Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind PUZ – Construire clădire P + 1E pentru service autocamioane, staţie ITP si birouri, staţie de carburanţi acoperită, spălătorie automatizată autocamioane - titular - S.C. GRIFON SEREX S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 7186 / 15.07.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de SC GRIFON SEREX SRL cu sediul în Odobeşti,str. Şoseaua Vrancei nr. 6 , jud. Vrancea , privind PUZ – Construire clădire P + 1E pentru service autocamioane, staţie ITP si birouri, staţie de carburanţi acoperită, spălătorie automatizată autocamioane , propus a fi amplasat în extravilan Odobeşti, T118, P 2964, CF 57133, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 2580/09.03.2020,

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului , Apelor si Padurilor ;  
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 08.07.2021- etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire clădire P+1E pentru service autocamioane, staţie ITP si birouri, staţie de carburanţi acoperită, spălătorie automatizată autocamioane , propus a fi amplasat în extravilan Odobeşti, T118, P 2964, CF 57133, jud. Vrancea, titular SC GRIFON SEREX SRL cu sediul în Odobeşti,str. Şoseaua Vrancei nr. 6 , jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Documentatia s-a elaborat avand ca obiectiv general determinarea conditiilor pentru atragerea suprafetei de 12308 mp in intravilanul localitatii in vederea construirii unei cladiri P + 1E pentru service autocamioane, statie ITP si birouri, statie de carburanti acoperita si spalatorie automatiyata autocamioane , cuprinzand elementele urbanistice ce stau la baza intocmirii documentatiilor pentru obtinerea autorizatiei de construire, in conformitate cu prevederile Planului Urbanistic General si a Regulamentului General de Urbanism.

 

Terenul studiat in prezentul plan este in suprafata de 12308,00 mp si este situat in extravilanul orasului Odobesti, T118, P 2964, CF 57133, jud. Vrancea .

Terenul este proprietatea S.C. GRIFON SEREX S.R.L., conform. c.v.c autentificat la nr. 2029 din 31.08.2020 si Extras de carte funciara pentru informare nr. 18017-04.03.2021.

 

Conform Certificatului de Urbanism, terenul este incadrat la categoria de folosinta arabil.

 

Principalele elemente ale temei program sunt:

- Se doreste realizarea noii investitii prin care se va atrage in intravilan o suprafata de 12308.00mp, teren pe care se doreste construirea unei cladiri cu regim e inaltime P+1E pentru service autocamioane, statie ITP si birouri, a o altei cladiri cu destinatia de statie de carburanti acoperita cu regimul de inaltime P si a unei cladiri cu destinatia de spalatorie automatizata autocamioane cu regimul de inaltime P. Se vor adauga si gardul de imprejmuire aferente acestei investitii, platforme si alei carosabile, spatii de parcare, alei pietonale si spatii verzi.

- Se propune rezolvarea accesului pe proprietate de pe latura nord-vestica a terenului ;

- Se propune dirijarea traficului auto pe proprietate si din drumul la care se face accesul;

- Se propune realizarea bransamentului la reteaua de electricitate si realizarea de puturi forate pentru apa menajera si de bazine vidanjabile pentru preluarea apelor uzate menajer;

 

Zona studiata este situata in partea estica a orasul Odobesti.

In cadrul parcelei ce a generat P.U.Z., in acest moment nu se afla nici o cladire, aceste date se regasesc si in plansa 1 - Situatia existenta.

In cadrul zonei studiate sunt prezente doar cateva activitati precum cea de depozitare si comercializare cherestea, depozitare si comercializare furaje, o hala cu destinatia de intretinere si reparatii autocamioane, iar in rest toate terenurile din zona studiata sunt cu destinatie arabila. Pe latura estica a terenului la o distanta de 169.35m, se afla Caile Ferate Romane.

