Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) pentru PLAN URBANISTIC ZONAL: ”PUZ – ATRAGERE TEREN IN INTRAVILAN CU SUPRAFATA DE 8515 MP SI LOTIZARE IN VEDEREA CONSTRUIRII DE LOCUINTE INDIVIDUALE” - titular - STANCU DANUT si STANCU GABRIELA

DECIZIE DE INCADRARE

( inițială)

Nr 12035 din 15.12.2021

 

PLAN URBANISTIC ZONAL: PUZ – ATRAGERE TEREN IN INTRAVILAN CU SUPRAFATA DE 8515 MP SI LOTIZARE IN VEDEREA CONSTRUIRII DE LOCUINTE INDIVIDUALE” - situat in extravilanul municipiului FOCSANI T-50, P- 210, CF 62207, 62208, judetul Vrancea

         Ca urmare a cererii adresate de STANCU DANUT si STANCU GABRIELA din municipiul Focsani, str. Alunului, nr 34, jud Vrancea cu nr.12035/19.12.2021 , in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare , a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 09.12.2021, etapa de încadrare ,ca:

”PUZ – ATRAGERE TEREN IN INTRAVILAN CU SUPRAFATA DE 8515 MP SI LOTIZARE IN VEDEREA CONSTRUIRII DE LOCUINTE INDIVIDUALE” - situat in extravilanul municipiului FOCSANI T-50, P- 210, CF 62207, 62208, judetul Vrancea, titular  STANCU DANUT si STANCU GABRIELA  din Focsani, str. Alunului, nr 34, jud Vrancea   nu necesita evaluare de mediu .

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Obiectul lucrarii il constituie elaborarea PUZ -  Atragere teren in intravilan cu suprafata de 8515 mp si lotizare in vederea construirii de locuinte individuale. 

 

Obiectivul PUZ il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta Mun Focsani amplasamentul avand functiunea urbanistica destinata prentru agricultura.

Se propune introducerea in intravilan a suprafetei de 8.515 mp .

Principalele elemente ale temei program, sunt:

            - atragerea terenului in intravilan;

            - lotizare in vederea construirii de locuinte individuale  ;

            - reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

            - realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;

            - asigurarea necesarului de spatii verzi;

            - asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei;

Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic de zona, este situat in nord -estul teritoriului administrativ al Municipiului Focsani si nu se afla in zona de protectie a monumentelor istorice.

In cadrul "Planului urbanistic general al Mun Focsani", destinatia acestui teren este arabil si curti constructii.

Suprafata totala a terenului propusa pentru atragere in intravilan este 8.515 mp.

 

Astfel, se regasesc:

- constructii (subzona locuinte individuale)– 4.500,00 mp

- subzona spatii verzi publice – 435,00 mp

- subzona circulatii pietonale si parcaje – 3.580,00 mp

Analiza fondului construit existent

(A). Destinatia cladirilor - Pe amplasament se afla o constructie in suprafata de 169,00 mp cu destinatia de sediu microferma pomicola

(B). Structura constructiva a cladirilor - Constructia existenta are fundatii din beton armat cu structura din zidarie portanta cu stalpi si centuri din beton armat.

 

Cerintele autoritatilor locale, precum si punctele de vedere ale factorilor interesati cu privire la organizarea viitoare a zonei luate in studiu au fost urmatoarele:

- asigurarea necesarului de spatii verzi;

- asigurare de utilitati necesare zonei;

- creare de locuinte pentru a satisface cerinta pietei;

- extinderea orasului pe latura de nord-est

Tema de proiectare stabilita de comun acord cu autoritatile locale prevede cerinte de spatii pentru urmatoarele obiective:

- atragerea terenului in intravilan;

- realizarea unui numar de 21 loturi destinate construirii de locuinte cu regim maxim de inaltime de S, P,P+M , P+1 E , P+1E+M ;  

- reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

- realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;

- asigurarea necesarului de spatii verzi;

- asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei;

 

Funcţionalitate, amplasare şi conformare construcţii:

Ansamblul prevede 21 loturi vizate pentru construirea de locuinte, subzone de spatiu verde de folosinta publica- 435,00 mp reprezentand  ,5,10% din suprafata totala.

S-a propus un numar de 1.800,00 mp de spatii verzi amenajate care  vor acoperi necesarul de 20 mp/ locuitor, suficiente pentru a deservi necesarul celor 63-84 locuitori care vor popula zona.

Regimul de aliniere propus va fi de 4.00 m fata de Drumul Comunal 143–latura nordica , 3,00 m fata de caile de acces noi create , retrageri laterale conform Codului Civil si retrageri posterioare de 1.00 m.

In urma studierii situatiei existente s-a ajuns la următoarele concluzii din punct de vedere urbanistic:

  • reglementarea tehnica indicativ GM-007-2000 aprobata cu ord. MLPAT nr.21/N/10.04.2000, art.23 indica amplasarea noilor construcţii, de regula, cu  respectarea configuraţiei arhitecturale existente, ceea ce nu este cazul in aceasta zona din extravilan (adiacenta  intravilan  localitate) a carei destinaţie este propusa pentru schimbare din teren agricol, in zona de locuire si care conform ordinului menţionat se poate schimba prin aprobarea unui plan urbanistic zonal.

Terenul are acces  pe latura nordica, din drumul comunal existent -DC 143.

Parcarea autovehiculelor se va face in incinta amplasamentului si se va respecta HCL 345/2019 normarea numărului minim de locuri de parcare pentru construcțiile noi din Municipiul Focșani.

