Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind PUZ – Introducere în intravilan și reglementare urbanistică și SF în vederea construirii Spitalului Județean de Urgență Focșani – județul Vrancea - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 7870 / 03.08.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de CONSILIUL JUDEŢEAN VRANCEA cu sediul în Focsani, bd. Dimitrie Cantemir nr. 1, jud. Vrancea , privind PUZ – Introducere în intravilan și reglementare urbanistică și SF în vederea construirii Spitalului Județean de Urgență Focșani – județul Vrancea   , propus a fi amplasat în Focșani,  T80, P 422/2, 424/1, CF 67775 , jud. Vrancea , înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 5708/28.05.2021,

în baza:

  • Hotararea de Guvern nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 29.07.2021 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Introducere în intravilan și reglementare urbanistică și SF în vederea construirii Spitalului Județean de Urgență Focșani – județul Vrancea   , propus a fi amplasat în Focșani,  T80, P 422/2, 424/1, CF 67775 , jud. Vrancea , titular CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA cu sediul în Focsani, Bd. Dimitrie Cantemir nr. 1, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Prezentul plan analizeaza propunerea de introducere în intravilan, precum și cadrul de reglementare urbanistică necesar construirii pe terenul menționat, în vederea implementării investiției – Spital Județean de Urgență, Focșani, Vrancea.

În cadrul structurii viitorului spital se intenţionează a fi înglobate toate funcţiunile necesare unei unități sanitare județene, iar pe lângă acestea, se vor adăuga componentele universitară şi de cercetare, aducând laolaltă, într-un singur pol, toate activităţile legate de sănătate din cadrul oraşului Focsani.

 

Terenul destinat studiului, în suprafaţă de 172 829,00 mp, număr cadastral 67775 este amplasat parțial în intravilanul și parțial în extravilanul municipiului Focșani, în zona de sud a orașului, cu acces printr-un drum local din Calea Munteniei, DN2 / E85.

 

Terenul este în prezent încadrat astfel:

- O suprafață de 126 741,00 mp teren intravilan, categorie folosință „fâneață”;

- O suprafață de 46 088,00 mp teren extravilan, categorie de folosință „arabil”.

 

Terenul pe care se propune relocarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Focşani este situat în sud-estul municipiului Focşani, în imediata apropiere a drumului naţional DN2 (european E85), pe ruta Bucureşti – Buzău – Suceava, la 500 m de acesta. Accesibilitatea terenului este bună, având în vedere că funcțiunea de spital cu secție de urgențe UPU necesită acces facil din artere principale de circulație, amplasamentul fiind în imediata apropiere a drumului naţional DN2 care face legătura între sud-estul şi nord-estul României, între Bucureşti şi Moldova.

 

Amplasamentul are o formă rectangulară și este liber de construcţii; acesta se află într-o zonă cu o densitate mică de construcţii.

Din punct de vedere juridic, terenul este domeniu public al județului Vrancea, conform CF NR. 67775, Focșani.

 

Obiective principale

Au fost urmărite cu precădere următoarele obiective:

• stabilirea unui mod de organizare coerentă precizând toate elementele necesare (funcţiuni, circulaţii, infrastructură edilitară, accese, regim de aliniere, regim de înălţime, mod de ocupare, mod de plantare, etc)

• configurarea unui cadru spaţial-volumetric, ambiental şi de imagine al noului ansamblu propus corelat cu vecinătăţile

 

 

BILANȚ DE SUPRAFEȚE

SUPRAFAȚĂ TEREN CE A GENERAT P.U.Z. = 172 829.00 MP

 

 

MP

%

Suprafață CONSTRUITĂ

34 565,00

20,00%

Suprafață DESFĂȘURATĂ

207 394,80

1,2

Suprafață SPAȚII VERZI

67 994,00

39,20%

Suprafață PARC AMENAJAT

(900 paturi x 15 mp/pat = 13 500 mp)

14 390,00

8,30%

Suprafață CIRCULAȚII CAROSABILE / PIETONALE / PARCAJE LA SOL

55 880,00

32,50%

P.O.T.

 

20,00%

C.U.T.

 

1,2

H maxim

35,00 m

 

RH maxim

S+P+6E

 

Suprafață teren propusă a fi introdusă în intravilan

46 088,00

26,70%

 

Din punct de vedere arhitectural soluţia propusă va fi astfel orientată pentru a asigura lumină naturală pentru toate funcţiunile care au nevoie de aceasta.

