimea totala a podului: 28,00 m

- Tip infrastructuri: 2 culei din beton

- Tip fundatii:fundatii directe din beton

- Tipul imbracamintii pe pod:imbracaminte asfaltica

- Parapeti pietonali:parapet de tip semigreu si parapet pietonal

 

Structura de rezistenta a suprastructurii podului este construita din 5 grinzi cu corzi aderente de tip GP93 avand lungimea de 22,00m rezemate pe culei din beton de ciment.

Culeele prezinta elevatii masive cu o grosime constant ape inaltime, de 1,90 m. Fundatia culeelor este masiva, sub forma unui bloc din beton.

Podul este echipat la capete cu scări de acces a personalului de intretinere sub pod.

Pe rampe sunt dispuse glisiere de protectie a circulatiei rutiere si pietonale.

Datorita fenomenelor hidrometeorolgice din perioada verii in zona de protectie a albiei podului si din cauza faptului ca nu au existat un praguri de fund in avalul si amontele podului apa s-a infiltrat sub placa de beton de ciment cu care era pereata albia paraului si a deteriorato in proportie de 50%. Deasemenea au fost afectate apararile de mal din gabioane ecranate pe o portiune de 5,00ml.

Podul din beton pe grinzi din beton nu a fost afectat.

Avand in vedere cele mentionate anterior se vor executa lucrari de calibare a albiei paraului astfel:

Se va realizeaza executia in aval a unui pereu din beton de ciment în grosime de 20cm, asezat pe un pat de balast de 10 cm grosime, pe o suprafata totala de 336,230mp - Lungime totala amenajata = 20,00 ml, cat si pe deschiderea podului.

Se va reabilita pereul din beton de ciment existent in amonte din beton de ciment în grosime de 20cm, asezat pe un pat de balast de 10 cm grosime, pe o suprafata totala de 249,20mp - Lungime totala amenajata = 15,00 ml, cat si pe deschiderea podului.

La capatele pereului se va executa cate o grindă de capăt din beton monolit de clasă C30/37.

Ca lucrare de protecţie maluri, este necesară amenajarea unei apărări de mal pe o lungime totală de 30 ml, cate 15,00ml de o parte si de alta a raului, care se va realiza din gabioane. Gabioanele vor sprijini pe o saltea de gabioane cu dimensiunile 5,00 x 2,50 x 0,50 m.

Pentru protejarea pereului din beton de ciment, in continuarea grinzii de capat se va realiza un strat de anrocamente cu grosime variabila (50-150 cm) pe o lungime de 1,50 m.

Se vor executa gabioane avand urmatoarele dimensiuni:

G1 – 1,00m x 1,00m x 5,00m;

G1,5 – 1,50m x 1,00m x 5,00m;

g0,5 – 2,50m x 0,50m x 5,00m.

 

De asemenea in aval de pod la capat se va executa o rampa avand dimensiunile de 2.00 m latime si 5.00 m lungime pentru accesul pestilor din paraul Coza. Rampa se va executa cu o panta longitudinala de 10 %.

 

Pentru execuţie se propune următoarea ordine tehnologică:

- executie sapaturi pentru calibrare;

- spargere beton existent;

- executie pat din balast;

- executie prag de fund;

- executie grinda de capat;

- executie gabioane.

 

   Amplasamentul pe care se vor executa lucrarile prezentate in proiect nu se intersecteaza cu drum national, judetean sau cale ferata si nu vor fi schimbate caile de acces existente.

   Lucrările propuse prin prezenta documentaţie se vor realiza în amplasamentul propus de catre beneficiar şi nu vor afecta suprafeţe de teren cu altă destinaţie, conform O.G. nr. 43/1997, privind regimul juridic al lucrarilor hidrotehnice publice.

   Lucrările propuse a se executa vor păstra vechiul amplasament al lucrarilor hidrotehnice propus pentru realizare.

    Accesul maşinilor şi utilajelor se realizează din DN2D prin DJ 205L şi spre lucrarile propuse pentru construire în cadrul acestui proiect.

    Nu este necesară amenajarea unor noi căi de acces şi nici devierea sau schimbarea celor existente.

 

Organizarea de santier

- pentru organizarea de şantier se vor executa lucrări de nivelare a terenului din incintă, platformă balastată pentru europubele, platformă balastată împrejmuită pentru ţarc materiale neperisabile şi platformă betonată pentru toaletele ecologice, amplasate pe terenul viran situat în intravilan, la distanţa de aproximativ 150 m depărtare de amplasamentul lucrarilor hidrotehnice in Satul Coza.