 

Constructiile noi propuse vor avea urmatoarele configuratii functionale si volumetrice:

Service autocamioane, ITP si birouri P+1E:

- Suprafata construita = 581.19 mp;

- Suprafata desfasurata = 742.90 mp;

- Regim de inaltime: P+1E partial si parter inaltat;

- Inaltime cladire: H. max. = 9.00 m

Spalatorie automatizata autocamioane P:

- Suprafata construita = 270.00 mp;

- Suprafata desfasurata = 270.00 mp;

- Regim de inaltime: Parter inaltat;

- Inaltime cladire: H. max. = 7.50 m

Statie de carburanti mobila P:

- Suprafata construita = 202.96 mp;

- Suprafata desfasurata = 202.96 mp;

- Regim de inaltime: P;

- Inaltime cladire: H. max. = 6.00 m

Cabina poarta P (cladire mobila):

- Suprafata construita = 9.00 mp;

- Suprafata desfasurata = 9.00 mp;

- Regim de inaltime: P;

- Inaltime cladire: H. max. = 4.00 m

 

 

BILANT TERITORIAL al zonei studiate

 

 

ZONE FUNCTIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

     Zone terenuri proprietati private/locuinte individuale

16445.24

9,54%

16445.24

9,54%

Zone terenuri si cladiri utilizate de societati comerciale

32922.97

19,10%

35025.12

20,32%

Zone terenuri arabile in domeniu privat

104236.26

60,46%

91928.26

53,32%

Zone circulatie carosabila

2553.14

1,48%

2553.14

1,48%

Zone circulatie pietonala

4305.90

2,50%

13630.51

7,91%

Zone spatii verzi

328.10

0,19%

600.85

0,35%

Zone acostament carosabil cu rigole

9446.37

5,49%

9407.83

5,45%

Zone acostament carosabil cu rigole

2142.02

1,24%

2809.05

1,63%

TOTAL  zona studiata

 

172400.00

100%

172400.00

100%

 

BILANT TERITORIAL in parcela care a generat PUZ

 

 

ZONE FUNCTIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

     Spatii verzi neamenajate ( teren arabil)

12308.00

100%

0.00

0.00%

Service autocamioane, ITP si birouri P +1E propusa

0.00

0.00%

581.19

4,72%

Spalatorie automatizata autocamioane P propusa

0.00

0.00%

270.00

2,19%

Statie de carburanti mobila P propusa

0.00

 0.00%

202.96

1,65%

Cabina poarta P propus ( mobila)

0.00

 0.00%

9.00

0,07%

Platforma europubele ecologice

0.00

 0.00%

39.00

0,32%

Alei carosabile

0.00

0.00

9324.61

75,76%

Alei pietonale

0.00

0.00

272.75

2,22%

Spatii verzi

0.00

0.00

1608.49

13,07%

TOTAL  teren care a generat PUZ

 

12308.00

100%

12308.00

100%

 

INDICATORI URBANISTICI MAXIM ADMISIBILI PROPUSI

- P.O.T. maxim 30,00%;

- C.U.T. maxim 1.00;

 

Caile de comunicatie

Principala cale de comunicatie in zona o reprezinta Drum national DN-2D cu

care terenul se invecineaza pe latura de Nord-Vest si care face legatura cu toate zonele

importante ale zonei.

Parcaje

Pe terenul studiat se vor amplasa locuri de parcare in mai multe parti ale terenului si anume:

- in aproprierea accesului in proprietate se va crea o platforma de parcare cu 16 locuri de parcare pentru autoturisme mici si medii pentru clienti,

-in restul de teren studiat vor avea acces doar personalul angajat si partenerii care vor avea 20 de locuri de parcare pentru autoturisme mici si medii pentru cladirea P+1E cu destinatia de service autocamioane, statie ITP si birouri,

- spre spatele curtii va exista o parcare de 12 locuri de parcare pentru autocamioane,

- 4 locuri de parcare pentru autoturisme mici si medii aflata langa statia de carburanti,

- spre spate, langa cladirea cu destinatia de spalatorie auto se va crea o alta parcare de 32 de locuri pentru autoturisme mici si medii.

Regimul de inaltime

Regimul de inaltime maxim existent in zona este de P si P+1E. Regimul de inaltime propus pentru contructiile din incinta studiata va fi P+1E partial cu parter inaltat si parter.

 

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin racord la reteaua existent in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului.

Pentru obiectivul propus se va realiza un bransament la reteaua de distributie a energie electrica existenta din drumul national DN2D.In final fiecare cladire va avea o firida de bransament proprie.

