Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) pentru PLAN URBANISTIC ZONAL: “PARC FOTOVOLTAIC, BRANSAMENTE, RACORDURI SI IMPREJMUIRE” propus a fi realizat în intravilan sat Carligele, Comuna Carligele, T31, P1328, CF 50934, jud. Vrancea - titular - GF TECHENERGY S.R.L.

DECIZIE DE INCADRARE - ( inițială)

Nr 7185 din 30.06.2022

 

PLAN URBANISTIC ZONAL: “PARC FOTOVOLTAIC, BRANSAMENTE, RACORDURI SI IMPREJMUIRE” propus a fi realizat în intravilan sat Carligele, Comuna Carligele, T31, P1328, CF 50934, jud. Vrancea.

         Ca urmare a cererii adresate de GF TECHENERGY SRL, cu sediul în municipiul Focșani, str. Calea Munteniei T83 P435, Spațiul nr 5, jud Vrancea, înregistrata la Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 7185/15.06.2022, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare , a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 30.06.2022, etapa de încadrare, ca:  “PARC FOTOVOLTAIC, BRANSAMENTE, RACORDURI SI IMPREJMUIRE” propus a fi realizat în intravilan sat Carligele, Comuna Carligele, T31, P1328, CF 50934, jud. Vrancea, titular  GF TECHENERGY SRL, cu sediul în municipiul Focșani, str. Calea Munteniei T83 P435, Spațiul nr 5, jud Vrancea,   nu necesita evaluare de mediu .

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

Planul urbanistic zonal creează cadrul pentru ca activitatile viitoare preconizate (producerea energiei electrice prin valorificarea resurselor energetice regenerabile -solare) sa fie in concordanta cu prevederile legale privind amplasamentul, natura si amploarea investitiei, conditii concrete de functionare si sa nu prezinte nici un efect semnificativ, potential negativ asupra mediului.

Se dorește realizearea pe terenul analizat un parc fotovoltaic. Dezvoltarea acestuia va fi etapizată, existând interes în obținerea finanțării europene pentru dezvoltarea investiției.

• Instalația fotovoltaică va fi alcătuită din: campul fotovoltaic și instalatia de conversie a energiei de curent continuu in energie de curent alternativ.

• Campul fotovoltaic – va fi realizat din panouri fotovoltaice cu dimensiunile suprafetei utile de 2278×1135×35mm si un număr de 144 celule. Tipul de panou fotovoltaic va avea puterea instalata de 550W, monocristalin. Configurația terenului permite amplasarea panourilor in 24 randuri cu lungimi diferite.

NR.RÂND

NR.PANOURI

LUNGIME RÂND

1

38

42,00

2

54

59,70

3

70

77,40

4

86

95,00

5

102

112,70

6

118

130,40

7

134

148,10

8

150

165,80

9

160

176,80

10

169

186,80

11

179

197,80

12

187

206,70

13

188

207,80

14

181

200,00

15

174

190,72

16

168

184,12

17

160

175,36

18

142

155,62

19

124

135,87

20

106

116,17

21

88

96,42

22

66

76,72

23

52

56,99

24

36

39,46

 

NR.TOTAL PANOURI Sector fotovoltaic I (etapa I) : 1816 buc

PUTERE TOTALĂ INSTALATĂ Sector fotovoltaic I (etapa I) : 998,80 kW

NR.TOTAL PANOURI Sector fotovoltaic II (etapa II) : 1116 buc

PUTERE TOTALĂ INSTALATĂ Sector fotovoltaic II (etapa II) : 700,00 kW

• Structura de fixare a panourilor - Pentru ca impactul asupra mediului să fie minim, panourile fotovoltaice vor fi montate pe o structură de susținere metalica din tabla zincata formate din profile tip „C” si „U” ,dupa caz, fixate pe blocuri de beton prefabricate ingropate în sol.

• Trasee de cabluri – Toate modulele/panourile vor fi conectate între ele prin cabluri, alcatuind sirurile de module. Fiecare șir de module va fi conectat la un invertor. Aceste cabluri vor forma instalația de transport a energiei electrice de curent alternativ – curent continuu. Traseele electrice de curent alternativ se vor realiza îngropat iar cele de curent continuu vor fi amplasate pe structura metalică de susținere a panourilor. Invertoarele si tablourile electrice se vor pozitiona in locatii corespunzatoare pentru a da posibilitatea beneficiarului sa controleze prestatiile sistemului.

• Reteaua de impamantare a centralei fotovoltaice – va asigura protecția împotriva electrocutării. Reteaua de impamantare va fi conforma cu tipul de sol regasit pe amplasament si va fi dimensionată ca atare. Valoarea rezistentei prizei de pământ va fi conformă normativelor in vigoare.

