Back

Decizia etapei de incadrare pentru ,, PLAN URBANISTIC ZONAL ATRAGERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN VEDEREA LOTIZĂRII PENTRU CONSTRUIRE DE LOCUINTE ŞI DOTĂRI COMPLEMENTARE” - extravilanul comunei Cîmpineanca, T. 32, P. 500; Nr. Cad. : 54642, judeţul Vrancea - titular - PRIMARIA COMUNEI CIMPINEANCA

DECIZIE PRIVIND  ETAPA  DE  ÎNCADRARE

 

 

,, PLAN URBANISTIC ZONAL

 ATRAGERE TEREN ÎN  INTRAVILAN  ÎN  VEDEREA LOTIZĂRII PENTRU CONSTRUIRE DE LOCUINTE ŞI DOTĂRI COMPLEMENTARE”  -

extravilanul comunei Cîmpineanca, T. 32, P. 500; Nr. Cad. : 54642, judeţul Vrancea

 

 

              Ca urmare a cererii adresate de: PRIMĂRIA COMUNEI CÎMPINEANCA,  cu  sediul in satul Cimpineanca, satul Cimpineanca, judeţul Vrancea în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 26.07.2018, etapa de încadrare următoarele:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL - Atragere în intravilan

în vederea lotizarii pentru construire de locuinte  şi dotari complementare

Titular:  PRIMĂRIA COMUNEI CÎMPINEANCA

nu necesită evaluare de mediu.

 

             Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

     planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004, art. 5. , alin (3);  lit. c).

 

  1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :
  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

                  In vederea intocmirii planului urbanistic zonal s-a studiat "Planul Urbanistic General al comunei Cimpineanca", Regulamentul de urbanism aferent acestuia, precum si ridicarea topografica a zonei. Pentru introducerea in intravilan sunt propuse terenuri in suprafata de 36950 mp. Destinatia predominanta a acestui teren este lotizarea terenului in vederea construirii unor locuinte individuale cu regim de inaltime mic (max P+2E); fiind  extravilan agricol.

                Suprafata totala a terenului studiat este de 36950 mp, incluzand si functiuni studiate in documentatii de urbanism anterioare si aprobate. Astfel, se regasesc zonele pentru locuinte individuale P, P+2 (10489 mp), o zona este destinata drumului public cu amenajarile sale existente (5892 mp) iar restul terenului este agricol (43219 mp).

 

      Principalele elemente ale temei program, sunt:

- realizarea unui nou cartier de locuinte cu regim mic de inaltime si lotizarea  terenului cu loturi in suprafata cuprinsa intre 400 - 560 mp;

- rezolvarea tramei stradale pentru acces la functiunile zonei si a profilelor transversale caracteristice;

- rezervarea suprafetelor de teren, necesare viitoarelor drumuri;

- reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

- asigurarea necesarului de spatii verzi;

- cooperarea proprietarilor din zona in ideea generarii unei zone dezvoltate armonios;

- asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei intr-o varianta de echipare centralizata.

 Caile de comunicatie . Organizarea circulatiei

Principala cale de comunicatie in zona o reprezinta str. Hotarului cu care terenul se invecineaza pe latura de Sud. Profilul transversal al drumului existent la aceasta data este constituit din platforma de rulare de cca 6,0 m latime, marginit de spatii verzi ample pe fiecare parte.          

Accesul spre interiorul zonei se face din str. Hotarului prin intermediul a trei alei carosabile, fiecare avand latimea de 6,0. Pentru deservirea rutiera din incinta viitorului cvartal de locuinte, se propune amenajarea unei retele de strazi cu caracter de deservite locala, dispuse rectangular si racordate la reteaua stradala prevazuta pentru intreaga zona studiata in perspectiva. Prospectele stradale proiectate sunt in conformitate cu normele tehnice privind proiectarea si realizarea strazilor in localitati . Strazile vor fi executate din imbracaminti moderne alcatuite dintr-o fundatie din balast si piatra sparta si o imbracaminte bituminoasa din mixturi asfaltice.

Trama stradala propusa, permite o dezvoltare eficienta a intregii zone, asigurand un coeficient foarte ridicat de utilizare a terenului.  Profilul transversal al str. Hotarului la aceasta data este constituit din platforma de rulare de cca 6,0 m latime, marginit de spatii verzi ample pe fiecare parte. La aceasta data drumul este balastat.

Suprafata totala a circulatiei carosabile este de 6.042 mp.

Echiparea tehnico - edilitara

Pe amplasamentul studiat  nu exista retele de apa, canalizare sau gaze.

Canalizarea, alimentarea cu apa potabila si energie electrica se vor realiza prin extinderea retelelor existente in zona.  Retelele edilitare se vor executa in varianta de amplasare subterana, pe cheltuiala proprie, in conformitate cu avizele de specialitate.

Apele pluviale colectate de pe suprafetele drumurilor sunt colectate in rigolele stradale.

 

 Disfunctionalitati

 Dupa analiza situatiei existente reies urmatoarele disfunctionalitati:

- zona studiata este caracterizata de existenta terenurilor ce au avut pana in prezent caracter agricol;

- trecerea acestor terenuri la o alta functionalitate, cea de zona pentru locuinte, presupune si asigurarea unor alte criterii de accesibilitate a terenurilor, din punct de vedere al circulatiei rutiere.

 

Zonificarea teritoriului; bilant teritorial

Bilantul teritorial a situatiei existente si a situatiei propuse din punct de vedere a ocuparii teritoriului:

 

 

 

ZONE  FUNCTIONALE

EXISTENT

mp.