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate :

Proiectul tratează refacerea albiei paraului Coza in urma calamitatilor din perioada iunie-iulie.

Proiectarea s-a avut în vedere realizarea cotelor rezultate din soluţia de realizare a  structurii rutiere existente precum şi racordările cu punctele obligate – drumuri laterale, accese in proprietăţi, platforme, etc.          

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii :  pamant, agregate minerale, apa.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate :

  • 17 05 04 – Sol nepoluat rezultat în urma procesului de amenajare a organizării de șantier
  • 17 04 05 – Material metalic rezultat din activitățile de construcție-montaj
  • 20 03 01 – Deșeuri menajere din cadrul organizării de șantier
  • 15 01 01, 15 01 02, 15 01 07 – Deșeuri de ambalaje (PET-uri, pungi de plastic, resturi de hârtie, sticlă+doze Al)
  • 13 02 05* – Uleiuri de motor
  • 16 06 01* – Acumulatori și baterii uzate
  • 16 01 03 – Anvelope uzate

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile , inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza , inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-  riscuri de dezastre naturale  -ploi torenţiale care pot conduce la formarea de viituri pe cursurile de apă traversate de punti.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice- nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana- nu este cazul .

c) Amplasarea proiectelor :

 c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor :  conform certificatului de urbanism nr. 66/28.11.2018 emis de catre Primaria comunei Tulnici folosinta actuala a terenului este: teren neproductiv, zona drum de interes local, mal curs de apa clasificat..

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale ( inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural , acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul ,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul ,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul ,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : amplasamentul proiectului este situat in Parcul Natural Putna-Vrancea, RO SCI 0208 Putna-Vrancea, ROSPA 0088 Muntii Vrancei,

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : amplasamentul proiectului este situat in Parcul Natural Putna-Vrancea ( infiintat in baza Hotararii Guvernului Romaniei nr. 2151/2004), RO SCI 0208 Putna-Vrancea ( desemnat prin Ordinul Ministrului Mediului si Padurilor nr. 2387/19.septembrie 2011) , ROSPA 0088 Muntii Vrancei ( desemnata prin HG nr. 1284 din 24 octombrie 2007 cu modificarile si completarile ulterioare);

       f) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul ,

       g) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul .

       h) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care

 poate fi afectata : - proiectul are dimensiuni reduse, nu prevede lucrări complexe care să producă   

modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma   

implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul , proiectul nu intra sub incidenta Conventiei  

privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la

25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra

factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia

factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

Lucrările propuse prin proiect, respectiv lucrările aferente refacerii puntilor pietonale nu au impact semnificativ asupra mediului din următoarele considerente:

      - Lucrările propuse a se executa vor păstra vechiul amplasament al puntilor pietonale propus pentru     

      Realizare;

- se vor folosi utilaje moderne care conduc la minimizarea perioadei de execuție și implicit a impactului efectiv sau potențial asupra factorilor de mediu.

Prin executarea lucrărilor proiectate vor apărea unele influenţe favorabile asupra factorilor de

mediu cu efecte pozitive ce rezidă din îmbunătăţirea condiţiilor de trafic care apar în urma execuţiei puntilor.

      d6) Debutul, durata , frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

       Perioada de expunere va fi redusă, întrucât poluanţii se vor manifesta doar în etapa de execuţie.

      În perioada de execuţie a proiectului, impactul lucrărilor asupra factorilor de mediu va fi temporar.      

      Pe măsura realizării lucrărilor calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la parametrii anteriori.

      În perioada de funcţionare factorii de mediu nu vor fi afectaţi suplimentar față de situația existentă.     

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea masurilor privind protectia factorilor de mediu propuse in memoriul de prezentare si a conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul III.

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii adecvate sunt urmatoarele:

       - proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.  57 / 2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare si se supune prevederilor Ordinului MMP nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvata a efectelor potentiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, amplasamentul acestuia se suprapune Sitului de Interes Comunitar Putna-Vrancea- ROSCI0208 si Ariei speciala de protectie avifaunistica Muntii Vrancei – ROSPA 0088. De asemenea, proiectul propus este SUPRAPUS unor arii protejate de interes national: Parcului Natural Putna-Vrancea, arie protejata infiintata in baza Hotararii Guvernului Romaniei nr. 2151/2004.

