Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) pentru PUZ – Construire cherhana și restaurant , propus a fi amplasat în extravilanul municipiului Adjud, T67, P452, CF 55333, jud. Vrancea - titular - S.C. BEST PONDSD BUCHAREST S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 71560 / 15.02.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de SC BEST PONDS BUCHAREST SRL cu sediul în Adjud, str. Teiului nr. 3, jud. Vrancea, privind PUZ – Construire cherhana și restaurant , propus a fi amplasat în extravilanul municipiului Adjud, T67, P452, CF 55333, jud. Vrancea , înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8695/18.08.2021,

în baza:

  • Hotararea de Guvern nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvata a efectelor potentiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, cu modificarile si completarile ulterioareȘ

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de  10.02.2022 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire cherhana și restaurant , propus a fi amplasat în extravilanul municipiului Adjud, T67, P452, CF 55333, jud. Vrancea, titular SC BEST PONDS BUCHAREST SRL cu sediul în Adjud, str. Teiului nr. 3, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

      Terenul care a generat PUZ este in proprietatea a S.C. BEST PONDS BUCHAREST S.R.L conform Extrasului de Carte Funciara pentru informare nr. 55333, care a fost emis in baza contractului de vanzare cumparare autentificat sub nr. 787 din 06.08.2018 la BIN „ACTUM" Bucuresti.

      Terenul fiind situat in extravilanul orasului nu este prins in UTR-urile din PUG Adjud.

      Terenul nu figureaza in zona cu interdictie de construire, nu este grevat de sarcini sau servituti si nu se afla in zona protejata ori in zona de protectie a unui monument istoric.

     Terenul care a generat PUZ este impartit in doua loturi de teren. Aceste doua loturi au o diferenta de nivel a partii interioare a terenului fata de marginile acestora si fata de terenurile laterale invecinate, la o adancime de aproximativ 13.60m (adancime variabila cu mici diferente de nivel de la o zona la alta). Deoarece exista aceasta diferenta de nivel intre partea interioara a terenului si marginile acestuia se propune ca retragerile si aliniamentele de construit pe acest teren, sa fie realizate luand in calcul zonele taluzate, drumul de acces si chiar si zona lacului artificial care si el va avea o zona de protectie a malului care nu va permite construirea catre acea zona.

       Din terenurile studiate doar cel in suprafata de 7540.00mp (lot1, nr. cad. 58336) va fi amenajat pentru activitatea propusa, celalalt in suprafata de 33678.00mp (lot2, nr. cad. 58337) va avea doar malurile regularizate, retaluzate pe care se vor monta dale de beton armat si posibile plantatii pentru a nu permite alunecari de teren si distrugerea malurilor, iar in rest acest teren va ramane cu destinatie agricola si nu se vor propune nici un fel de constructii. Aceste date se por regasi si in plansa U2 - "Reglementari".

       Terenul studiat in prezentul proiect este in suprafata de 41218.00 mp si este situat in extravilanul Municipiului Adjud, T67, P452, CF 55333 (dezmembrat in 58336 si 58337). Folosinta actuala a terenului este de teren agricol.

        In cadrul terenului care a generat P.U.Z., in acest moment se afla deja un lac artificial, iar in rest terenul este ocupat de o alee de pamant care face legatura cu drumul in exploatare agricola de la nord, iar restul de teren este considerat zona verde.

 

Principalele elemente ale temei program sunt:

- construirea si amenajarea unei investitii cu destinatia de cherhana si restaurant, cladire restaurant parter, alei carosabile si pietonale de incinta, spatii verzi, drum de acces in incinta studiata, taluzari si regularizari ale malurilor interioare din incinta studiata si garduri de imprejmuire;

- rezolvarea utilitatilor prin racordare la reteaua de electricitate daca aceasta lucrare este posibila, daca nu crearea unei retele racordate la panouri fotovoltaice, realizarea de put forat pentru consumul de apa menajer si montarea unui bazin vidanjabil pentru reteaua locala de canalizare.

