Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind planul : ,,Elaborare P.U.Z. – Atragere teren în intravilan şi dezmembrare teren în scopul instrăinării” - titular - ADRIAN NICUSOR STELU

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

  • Iniţială -

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  ANDRIAN NICUŞOR STELU cu domiciliul în comuna Goleşti, sat Goleşti, str. Matei Basarab, nr. 8, şi ŢIGĂNUŞ FLORIN, cu domiciliul în comuna Gura Caliţei, sat Gura Caliţei, judeţul Vrancea, privind planul : ,,Elaborare P.U.Z. – Atragere teren în intravilan şi dezmembrare teren în scopul instrăinării” propus a fi amplasat în în intravilanul şi extravilanul satului Goleşti, T. 18, P. %98 , judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 2442 / 03.03.2021; si a completarilor  la documentatie, înregistrate cu nr. 7739 / 20.07.2021, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  22.07.2021 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

,,Elaborare P.U.Z. – Atragere teren în intravilan şi dezmembrare teren în scopul instrăinării”                 nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

          

 

 

           Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic de zona, este situat conform P.U.G in intravilanul si extravilanul localitatii Golesti, Nr. CAD 53841, T18, P%98 arabil intravilan, Nr. CAD 53842, T18, P%98 arabil intravilan, Nr. CAD 53843, T18, P%98 arabil intravilan si extravilan, Nr. CAD 53497, T18, P%98 arabil intravilan si extravilan, Nr. CAD 53498, T18, P%98 cale de acces intravilan si extravilan.

            Suprafata totala a terenului studiat este de 172400.00mp, din care o zona este destinata pentru terenuri si cladiri pentru locuinte individuale in suprafata de S=47860.10mp, o zona este destinata pentru terenuri arabile S=108441.50mp, o zona este destinata pentru circulatie carosabila S=13326.43mp, o zona este destinata pentru acostamente stradale si alei pietonale S=856.55mp, o zona este destinata pentru rigole stradale S=782.64mp si o alta zona este destinata pentru spatii verzi S=1132.78mp.

     Vecinatati si distantele fata de limitele de proprietate si cladirile din terenurile invecinate: Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, prezinta urmatoarele vecinatati:

  • spre Nord - vecin mostenitor defunct Vlasceanu Ion, teren cu destinatie arabila, distanta de la limita de proprietate pana la cea mai apropriata cladire invecinata este de 82.56m;
  • spre Est - strada Cotesti (DJ – 205C), distanta de la limita de proprietate pana la axul drumului invecinat este de 6.43m;
  • spre Sud            - vecin mostenitor defunct Vlasceanu Ion, teren cu destinatie arabila, distanta de la limita de proprietate pana la cea mai apropriata cladire invecinata este de 32.07m;
  • spre Vest - drum in exploatare agricola.

 

Principalele elemente ale temei program sunt :

- atragerea in intravilan a restului de teren detinut de proprietari care este in extravilan in acest moment si amenajarea lui pentru a putea fi configurat mai departe in loturi de locuinte individuale ca apoi sa poata fi vandute catre noii proprietari;

- realizarea accesului pe proprietate se va face pe latura de Est a terenului, din strada Cotesti DJ205C ;

- rezolvarea utilitatilor prin extinderea retelelor de apa, canal si electricitate existente din zona sau extinderea doar a retelei de electricitate si realizarea de puturi forate si bazine vidanjabile individuale pentru fiecare lot de locuinta individuala rezultat.

 

Principalele cai de comunicatie existente in zona sunt strada Cotesti-DJ205C, si ar mai fi si drumul in exploatare aflat pe latura vestica a terenului, dar care, in acest moment are o latime insuficienta pentru a oferi o circulatie atat auto cat si pietonala conform normativelor in vigoare si de aceea, pentru acest studiu se va lua in calcul ca acces doar Strada Cotesti –DJ205C, drum care face legatura cu restul zonei studiate si imprejurimi.  Profilul transversal existent la aceasta data este constituit din platforma de rulare de 8.00 m latime, marginita de acostamente stradale, rigole si zone verzi pe ambele parti.

Accesul catre terenurile ce au generat PUZ se va face din latura estica, prin drumul realizat in incinta studiata si apoi la fiecare lot de teren in parte.