Corpurile ce cuprind unităţile de cazare vor fi dispuse către spaţii deschise amenajate cu vegetație având astfel 4 orientări diferite (sud-est, sud-vest. nord-vest şi nord-est). Spaţiile pentru servicii vor primi de asemenea lumină naturală.

La subsol pot fi poziţionate funcţiunile care nu necesită lumină naturală cum sunt: spaţii tehnice, spaţii de depozitare, bucătărie, spălătorie, serviciul de prosectură şi anatomie patologică, adăpost de protectie civila, etc. Funcţiunile din subsol care necesită lumină naturală vor fi poziţionate astfel încât acestea să aibă lumină naturală prin curţi de lumină sau curţi de acces.

 

Noul spital va avea o capacitate de spitalizare de 775 de paturi de spitalizare continuă, 60 de paturi de spitalizare de zi si 65 de paturi pentru însoțitori. La baza configurării noului spital a stat structura spitalului actual și numărul de secții existente, care vor fi suplimentate cu secţii sau paturi noi. Secţiile de spitalizare se vor organiza astfel încât să poată genera o mobilitate a structurii paturilor în funcţie de evoluţia permanentă a metodelor de tratament, de cererea de servicii, de regulile de finanţare a diferitelor servicii şi astfel să asigure un echilibru al capacităţilor în cazul unei crize a resurselor dintr-o secţie de specialitate sau în situaţia unui grad de ocupare redus al unui compartiment/secţie

Descrierea funcţională a clădirii

Scenariul 1 propune realizarea unui spital de tip monobloc format din 4 corpuri de tip bară (Corp A, Corp B, Corp C, Corp D) şi un corp de legătură, având următorul regim de înălţime pentru fiecare corp în parte:

Corp A – S+P+5E+Heliport

Corp B – S+P+6E

Corp C – S+P+4E

Corp D– S+P+4E

Corp legătură – S+P+3E.

Din punct de vedere al funcţiunilor se propune următoarea amplasare a acestora:

Subsol :

Se propune realizarea unui subsol general, sub toate corpurile, care să fie format dintr-un culoar de acces tip stradă pentru aprovizionarea diferitelor servicii poziţionate aici şi care funcţionează şi ca un culoar pentru circuitul materialelor murdare, un culoar pentru circuitul materialelor curate, noduri de circulaţii verticale şi următoarele funcţiuni:

• Spaţii tehnice (staţie de dezinfecţie, centrală termică, spaţii tehnice pentru tablouri electrice, spaţiu tehnic server, spaţiu tehnic sistem de poştă pneumatică, spaţiu tehnic pentru gaze medicale, serviciu de mentenanţă şi întreţinere),

• Sterilizare centrala;

• Serviciu medicină legală şi anatomie patologică;

• Spălătorie;

• Bloc alimentar;

• Depozit central şi depozite specifice (inclusiv arhivă);

• Adăpost ALA;

• Vestiare boli infectioase;

• Laborator recuperare;

• Dispecerat monitorizare şi control, centrală de detecţie şi centrală telefonică;

• Circulaţii orizontale şi verticale.

 

Parter:

• Unitatea de primiri urgenţe (Compartiment medicină dentară de urgenţă, Compartiment radiologie şi imagistică medicală şi explorări funcţionale, UPU adulţi, UPU pediatrie);

• Recepţie centru mama şi copilul;

• Hol central cu recepţie şi atrium pentru aşteptare, serviciu de informaţii şi relaţii cu pacienţii (birou internări/externări şi garderobă pentru efecte personale ale pacienţilor);

• Farmacie cu circuit închis;

• Laborator analize medicale şi Laborator BK;

• Ambulator integrat şi Radiologie (adulti si pediatrie)

• Centru de sănătate mintală;

• Dispensar TB;

• Sectie TB

• Recepţie Boli infecţioase;

• Cafenea şi magazine/spaţii comerciale;

• Laborator recuperare, medicină fizică şi balneologie (bază de tratament);

Etaj 1:

• Bloc operator adulţi (septic si aseptic);

• Bloc operator copii (septic si aseptic);

• Secţie ATI adulti si copii;

• Unitate de transfuzii sanguine;

• Compartiment Angiografie;

• Secţie de spitalizare de zi;

• Bloc operator ambulator (septic si aseptic);

• Secţie Reumatologie;

• Sectie pneumologie

Etaj 2:

• Spatiu tehnic

• Secţie chirurgie generală;

• Compartiment chirurgie cardio-vasculară;

• Compartiment chirurgie toracică;

• Secţie Cardiologie cu USTACC;

• Secţie Neurologie;

• Secţie psihiatrie (50 paturi).

