Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind planul : ,, P.U.D. – Construire creşă mare- municipiul Adjud, judetul Vrancea ” – intravilanul municipiului Adjud, T. 7, P. 16; CF59146; judeţul Vrancea - titular - U.A.T. MUNICIPIUL ADJUD

DECIZIA INIŢIALĂ

   8843 / 11.08.2022

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  U.A.T. MUNICIPIUL ADJUD, cu sediul în municipiul Adjud, str. Stadionului, nr. 2, judeţul Vrancea, privind planul : ,, P.U.D. – Construire creşă mare- municipiul Adjud, judetul Vrancea ” – intravilanul municipiului Adjud, T. 7, P. 16; CF59146; judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 5027 / 20.04.2022, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile şi completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  11.08.2022 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

Planul ,, P.U.D. – Construire creşă mare- municipiul Adjud, judetul Vrancea”    nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

        Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

 

Obiectivul prezentei lucrari il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta Municipiul Adjud. Terenul studiat se afla in intravilan atras prin documentatie de urbanism PUZ aprobata anterior, iar prin prezenta documentatie se propune detalierea si modul de amenajare a incintei studiate, respectand toate reglementarile aprobate in documentatia de PUZ, din etapa anterioara, documentatie care a propus reglementari pentru a aceasta zona dar care nu le-a si detaliat.

Planul Urbanistic de Detaliu se intocmeste conform Certificatului de Urbanism nr. 40 din 10.02.2022 emis de catre Consiliul Judetean Vrancea.

Terenul care a generat P.U.D. in prezenta documentatie de urbanism este in suprafata totala de 7465.00mp, este situate in intravilanul atras al Municipiului Adjud, tarla T7, parcela P16, nr. cad. 59146, judetul Vrancea. si a rezultat din alipirea urmatoarelor suprafete, 2582.00mp CF 57815 (lot 7) si 4882.00mp CF 57816 (lot 8). Terenul a fost atras in intravilan prin documentatie de urbanism si nu face parte din UTR-urile P.U.G. Adjud. Conform Extrasului de Carte Funciara pentru informare nr. 59146 in baza Actului de alipire autentificat sub nr. 101 din 12.01.2022 a rezultat alipirea celo doua terenuri care acum constituie terenul studiat care a generat P.U.D. cu nr cad 59146.

Terenul apartine domeniului public al UAT Municipiul Adjud in baza Hotararii Consiliului Local al Municipiului Adjud nr. 224 din 23.11.2021 si a Actului de acceptare a ofertei de donatie imobiliara autentificat sub nr. 4068 din 23.11.2021.

 

Vecinatati :  La Nord - Teren proprietate privata nr. Cad. 57814, cu destinatia de comert si servicii complementare conform P.U.Z. aprobat.  Distanta de la limita de proprietate pana la limita de edificabil de pe aceasta latura va fi de 2.00m.

La Est - Drum rezultat din dezmembrare, conform documentatie de urbanism P.U.Z. aprobata. Distanta de la limita de proprietate pana la limita de edificabil de pe aceasta latura va fi de 5.00m.

La Sud- Drum rezultat din dezmembrare, conform documentatie de urbanism P.U.Z. aprobata. Distanta de la limita de proprietate pana la limita de edificabil de pe aceasta latura va fi de 5.00m.

La Vest - Terenuri proprietati private nr. Cad. 57811, 57812 si 57813, cu destinatia de servicii conform P.U.Z. aprobat.  Distanta de la limita de proprietate pana la limita de edificabil de pe aceasta latura va fi de 2.00m.

 

Suprafata totala a zonei studiate din cadrul acestui plan urbanistic de detaliu este de 65655.00mp, din care avem zone destinate terenurilor proprietati private destinate institutii de invatamant prescolat conform PUZ aprobat S=2582.16mp, zone destinate terenurilor proprietati private destinate zonelor de agrement sportiv conform PUZ aprobat S=4882.42mp, zone destinate terenurilor proprietati private destinate locuintelor individuale conform PUZ aprobat S=4870.40mp, zone destinate terenurilor proprietati private destinate serviciilor si dotari complementare conform PUZ aprobat S=21546.97mp, zone destinate terenurilor agricole proprietati private S=18591.59mp, zone destinate aleilor carosabile S=7973.47mp, zone destinate aleilor pietonale S=1601.48mp si zone destinate spatiilor verzi amenajate S=3606.51mp

Terenul care a generat P.U.D. are posibilitatea de a fi accesat de pe doua laturi, laturi care se invecineaza cu doua drumuri rezultate din dezmembrarea care a avut la baza documentatia de urbanism P.U.Z. aprobata, care a studiat un teren agricol din extravilan pe care l-a propus a fi atras in intravilan si pe care s-au propus mai multe zone functionale si totodata s-au rezolvat si caile de circulatie si de comunicare atat in zona studiata cat si legatura cu Drumul National DN2-E85, la care a fost propusa o intersectie noua care va avea atat banda de decelerare cat si banda de accelerare, conditii necesare pentru o circulatie fluida si in sigranta.

