Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind PLANUL URBANISTIC ZONAL: ”ATRAGERE DIN EXTRAVILAN IN INTRAVILAN, IN VEDEREA CONSTRUIRII UNEI HALE PENTRU SERVICII NEPOLUANTE SI LOCUINTA P+1E COMUNA CHIOJDENI, SAT CHIOJDENI, JUDETUL VRANCEA” - situat in extravilanul comunei Chiojdeni, T37, P%996 si P%1010, Nr. cad.50474, Judetul Vrancea - titular - ADAM GEORGIAN

DECIZIE DE INCADRARE

( inițială)

Nr 3672 din 23.05.2022

 

 PLAN URBANISTIC ZONAL: ATRAGERE DIN EXTRAVILAN IN INTRAVILAN, IN VEDEREA CONSTRUIRII UNEI HALE PENTRU SERVICII NEPOLUANTE SI LOCUINTA P+1E COMUNA CHIOJDENI, SAT CHIOJDENI, JUDETUL VRANCEA” - situat in extravilanul comunei Chiojdeni, T37, P%996 si P%1010, Nr. cad.50474, Judetul Vrancea.

         Ca urmare a cererii adresate de Adam Georgian din comuna Gugești, str. Mihai Viteazul, nr 54, jud Vrancea cu nr. 3672/18.03.2022 , in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare , a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 19.05.2022, etapa de încadrare ,ca:

” ATRAGERE DIN EXTRAVILAN IN INTRAVILAN, IN VEDEREA CONSTRUIRII UNEI HALE PENTRU SERVICII NEPOLUANTE SI LOCUINTA P+1E COMUNA CHIOJDENI, SAT CHIOJDENI, JUDETUL VRANCEA” - situat in extravilanul comunei Chiojdeni, T37, P%996 si P%1010, Nr. cad.50474, Judetul Vrancea., titular  Adam Georgian din comuna Gugești, str. Mihai Viteazul, nr 54, jud Vrancea   nu necesita evaluare de mediu .

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Obiectivul prezentei lucrari il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta Comuna Chiojdeni, terenul studiat se propune a fi atras mai intai in intravilan ca apoi sa se poata realiza o hala pentru service auto si locuinta P+1E. Potrivit Regulamentului Local de Urbanism, aceste lucrari se vor proiecta numai pe baza unei documentatii de urbanism.      

Principalele elemente ale temei program sunt:

- atragerea terenului in intravilan ;

- construirea unei hale cu destinatia de service auto si locuinta P+1E;

- rezolvarea accesului carosabil si pietonal;

- rezolvarea locurilor de parcare si a spatiilor verzi necesare pentru aceasta investitie;

- rezolvarea utilitatilor prin racordarea si extinderea retelelor existente in zona (retea de electricitate, retea de telecomunicatii subterana).

- pentru alimentarea cu apa exista contract de furnizare/ prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare, contract semnat intre beneficiar si SERVICIUL PUBLIC ALIMENTARE CU APA SI CANALIZAE a Comunei Dumitresti..

Activitatile desfasurate in service-ul auto sunt de tip reparatii la componente mecanice si electrice, exclusiv lucrari de tinichigerie.Nu se vor efectua lucrari de tinichigerie si vopsitorie auto.

 

          Terenul care a generat P.U.Z. are posibilitatea de a fi accesat de pe doua laturi. Accesul in incinta se va realiza din strada Fermei, atat pentru service-ul auto cat si pentru locuinta.

 

Unitatea va fi prevazuta cu separator de hidrocarburi pentru apele uzate rezultate de pe spatiile de parcare auto si din interiorul service-ului auto. Pentru alimentarea cu apa potabila si preluarea apelor uzate exista contract de furnizare/ prestare a acestor servicii cu Comuna Dumitresti

 

Parcarea autovehiculelor se va face in incinta amplasamentului.