Etaj 3:

• Compartiment chirurgie plastică şi Unitate de mari arşi;

• Compartiment neurochirurgie;

• Bloc nasteri cezariene;

• Birouri medici

• Compartiment Oftalmologie;

• Compartiment ORL;

• Compartiment diabet zaharat, nutriţiei şi boli metabolice;

• Serviciu SPIAAM;

• Secţie Medicină interne;

• Secţioe Gastroenterologie;

• Compartiment Hematologie,

• Compartiment îngrijiri paliative;

• Secţie boli infecţioase.

Etaj 4:

• Centru mama şi copilul (Neonatologie şi Obstetrică);

• Compartiment prematuri;

• TINN,

• Bloc nasteri

• Secţie obstetrica si ginecologie cu ATI;

• Secţie Urologie

• Compartiment Dializa

• Compartiment Nefrologie

• Secţie Ortopedie şi Traumatologie;

• Compartiment dermatovenerologie;

• Boli infectioase (Compartiment ATI, Compartiment HIV, Compartiment pediatrie)

Etaj 5:

• Secţie pediatrie;

• Secţie chirurgie și ortopedie infantilă;

• Bloc administrativ;

• Bloc universitar.

Etaj 6:

• Heliportul este situat pe corpul A.

• Restaurant si bucatarie –corpul B.

Pe teren se vor realiza şi alte construcţii, cu specific tehnic, precum:

− Staţie de dezinfecţie

− Gospodărie de apă şi staţie de hidrofor

− Post de transformare, platformă pentru grup electrogen

− Centrale de ventilare şi tratare a aerului, inclusiv răcire, etc.

− Staţii pentru gaze medicale (oxigen, vacum, aer comprimat, alte fluide medicale)

− Platformă colectare deşeuri menajere şi medicale

− Garaje ambulanţe

− Cabină/e portar

− spaţii pentru mentenanţa heliportului

 

AMPLASAREA CLĂDIRILOR PE PARCELĂ

Se propune un edificabil maxim cu urmatoarele retrageri:

- Nord – 45 m față de limita terenului;

- Est – 5 m față de limita terenului;

- Sud – 130 m fata de limita terenului;

- Vest – 50 m fata de limita terenului;

 

CIRCULAŢII ŞI ACCESE

Parcela este construibilă numai dacă are asigurat cel puțin un acces carosabil de minim 4 m lăţime, în mod direct, dintr-o circulaţie publică.

Numărul acceselor se stabilește pe baza normelor specifice.

În toate cazurile accesul de aprovizionare și accesul de serviciu vor fi separate de accesul publicului.

În toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului în spaţiile publice a persoanelor cu dizabilități.

Accesele principale, pietonal şi carosabil, se vor realiza din străzi secundare ce vor face legătura cu Calea Munteniei, respectiv:

  • Fundătura Revoluției este propusă a deveni principalul acces în cadrul incintei spitalului. Profilul propus este de 18 m, cuprinzând carosabil 14 m (2 benzi/sens) și trotuare de câte 2 m.
  • Realizarea unui nou drum de acces secundar, din Calea Munteniei, ce va avea un profil de 11 m, cuprinzând carosabil de 7 m (o bandă/sens) și trotuare de câte 2 m.

 

Circulațiile din cadrul incintei vor urmări criterii funcționale, respectiv:

  • Acces autoturisme
  • Acces de urgență pentru ambulanțe
  • Circulații pietonale de incintă

 

Din punct de vedere al intrărilor în spital, acestea se fac în mare parte, prin corpul de legătură şi sunt prezentate mai jos:

Accese principale:

- intrarea principala a spitalului este situata pe latura de vest a spitalului prin corpul de cladire B;

- o intrare separată pe latura sudică a corpului de legătură pentru accesul în secţia de boli infecţioase;

- o intrare separată pe latura sudică a corpului de legătură pentru accesul în dispensarul TB;

- o intrare separată pentru polul mama şi copilul situată pe latura vestică a corpului A;

- o intrare separată pentru centrul de sanatate mintala situată pe latura vestică a corpului D;

Aceste accese sunt utilizate pentru:

- accesul către Serviciul Ambulator integrat şi serviciul de Radiologie, care dispun de o recepţie proprie şi zone de aşteptare pentru pacienţi.