Dirijarea circulatiei auto si pietonala din lotul de teren care a generat PUD spre imprejurimi si restul zonelor importante ale localitatii, se vor face pe drumurile invecinate rezultate din P.U.Z. si prin intermediul DN2-E85, drum care face legatura mai departe atat cu imprejurimile zonei studiate cat si cu alte localitati.

Principalele elemente ale temei program sunt:

- Terenul studiat se afla in intravilan atras prin documentatie de urbanism P.U.Z. aprobata anterior, iar prin actuala documentatie de urbanism se propune detalierea si modul de amenajare a incintei studiate, respectand toate reglementarile aprobate in documentatia de PUZ, din etapa anterioara, documentatie care a propus reglementari pentru a aceasta zona dar care nu le-a si detaliat.

 Detalierea va consta in :

- Propunere construire cladire de invatmant prescolar cu destinatia de cresa.

- Adaptarea sistematizarii verticale si pregatirea terenului studiat pentru a putea fi utilizat pentru necesitatile cresei propuse de realizat, dotari care constau in alei pietonale, alei carosabile, spatii de parcare si rezolvarea declivitatii apelor meteorice pe acestea spre spatiile verzi, se mai propun pregatirea terenului cu zone verzi amenajate, locuri de joaca pentru copii, platforma europubele ecologice si a formei de imprejmuire/ingradire.

- Rezolvarea accesului carosabil si pietonal din drumurile invecinate de la sud si est, pe latura de sud se va crea acces auto si pietonal, iar pe latura de est se va crea doar acces pietonal, aceste detalii se refera doar la solutia aleasa in acest moment, pe viitor, in cadrul altor proiecte se mai pot modifica aceste aspecte de accedere in incinta atata timp cat acestea respecta legislatia in vigoare;,

- Rezolvarea locurilor de parcare se va propune pe terenul detinut, prin retrageri de 5.00m fata de limitele de proprietati stradale, pe latura de sud se propune realizarea unei parcari auto cu un numar maxim de 13 locuri de parcare din care 2 vor fi dimensionate pentru persoane cu dezabilitati locomotorii;

- Rezolvarea retelelor edilitare prin extinderea si racordarea la retelele existente in zona (retea de apa potabila, retea de canalizare, retea de electricitate si retea de telecomunicatii).

Criteriile principale de organizare arhitectural - urbanistica a zonei sunt urmatoarele:

- propunere construire cladire de invatmant prescolar cu destinatia de cresa, adaptarea sistematizarii verticale si pregatirea terenului studiat pentru a putea fi utilizat pentru necesitatile cresei propuse de realizat, dotari care constau in alei pietonale, alei carosabile, spatii de parcare si rezolvarea declivitatii apelor meteorice pe acestea spre spatiile verzi, se mai propun pregatirea terenului cu zone verzi amenajate, locuri de joaca pentru copii, platforma europubele ecologice si forma de imprejmuire/ingradire.

- completarea infrastructurii tehnico edilitare.

Constructia propusa cu destinatia de cresa va fi realizata doar din materiale moderne ce corespund normelor tehnice in vigoare din punct de vedere al rezistentei, stabilitatii, sigurantei la foc, sanatatii populatiei, termoizolatiei, etc. Infrastructura va fi alcatuita din fundatii continui de tip grinzi pereti, cu partea inferioara evazata ce formeaza baza fundatiei, iar partea superioara va fi de tip perete din beton armat monolit.

Suprastructura va fi alcatuita din cadre de beton armat sau structura clasica, stalpi si grinzi din beton armat cu zidarie. Peretii vor fi realizati din zidarie de caramida cu goluri verticale sau BCA tencuiti pe ambele parti.Planseele vor fi realizate din beton armat. Acoperisul va fi de tip terasa necirculabile. Finisajele peretilor exteriori vor fi realizate cu tencuieli decorative, placari cu piatra naturala, placari cu tabla bond, si lemn stratificat, iar culorile tencuielilor decorative vor respecta regulamentul cromatic local.Tamplaria exterioara va fi din PVC armat si dur-aluminiu cu geam termoizolant.