 

BILANT TERITORIAL IN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

 

 

ZONE FUNCTIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

     Spatii verzi neamenajate

31912.00

77.42%

0.00

0.00%

Aleea neamenajata din pamant

476.60

1.16%

0.00

0.00%

Lac artificial

8829.40

21.42%

8829.40

21,42%

Cherhana si restaurant

0.00

 0.00%

200.00

0,49%

Teren taluzat, protejat cu dale din beton armat

0.00

0.00%

5984.43

14,52%

Alei carosabile

0.00

0.00%

3807.56

9,24%

Alei pietonale

0.00

0.00

1137.15

2,76%

Spatii verzi

0.00

0.00

21259.46

51,57%

TOTAL  teren care a generat PUZ

 

41218.00

100%

      41218.00

100%

 

Configuratiile functionale si volumetrice ale noii constructii cu destinatia de cherhana, restaurant sunt: - Suprafata construita = 200.00 mp;

- Suprafata construit desfasurata = 200.00 mp;

- Regim de inaltime: P;

- Inaltime cladire: H. la streasina = 4.50 m

 

Regimul de inaltime

Regimul de inaltime maxim existent in zona nu poate fi considerat deoarece nu exista nici o alta constructie in raza investitiei propuse, care ar putea reglementa inaltimea maxima si pentru terenul care genereaza PUZ. Regimul de inaltime propus pentru contructia din incinta studiata va fi Parter.

 

Circulaţii şi accese

Toate loturile aflate in zona studiata au acces la unul dintre drumurile in exploatare agricola cu care acestea se invecineaza.

Pentru rezolvarea caii de acces se va alege drumul aflat pe latura nordica a terenului care a generat PUZ.

Se va si propune latirea acestui drum, din dreptul terenului care a generat PUZ pana la intersectia din spre nord-est, renuntant la o parte din terenul beneficiarului. De aici din intersectia de la nord-est (adiacenta ternului care genereaza PUZ), circulatia auto va fi dirijata pe un alt drum in exploatare agricola, care duce spre nord si se intersecteaza cu un alt tronson de drum care face legatura mai departe ori cu Drumul National DN11A ori cu Drumul Judetean DJ119.

Accesul pe proprietate se va face printr-o alee auto cu dublu sens, in panta, cu inclinatie de maxim 10%.

Tot pe aici se va crea si un trotuar in trepte si podeste de odihna, trotuar adiacent drumului.

La baza acestei alei se propune realizarea unei parcari auto care are un circuit de circulatie cu dublu sens care inconjoara noua parcare propusa de amenajat.

Profilul transversal al drumului la aceasta data este constituit din platforma de rulare de cca 7.13 m latime marginit de acostament pe ambele parti si de mal taluzat in terenul care a generat PUZ, diferenta de nivel fiind aproximativ de 13.60m.

 

Parcaje

Pe terenul care genereaza PUZ, mai exact pe lotul 1, se va amplasa o platforma de parcare cu un numar maxim de 92 locuri de parcare, din care 4 locuri vor fi pentru personalul angajat, iar restul de 88 de locuri de parcare vor fi pentru clienti.

 

Condiţii de echipare edilitară

In ceea ce priveste asigurarea utilitatilor tehnico-edilitare pentru investitia propusa, beneficiarul va trebui sa foreze un put forat pentru a putea avea apa curenta si in acelasi timp va trebui sa monteze si un bazin vidanjabil etans care sa fie racordat la o retea de canalizare locala. Pentru electricitate va fi nevoie de extindere de retea si realizare de bransament, sau se poate opta pentru panouri fotovoltaice daca extinderea de retea prezinta dificultati de a fi realizata.

  • Alimentare cu apa

Sursa de apa o va reprezenta un foraj cu adancimea de de 45 m si un debit estimat la 1-1,5 l/s.