 

Regimul de inaltime  - Terenurile care au generat PUZ au in acest moment destinatie arabila si urmeaza a fi transformate in terenuri curti constructii destinate construirii locuintelor individuale si a altor destinatii complementare ale acestora. 

Pentru constructiile propuse cu destinatiile de locuinte individuale, regimul de inaltime va fi maxim P+1E si vor avea H maxim = 7.00m.

 

Indicatorii urbanistici propusi sunt adaptati zonelor cu pentru prestari servicii :

 - P.O.T. maxim 30.00%;   C.U.T. maxim 1.00.

 

 

 

 

 

BILANT TERITORIAL in parcela care a generat PUZ

 

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SPATII VERZI NEAMENAJATE

12824.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

TERENURI, CLADIRI PROPRIETATI PRIVATE / LOCUINTE INDIVIDUALE

0.00mp

0.00%

10186.75mp

79.44%

ALEI CAROSABILE

0.00mp

0.00%

1711.23mp

13.34%

ALEI PIETONALE

0.00mp

0.00%

281.40mp

2.19%

SPATII VERZI

0.00mp

0.00%

644.62mp

5.03%

TOTAL

ZONA STUDIATA

12824.00mp

100.00%

12824.00mp

 100.00%

 

 

BILANT TERITORIAL pentru zona studiata

 

ZONE FUNCTIONALE

SITUATIA EXISTENTA

SITUATIA PROPUSA

SUPRAFATA

m.p.

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

ZONE TERENURI SI CLADIRI PENTRU LOCUINTE INDIVIDUALE

47860.10mp

27.76%

58046.85mp

33.67%

ZONE TERENURI ARABILE

108441.50mp

62.90%

95617.50mp

55.46%

ZONE CIRCULATIE CAROSABILA

13326.43mp

7.73%

15037.66mp

8.72%

ZONE ACOSTAMENTE STRADALE SI ALEI PIETONALE

856.55mp

0.50%

1137.95mp

0.67%

ZONE RIGOLE STRADALE

782.64mp

0.45%

782.64mp

0.45%

ZONE SPATII VERZI

1132.78mp

0.66%

1777.40mp

1.03%

TOTAL

ZONE STUDIATA

172400.00mp

100.00%

172400.00 mp

100.00%

 

Investitiile noi propuse au urmatoarea configuratii functionale si volumetrice:

Lot 1 –destinat unei locuinte individuale-Andrian Nicusor Stelu               S =   455.02 mp

Lot 2 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu              S =   500.14 mp

Lot 3 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu              S =   499.67 mp

Lot 4 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu              S =   500.11 mp

Lot 5 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu              S =   499.68 mp

Lot 6 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu              S =   500.06 mp

Lot 7 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu              S =   500.40 mp

Lot 8 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu              S =   500.17 mp

Lot 9 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu              S =   488.78 mp

Lot 10 -zona verde necesara procentului minim-Andrian Nicusor Stelu     S =   471.39 mp

Lot 11 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu                        S =   540.63 mp

Lot 12 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu                        S =   502.77 mp

Lot 13 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu                        S =   499.27 mp

Lot 14 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu                        S =   499.82 mp

Lot 15 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu                        S =   500.34 mp

Lot 16 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu                        S =   599.71 mp

Lot 17 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu                        S =   499.99 mp

Lot 18 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu                        S =   500.46 mp

Lot 19 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu                        S =   499.88 mp

Lot 20 - destinat unei locuinte individuale -Tiganus Florin                         S =   500.00 mp

Lot 21 - destinat unei locuinte individuale -Andrian Nicusor Stelu                        S =   599.85 mp

Lot destinat pentru alea carosabila-Andrian Nicusor Stelu                          S = 1711.23 mp

Lot destinat pentru alea pietonala-Andrian Nicusor Stelu                           S =   281.40 mp

Alte zone cu spatii verzi (stradale)-Andrian Nicusor Stelu                          S =   173.23 mp

 

 

Echiparea edilitara si tehnico - sanitara   

Alimentarea cu apă: Alimentarea cu apa se poate rezolva fie prin extinderea retelei existente ori fie prin realizarea de puturi forate individuale pentru fiecare lot in parte. Consumul de apa din cadrul obiectivelor va consta in principal din consum menajer. Daca se va opta pentru extinderea retelei existente se va realiza numai cu acordul a CUP Focsani pe baza unui proiect de specialitate

Avizul de principiu la faza P.U.Z. nu autorizeaza executia lucrarilor de investitii. In fazele urmatoare se va obtine avizul definitiv cu solutia alimentarii cu apa care va cuprinde toate detaliile de executie necesare constructorului.