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

CIRCULATIE CAROSABILA

2466.80mp

8.22%

2466.80mp

8.22%

 ALEI PIETONALE

904.76mp

3.01%

904.76mp

3.01%

ZONA PROPRIETATI PARTICULARE

22670.73mp

75.58%

22670.73mp

75.58%

ZONA HALA PROPUSA SI LOCUINTA P+ 1E

2862.00mp

9.54%

2862.00mp

9.54%

ZONA SPATII VERZI

1095.71mp

3.65%

1095.71mp

3.65%

TOTAL ZONA STUDIATA

30000.00mp

100.00 %

30000.00mp

100.00 %

 

BILANT TERITORIAL IN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

TEREN ARABIL

2862.00mp

100%

0.00mp

0.00%

SPATII VERZI

0.00mp

0.00%

1705.08mp

59.57%

ALEI CAROSABILE PARCARI

0.00mp

0.00%

543.93mp

19.02%

ALEI PIETONALE

0.00mp

0.00%

147.42mp

5.15%

CONSTRUCTII

0.00mp

0.00%

465.57mp

16.26%

TOTAL ZONA STUDIATA

2862.00mp

100.00 %

2862.00mp

100.00 %

 

Regimul de inaltime

Terenul care a generat P.U.Z., conform PUG aprobat si conform datelor colectate din teren, in zona studiata, la nord si est de terenul care a generat PUZ exista zone amenajate cu locuinte individuale cu regim de inaltime P si P+1E. Iar pentru lotul studiat se propune un regim de inaltime de maxim P+1E, iar inaltimea pana la cornisa se propune a fi de maxim 10m

 

Regimul de aliniere al constructiilor, amplasarea in parcela

 

          Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere al constructiei au fost urmatoarele:

          - regimul de inaltime al constructiilor propuse si distantele fata de vecinatati;

          - profilele transversale caracteristice ale arterelor de circulatie;

          - efecte compozitionale.

Regimul de aliniere al zonelor propuse de construit marcate in plansa 2 - Reglementari, indica limita maxima admisibila de construire catre toate vecinatatile ale terenului studiat in cadrul acestei documentatii de urbanism PUZ.

In conformitate cu HOTARAREA nr. 525 din 27 iunie 1996, pentru aprobarea Regulamentului General de Urbanism, art 24 precizeaza: “Autorizarea executarii constructiilor este permisa daca se respecta:

          a) distantele minime obligatorii fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei, sa fie conform Codului civil;

          b) distantele minime necesare interventiilor in caz de incendiu, stabilite pe baza avizului unitatii teritoriale de pompieri.

Retragerile vor fi calculate pentru a se putea amplasa locuri de parcare intre gardurile stradale si limitele edificabile de pe aceste laturi.

Distantele intre cladiri vor fi conform normelor de insorire in vigoare.

Amplasarea constructiilor pe parcele se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119/2014 al Ministerului Sanatatii.

Din punct de vedere al normelor P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri (constructii propuse) conform Normativului P 118/1998.

Se permit construirea de constructii usoare destinate anexelor gospodaresti (garaje, magazii scule si unelte) intre limita de proprietate si retragerile reprezentate de limita de edificabil de pe laturile stradale cu respectarea codului civil.

Solutia propusa a avut in vedere prevederile normativelor actuale cu privire la forma si dimensiunile constructiilor, a cailor de comunicatii terestre, a drumurilor de deservire locala, a necesarului de parcaje, etc.

 

Pentru caracterizarea modului de utilizare al terenului se stabilesc valori maxime privind procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) si coeficientul de utilizare a acestuia (C.U.T.) pentru toate zonele si subzonele teritoriului considerat.

Procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) exprima raportul dintre suprafata ocupata la sol de cladiri si suprafata terenului considerat.

Coeficientul de utilizare a terenului (C.U.T.) exprima raportul dintre suprafata desfasurata a cladirii si suprafata terenului considerat.

Valorile acestor indici s-au stabilit in functie de destinatia cladirilor si regimul de inaltime.

 

Indici propusi:

TIP DE CLADIRE

TIP DE TEREN

P.O.T.  %

C.U.T.

Hala pentru servicii nepoluante si locuinta P+1E

Teren cu suprafata de 2862.00 mp

30.00%

0.2

 

 

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la:

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfronti  era a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) –  mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata )

– impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;

  1. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

(iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în conform Certificatului de Urbanism nr. 7 din 25.11.2021 emis de catre Consiliul Local Chiojdeni.
  • De a respecta  avizul de oportunitate 3/02.03.2022 emis de Consiliul Județean Vrancea,
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 1428 / 08.02.2018), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei :

 

  • notificare nr.3720/28.03.2022 emisa de Directia de Sănătate Publică Vrancea,
  • Certificatului de Urbanism nr. 7 din 25.11.2021 emis de catre Consiliul Local Chiojdeni.
  • De a respecta  avizul de oportunitate 3/02.03.2022 emis de Consiliul Județean Vrancea.

 

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

 

- Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 18-20.03.2022 si 21.03.2022 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.