 Conform art. 1 HCL 345/2019: Normarea numărului minim de locuri de parcare pentru construcțiile noi din Municipiul Focșani ce se va realiza după cum urmează: pentru fiecare unitate locativă nou construită în municipiul Focșani se vor asigura 1,5 locuri de parcare în interiorul proprietății; acestea se vor realiza la sol, în construcțiile propuse și/sau în construcții individuale subterane sau supraterane.

 

In zona studiata, terenul este in general plan .

Masurile si lucrarile pe care le propunem vor trebui sa asigure:

- scurgerea apelor de suprafata

 -un ansamblu coerent de platforme carosabile, trotuare, alei pietonale, parcaje, etc. rezolvate in conditii de eficienta estetica, economica si de trafic.

 

Bilant teritorial

Bilantul teritorial a situatiei existente si a situatiei propuse din punct de vedere a ocuparii teritoriului este prezentat in continuare.

 

      BILANT  TERITORIAL–mp.

Existent

       m2          %

%

        Propus

      %

Teren agricol

7.426,00    87,21       

 

0,00

  0,00%

Teren curti constructii extravilan

1.089,00     22.79

 

0,00

0,00%

Locuinte individuale

0.00            0.00

 

     4.500,00

52,85%

Circulatii carosabile si pietonale

0.00            0.00

 

     3.580,00

42.05%

Spatii verzi-publice

0.00            0.00

 

       435,00

5,10%

TOTAL

8.515,0    100,00

 

        8.515,0

100,00

 

Regimul de inaltime

In situatia propusa regimul de inaltime maxim va fi de S,P,P+M,P+1E,P+1E+M , cu H max = 7,50 m si Hmin-3,00m conform avizului de oportunitate si plansei de reglementari.

Regimul de aliniere al constructiilor, amplasarea in parcela

Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere al constructiilor au fost urmatoarele:

- regimul de inaltime al constructiilor propuse;

- profilele transversale caracteristice ale arterelor de circulatie si asigurarea vizibilitatii in intersectii;

- efecte compozitionale (unitate, varietate, etc.)

Avand in vedere configuratia zonei se propun urmatoarele:  Regimul de aliniere propus va fi de 4.00 m fata de Drumul Comunal 143–latura nordica , 3,00 m fata de caile de acces noi create , retrageri laterale conform Codului Civil si retrageri posterioare de 1.00 m.

Amplasarea constructiilor pe parcela se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119 din 2014 al Ministerului Sanatatii. Din punct de vedere al normelor P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri conform Normativului P 118/1998. Solutia propusa a avut in vedere prevederile normativelor actuale cu privire la forma si dimensiunile constructiilor, a cailor de comunicatii terestre, a drumurilor de deservire locala, a necesarului de parcaje, etc.

Prescripţiile vor urmări armonizarea construcţiilor noi cu cele învecinate (finisaje, ritmări plin – gol, registre, regim de înălţime, detalii de arhitectură, tipul acoperirii şi a învelitorii etc.), îmbunătăţirea aspectului compoziţional şi arhitectural al clădirilor prin folosirea de materiale noi şi moderne, ridicarea nivelului calitativ al imaginii, corelarea funcţională între clădiri sau între clădiri şi amenajările exterioare cu caracter public.

 

Pentru realizarea împrejmuirilor se vor urmări câteva reguli:

- în cazul clădirilor retrase faţă de aliniament se recomandă garduri cu   partea inferioară plină de 0,3 m, iar cea superioară de 1,70 m, dublate spre interior cu gard viu (sau numai gard viu);

- imprejmuirea va fi amplasata pe limita de proprietate a parcelei.

Procentele de ocupare al terenului vor fi:

Zona studiata avand un caracter preponderent rezidential procentele de ocupare al terenului propuse vor fi :

  • Constructii locuinte S,P,P+M ,P+1E , P+1E+M:

-loturi pana la 500 mp –POT max 40%

-loturi mai mari de 500 mp POT max 35%

Indicii rezultati pe fiecare zona in parte sunt mentionati in regulamentul aferent PUZ:

  • Constructii locuinte S,P,P+M ,P+1E , P+1E+M:

-loturi pana la 500 mp –CUT max 1.05%

-loturi mai mari de 500 mp  CUT max 0,95%

 

In zona  exista retea apa potabila si canalizare.

Alimentarea cu apa se va realiza din reteua existenta in zona.

Canalizarea se va realiza la reteua existenta in zona.

Deseurile menajere vor fi preluate de catre seviciul local de salubritate.

Zona care face obiectul ansamblului propus, dispune de retele electrice de  medie si joasa tensiune, din care ar putea fi alimentata zona studiata.

Proiectul de specialitate va fi intocmit de catre Electrica, in concordanta cu normativul pentru

 

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfronti  era a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) –  mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

(iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în conform Certificatului de Urbanism nr. 33 din 18.01.2021 emis de catre Primaria Municipiului Focsani.
  • De a respecta  avizul de oportunitate 9/09.07.2021 emis de Primaria Municipiului Focsani,
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 1428 / 08.02.2018), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr.12035/19.11.2021,

  • Certificatului de Urbanism nr.33 din 18.01.2021 emis de catre Primaria Municipiului Focsani..
  • De a respecta  avizul de oportunitate 9/09.07.2021 emis de Primaria Municipiului Focsani,.

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 16.11.2021 si 19.11.2021 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.