Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, Construire hală pentru colectarea deșeurilor periculoase și nepericuloase ’’ propus a fi amplasat în com. Slobozia Bradului, sat Slobozia Bradului, T 33, P 868, C.F. 51367, jud. Vrancea - titular - S.C. TUVIBOBIR S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

(inițiala)

 

Nr. 63 / 17.01.2023

 

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,,  Construire hală pentru colectarea deșeurilor periculoase și nepericuloase ’’ propus a fi amplasat în com. Slobozia Bradului, sat Slobozia Bradului, T 33, P 868, C.F. 51367, jud. Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de TUVIBOBIR S.R.L., din com. Slobozia Bradului, sat Slobozia Bradului, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 7383 din 21.06.2022 în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 12.01.2023, etapa de încadrare ca:

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,,  Construire hală pentru colectarea deșeurilor periculoase și nepericuloase ’’ propus a fi amplasat în com. Slobozia Bradului, sat Slobozia Bradului, T 33, P 868, C.F. 51367, jud. Vrancea nu necesită evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

     Terenul supus studiului în documentația de urbanism zonala se află în partea de sud-est a comunei Slobozia Bradului, cu acces la Drumul de exploatare asfaltat care mai departe face legătura la drumul de exploatare pământ, care are acces la E85.

     Amplasamentul, face parte din extravilanul comunei Slobozia Bradului.

     La cererea beneficiarului se propune ca acest lot sa fie atras în intravilan în vederea construirii unei hale pentru colectarea deșeurilor periculoase și nepericuloase.

     Prin urmare, datorită bunei poziții pe care o are amplasamentul atât din punct de vedere a traficului cât și din punct de vedere urbanistic pentru funcțiunea propusă, se

preconizeaza ca acest tip de functiuni se vor dezvolta și în continuare.

     Terenul care a generat P.U.Z., conform P.U.G. al comunei Slobozia Bradului este situate în tarla nr. 33, parcela nr. 868, carte funciara nr. 51367, nr. cad. 51367, judetul Vrancea. Pozitia terenului studiat se afla la estul comunei Slobozia Bradului.

Conform PUG, terenul care a generat PUZ se afla în extravilan, zona arabilă cu categoria de folosință teren agricol.

    Suprafața totală a zonei studiate din cadrul acestui plan urbanistic zonal este de 135 000.00 mp, din care avem zona destinate terenurilor proprietăți particulare (terenuri agricole) în suprafață totală de S = 110 651.78 mp, zonă destinată circulației carosabile în suprafață totală de S = 13 421.22 mp, zonă destinată pentru hala propusă în suprafață totală de S = 10 927.00 mp.

   Prin actuala documentatie de urbanism se propune atragerea în intravilan a suprafeței totale de 10 927.00 mp, schimbarea destinației pentru terenul studiat din teren agricol în teren destinat construirii unei hale pentru colectarea deșeurilor periculoase și nepericuloase;

- Rezolvarea accesului carosabil și pietonal din drumuri învecinate prin redimensionarea lor;

          - Rezolvarea locurilor de parcare;

          - Rezolvarea rețelelor edilitare prin extinderea și racordarea la rețelele existente în zonă (retea de energie electrica).     

     Criteriile principale de organizare arhitectural - urbanistică a zonei au fost următoarele:

     - construirea unei hale pentru colectarea deșeurilor periculoase și nepericuloase;

     - completarea infrastructurii tehnico edilitare.

     Terenul care a generat P.U.Z., conform PUG aprobat și conform datelor colectate din teren, pentru lotul studiat se propune un regim de înălțime de maxim P, iar înălțimea până la cornișă se propune a fi de maxim 10 m.

 

BILANȚ TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINȚĂ A TERENURILOR SUPRATERANE

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

CIRCULATIE CAROSABILA

13 421.22mp

9.94%

13 421.22mp

9.94%

ZONA PROPRIETATI PARTICULARE

(TERENURI AGRICOLE)

110 651.78mp

81.97%

110 651.78mp

81.97%

ZONA HALA PROPUSA

10 927.00mp

8.09%

10 927.00mp

8.09%

TOTAL ZONA STUDIATA

135 000.00mp

100.00 %

135 000.00mp

100.00 %

 

BILANȚ TERITORIAL ÎN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

TEREN ARABIL

10 927.00mp

100%

0.00mp

0.00%

SPATII VERZI

0.00mp

0.00%

4 860.66mp

44.48%

ALEI CAROSABILE PARCARI

0.00mp

0.00%

3 845.28mp

35.20%

ALEI PIETONALE

0.00mp

0.00%

221.06mp

2.02%

CONSTRUCTII

0.00mp

0.00%

2 000.00mp

18.30%

TOTAL ZONA STUDIATA

10 927.00mp

100.00 %

10 927.00mp

100.00 %

 

INDICI PROPUȘI:

TIP DE CLADIRE

TIP DE TEREN

 

P.O.T.  %

C.U.T.

HALA PENTRU COLECTAREA DESEURILOR PERICULOASE SI NEPERICULOASE

Teren cu suprafata de 10 927.00 mp

 

 

20.00%

0.2

 

Alimentarea cu apă se va realiza prin intermediul unui puț forat, amplasat pe proprietate, cu H = 50 - 70 m.

Apele uzate menajere vor fi evacuate într-un bazin etanș vidanjabil bicompartimentat cu capacitatea de 20 mc.

Apele uzate tehnologice și apele pluviale de pe platformele betonate vor fi colectate printr-o rețea de rigole și geigere de scurgere și descărcate într-un separator de hidrocarburi cu V = 1000 l apoi vor fi dirijate spre un rezervor de 10 mc.

Alimentarea cu energie electrică se va face prin racord la rețeaua din zonă.

  1. gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care deriva din ele;
  2. relevanta planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
  3. probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
  4. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul.
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :
  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor :

- prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata în PUZ nu se află într-o zonă cu alunecări de teren sau inundabilă.

  1. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 10 / 16.02.2022 emis de Primăria Comunei Slobozia Bradului, a avizului nr. 70/21.12.2022 și a avizului nr. 107/24.08.2022 emis de Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare – Filiala Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 13554 / 29.1.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Ziarul de Vrancea de Vrancea” în ediţiile din 15.06.2022 şi din 20.06.2022.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.