 

Organizarea circulatiei : Calea de circulatie principala a zonei studiate este Drumul National DN2-E85, drum care face legatura atat cu zona cat si cu celelalte localitati invecinate. Intersectia de legatura dintre zona studiata si drumul national, reglementata la faza de P.U.Z. din etapa anterioara face legatura cu toate loturile de teren lotizate din vechea documentatie de P.U.Z., incluzand si lotul de teren studiat. Drumurile de acces propuse in vechea documentatie P.U.Z. sunt dimensionate conform cerintelor legislative actuale si satisfac toate cerintele de siguranta si de exploatare.

Pentru aceasta zona in prezent  nu sunt proiectate trasee de trasport in comun, dar pe viitor, in timp ce zona se va dezvolta si mai mult , va exista si posibilitatea realizarii unei retele de transport in comun. Pentru accesul auto si pietonal se considera integral solutia propusa prin P.U.Z. aprobat cu legatura la DN2-E85 si cu noul drum colector paralel acestuia care impreuna vor dirija circulatia auto si pietonala in siguranta spre Municipiul Adjud. Drumul colector circula atat paralel cu Drumul National DN2-E85, incepand de la P.U.Z. aprobat Metcon, pana la pasarela auto de la nord, cat si paralel cu Caile Ferate Romane incepand de la piciorul pasarelei auto pana zona de locuinte individuale existenta din intravilanul vechi al Municipiului Adjud, zona aflata la sud-est de terenul care a generat P.U.D.

Parcaje : Parcarile se vor realiza in afara domeniului public. Sunt prevazute locuri de parcare, conform H.G. 525/1998, anexei 5 - alin. 12. Aceste locuri de parcare vor rezulta intre limita de proprietate (limita stradala) si aliniamentul stradal care este si limita de edificabil de pe aceste laturi. Se permit construirea de cosntructii usoare destinate anexelor gospodaresti (garaje, magazii scule si unelte) intre limita de proprietate si retragerile reprezentate de limita de edificabil de pe laturile stradale cu respectarea codului civil, studii de insorire, amplasare conform reglementarilor in vigoare. Din cele doua drumuri invecinate, rezultate din dezmembrarea care a avut la baza documentatia de urbanism P.U.Z. aprobata, se va rezolva accesului carosabil si pietonal pe latura de sud, iar pe latura de est se va crea doar acces pietonal, aceste detalii se refera doar la solutia aleasa in acest moment, pe viitor, in cadrul altor proiecte se mai pot modifica aceste aspecte de accedere in incinta atata timp cat acestea respecta legislatia in vigoare si actele normative care au stat la baza dezoltarii zonei studiate.

de peste 500.00 mp 35.00%, 1.05 Locuinte individuale maxim P+2E Terenuri cu s BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR

SUPRATERANE

 

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

Zone terenuri proprietati private destinate institutii de invatamant prescolat conform PUZ aprobat

2582.16mp

3.93%

7464.58mp

11.37%

Zone terenuri proprietati private destinate zonelor de agrement sportiv conform PUZ aprobat

4882.42mp

7.44%

0.00mp

0.00%

Zone terenuri proprietati private destinate locuintelor individuale conform PUZ aprobat

4870.40mp

7.42%

4870.40mp

7.42%

Zone terenuri proprietati private destinate serviciilor si dotari complementare conform PUZ aprobat

21546.97mp

32.82%

21546.97mp

32.82%

Zone terenuri agricole proprietati private

18591.59mp

28.32%

18591.59mp

28.32%

Zone circulatie carosabila

7973.47mp

12.14%

7973.47mp

12.14%

Zone circulatie pietonala

1601.48mp

2.44%

1601.48mp

2.44%

Zone spatii verzi 

3606.51mp

5.49%

3606.51mp

5.49%

TOTAL ZONA STUDIATA

65655.00mp

100.00 %

65655.00mp

100.00 %

ZONE FUNCTIONALEXISTENT PROPUS

BILANT TERITORIAL IN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

Lot rezultat conform PUZ aprobat, destinat pentru institutii de invatamant prescolat - neamenajat

