Back

Decizia etapei de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL - ,, Înfiinţare bazin piscicol – pescuit sportiv ’’ propus a fi amplasat în extravilanul comunei Vînători, nr.cad.51246, T.1, P.1, judeţul Vrancea - titular - S.C. PIRANIA S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

              

PLAN URBANISTIC ZONAL - ,, Înfiinţare bazin piscicol – pescuit sportiv ’’ propus a fi amplasat  în extravilanul comunei Vînători, nr.cad.51246, T.1, P.1, judeţul Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de S.C.  PIRANIA  S.R.L reprezentata de reprezentată de dl. administrator Săndel SAVA Vrancea, sediul în comuna Vînători, judeţul Vrancea;  înregistrata la sediul A.P.M. Vrancea cu nr. 6997 din 19.07.2016, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 28.07.2016, etapa de încadrare urmatoarele:

    PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,, Înfiinţare bazin piscicol – pescuit sportiv ’’ propus a fi amplasat  în extravilanul comunei Vînători, nr. cad. 51246, T. 1, P. 1, judeţul Vrancea, titular : S.C.  PIRANIA  S.R.L  – nu necesită evaluare de mediu.

 

             Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004, art. 5. alin (3) lit. c.

 

1.      Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a)      gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor: Suprafața totală a terenului studiat este de 316.872,00 m.p., din care, suprafata de 27.000,00 m. p. = propusa pentru a fi atrasa in intravilan cu functiunea de zona de turism si agrement. Terenul este situat in nordul comunei Vînători,conform PUG  aprobat Vînători, teritoriu administrativ in extravilan, cu acces din drumul  de exploatare existent la vestul terenului studiat, fiind în teritoriului administrativ al comunei Vînători. Terenul este in totalitate neamenajat - cu destinaţie teren neproductiv. Terenul apartine domeniului public al comunei Vînători si concesionat de catre S.C  PIRANIA  S.R.L, conform actului aditional       nr. 5782 din 22.05.2015 la contractul de concesiune nr. 676/ 03.02.2009. Terenul studiat este liber de construcţii si neamenajat. In apropiere nu sunt zone cu funcţiune de locuire, cele mai apropiate clădiri sunt amplasate la cca.200,00 m . Nu exista zone cu riscuri naturale .   

b)      relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Pe terenul studiat există rețele de energie electric; alimentarea cu apa se va realiza din sursa proprie - put forat , iar evacuarea apelor uzate se va realiza intr-un bazin etans vidanjabil;  asigurarea spatiilor verzi – conform prevederilor HG nr. 525/1996 pt. aprobarea Regulamentului general de Urbanism, cu modificarile ulterioare, anexa nr. 6, pct-ul 6.8.

c)      probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.

d)     relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul.

 

2.      Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

a)      probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

b)      natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.

c)      natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

d)     riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.

e)      mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;

f)       Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

g)      efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

h)      Informarea si participarea publicului :

              Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 06.07.2016 si din data de 09&10. 07.2016. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

            În conformitate cu prevederile art. 12, alin. (2) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

            În cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

 

 

      Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

 

    Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.