      - proiectul respecta prevederile planului de management si ale regulamentului ariilor naturale protejate, conform aviz nr. 01/M.I./22.03.2019 emis de Administratia Parcului Natural Putna-Vrancea.

     - sunt situate in zone puternic antropizate pe amplasamente in care au existat investitii similare.

     - nu exista susceptibilitatea producerii unui impact negativ asupra ariilor natirale protejate in contextul masurilor impuse prin prezentul act.

 

 

III. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 66/28.11.2018 emis de Primaria Comunei Tulnici precum si a avizelor menţionate in acesta.

- Se vor respecta urmatoarele acte de reglementare emise de alte autoritati: aviz de gospodarire a apelor nr. 15/12.03.2019 emis de SGA Vrancea, aviz nr. 01/M.I./22.03.2019 emis de Administratia Parcului Natural Putna Vrancea .

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a avizului Administratia Parcului Natural Putna-Vrancea.

- Pentru limitarea impactului asupra speciilor și habitatelor de interes comunitar, se vor respecta următoarele conditii :

- se va realiza obligatoriu in aval de pod o rampa cu dimensiunile de 2x5 metri pentru asigurarea accesului pestilor . Rampa va avea panta logitudinala de 10%;

Pentru factorul de mediu aer

  1. Este necesară utilizarea de utilaje corespunzătoare normelor tehnice, cu nivele reduse ale emisiilor de poluanți;
  2. Pentru lucrările în sezoane secetoase, este necesară umectarea maselor de pământ manevrate;
  3. Prevenirea ridicării prafului din zona de desfășurare a lucrărilor de execuție prin acțiuni de stropire în perioadele de vreme uscată;
  4. Utilizarea în perioada de execuție exclusiv a unor echipamnte și utilaje conforme din punct de vedere tehnic cu cele mai bune tehnolohii existente;
  5. Limitarea la 5km/h a vitezei de circulație a vehiculelor grele pentru transportul materialelor;
  6. Oprirea motoarelor utilajelor în perioadele în care se realizează descărcarea/încărcarea materialelor;
  7. Oprirea motoarelor utilajelor în perioadele în care nu sunt implicate în activitate;
  8. În cazul vehiculelor deschise de transport al materiilor prime și materialelor necesare execuției lucrărilor, precum și al deșeurilor rezultate, se vor utiliza prelate pentru limitarea emisiilor de particule în atmosferă;

Măsuri de protecție împotriva zgomotului și vibrațiilor

  1. Utilizarea de echipamente performante, cu nivel redus de zgomot;
  2. Efectuarea verificărilor tehnice periodice ale autovehiculelor implicate în proiect și menținerea acestora într-o stare corespunzătoare de funcționare;
  3. Amenajarea și întreținerea permanentă a drumurilor de acces cu platforme de circulație dimensionate corespunzător gabaritelor de tranzit;
  4. Oprirea motoarelor utilajelor și vehiculelor de transport în perioadele în care nu sunt implicate în realizarea lucrărilor;

Măsurile pentru protecția solului, subsolului și apelor freatice

  1. Vor fi amenjate spații speciale pentru colectarea și stocarea temporară a deșeurilor, astfel încât acestea să nu fie depozitate direct pe sol. Toate deșeurile vor fi eliminate de pe amplasament în baza unor contracte cu firme specializate;
  2. Personalul va fi instruit corespunzător cu privire la gestiunea, depozitarea și manevrarea deșeurilor;

Măsuri pentru protecția apelor subterane și de suprafață

  1. Adoptarea unor tehnologii adecvate, prin care să se reducă riscul de accidente cară să pună în pericol calitatea apei freatice sau a celei de suprafață;
  2. Utilizarea unor betoane sau alte materiale de construcție care conțin substanțe toxice sau compusi care pot afecta fauna acvatica;
  3. In cadrul etapelor de betonare, se vor lua toate masurile pentru prevenirea contaminării apei paraului Coza;
  4. Pentru a reduce la minim formarea apelor uzate, careurile zonele de lucru cu utilaje vor fi prevăzute cu un șanț de gardă care va permite colectarea și evacuarea apelor pluviale convențional curate;
  5. Deșeurile de orice fel nu se vor arunca în apele de suprafață. Se va realiza colectarea selectivă a acestora și evacuarea de pe amplasament în vederea valorificării/eliminării prin firme autorizate;
  6. Se va asigura buna stare a vehiculelor, utilajelor și echipamentelor care vor fi utilizate la realizarea lucrărilor;
  7. Operațiile de întreținere și alimentare cu combustibil a vehiculelor nu se vor efectua pe amplasament, ci în locații cu dotări adecvate;
  8. Dupa finalizarea lucrărilor și executarea lucrărilor de redarea terenului în circuitul inițial de folosință, pe amplasament nu vor rezulta ape uzate.
  9. La finalizarea lucrărilor, amplasamentele vor fi degajate de echipamente, materiale și deșeuri, apoi se trece la refacerea solului prin lucrări specifice, așa cum a fost prezentat în secțiunile anterioare.
  10. Având în vedere elementele prezentate mai sus, și ținând cont de măsurile prevăzute încă din faza de proiectare, se poate aprecia că impactul este unul redus ca intensitate și extindere spațio-temporală, având în considerate reversibilitatea acestor procese (refacerea aproape totală a terenului).