2583.00mp

34.60%

0.00mp

0.00%

Lot rezultat conform PUZ aprobat, destinat pentru agrement sportiv - neamenajat

4882.00mp

65.40%

0.00mp

0.00%

Construire cresa mare P

0.00mp

0.00%

2539.64mp

34.02%

Zone de joaca pentru copii - amenajate cu pardoseala cu dale cauciucate sau nisip

0.00mp

0.00%

564.24mp

7.56%

Platforma europubele ecologice - propuneri

0.00mp

0.00%

5.96mp

0.08%

Circulatie carosabila si parcaje

0.00mp

0.00%

994.54mp

13.32%

Circulatie pietonala - propuneri

0.00mp

0.00%

928.76mp

12.44%

Spatii verzi amenajate

0.00mp

0.00%

2431.86mp

32.58%

TOTAL TEREN CARE A GENERAT P.U.D.

7465.00mp

100.00 %

7465.00mp

       100.00 %

 

 

Regimul de inaltime Terenul studiat in cadrul acestei documentatii de urbanism P.U.D. va respecta regimul de inaltime maxim admis prin vechea documentatie de urbanism P.U.Z. aprobata, si anume maxim P+2E, iar inaltimea maxima admisa impusa prin vechea documentatie de urbanism P.U.Z. este de 12.00m.

Pentru solutia propusa de realizat a cladirii cu destinatie de cresa este necesar un regim de inaltime parter cu inaltimea maxima de 7.00m.

Indicatorii urbanistici propusi sunt adaptati zonei respective - ”Servicii complementare de interes general – gradinita (cresa) max. P+2E”  - P.O.T. : 80 %; C.U.T. : 3,00. Organizarea circulatiei : Principala cale de circulatie din zona studiata este reprezentata de catre DJ205E, la acesta exista racordate mai multa strazi existente printre care si Strada Caraiman care pe un segment de drum se afla intre cele doua loturi de teren studiate. Strada Caraiman poate fi considerata o cale de circulatie secundara, iar la fel ca aceasta toate noile strazi rezultate din noua lotizare vor fi considerate cai secundare de circulatie, acestea fiind folosite doar drept cai de circulatie intre loturile de locuinte individuale si loturile de terenuri arabile din intravilanul localitatii.

Profilele transversale existente la aceasta data sunt constituite din drumul judetean  DJ205E si Strada Caraiman, dar se considera utilizarea si a drumului in exploatare agricola cu care terenurile care au generat PUZ se invecineaza la sud-vest.

Accesul auto si pietonal din drumurile invecinate pe cele 54 loturi rezultate din

noua lotizare se vor face pentru fiecare lor in parte din drumurile noi create propuse in noua lotizare.

Echiparea edilitara si tehnico - sanitara   

Alimentarea cu apa : In prezent, terenul care a generat P.U.D., nu este racordat la reteaua de apa a localitatii, retea aflata in aproprierea zonei studiate. Se va propune extinderea retelei existente si bransarea lotului studiat. Bransamentul propus va fi pozat subteran.Consumul de apa din cadrul obiectivului propus, va consta in principal din consum menajer.

Apele menajere :  In prezent, terenul care a generat P.U.D., nu este racordat la reteaua de canalizare a localitatii, retea aflata in aproprierea zonei studiate. Se va propune extinderea retelei existente si bransarea lotului studiat. Bransamentul propus va fi pozat subteran.

Energia electrica : pentru obiectivul propus se va solutiona prin extinderea si racordarea la reteaua existenta din aproprierea zonei studiate, cu avizul tehnic de racordare. Costurile de executie vor fi asumate de catre beneficiar.

Incalzirea spatiilor : Pe perioada rece a anului se vor putea folosi mai multe tipuri de incalzire. In general se va opta pentru incalzirea prin intermediul centralelor termice cu gazeificare ce folosesc peleti. Dar mai exista posibilitatea utilizarii si a altor tipuri de sisteme de incalzire, precum centralele electrice, sisteme de incalzire geotermale, etc.

Telecomunicatii :  In acest moment nu exista nici o retea de telecomunicatii in zona studiata. Se propun retele de telecomunicatii cu antena satelit.

Imprejmuirea : Se  vor respecta prevederile din R.G.U. Prin detaliere, se vor  urmari:

- in cazul cladirilor retrase fata de aliniament se recomanda garduri de delimitare care sa nu umbreasca in totalitate suprafetele fatadelor invecinate, pentru acest aspect este recomandat ca partea inferioara a gardului sa fie plina pala la cota de maxim 0.60m, iar partea de panou, partea superioara sa fie semi-transparenta sau transparenta pe acele portiuni de intersectie cu alte cladiri. Imprejmuirile pot fi dublate cu garduri vii.