- accesul către zona de internare a pacienţilor atât în unităţile de spitalizare continuă cât şi în unităţile de spitalizare de zi.

- accesul vizitatorilor în spital.

- accesul către zona universitară si către zona administrativă

- accesul în zona de servicii conexe de tipul: spaţii comerciale, restaurant, cafenea, capelă, zonă bancomante, etc.

Alte accese în clădire:

- Acces către Unitatea de primiri urgenţe adulţi situată pe latura nordică a corpului A;

- Acces către Unitatea de primiri urgenţe copii situată pe latura nordică a corpului A;

- Acces pentru livrarea materialelor către Farmacie, situat pe latura nordică a corpului B ;

- Accese către vestiarele pentru personal şi studenţi situate în subsolul corpului B. Intrările sunt situate pe latura nordică şi sudică a corpului B;

- Accesele pentru serviciul de Prosectură, Medicină legală şi cel de Anatomie Patologică situate în subsolul corpului A pe latura nordică. Un acces va fi utilizat pentru eliberarea decedaţilor şi al doilea pentru accesul victimelor la serviciul de medicină legală;

- Cale de acces (tip stradă) utilizată pentru logistica spitalului situată pe latura vestică a corpului de legătură. Aceasta va fi fi utilizată pentru:

a. Livrări materiale către depozitul central;

b. Livrări materiale către bucătăria spitalului (bucătăria pediatrie şi bucătăria adulţi)

c. Livrări materiale către spălătorie;

d. Livrări materiale mentenaţă;

e. Eliminarea deşeurilor;

f. Acces personal.

 

STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR

Staţionarea autovehiculelor necesare funcţionării spitalului se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiilor publice.

- Parcările sunt organizate în relațiile cu specificul funcțional, astfel încât să asigure accesul facil către unitățile medicale. Sunt propuse 1424 locuri de parcare, calculate raportat la suprafața desfășurată a spitalului – respectiv 1 loc de parcare / 100 mp, plus un supliment de 20%.

 

BILANȚ LOCURI DE PARCARE SPITAL

Suprafață construită spital

23 824,00 mp

Suprafață desfășurată spital

117 405,00 mp

Locuri de parcare la sol

1 353

Locuri de parcare persoane cu dizabilități

63

Locuri de parcare pentru ambulanțe

8

Total locuri de parcare

1424

1 loc parcare / 100 mp desfășurați + 20% vizitatori = min 1388 locuri

 

ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRILOR

Clădirile propuse vor avea regim de înălțime cuprins între:

  • Înălțime minimă: clădiri parter (anexe tehnice), cu o înălțime de maxim 5,00m;
  • Înălțime maximă: clădiri S+P+6 Etaje, cu o înălțime de maxim 35 m.

 

CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ

Este obligatorie racordarea noilor clădiri la reţelele publice de alimentare cu apă, canalizare şi electricitate.

  • Alimentarea cu energie a obiectivului se va face la medie tensiune din sistemul de medie

tensiune al orașului prin două căi de alimentare diferite. În zona de N-E a obiectivului, în zona tehnică exterioară, se prevăd spațiile tehnice aferente instalațiilor electrice și containerele grupurilor electrogene.

În zona de N-E a obiectivului, în zona tehnică exterioară, se prevăd spațiile tehnice aferente instalațiilor electrice și containerele grupurilor electrogene.

Se vor prevedea transformatori de putere 20/0.4 kV cu o putere aparentă nominală recomandată de maxim 1600kVA. Transformatorii vor fi montați la interior și vor fi de tipul uscat, cu mentenanță redusă și cu pierderi specifice mici.

Sursa de alimentare de rezervă este realizată prin prevederea de grupuri electrogene de intervenție cu motor diesel, amplasate în cadrul gospodăriei energetice în containere insonorizate.

  • Sisteme panouri fotovoltaice - în parcarea auto exterioară se vor monta sisteme de panouri

fotovoltaice sub formă de copertină pentru două rânduri alăturate de locuri de parcare. Sistemele de panouri fotovoltaice vor fi de tipul “on-grid” fără stocare de energie și vor fi conectate direct în rețeaua de joasă tensiune a obiectivului.

  • Eficienta energetica

- Sunt prevazute panouri de încălzire a apei menajere amplasate pe clădirea Energy Center, conectate printr-un boiler de transfer cu sistemul de încălzire cu centrală termică şi de asemenea se vor realiza foraje geotermale conectate la o pompă de căldură sol/apă, funcţionând în sistem de cogenerare;

- În parcarea din zona de S a clădirii, se vor amplasa panouri fotovoltaice, cu rol de copertine, deasupra locurilor de parcare, care vor produce o parte din necesarul de energie electrică al clădirii;

- Echipamentele de climatizare/ventilare vor fi în sistem pompă de căldură, cu randament energetic sporit.

