Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL - “Atragere teren în intravilan cu suprafața de 11.651 m, din suprafaţa totală de 29.348 mp, pentru dezvoltare zonă mixtă, servicii, locuinţe colective şi individuale” - titular - TOMA DANIELA ADY

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

 

Nr. 4081 / 02.05.2019

 

 

Ca urmare a notificării adresate de TOMA DANIELA ADY din oraşul Panciu, str. Nicolae Titulescu, nr. 172, jud. Vrancea, privind PLANUL URBANISTIC ZONAL - “Atragere teren în intravilan cu suprafața de 11.651 m, din suprafaţa totală de 29.348 mp, pentru dezvoltare zonă mixtă, servicii, locuinţe colective şi individuale” în oraşul Panciu, T 156, P 2570/1, 2570/3, extravilan, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 4081/08.04.2019,

 

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 24.04.2019 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Atragere teren în intravilan cu suprafața de 11.651 m, din suprafaţa totală de 29.348 mp, pentru dezvoltare zonă mixtă, servicii, locuinţe colective şi individuale” în oraşul Panciu, T 156, P 2570/1, 2570/3, extravilan, jud. Vrancea, titular: TOMA DANIELA ADY din oraşul Panciu, str. Nicolae Titulescu, nr. 172, jud. Vrancea,

nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele planului: atragere în intravilan teren în suprafață de 11.651 mp, lotizarea terenului pentru zonă servicii, zonă locuinţe individuale şi zonă locuinţe colective, reconversie funcțională din teren

 

agricol în zonă de locuire şi servicii și stabilire reglementări urbanistice în vederea construirii unui supermarket, locuinţe individuale (32 loturi) şi trei blocuri de locuinţe, precum și a amenajărilor conexe (realizarea de căi de acces auto şi pietonale, platforme de incintă, cu locuri de parcare pentru autovehicule, spaţii verzi și echiparea cu utilități edilitare).

Stadiul actual al dezvoltării: în prezent, terenul este liber de construcţii; accesul la teren se realizează pe laturile vestică şi nordică, respectiv din strada Mărăşti şi din strada N. Titulescu.

Regimul de înălțime maxim admis: P +2 E, H cornişă 12 m - pentru zonele servicii şi locuinţe individuale şi P +3 E, H cornişă 15 m - pentru zona locuinţe colective.

Regim de aliniere propus: 13 m faţă de DN 2M pentru zonele servicii şi locuinţe colective şi 4-6 m faţă de calea de acces – pentru zona de locuinţe individuale.

Bilanț teritorial:

ZONE FUNCŢIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

construcţii

0

0

11.739

40,00

circulaţii pietonale, carosabile şi parcări

0

0

11.739

40,00

spaţii verzi amenajate

0

0

5.870

20,0

total

29.348

100

29.348

100

 

Modul de utilizare a terenului:

- procent de ocupare a terenului (POT) propus = max. 50 % pentru zona de servicii şi max. 35,00 % pentru zona locuinţe colective şi zona locuinţe individuale;

- coeficient de utilizare a terenului (CUT) propus = max. 1,05 pentru zona de servicii şi zona locuinţe colective şi max. 1,1 pentru zona locuinţe individuale.  

 

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Alimentarea cu apă se va realiza din reţeaua oraşului Panciu, existentă în zonă.

Apele uzate menajere vor fi colectate printr-o rețea de canalizare şi vehiculate către reţeaua de canalizare publică, existentă în zonă. Apele pluviale colectate de pe suprafeţele drumurilor vor fi dirijate către spaţiile verzi propuse.

Alimentarea cu energie electrică se va realiza din reţeaua electrică din zonă.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

- Stabilirea amenajărilor necesare pentru obiectivele stabilite prin plan, cu respectarea reglementărilor specifice detaliate (permisiuni şi restricții) incluse în Regulamentul local de urbanism aferent PUZ-ului;

- Organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale pe amplasament;

- Realizarea infrastructurii de bază (apă, canalizare, energie electrică);

- Stabilirea măsurilor de protecție a mediului și a sănătăţii populaţiei pentru toate etapele planului.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile (prevederile privind modul de gestionare a deşeurilor).

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

 

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul: În timpul execuției lucrărilor există posibilitatea unor accidente care să prezinte risc asupra calității mediului, de exemplu deversări accidentale de resurse. În acest caz se va înlătura de urgență cauza și se vor lua măsuri pentru împiedicarea repetării incidentului prin inspecții ale utilajelor și instructajul forței de muncă.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate): Terenul are o suprafață de 29.348 mp, din care 18.041 mp teren vie intravilan şi 11.307 mp teren vie extravilan, este situat în sudul teritoriului administrativ al oraşului Panciu și are ca vecinătăţi: la nord: strada Mărăşti, la sud: alee, la vest: strada Nicolae Titulescu, la est: Amăriuţei Floare şi def. Isac P. Vasile.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: amplasamentul nu prezintă caracteristici naturale speciale și se află în afara perimetrului de protecție a patrimoniului cultural;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a parcelelor și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în: Certificatul de urbanism nr. 180/06.11.2018 emis de Primăria Oraşului Panciu şi Avizul de oportunitate nr. 51/18.12.2018 emis de Consiliul Județean Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 4081/08.04.2019), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

În cazul înstrăinării terenului, prevederile prezentului act de reglementare sunt obligatorii și pentru viitorii proprietari.

 

 

 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Accesul liber al publicului la informaţie a asigurat prin publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 03.04.2019 şi din 06.04.2019 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.