- gardurile dintre proprietati pot fi realizate pe o inaltime de maxim 2.20m, din materiale corespunzatoare sau elemente de vegetatie, functie de dorinta beneficiarilor.

- se pot adopta, acolo unde este cazul, solutii de imprejmuire prin folosirea elementelor de mobilier urban (jardiniere, banchete, panouri publicitare etc.).

 

 

Fronturile stradale fata de laturile de est si de sud, se vor lasa cu o transparenta crescuta pentru a nu limita vizibilitatea din strazile invecinate catre lotul de teren studiat si invers. Inaltimea panourilor de gard de pe laturile stradale nu va depasi 1.80m. Portile de acces atat auto si pietonale vor avea o transparenta crescuta cu inaltimea maxima de 1.80m. Laturile celelalte de gard care vor fi laterala (latura nordica) si posterioara (latura vestica), inaltimea lor nu va depasi 2.20m. Finisajele in executie vor fi de calitate si vor avea elemente comune care sa respecte acelasi tip arhitectural, insemnand ca indiferent de forma sau de dimensiunea panourilor de gard se vor opta pentru culori si materiale care sa semene intre ele.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:  Planul stabileste obiectivele, actiunile si masurile, pe baza analizei multicriteriale a situatiei existente si propuse pe segmentul de teren studiat.

          

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Dorinta unanima a autoritatilor locale si a populatiei orasului, precum si punctele de vedere ale factorilor interesati cu privire la organizarea zonei, sunt:

- imbunatatirea aspectului arhitectural al zonei;

- prin prezenta documentatie se propune detalierea si modul de amenajare a incintei studiate, respectand toate reglementarile aprobate in documentatia de P.U.Z., din etapa anterioara, documentatie care a propus reglementari pentru a aceasta zona dar care nu le-a si detaliat, iar prin actuala documentatie P.U.D. se studiaza modul de amenajare si construire a unei crese municipale si dotarilor complementare ale acesteia;

- adaptarea sistematizarii verticale si pregatirea terenului studiat pentru a putea fi utilizat pentru necesitatile cresei propuse de realizat, dotari care constau in alei pietonale, alei carosabile, spatii de parcare si rezolvarea declivitatii apelor meteorice pe acestea spre spatiile verzi, se mai propun pregatirea terenului cu zone verzi amenajate, locuri de joaca pentru copii, platforma europubele ecologice si a formei de imprejmuire/ingradire.

 

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: Zona studiata nu prezinta disfunctionalitati majore care sa impiedice realizarea unui astfel de investitii. Eventualele capacitati insuficiente ale retelelor de utilitati vor fi rezolvate prin redimensionarea acestora, atat prin finantarea acestora de catre beneficiar, cat si prin inlocuirea lor de catre institutiile interesate

 

e) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerintelor Directivei 2008 / 98/CE  a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deseurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

- probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

- natura cumulativa a efectelor – Nu se identifica manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei si caracteristicile planului urbanistic propus.

- natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

- riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 8920 / 11.07.2022.

- mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Suprafata totala a terenului studiat este de 7465 mp, este liber de constructii si are categoria de folosinta : curti-constructii. Destinatia terenului stabilita prin PUZ aprobat : zona de unitati si servicii de interes general (gradinita) si zona de agrement (sport).

- valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediuluifuncțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

(iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.D. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

- efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • de a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • de a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • de a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 40/10.02.2022 emis de Consiliul Judetean Vrancea; Avizul de Oportunitate; adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 8920 / 11.07.2022;  cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism.
  • de a respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 2098 / 15.02.2022.
  • de a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • de a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • de a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat  ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 5027/20.04.2022 ), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • de a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • de a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

           Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

            Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism nr. 40/10.02.2022 emis de Consiliul Judetean Vrancea; Avizul de Oportunitate; adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 8920 / 11.07.2022;  cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta – disfunctionalitati; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 Informarea si participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informatie prin :

  • publicarea in cotidianul „ Monitorul  de Vrancea ” in editiile din  zilele :  15.04.2022  si  19.04.2022  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat la pe site-ul Agentiei pentru Protectia Mediului din luna august  2022 .

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.