De la foraj printr-o conducta de aductiune din PEHD si L = 130 m, apa va ajunge intr-un rezervor de inmagazinare din PVC alimentar cu V = 3 mc. Pentru asigurarea calitatii apei de consum potabil, s-a propus un sistem individual de tartare compus din pompa dozatoare, debitmetruu/apometru cu generator de impulsuri si rezervor de stocare solutie hipoclorit de sodiu 100l.

Din rezervorul de inmagazinare apa va fi pompata in reteaua de distributie si la consumatori prin intermediul unei pompe in sistem hidrofor cu vas de expansiune V = 100l.

  • Evacuarea apelor uzate

Evacuarea apelor uzate menajere – prin retea de conducte PVC cu L = 70 m, catre un bazin etans vidanjabil cu V = 40 mc.

Apele pluviale de pe acoperisul cladirilor- colectate prin jgheaburi si olane iar de aici dirijate catre spatiile verzi din incinta.

Apele pluviale de pe suprafetele betonate ale taluzurilor vor fi preluate de rigole betonata deschise, prefabricate, amplasate la baza taluzurilor, in lungime de cca 120 m si vor fi dirijate gravitational spre iaz.

Apele pluviale de pe platforme si parcari vor fi preluate de retele de canalizare ( in lungime de 250+125 m), trecute printr-un separator de hidrocarburi ( cu V = 5000l) si evacuate intr-un bazin de retentie ( V = 25 mc).

Dupa decantarea si preepurarea apelor pluviale, acestea vor fi folosite la irigarea spatiilor verzi.

 

Împrejmuiri

Pentru realizarea imprejmuirilor se vor respecta de regula prevederile R.G.U.

Prin detaliere, se pot urmari cateva reguli:

- in cazul cladirilor retrase fata de aliniament se recomanda garduri cu partea inferioara plina de max 0,.60 m, iar cea superioara pana la 2.00 m. Imprejmuirile pot fi dublate cu garduri vii.

- gardurile dintre proprietati pot fi realizate pe o inaltime de 2.20 m din materiale corespunzatoare sau elemente de vegetatie, functie de optiunile proprietarilor.

- se pot adopta, acolo unde este cazul, solutii de imprejmuire prin folosirea elementelor de mobilier urban (jardiniere, banchete, panouri publicitare etc.).

 

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- Sursa de apa o va reprezenta un foraj cu adancimea de de 45 m si un debit estimat la 1-1,5 l/s.

- Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin extindere de retea si bransament, care vor fi realizate cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului retelei.

- Agentul termic va fi asigurat prin intermediul unei centrale termice cu gazeificare, montate la interiorul cladirii propuse, care va folosi, combustibil solid (peleti) sau va fi o centrale electrica.

- Deșeurile menajere si valorificabile se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:- nu este cazul

Spațiile verzi vor reprezenta un total de 51, 57 % din suprafață totală a terenului.

Amplasamentul planului se afla in vecinatatea ariilor natural protejate ROSPA0071 si RSCI0162 Lunca Siretului Inferior.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

- se va respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 9065/12.07.2021.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate): - teren situat in extravilanul municipiului Adjud.

Vecinatati si distantele fata de limitele de proprietate si cladirile din terenurile invecinate:

- La Nord - Drum in exploatare agricola, urmat de terenuri proprietati private cu destinatie agricola. Distanta de la cladirea propusa de realizat pana la limita de proprietate de pe aceasta latura va fi de 29.67m, iar limita de edificabil de pe aceasta latura va fi de 22.00m;

- La Est - Teren proprietate privata cu destinatie agricola. Distanta de la cladirea propusa de realizat pana la limita de proprietate de pe aceasta latura (limita lotului nr. 2) va fi de 81.88m, respectiv 18.76m pana la lacul artificial, pana la limita lotului nr 1 a terenului studiat va fi de 2.50, iar limita de edificabil de pe aceasta latura va fi de 2.00m fata de limita lotului nr. 1 a terenului studiat, iar fata de limita de proprietate a lotului 2 vom avea distante variabile cuprinse intre 75.55m si 84.95m;