PROCENT

% din suprafata totala

Zona locuinte individuale P, P+2.

0

38.15

Zona spatii verzi

0

6.21

Zona circulatie carosabila

0

12.79

Zona alei pietonale

0

42.85

Zona cu utilizari agricole

36950

       100 %

 

 

Indicatori urbanistici :

          Zona studiata avand un caracter preponderent rezidential, procentele de ocupare al terenului propuse vor fi:

- Constructii locuinte P+1  :  loturi pana la 500 mp POT maxim 40 %,

                                              loturi mai mari de 500 mp POT maxim 35 %;

- Constructii locuinte P+2  loturi pana la 500 mp POT maxim 30 %,

                                            loturi mai mari de 500 mp POT maxim 30 %.

Indicii rezultati pe fiecare zona in parte sunt mentionati in regulamentul aferent P.U.Z..

- Constructii P+1  : loturi pana la 500 mp CUT maxim 0,80;

                                loturi mai mari de 500 mp CUT maxim 0,70;

- Constructii P+2  :  loturi pana la 500 mp CUT maxim 0,90;

                                 loturi mai mari de 500 mp CUT maxim 0,90.

 

Echipare edilitara      

Alimentarea cu apa si canalizarea apelor uzate se va realiza prin extinderea retelelor existente in zona.

Sistemul de canalizare va fi prevazut cu puncte de curatire si cu conducte de aerisiere amplasate in zone usor accesibile, iar la intersectii si schimbari de directie ale retelei se vor prevedea camine de vizitare.

            Debitele de ape meteorice, colectate de pe suprafetele impermeabile, nesusceptibile de poluare cu produse petroliere, vor fi evacuate direct la rigolele stradale, ce urmeaza a se descarca intr-un canal colector, din zona.

            Pentru perioada de iarna, asigurara debitului de agent termic, apa calda, cu parametrii de 80/60 grd. se va realiza  prin intermediul  unui cazan cu functionare pe combustibil solid, cu randament de ardere ridicat.

            Cazanele, individuale, pentru fiecare proprietate in parte, vor fi montate in incaperi individuale, cu destinatie de centrala termica.

 Gazele de ardere vor fi vehiculate la exterior prin intermediul unui cos de fum, care strapunge peretele fatadei, furnitura individuala a cazanelor.

Fiecare imobil va fi racordat la retelele apa – canal. La intrarea in imobil/ proprietate, este prevazut un apometru, pentru contorizarea debitului de apa rece. In aval de apometrul general va fi montat un filtru curatitor, tesut.

Alimentarea cu energie electrica

            Zona care face obiectul ansmblului propus, dispune de retele electrice de  medie tensiune, din care ar putea fi alimentata zona studiata prin intermediul unor posturi trafo si realizarea retelelor de joasa tensiune.

In cadrul parcelei destinate locuintelor, tipul consumatorilor se incadreaza in urmatoarele categorii: utilizari casnice, iluminat public, mici consumatori, functiuni conexe.

Deseurile rezultate in faza de construire se vor colecta selectiv in incinta de santier de unde vor fi preluate si transportate de un operator autorizat; eliminarea deseurilor se va realiza pe baza de contract care va fi insotit de o programare, responsabil cu aceasta operatie fiind constructorul, organizator de santier.

 In faza de exploatare, pentru locuinte, deseurile vor fi colectate selectiv, individual, in containere tip europubele si se vor evacua, prin intermediul unui agent economic specializat, pe baza de contract de prestari de servicii.

 

Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

      - prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta prevederile art. 11 din Ordinul MS nr. 119/2014  la faza de proiect.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

      (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

   (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

     

 

        Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 1714 / 15.02.2018, certificat de urbanism nr. 253 / 12.04.2017  emis de Consiliul Judetean Vrancea;  memoriu de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, plan de situatie, reglementari urbanistice,  Avizul de Gospodarire a Apelor  nr. 22 / 11.05.2018; Studiul pedologic OSPA nr. 458 / 09.05.2018 emis de Oficiul de Studii Pedologice si Agrochimice Vrancea;  adresa nr. 38332/ 15.03.2018  emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al judetului Vrancea; adresa nr. 154/ 17.05.2018 emisa de A.N.I.F. – Filiala Teritoriala Buzau  de Imbunatatiri Funciare Buzau – Moldova Sud.

 

      Obligaţiile titularului:

  • pentru realizarea proiectelor propuse in plan se va notifica APM Vrancea, conform    

      legislaţiei de mediu în vigoare;

  • la realizarea proiectelor propuse în plan se va avea in vedere crearea de noi spaţii verzi şi aliniamente de copaci, menţinerea spatiilor verzi si arbori existenţi pe amplasament;
  • se vor respecta indicatorii de monitorizare stabiliţi în plan;
  • titularul planului este obligat să depună anual rezultatele programului de monitorizare, pentru anul anterior, la APM Vrancea;
  • titularul planului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, precum şi in cazul oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acesteia;
  • titularul planului are obligaţia de a supune procedurii de adoptare planul, precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului;
  • răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

         Informarea si participarea publicului :

Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Monitorul de Vrancea ” in editiile din :  09.02.2018 si 12.02.2018 a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • deciziei etapei de incadrare , afisata  pe pagina  de internet a Agentiei pentru Protectia Mediului in data de 30.07.2018.

 

     În conformitate cu prevederile art. 12, alin. (2) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

     În cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

       Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/ 2004 cu modificarile si completarile ulterioare.