  • Alimentarea cu apă

-Sursa principala de apa o va constitui racordul la reteaua de alimentare a municipiului Focsani, prin intermediul a 2 bransamente ,fiecare conductă având diametrul D110.

La limita de proprietate se va prevedea un cămin de apă în care pentru fiecare branșament se vor monta: 2 vane de inchidere, un filtru Y și un contor de apă.

-Sursa secundara de apa ( de rezerva) o va constitui un foraj de adancime , cu o adancime la 170 m, amplasat intr-o cabina cu acces controlat, propus a fi realizat in incinta amplasamentului viitorului spital, astfel incat sa poata fi instituite zonele de protective sanitara cu regim sever si de restrictie.

-Gospodaria de apa se va amplasa in exteriorul cladirii si va fi formata dintr-un rezervor suprateran cu V = 560 mc, un grup de pompare apa, recipient de hidrofor, statie de tartare pentru apa provenita de la foraj.

-Distributia apei potabile de la gospodaria de apa la cladire se va realiza prin conducte, montate ingropat sub adancimea de inghet, in sistem inelar si va avea L = 1800 m. Se vor prevedea si instalatii ,locale de demineralizare si sterilizare in functie de consumatori.

-Pentru stingerea și combaterea incendiului clădirea va fi echipată cu: sprinklere, hidranți interiori, hidranți exteriori, sistem de stingere cu spumă pentru hotele din bucătării, sistem de stingere cu spumă pentru heliport, instalații de stingere cu gaz. Gospodaria de apa pentru incendiu va fi compusa dintr-un rezervor de apa pentru hidranti cu V = 300 mc, un rezervor de apa pentru sprinklere cu V = 150 mc si o camera de pompe in care se vor amplasa cele 2 grupuri de pompare pentru cele 2 rezervoare.

  • Evacuarea apelor uzate

In prezent , in zona exista o retea de canalizare apartinand SC CUP SA. Reteaua exterioara de canalizare din incinta amplasamentului, va fi in lungime totala de aprox 825 m.

Apele uzate vor fi de 4 tipuri si vor fi colectate dupa cum urmeaza:

- ape uzate menajere provenite de la obiectele sanitare din cladire: colectate prin conducte de PP si trimise catre reteaua exterioara de canalizare menajera.

- ape uzate menajere provenite de la obiectele sanitare din zona de boli infectioase si laboratoare care lucreaza cu produse patologice: colectate prin conducte de PEHD , trimise la o statie de clorinare si apoi la reteaua exterioara de canalizare menajera.

- ape uzate de la sectiile de ghipsare: colectate prin conducte de PP , transmise la un decantor de namol si apoi la reteaua exterioara de canalizare menajera.

- ape uzate incarcate cu grasimi: colectate prin conducte de PP , trecute printr-un separatot de grasimi si apoi la reteaua exterioara de canalizare menajera.

- In proiect s-a prevazut o statie de epurare pentru apele uzate menajere colectate de reteaua exterioara de canalizare menajera. Aceasta va avea o capacitate de 470 mc/zi si va cuprinde treapta de preepurare mecanica, treapta de preepurare fizico-chimica, treapta de dezinfectie finala si treapta de prelucrare finala. Dupa epurare , apele vor fi trimise la reteaua de canalizare a municipiului Focsani prin intermediul unei statii de pompare.

-In prezent in zona exista in exteriorul amplasamentului o retea de canalizare pluviala apartinand SC CUP SA. Apele pluviale ce se scurg de pe acoperisul cladirii vor fi colectate printr-o retea de canalizare pluviala si dirijate catre al doilea sistem de colectare ape pluviale ce se scurg pe platforme , parcari, heliport etc. Apele pluviale din cele 2 sisteme de colectare vor fi trimise in 2 bazine de retentie cu o capacitate totala de 2100 mc, echipate fiecare cu cate un separator de hidrocarburi. Din bazine apa va fi trimisa prin pompare , la reteaua de canalizare a orasului sau va fi utilizata la irigarea spatiilor verzi. Reteaua exterioara de canalizare va avea o lungime de aproximativ 4970 m.