- Agentul termic va fi asigurat prin intermediul unor centrale termice montate la fiecare obiectiv in parte, care vor folosi, combustibil solid ( peleti) sau vor fi centrale electrice.

- Alimentarea cu apa pentru nevoi igienico-sanitare si pentru spalatorie se va realiza din 2 puturi forate la adancimea de 55 m, cu un debit estimate de 2,2-2,5 l/s. Forajele vor fi echipate cu cate o electropompa submersibila. Apa potabila va fi sigurata din comert.

- Evacuarea apelor uzate menajere se va face printr-o retea de tuburi in lungime totala de 30 m, catre un bazin etans vidanjabil cu V = 20 mc.

- Apele uzate de natura tehnologica provenite de la spalarea autocamioanelor vor fi colectate de o retea de canalizare cu L = 40 m spre un decantor cu V = 30 mc si apoi vor fi dirijate prin pompare spre a se bransa la canalizarea municipiului Focsani din strada Vrancei , prin realizarea unei retele in lungime de 604 m.

- Apele pluviale de pe acoperisul cladirilor vor fi colectate prin intermediul ulucelor si burlanelor , iar de aici vor fi dirijate catre spatiile verzi din incinta. Apele pluviale din zona parcarilor, a cailor de acces auto, a platformelor betonate din zona statiei de carburanti vor fi colectate printr-o retea colectoare de canalizare pluviala, realizata din rigole pluviale si o conducta de canalizare in lungime de 440 m, trecute apoi printr-un separator de hidrocarburi cu V = 15 mc. Ulterior , dupa decantarea particulelor solide si a substantelor extractibile , vor fi dirijate spre bazinul de stocare cu V = 50 mc si folosite ulterior pentru irigarea suprafetelor verzi din incinta si stropirea suprafetelor.

- Deșeurile menajere si valorificabile se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

Din intreaga suprafata de teren se va identifica o suprafata totala de minim  13,07 % care va fi amenajata ca spatiu verde.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

- se va respecta legislatia privind normele de igiena si sanatate a populatiei.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate):

Terenul studiat, care generează prezenta documentaţie, cu suprafata totala de 12.308 mp are categoria de folosinta arabil.

Terenul  are ca vecinatati:

- La Nord - vest – Drum national DN-2D, distanta dintre cladirea cu destinatia de service autocamioane, statie ITP si birouri P+1E si drumul national DN-2D este de 86.93m;

- La Nord - est – Teren proprietate privata, depozit de cherestea, distanta dintre cele mai apropriate cladiri ale terenului studiat si terenului invecinat este de 17.50m intre cladire studiata cu destinatia de service autocamioane, statie ITP si birouri P+1E si cladirea invecinata cu destinatia de depozit de cherestea P;

- La Sud - vest – Teren proprietate privata, teren arabil. Pe un lot de teren mai departe se afla prima cladire invecinata cu destinatia de magazie furaje, iar distanta dintre aceasta cladire si cea mai apropriata cladire din terenul studiat si anume cladirea cu destinatia de service autocamioane, statie ITP si birouri P+1E, este de 31.41m;

- La Sud – est – Teren proprietate privata, teren arabil. Pe aceasta latura la o distanta de 11.91m se afla limita ce separa zona administrativa a orasului Odobesti de zona administrativa a municipiului Focsani. Mentionam ca nu se afla nici o cladire pana la Liniile de Cai Ferate Romane, iar distanta de la limita de proprietate pana la Caile Ferate Romane este de 169.35m.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului: titularul planului are următoarele obligații

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 349/30.09.2020 emis de Primăria orasului Odobesti , a adresei nr. 2003/11.03.2021 emisa de CUP SA, a adresei nr. 416916/12.03.2021 emisa de I.S.U. „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea .
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 2580/09.03.2021) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • Statia de distributie carburanti va fi amplasata si construita cu respectarea prevederilor Ordin MTCT nr. 174/2005 pentru aprobarea reglementarii tehnice “ Normativ pentru proiectarea , executarea , exploatarea , dezafectarea si postutilizarea staţiilor de distribuţie carburanţi la autovehicule , indicativ NP 004-03 ” , modificat prin Ordinul MTCT nr. 1395/2006 .
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 05-07.03.2021 şi din 09.03.2021.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.