Măsuri pentru protecția biodiversității

  1. Toate lucrarile vor fi astfel realizate incat sa nu creeze praguri sau obstacole care pot bloca deplasarea faunei acvatice. Este obligatorie mentinerea conectivitatii longitudinale a apelor de suprafata.
  2. respectarea cerintelor legale privind managementul deșeurilor solide si lichide astfel  încât indicatorii de calitate ai apei sa nu se modifice în cursul executiei lucrărilor  precum si în perioada de exploatare;
  3.  inaintea începerii executiei lucrărilor este necesar sa se identifice cuiburile  din arborii sau vegetatia ce urmeaza a fi afectata.
  4. gestionarea corespunzatoare a deseurilor: colectarea, valorificarea si transportul  deseurilor metalice, din cauciuc, uleiuri uzate si ambalaje la unitatile specializate;
  5. utilizarea de utilaje si mijloace de transport  silentioase, pentru a diminua zgomotul datorat activitatii de constructie care poate perturba  distributia speciilor de animale si pasari, precum  si echiparea cu sisteme performante de  minimizare si retinere a poluantilor în  atmosfera;
  6. evitarea depozitarii necontrolate a materialelor  rezultate (vegetatie, pamânt, pietris);
  7. interzicerea deteriorarii habitatelor adiacente drumurilor de exploatare;
  8. Realizarea lucrarilor de amenajare (acoperiri  santuri, refacere sol ) în functie de caracteristicile habitatelor prezente astfel încat sa fie limitat  impactul negativ al acestora;
  9. reconstructia ecologica a tuturor terenurilor  afectate la finalizarea lucrarilor de executie si  redarea acestora folosintelor initiale;
  10. Reglementarea desfasurarii activitatilor umane ce  ar putea afecta biodiversitatea;
  11. amplasarea organizarilor de santier, gropilor de împrumut în afara  teritoriului arealelor de interes comunitar sau în apropierea acestora, prepararea  betoanelor si prefabricatelor pentru lucrări se vor realiza în afara  perimetrului ariei naturale;

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Depozitarea materialelor de constructie si amenajarile de santier se vor face astfel incat impactul sa se limiteze la suprafata amplasamentului proiectului.

- Executia lucrarilor se va face conform perioadei mentionate in memoriul de prezentare , intervalul de realizare a lucrarilor fiind cat mai redus, pentru a minimaliza impactul asupra mediului

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de Prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor, de protectia mediului in vigoare.

- Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si utilajelor utilizate.

- Se vor folosi drumurile existente nu se vor deschide drumuri noi de acces.

 - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Terenurile afectate de realizarea proiectului  vor fi aduse la stadiul de functionalitate avut anterior si refacerea stratului vegetal.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier .

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

- Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

- Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

- Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu

prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare .

-Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

- Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

-Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

-Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.

-Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate utilajele vor fi verificate periodic;

- Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

-Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

-In cazul producerii unei poluari accidentale , se vor intreprinde masuri imediate de inlaturare a factorilor generatori de poluare si vor fi anuntate autoritatile competente .

-Dupa finalizarea executiei lucrarilor , se va reface in totalitate zona afectata de organizarea de santier si alte lucrari secundare prin inierbare , recopertare si plantarea de specii forestiere.

-La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.

-Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

-Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

-Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

- Se vor respecta cu strictete prevederile : OUG nr.  57 / 2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare .

- Respectarea in permanenta a prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.

- Beneficiarul va urmări comportarea in timp a investiţiei, executând lucrările de întreţinere si reparaţii ,   conform legislaţiei in vigoare.

-  Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-  Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-  Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

                     

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.  57 / 2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare ;
  • Lege nr. 107/1996 privind legea apelor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.