Back

Decizia etapei de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – Atragere teren în intravilan pentru construire sediu administrativ P + 1 şi atelier reparaţii camioane propus a fi amplasat în extravilanul municipiului Adjud, str. E. Teodoroiu , T. 66, P. 440, Nr. Cad. 56948, judeţul Vrancea - titular - S.C. ONVIRA PREST S.R.L.,

NR. 4244 / 18.04.2019

 

 

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de S.C.  ONVIRA PREST  S.R.L.,  cu  sediul in municipiul Adjud, str. E.Teodoroiu,  judeţul Vrancea privind Planul Urbanistic Zonal : PLAN URBANISTIC ZONAL – Atragere teren în intravilan pentru construire sediu administrativ P + 1 şi atelier reparaţii camioane ” propus a fi  amplasat  în extravilanul municipiului Adjud, str. E. Teodoroiu ,     T. 66, P. 440, Nr. Cad. 56948, judeţul Vrancea, înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 8352/20.08.2018, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 18.04.2019 - etapa de încadrare,

 

  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLAN URBANISTIC ZONAL – Atragere teren în intravilan pentru construire sediu administrativ P + 1 şi atelier reparaţii camioane ”   nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

             Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, este situat  pe teritoriul administrativ al municipiului Adjud, in extravilan, T. 66, P. 440, Nr. Cad. 56948 . Folosinta actuala este de teren agricol – arabil ; destinatia zonei stabilita prin PUG – teren amplasat in extravilanul municipiului Adjud  Suprafata terenului studiat este de 7612 mp. In prezent, terenul este liber de constructii.

 

 

Terenul se invecineaza pe latura de vest cu str. E. Teodoroiu. Accesul atat auto cat si pietonal in incinta se va realiza din strada anterior mentionata.

                   Principalele elemente ale temei program

 Pe terenul studiat prin PUZ se vor realiza:

  • atelier reparații camioane;
  • sediu administrativ P+1;
  • stație de distribuție carburanți mobilă;
  • parcări auto care să deservească funcțiunea propusă;
  • rețele edilitare;
  • împrejmuire.

            

        Investiţia propusă va cuprinde:

a) zona pentru prestări servicii

sediu administrativ, atelier pentru reparații camioane, rețele edilitare, platformă betonată, parcări auto, împrejmuire.

b) zonă căi de comunicaţii

 Accesul pietonal şi carosabil la teren se va realiza din str. E. Teodoroiu (pe latura de Vest).

Accesul pe amplasament se realizează prin intermediul unei alei carosabile existente cu lățimea de 6 m. Aceasta este executată din îmbrăcăminți moderne alcătuite dintr-o fundație din balast și piatră spartă și o îmbrăcăminte bituminoasă din mixturi asfaltice.

Circulația pietonală se desfăsoară pe trotuare amenajate la marginea parții carosabile pe intreaga reţea stradală din prezentul P.U.Z.

            Pentru zona studiată procentele de ocupare, respectiv coeficienții de utilizare  vor fi:

- P.O.T. maxim = 35,00 %

- C.U.T. maxim = 0,50

 

BILANȚUL TERITORIAL pentru zona studiată:

ZONE FUNCȚIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFAȚA

PROCENT

% din suprafața totală

SUPRAFAȚA

PROCENT

% din suprafața totală

Zonă teren agricol

23734,00

87,90

16122,00

59,71

Zonă spații verzi

1646,00

6,10

1646,00

6,10

Zonă pentru prestări servicii

0,00

0,00

7612,00

28,19

Zonă drum public, cu amenajările sale existente

1620,00

6,00

  1620,00

6,00

TOTAL

ZONĂ STUDIATĂ

27000,00

100,00

27000,00

100,00

 

BILANȚUL TERITORIAL în parcela care a generat PUZ este prezentat în continuare:

ZONE FUNCȚIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFAȚA

PROCENT

% din suprafața totală

SUPRAFAȚA

PROCENT

% din suprafața totală

Construcții

0,00

0,00

375,00

4,93

Trotuare, alei carosabile și pietonale

0,00

0,00

4342,00

57,04

Spații verzi amenajate

0,00

0,00

2895,00

38,03

Teren agricol

7612,00

100,00

0,00

0,00

TOTAL

parcelă care a generat PUZ

7612,00

100,00

7612,00

100,00

 

        Echiparea edilitara si tehnico - sanitara                                                                                                          Asigurarea cu utilităţi tehnico-edilitare se va realiza astfel:

Alimentarea cu energie electrică – se va face racordare la reţeaua existentă.                 

Alimentarea cu apă  – se va face racordare la reţeaua existentă.

Evacuare ape uzate  – se va face racordare la reţeaua existentă.

Apele meteorice vor fi colectate în rigole perimetrale şi dirijate către spaţiile verzi din incintă. 

Încălzirea spaţiilor se va realiza cu radiatoare din oţel cu agent termic apă caldă, alimentate de la C.T. proprie care va funcţiona cu combustibil gazos.

Colectarea gunoiului menajer se va face în europubele aşezate pe o platformă betonată cu posibilitate de igienizare prin racordare la reţeaua de apă, urmand a se prelua de un serviciu de salubritate și cu care beneficiarul va încheia contract.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele: nu este cazul.    

…      

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

      Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special următoarele:

 (1) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după demolare;

(2) durabilitatea construcțiilor;

(3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

(4) probleme de mediu relevante pentru plan: nu sunt.

(5) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare   de mediu : - Pe teren se intenționează să se realizeze un nou sediu administrativ, atelier pentru reparații camioane, rețele edilitare, platformă betonată, parcări auto, împrejmuire.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 7228 / 25.09.2018
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

       (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

       (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

   (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

   Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. nr. 67/19.03.2018  emis de Primaria municipiului Adjud si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta adresa DSP Vrancea nr. 7228/25.09.2018 .
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8352/20.09.2018 ), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

    Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

          Documentaţia care a stat la baza deciziei : adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 7228/25.09.2018, certificatul de urbanism nr. 67/19.03.2018 emis de Primaria municipiului Adjud ;  adresa nr. 384200 / 13.10.2018, emisa de I.S.U „Anghel Saligny” al judetului Vrancea; Avizul de Gospodarire a Apelor Nr. 81/08.04.2019  emis de A.N.R. A.B.A. Siret – Bacau; Avizul de principiu  Nr. 10565/21.09.2018 emos de SC CUP SA – Sucursala Apa-Canal Adjud procesul verbal de receptie 1247/07.12.2018 emis de O.C.P.I Adjud – receptie plan topografic; memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, plan de situatie; reglementari urbanistice.

 

 

        

        Informarea si participarea publicului :

Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Ziarul de Vrancea ” in editiile din  zilele :  17.09.2018 si 20.09.2018  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare , afisat pe pagina  de internet a Agentiei pentru Protectia Mediului din luna  aprilie 2019;

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.