Back

Decizia etapei de incadrare pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire centru comercial, parcare şi împrejmuire” - titular - VEARBA MIHAIL si VEARBA VIORICA

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 

(inițială)

Nr. 7461 / 08.10.2018

 

Ca urmare a notificării adresate de VEARBĂ MIHAIL şi VEARBĂ VIORICA din mun. Adjud, str. Libertăţii, bl. 3, sc. 1, et. 1, ap. 4, jud. Vrancea (prin RENTAL BUSINESS SOLUTION SRL), privind PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire centru comercial, parcare şi împrejmuire”, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 7461 / 20.08.2018,

 

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 13.09.2018 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire centru comercial, parcare şi împrejmuire” în mun. Adjud, str. Siret, nr. 3 B, T 26, P 1410, 1411, 1412, intravilan, jud. Vrancea, titulari: VEARBĂ MIHAIL şi VEARBĂ VIORICA din mun. Adjud, str. Libertăţii, bl. 3, sc. 1, et. 1, ap. 4, jud. Vrancea,

nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele planului: stabilire reglementări urbanistice în vederea construirii unui centru comercial şi a amenajărilor conexe (parcare şi împrejmuire), reglementarea circulaţiei carosabile şi pietonale şi accesului pe amplasament, echiparea cu utilităţi edilitare, pe un teren în suprafaţă de 1.579 mp, situat în intravilanul UAT Adjud, având categoria de folosință agricol şi destinaţia de locuinţe individuale şi funcţiuni complementare.

Accesul la teren se face din strada Siret; zona este echipată edilitar (apă potabilă, canalizare, electricitate, telefonie).

Bilanț teritorial:

ZONE FUNCŢIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

constructie centru comercial

0

0

767,0

48,57

Căi de acces rutiere, platforme pentru parcări şi circulaţii pietonale

0

0

660.5

41.83

Spatii verzi plantate

0

0

137,0

8,67

Gospodărie comunală

0

0

14,5

0,93

TOTAL

1.579,0

100

1.579,0

 

100

 

Modul de utilizare a terenului:

- procent de ocupare a terenului (POT): 30 % conform PUG aprobat în 2004, max. 60% propus;

- coeficient de utilizare a terenului (CUT): 0,9 conform PUG aprobat în 2004, max. 1,8 propus.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilul cuprins în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Alimentarea cu apă se va realiza prin branşament la reteaua municipiului Adjud, din strada Siret.

Apele uzate menajere vor fi dirijate în reteaua de canalizare a municipiului Adjud, din strada Siret.

Apele meteorice colectate de pe suprafaţa parcării, inainte de a fi infiltrate în pământ prin lucrări de sistematizare verticală, vor fi trecute printr-un separator de produse petroliere.

Alimentarea cu energie electrică se va realiza prin racord la rețeaua electrică din zonă, din tabloul de joasă tensiune al PT 6035 – policlinica Adjud, prin circuit trifazat LES 1kV, cu lungime de 120 m.

Agentul termic (apă caldă) în perioada rece a anului se va asigura cu aeroterme electrice; apa caldă menajeră va fi asigurată prin intermediul unui boiler electric.

Deșeurile menajere se vor colecta în europubele amplasate pe o platformă betonată și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

- Stabilirea amenajărilor necesare pentru obiectivele stabilite prin plan, cu respectarea reglementărilor specifice detaliate (permisiuni şi restricții) incluse în Regulamentul local de urbanism aferent PUZ-ului;

- Stabilirea soluţiilor pentru asigurarea accesului la amplasament;

- Organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale pe amplasament;

- Realizarea infrastructurii de bază (apă, canalizare, energie electrică);

- Stabilirea măsurilor de protecție a mediului și a sănătăţii populaţiei, pentru toate etapele planului.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile și a Directivei Cadru Aer 96/62/EC (prevederea de zone verzi şi accese interioare cu plantaţii pe aliniament pentru îmbunătățirea capacității de regenerare a atmosferei, protecția fonică și eoliană).

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul: În timpul execuției lucrărilor există posibilitatea unor accidente care să prezinte risc asupra

calității mediului, de exemplu deversări accidentale de resurse. În acest caz se va înlătura de urgență cauza și se vor lua măsuri pentru împiedicarea repetării incidentului prin inspecții ale utilajelor și instructajul forței de muncă.

Având în vedere vecinătățile existente, conform adresei D.S.P. Vrancea nr. 6705/10.09.2018, la faza de proiect se va efectua studiul de impact asupra sănătății populației în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate): Terenul are o suprafață de 1.579 mp, face parte din intravilanul municipiului Adjud, este

situat în imediata apropiere a zonei centrale a municipiului și are ca vecinătăţi: la nord: proprietati particulare -def. Toma Ion, la sud: strada Siret, la est: proprietati particulare -fam Leon;  la vest: – Nechifor Nicolae, Stoleru Florin, Nechita Bogdan.

Zona afectată de planul propus este amplasamentul studiat.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: amplasamentul nu prezintă caracteristici naturale speciale și se află în afara perimetrului de protecție a patrimoniului cultural;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a parcelelor și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 153 / 03.05.2018 emis de Primăria Municipiului Adjud, a Avizului de oportunitate nr. 31 / 09.08.2018 emis de Consiliul Judeţean Vrancea şi Adresei nr. 384105/27.08.2018 emisă de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Anghel Saligny” al județului Vrancea.
  • De a respecta prevederile Adresei nr. 6705/10.09.2018 emisă de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea, prin care se impune efectuarea, la etapa de proiect, a studiului de impact asupra sănătății populației în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8674/01.10.2018 – varianta revzuită) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 14.08.2018 şi din 17.08.2018 și pe adresa de internet a Agenției pentru Protecția Mediului Vrancea începând cu data de 28.08.2018 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.