• Construcții – construcțiile realizate pe amplasament vor fi postul de transformare, stâlpii de energie electrică și împrejmuirea. Toate construcțiile sus menționate vor fi amplasate pe fundații prefabricate. Postul de transformare va fi de tip container de beton prefabricat.

• Drumurile – În incintă se vor amenaja drumuri de exploatare cu lățimea de 4m, balastate. Aceste circulații se vor amenaja de jur împrejurul instalației fotovoltaice având rol de acces pentru mentenanță și rol de protecție la umbrire de vecinătăți, în eventualitatea populării cu clădiri a terenurilor vecine.

• Sistemul de monitorizare - Postul de transformare va fi containerizat. In aceelasi container, sau intr-un container separat, sa va amenaja camera de supraveghere cu un server pentru monitorizare on -line prin satelit si verificarea bunei functionari a sistemului de panouri solare. Intreaga incinta va fi monitorizata cu camere video, pentru protectia anti-efractie, inregistrarile realizandu-se tot in camera de supraveghere. Instalatia de paza si supraveghere video functioneaza pa baza senzorilor dubli de prezenta si de miscare pentru a evita alarmele false.

Conform studiului geotehnic întocmit de S.C. PANGEOCOM S.R.L., pământurile interceptate pe amplasament, conform clasificării din STAS 1243, sunt de tipul P4 și P5. Zona studiată face parte din tipul climateric II iar regimul hidrologic, conform prevederilor STAS 1709/2-90 este 1, corespunzător condițiilor hidrologice favorabile. Pe amplasamentul studiat solul este alcătuit din argile nisipoase, plastic vârtoase, potrivite pentru fundare directă, fără alte intervenții – teren bun de fundare. Presiunea convențională a terenului este 240kPa.

Planul Urbanistic Zonal propune schimbarea funcțiunii amplasamentului din zonă de locuințe și funcțiuni complementare în zonă pentru activități economice – industrie nepoluantă. Terenul nu va fi lotizat.

BILANT TERITORIAL PROPUS

NR. CRT

ZONA

SIMBOL

SUPRAFATA ( mp)

PROCENT%

1.

ZONA ACTIVITĂȚI ECONOMICE – INDUSTRIE NEPOLUANTĂ

i

25.269,00

100

TOTAL

25.269,00

100

 

BILANT TERITORIAL PROPUS DEFALCAT

NR. CRT

ZONA

SUPRAFATA( mp)

PROCENT%

1.

CLĂDIRI

21,00

0,08

2.

PLATFORME

30,00

0,14

3.

SPAȚII VERZI

14.025,00

55,50

4.

CĂI DE CIRCULAȚIE

2.723,00

10,77

5.

SUPRAFEȚE PANOURI

8.470,00

33,51

TOTAL

25.269,00

100,00

 

NOTA: Bilanțul teritorial a fost întocmit numai pentru terenul care a generat PUZ si nu pentru toată zona de studiu , care include și amorsele

 

P.O.T. Max. PROPUS = 35.00 %               P.O.T. Min. PROPUS = 15.00%

C.U.T. Max. PROPUS = 0,70                     C.U.T. Min. PROPUS = 0.15 SPAȚII VERZI PRIVATE = min.20%

REGIM DE INALTIME MINIM PROPUS – PARTER

REGIM DE INALTIME MAXIM PROPUS – PARTER

INALTIME MINIMA PROPUSA - 2.50M

INALTIME MAXIMA PROPUSA- 5.00M

 

Regimul de aliniere – amplasarea edificabilului fata de limitele parcelei :

- către drumul județean DJ 205C regim de aliniere min. 24m pentru instalația fotovoltaică, 0m pentru construcțiile edilitare (post de transformare, stâlpi de curent)

- către nord (drum de exploatare agricolă) – regim de aliniere de 4,00 m

- către sud (drum de exploatare agricolă) – regim de aliniere de 4,00 m

- către est (pășune) – regim de aliniere de 4,00 m

 

Nu se vor extinde retele edilitare de alimentare cu apă potabilă și canalizare, investitia fiind provizorie. Singurul racord utilitar va fi la linia de medie tensiune existentă adiacent DJ 205C. Racordul si cedarea energiei catre retea se va face conform studiilor avizate de SDEE Muntenia Nord.
2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la:

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfronti  era a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) –  mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata )

– impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;

  1. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

(iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în conform Certificatului de Urbanism nr. 2 din 21.02.2022 emis de catre UAT Cârligele.
  • De a respecta  avizul de oportunitate 3293 din 09.06.2022 emis de UAT Cârligele,
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 7185 / 15.06.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

 

- Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţia din 07.06.2022 si 07.06.2022 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.