Back

Decizia etapei de incadrare pentru Planul Urbanistic Zonal – Atragere teren în intravilan și construire cartier rezidențial cu funcțiuni complementare - titular - ALEXE MALINA

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 9421 din 27.11.2017

 

 

Ca urmare a notificării adresate de Alexe Ion, cu sediul în mun. Focşani, str. Oituz, nr. 2, județul Vrancea, pentru ALEXE MĂLINA, privind Planul Urbanistic Zonal “Atragere teren în intravilan și construire cartier rezidențial cu funcțiuni complementare” în comuna Vidra, intravilan 6387 mp, T 145, p 8777%, 77/1, 79%, 80, extravilan 73820 mp T 145, P 8770-76.77%, 78.79%, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 9421/05.10.2017 , în baza:

  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea

  • ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 23.11.2017, a completărilor depuse la documentaţie;
  • în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3) pct. c şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

decide:

 

 

Planul Urbanistic Zonal – “Atragere teren în intravilan și construire cartier rezidențial cu funcțiuni complementare” în comuna Vidra, intravilan 6387 mp, T 145, p 8777%, 77/1, 79%, 80, extravilan 73820 mp T 145, P 8770-76.77%, 78.79%, jud. Vrancea, titular Alexe Ion, pentru ALEXE MĂLINA, cu adresa mun. Focsani, str. Oituz, nr. 2, bl. 2, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele PUZ: reglementarea funcţiunilor zonei analizate, în vederea realizării unei zone pentru locuințe și funcțiuni complementare -instituţii publice și servicii.

       Planul prevede realizarea funcțiunilor propuse și amplasarea componentelor funcționale, prin delimitarea și reglementarea următoarelor subzone funcționale:

  • subzona construcții cu funcţiuni de  locuire (complex rezidential)- locuinţe pe loturi

individuale de cca 600 mp = 35 amplasamente, inclusiv anexe gospodăreşti.

  • subzona construcții pentru sport (complex sportiv, cu vestiare, cu circa 40 locuri):

- teren standard de fotbal, cu amenajări perimetrale pentru atletism si cu gradene pentru public;

- clădire administrativă (birouri, vestiare, grupuri sanitare, material sportiv, etc);

- terenuri de sport: unul pentru handbal (standard), două pentru tenis de câmp (standard), unul pentru volei şi unul pentru baschet.

  • subzona servicii (piscină, alimentație publică, servicii sociale):

- piscină pentru agrement (capacitate 200 locuri), clădire pentru vestiare, grupuri sanitare şi mici spaţii pentru alimentaţie publică;

- clădire pentru alimentaţie publică – restaurant (60 locuri), terase;

- clădiri pavilionare pentru servicii sociale - 2 camine de bătrâni (capacitate de cazare cca 250 locuri);

  • subzona cai rutiere de acces, platforme pentru parcari (total 238 locuri  de parcare)

și circulatii pietonale: circulaţiile pietonale - borduri şi pavaje din beton presat, căile de acces rutier şi platformele pentru parcări - borduri prefabricate din beton presat şi strat de uzură din beton asfaltic;

  • subzona spatii verzi plantate - gazonari si plantari cu specii perene cu talie mica,

arbori cu talie mare si garduri vii.

  • subzona echipare edilitara: post de transformare electric, cămin general pentru

racord de apă, racord canalizare.

Regim de înălţime maxim: pentru locuinţe:D+P+M; pentru anexele gospodărești si construcţii pentru sport: P; pentru construcţii servicii: P şi P+M.

 

Bilanț teritorial

Nr

 

SUBZONE FUNCTIONALE

    EXISTENT

 

      PROPUS

 

   mp

 %

    mp

   %

1.

Subzona construcții cu funcţiuni de  locuire

   6.387

7,96

 

 20.247

 

26,48

2.

Subzona constructii pentru sport

0,00

0,00

15.478

19,30

3.

Subzona constructii pentru servicii (piscina, alimentatie publica, servicii sociale)

         0,00

0,00

8.758

10.92

4.

Subzona cai rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale

         0,00

0,00

14.930

18,61

5.

Subzona spatii verzi plantate

0,00

0.00

19.782

24.67

6.

Subzona echipare edilitara-PT

0,00

0.00

       15

 0,02

7.

Teren agricol in extravilan

73.820

92,04

     0,00

0,00

8.

TOTAL suprafata analizata

80.207

100 %

80.207

100%

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:  Prin obiectivele sale specifice, planul nu propune proiecte care vor genera activitati economice cu potential impact semnificativ asupra mediului.

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile

  • Propunerile de dezvoltare urbana nu vor afecta in mod semnificativ zona, avand in vedere masurile compensatorii ce se vor aplica, prin plantari de arbori si arbusti, realizarea de spatii verzi plantate si mici perdele verzi de protectie, pentru imbunatatirea capacitatii de regenerare a atmosferei, protectia fonica si eoliana.
  • Prin solutiile tehnice adoptate pentru colectarea şi evacuarea apelor uzate menajere, adica canalizare subterana din tuburi PVC se elimina posibilitatea exfiltratiilor in sol, prevenind astfel impurificarea apelor subterane.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

  • Probabilitatea producerii efectelor negative in urma implementarii planului este foarte redusa.
  • Implementarea obiectivelor planului nu va determina efecte negative ireversibile si nici efecte de natura transfrontiera.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:planul propus ofera un maxim de eficienta privind modul de utilizare a terenului, orientarea optima a constructiilor, precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

  1. probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului;
  2. natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;
  3. natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;
  4. riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

efecetele implementarii planului nu implica riscuri pentru sanatatea umana sau mediu;

  1. mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

fectate:

- efectul este redus pe perioada execuţiei planului;

- terenul este situat in partea de nord est, a satului Vidra, comuna Vidra și se invecineaza cu: proprietate privata extravilan - la nord; drum comunal – la sud; proprietati private intravilan si extravilan – la vest; proprietati private intravilan si extravilan – la est.

      f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul;

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe

 plan naţional, comunitar sau internaţional:

Planul nu intra sub incidenta art. 28 din O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49-2011, intrucat amplasamentul este situat in afara ariilor naturale protejate de interes comunitar.

 

Obligaţiile titularului:

 

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Titularul va urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • Respectarea prevederilor certificatului de urbanism nr. 137/07.06.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea, Avizului de oportunitate nr. 40/18.09.2017 emis de Consiliul Județean Vrancea, Adresei nr. 4773403/29.09.2017 emisa de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta „A. Saligny” al jud. Vrancea si Adresei nr. 6895/16.10.2017 emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea.
  • Respectarea prevederilor H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Luarea de măsuri pentru gestionarea deşeurilor în conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deșeurilor: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • În conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, veţi supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat, înregistrat la A.P.M.Vrancea cu nr. 9421/05.10.2017, precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului.
  • În cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de adoptare fără aviz de mediu, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, veţi notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea, înainte de realizarea modificării.
  • Înaintarea documentaţiei la A.P.M.Vrancea, întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse, cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

Anunţurile privind depunerea solicitării au fost publicate în ziarul „Monitorul de Vrancea” din datele de 05.10.2017 şi 09.10.2017 și pe adresa de internet a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Vrancea începând cu data de 30.10.2017. Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

 În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare. Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ: Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim. Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei. Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate. Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.