Back

Decizia etapei de incadrare plan urbanistic zonal Construire hale de productie confectii metalice - titular DAMASCHIN NECULAI si DAMASCHIN MANDITA

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,, Construire hale productie confectii metalice’’ propus a fi amplasat  in com. Cotesti, T 34, P 1349/2, 1349/1, jud. Vrancea

 

         Ca urmare a cererii adresate de DMASCHIN NECULAI si DAMASCHIN MANDITA din com. Golesti, str. Cotesti, nr. 26 A, ap. 6, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 10941 din 11.12.2015 in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 21.04.2016, etapa de încadrare ca:

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,, Construire hale productie confectii metalice’’ propus a fi amplasat  in com. Cotesti, T 34, P 1349/2, P 1349/1, jud. Vrancea nu necesita evaluare de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

-          planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a)      gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor.

         Planul Urbanistic Zonal creează un cadru pentru schimbarea categoriei de folosinţa a  terenului din agricol in teren ce poate fi ocupat de construcţii.

PUZ-ul va cuprinde :

       Construire hale productie confectii metalice. Terenul se afla in extravilanul comunei Cotesti, pozitionat intr-o zona de terenuri agricole.

Se propune introducerea in intravilan a suprafetei de 35.846 mp.

Principalele elemente ale temei program, sunt:

            - atragerea terenului in intravilan;

            - construirea a patru hale de productie si depozitare confectii metalice;

            - rezolvarea tramei stradale pentru acces;

            - reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

- imprejmuirea terenului + porti acces auto;

            - realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;

     Tema de proiectare stabilita de comun acord cu autoritatile locale prevede cerinte de spatii pentru urmatoarele obiective:

- atragerea in intravilan a suprafetei de 35846 mp;

- realizarea unei zone de productie si depozitare;

          - construirea unor hale de productie confectii metalice si depozitare a produsului finit;

          - imprejmuirea terenului si crearea unor porti de acces auto (accesul se va efectua din DJ 205C);

         - realizarea de platforme de incinta;

         - realizarea de locuri de parcare pentru autovehicule;

         - realizarea de retele de incinta pentru alimentare cu apa potabila, canalizare, canalizare pluviala, retea electrica si de iluminat exterior;

        - realizarea unei trame stradale eficiente.

          In zona exista retea de alimentare cu energie electrica de medie tensiune. Retelele edilitare se vor executa in varianta de amplasare subterana, pe cheltuiala proprie, in conformitate cu avizele de specialitate.

          Apele pluviale colectate de pe suprafetele drumurilor sunt colectate in rigolele stradale.

          Apa potabila si menajera vor fi furnizate dintr-un put forat (H= 60,0 ml) propus a se executa.

         Apele uzate sunt doar de natura menajera (nu se foloseste apa in productia elementelor de structura metalica), generate de grupuri sanitare si vestiare, si vor fi preluate de reteaua de canalizare de incinta si vehiculate catre bazinul betonat vidanjabil.

b)      gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

Terenul face parte din categoria de folosinta teren agricol.

c)      relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

d)     probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.

e)      relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul

  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

a)      probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

b)      natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.

c)      natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.

d)     mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;

e)      Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

(iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

f)       efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 07.12.2015 si 10.12.2015. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care f ac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.