 

 

SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE

Spațiile verzi vor reprezenta un total de 47,20% din suprafață totală a terenului, dintre care:

-8% (14 390,00 mp) parc amenajat – corespunzător unei suprafețe de 15,9 mp/bolnav, și

-39,20% (67 994,00 mp) spațiu verde.

ÎMPREJMUIRI

-gardurile spre stradã vor fi transparente, vor avea înãlțimea de maxim 2.00 metri; _gardurile pot avea un soclu opac de circa 0.60 m., partea superioarã fiind transparentã realizatã din fier forjat sau plasã metalicã și vor putea fi dublate de gard viu;

-pe limitele laterale și posterioare gardurile vor fi opace și vor avea înãlţimea minimă de 2.00 metri.

 

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- Pentru bransamentul la retelele publice de utilitati a municipiului Focsani se va obtine de la SC CUP SA avizul de bransare si racordare.

- Sunt prevazute panouri de încălzire a apei menajere amplasate pe clădirea Energy Center, conectate printr-un boiler de transfer cu sistemul de încălzire cu centrală termică şi de asemenea se vor realiza foraje geotermale conectate la o pompă de căldură sol/apă, funcţionând în sistem de cogenerare;

- În parcarea din zona de S a clădirii, se vor amplasa panouri fotovoltaice, cu rol de copertine, deasupra locurilor de parcare, care vor produce o parte din necesarul de energie electrică al clădirii;

- Echipamentele de climatizare/ventilare vor fi în sistem pompă de căldură, cu randament energetic sporit.

- In activitatea de proiectare vor fi avute in vedere prevederile la zi ale legislatiei privind cresterea performantei energetice a cladirilor. In principal vor fi avute in vedere Legea 372/2005 privind performanta energetica a cladirilor si  Legea nr. 121 din 18 iulie 2014 privind eficienţa energetică, care obliga la reducerea consumului de energie la nivelul utilizatorului final.

 Deșeurile menajere si valorificabile se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:- nu este cazul

Spațiile verzi vor reprezenta un total de 47,20% din suprafață totală a terenului, dintre care:

-8% (14 390,00 mp) parc amenajat – corespunzător unei suprafețe de 15,9 mp/bolnav, și

-39,20% (67 994,00 mp) spațiu verde.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

- se va respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 2844/26.02.2021.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate):

Terenul destinat PUZ în suprafaţă de 172 829,00 mp, număr cadastral 67775 este amplasat parțial în intravilanul și parțial în extravilanul municipiului Focșani, în zona de sud a orașului, cu acces printr-un drum local din Calea Munteniei, DN2 / E85.

Terenul este în prezent încadrat astfel:

- O suprafață de 126 741,00 mp teren intravilan, categorie folosință „fâneață”;

- O suprafață de 46 088,00 mp teren extravilan, categorie de folosință „arabil”.

Terenul este delimitat de următoarele vecinătăți:

Nord – Teren Ministerul Apărării Naționale;

Est – Teren Ministerul Apărării Naționale și terenuri proprietate privată a persoanelor fizice și/sau juridice aflate în extravilan, cu destinația „teren arabil”;

Sud – Terenuri proprietate privată a persoanelor fizice și/sau juridice aflate în extravilan, cu destinația „teren arabil”;

Vest – DE 427 (drum de exploatare) și terenuri proprietate privată a persoanelor fizice și/sau juridice aflate în intravilanul Municipiului Focșani.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului:- titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 173/16.02.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea, a Avizului de oportunitate nr. 4/19.05.2021 emis de Primaria municipiului Focsani , a adresei nr. 2884/26.02.2021 emisa de DSP Vrancea, a avizului nr. 98/05.03.2021 emis de D.A.J. Vrancea, a avizului de principiu nr. 866/18.02.2021 emis de Distributie Energie Electrica Romania – Sucursala Focsani, avizului nr. 316.169.833/29.03.2021 emis de Distrigaz Sud Retele, avizului nr. 36/01.02.2021 emis de A.N.I.F. – Filiala de Imbunatatiri Funciare Vrancea , a adresei nr. 416703/25.01.2021 emisa de I.S.U. „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea, a avizului de gospodaritre a apelor nr. 94/16.07.2021 emis de A.B.A. Siret
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile rezultate din activitatile medicale si valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 5708/28.05.2021 si a completarilor inregistrate la APM Vrancea cu nr. 7870/23.07.2021) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în ziarul „ Adevarul” în ediţiile din 28-30.05.2021 şi din 31.05.2021 .

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.