 

 

 

 

Evacuare ape uzate – Canalizarea apelor menajere se va realiza fie prin extinderea retelei existente de canalizare, fie prin realizarea de bazine vidanjabile individuale realizate in fiecare lot de teren rezultat din dezmembrare. Daca se va opta pentru extinderea retelei existente se vor realiza numai cu acordul CUP Focsani pe baza unui proiect de specialitate.

Alimentarea cu energie electrica – Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin racord la retelele existente in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului. Pentru obiectivul propus se va realiza o extinere a retelei de distributie energie electrica. Din aceasta extindere de retea se prevad bransamente cu firide de bransament proprii pentru fiecare lot in parte.

Gospodarirea deseurilor generate pe amplasament  - Deseurile menajere rezultate de pe fiecare lot rezultat din dezmembrare, vor fi depozitate in pubele ecologice amplasate in locuri amenajate. Pubelele vor fi ridicate si golite periodic de catre societatea de salubritate specializata, pe baza unui contract de servicii incheiat intre beneficiari si societatea respectiva.

Incalzirea spatiilor  - Agentul termic al locuintelor va fi asigurat prin intermediul unor centrale termice proprii cu functionare pe combustibil solid, sau prin intermediul unor centrale electrice.

 Imprejmuirea  - Imprejmuirea loturilor rezultate din dezmembrarea studiata in acest PUZ va fi transparenta cu inaltimea maxima de 2.00m, avand un soclu plin de maxim 60 cm inaltime si finisaje de foarte buna calitate. Imprejmuirea poate fi dublata cu garduri vii.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:  Planul stabileste obiectivele, actiunile si masurile, pe baza analizei multicriteriale a situatiei existente si propuse pe segmentul de teren studiat.           

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Solutia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a constructiei ce va fi realizata precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special: (1) durabilitatea construcțiilor;

              (2) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după demolare;

              (3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

 

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: - solutia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelelei, orientarea optima a constructiei ce va fi realizata precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

e) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerintelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deseurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

 

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor:  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – Nu se identifica manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei si caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea .

 

 

 

  1. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Suprafata totala a terenului studiat este de 172400.00mp, din care o zona este destinata pentru terenuri si cladiri pentru locuinte individuale in suprafata de S=47860.10mp, o zona este destinata pentru terenuri arabile S=108441.50mp, o zona este destinata pentru circulatie carosabila S=13326.43mp, o zona este destinata pentru acostamente stradale si alei pietonale S=856.55mp, o zona este destinata pentru rigole stradale S=782.64mp si o alta zona este destinata pentru spatii verzi S=1132.78mp.
  2. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționa.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 146 / 24.08.2020 emis de Primaria comunei Golesti; Avizul de Oportunitate  Nr. 25 / 19.02.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul C.U.; Avizul Nr. 21 / 13.07.2021 eliberat de A.B.A. Siret – Sistemul de Gospodarire a Apelor Vrancea;  Avizul ANIF – nr. 73 / 04.03.2021 emis de Filiala Teritoriala de Imbunatatiri Funciare Vrancea cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 2442 / 03.03.2021), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

 

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism nr. 146 / 24.08.2020 emis de Primaria comunei Golesti; Avizul de Oportunitate  Nr. 25 / 19.02.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul C.U.; Avizul Nr. 21 / 13.07.2021 eliberat de A.B.A. Siret – Sistemul de Gospodarire a Apelor Vrancea;  Avizul ANIF – nr. 73 / 04.03.2021 emis de Filiala Teritoriala de Imbunatatiri Funciare Vrancea cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

 Informarea si participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Monitorul de Vrancea ” in editiile din  zilele :  03.03.2021  si  08.03.2021  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat la Avizierul  Agentiei pentru Protectia Mediului din luna iulie 2021;

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.