Back

Decizia etapei de incadrare pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire locuințe colective P+ 4E +5 parțial, schimbare destinație C1 existentă în locuințe colective, păstrând regimul de înălțime” - titular - G.M. CONSTRUZIONI S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 3197 / 20.04.2018

 

Ca urmare a notificării adresate de G.M. CONSTRUZIONI SRL cu sediul social în oraș Odobești, Șoseaua Vrancei, km. 3, T 116, P 2957, jud. Vrancea, privind PLANUL URBANISTIC ZONAL Construire locuințe colective P+ 4E +5 parțial, schimbare destinație C1 existentă în locuințe colective, păstrând regimul de înălțime, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 3197 / 30.03.2018,

 

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 19.04.2018 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL Construire locuințe colective P+ 4E +5 parțial, schimbare destinație C1 existentă în locuințe colective, păstrând regimul de înălțimeîn mun. Focșani, str. Contemporanul, nr. 4, jud. Vrancea, titular: G.M. CONSTRUZIONI SRL cu sediul social în oraș Odobești, Șoseaua Vrancei, km. 3, T 116, P 2957, jud. Vrancea,

nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele planului: reconversie funcțională din „subzonă de locuințe individuale, propusă pentru

modernizare și completare cu locuințe cu înălțimea până la P-P+2 E” în “subzonă pentru locuințe

colective cu un regim de înălțime P+4E+5P” și stabilire reglementări urbanistice în vederea construirii a două blocuri de locuințe cu regim de inaltime P+4E+5 parțial, având fiecare un numar de 24 de apartamente cu 2 camere, platforme de incintă pentru circulații carosabile și pietonale – stradă pentru acces auto și pietonal (lățime carosabil minim 6 m și trotuare laterale de 1 m lățime), platforme înierbate pentru parcare auto (48 locuri), spații verzi, asigurarea utilităților.

Terenul este ocupat cu o construcție S+P+1E nefinalizată, având destinația de locuință; accesul la teren se face din strada Contemporanul, pe latura sudică; zona dispune de rețele de alimentare cu energie electrică, apă și telecomunicații și de rețea de canalizare.

Conform C.U. nr. 294/16.03.2018 emis de Primăria Municipiului Focșani, județul Vrancea, terenul are categoria de folosință cutți-construcții 940 mp și arabil 2965 mp.

Bilanț teritorial:

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Constructii

490

12,55

1165

30

Spatii verzi amenajare

0

0

1140

29

Circulatie pietonala, carosabile si parcari

0

0

1500

38,4

Spatiu de joaca

0

0

100

2,6

Teren neamenajat

3415

87,45

0

0

TOTAL

3905

100

3905     

100

Modul de utilizare a terenului:

- procent de ocupare a terenului (POT): 35 % existent, max. 30% propus;

- coeficient de utilizare a terenului (CUT): 1,05 existent, max. 1,35 propus.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentațiile de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Alimentarea cu apă se va realiza prin bransament la reteaua municipiului Focsani, din strada Contemporanul.

Apele uzate menajere vor fi dirijate catre reteaua de canalizare a municipiului Focsani, din strada Contemporanul; la intersectii si schimbari de directie pe reteaua de canalizare vor fi prevazute camine de vizitare/decantare.

Apele pluviale de pe acoperisurile cladirilor vor fi preluate prin jgheaburi si olane si infiltrate direct in sol- spatiu verde.

Alimentarea cu energie electrică se va realiza de la rețeaua electrică din zonă.

Deșeurile menajere se vor colecta în europubele amplasate pe o platformă betonată și vor fi preluate de operator de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

- Stabilirea amenajărilor necesare pentru obiectivele stabilite prin plan, cu respectarea reglementărilor specifice detaliate (permisiuni şi restricții) incluse în Regulamentul local de urbanism aferent PUZ-ului;

- Stabilirea soluţiilor pentru asigurarea accesului la amplasament;

- Organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale pe amplasament;

- Realizarea infrastructurii de bază (apă, canalizare, energie electrică);

- Stabilirea măsurilor de protecție a mediului și a sănătăţii populaţiei, pentru toate etapele planului.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deșeurile și a Directivei Cadru Aer 96/62/EC (prevederea de zone verzi de protectie și căi de acces interioare cu plantații pe aliniament pentru îmbunătățirea capacității de regenerare a atmosferei, protecția fonică și eoliană).

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului apelor de suprafață, vegetației, faunei, sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul: În timpul execuției lucrărilor există posibilitatea unor accidente care să prezinte risc asupra

calității mediului, de exemplu deversări accidentale de resurse. În acest caz se va înlătura de urgență cauza și se vor lua măsuri pentru împiedicarea repetării incidentului prin inspecții ale utilajelor și instructajul forței de muncă.

Având în vedere vecinătățile existente, conform adresei D.S.P. Vrancea nr. 2555/04.04.2018, la faza de proiect se va efectua studiul de impact asupra sănătății populației în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014.

nr. emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea, prin care se impune efectuarea, la etapa de proiect, a studiului de impact asupra sănătății populației în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate): Terenul are o suprafață de 3905 mp, face parte din intravilanul municipiului Focșani, este

situat în partea central-estică a teritoriului administrativ al municipiului și se învecinează cu: la nord: Mihalcea Gogu, la sud: strada Contemporanul, la est: Topor Marinica, la vest: Serbanica Victor, Anghel Ion, Moraru Iordache, Celmic Dumitru, Tirca Vasile și Ene Ionel. Zona afectată este amplasamentul studiat.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: amplasamentul nu prezintă caracteristici naturale speciale și se află în afara perimetrului de protecție a patrimoniului cultural;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a parcelelor și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 294/16.03.2018 emis de Primăria Municipiului Focșani și a Avizului de oportunitate nr. 5/21.02.2018 emise de Primăria Municipiului Focșani și Adresei nr. 383385/23.03.2018 emisă de Inspectoratul pentru Situații de Urgență Anghel Saligny al județului Vrancea.
  • De a respecta prevederile Adresei nr. 2555/04.04.2018 emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea, prin care se impune efectuarea, la etapa de proiect, a studiului de impact asupra sănătății populației în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 3197/30.03.2018) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 27.03.2018 şi din 30.03.2018 și pe adresa de internet a Agenției pentru Protecția Mediului Vrancea începând cu data de 16.04.2018 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.