- La Sud - Drum in exploatare agricola. Distanta de la cladirea propusa de realizat pana la limita de proprietate de pe aceasta latura (limita lotului nr. 2) va fi de 203.51m, respectiv 54.94m pana la lacul artificial, pana la limita lotului nr 1 a terenului studiat va fi de 48.16, iar limita de edificabil de pe aceasta latura va fi de 2.00m fata de limita lotului nr. 1 a terenului studiat, iar fata de limita de proprietate a lotului 2 vom avea distante variabile cuprinse intre 156.25m si 174.60m;

- La Vest - Teren proprietate privata cu destinatie agricola. Distanta de la cladirea propusa pana la limita de proprietate a lotului nr.1 va fi de 62.37m Limita de edificabil de pe aceasta latura va fi variabila, un minim de 18.00m iar in jurul piciorului rampei auto si pietonale se va mari la 33.00m.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

- amplasamentul PUZ-ului propus se afla in vecinatatea siturilor Natura 2000 ROSPA 0071 Lunca Siretului Inferior si ROSCI0162 Lunca Siretului Inferior, din acest context rezultand obligativitatea respectarii Planului de Mananagement si ale Regulamentului ariei naturale protejate ROSPA0071 Lunca Siretului Inferior si al ariilor naturale protejate cu care se suprapune , aprobat prin Ordinul M.M.A.P. nr. 949/2016 si a avizului autoritatii  rersponsabile/administrator desemnat al ariilor naturale protejate mai sus mentionate.

 

Obligaţiile titularului:- titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 75/28.04.2020 emis de Consiliul Judetean Vrancea, a Avizului de oportunitate nr. 33/20.05.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea , a adresei nr. 9065/12.07.2021 emisa de DSP Vrancea, a avizului nr. 513/24.09.2021 emis de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, adresei nr. 284/24.08.2021 emis de A.N.I.F. – Filiala de Imbunatatiri Funciare Vrancea , a adresei nr. 417557/06.08.2021 emisa de I.S.U. „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea, a avizului de gospodarire a apelor nr. 22/02.02.2022 emis de A.B.A. Siret, a avizului nr. 28/27.10.2021 emis de A.N.A.N.P – Serviciul Teritorial Vrancea.

·         se vor respecta conditiile din avizul nr. 28/27.10.2021 emis de A.N.A.N.P – Serviciul Teritorial Vrancea , respectiv:

  • respectarea măsurilor de diminuare a impactului propuse în memoriului de prezentare din documentație;
  • gestionarea deșeurilor tehnologice și a celor menajere se va realiza conform legislației în vigoare - Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor;
  • planul se va implementa în conformitate cu documentația prezentată și cu respectarea condițiilor impuse prin actele de reglementare emise de către autoritățile competente;
  • beneficiarul are obligația de a respecta cu strictețe legislația de mediu în vigoare și în special prevederile OUG 57/2007 privind regimul ariilor natural protejate, conservarea habitatelor natural, a florei și faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;
  • beneficiarul are obligația să mențină curată suprafața pe care lucrează și din vecinătatea acesteia, fără depozitarea materialelor de orice fel în afara sectorului pe care este autorizat să lucreze;
  • beneficiarul va permite accesul reprezentanților administratorului ariilor naturale protejate, împuterniciți cu legitimații sau delegație de serviciu pe suprafața amplasamentului;
  • se vor respecta prevederile Planului de management și ale Regulamentului ariei naturale protejate ROSPA0071 Lunca Siretului Inferior și al ariilor naturale protejate cu care se suprapune, aprobat prin Ordinul MMAP nr. 949/2016;
  • prezentul aviz este emis pentru „PUZ-Construire cherhana și restaurant”, pentru realizarea și implementarea proiectului aferent  se va solicita emiterea unui nou aviz, după finalizarea prezentei proceduri;
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile rezultate din activitatile medicale si valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8695/18.08.2021) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

 

 

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în ziarul „ Ziarul De Vrancea” în ediţiile din 12.08.2021 şi din 17.08.2021 .

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.