Back

Decizia etapei de incadrare privind „PUZ - CONSTRUIRE LOCUINTE COLECTIVE P+4E+5 R” - titular - SC ALFABLOC SRL

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 9066 / 20.08.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de SC ALFABLOC SRL din mun. Focşani,str. Mărășești, nr. 27, bl. 27, et. 2, ap. 7, jud. Vrancea privind PUZ - CONSTRUIRE LOCUINTE COLECTIVE P+4E+5 R, propus a fi amplasat in mun. Focsani, str. Bârsei, nr. 11A, T14, P837, CF54191, jud. Vrancea înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 6643 / 18.06.2019,

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 04.07.2019 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL - CONSTRUIRE LOCUINTE COLECTIVE P+4E+5 R, propus a fi amplasat in mun. Focsani, str. Bârsei, nr. 11A, T14, P837, CF54191, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Ansamblul prevede pentru subzona propusa de locuinte colective procentul propus de ocupare al terenului , coeficientul de ocupare al terenul ,  platforme circulatii  circulatii carosabile si parcari .S-a propus o suprafata de 110,00 mp de spatii verzi amenajate, ceea ce inseamna 10% din suprafata terenului de 1100,00 mp .

In urma studierii situatiei existente s-a ajuns la următoarele concluzii din punct de vedere urbanistic:

- reglementarea tehnica indicativ GM-007-2000 aprobata cu ord. MLPAT nr.21/N/10.04.2000, art.23 indica amplasarea noilor construcţii, de regula, cu  respectarea configuraţiei arhitecturale existente.

 - art.24 din aceeaşi reglementare arata ca in relaţie cu limitele laterale ale parcelei, construcţiile pot fi amplasate in regim închis - insiruit- , cuplat si izolat, cu respectarea prevederilor Codului Civil - servitutea de vedere, picătura streasinei, zid comun - a normelor PSI., corelate cu cerinţele de asigurare a confortului urban (însorire si iluminat natural, vizibilitate, intimitate de locuire pentru vecini).

Se va respecta  servitutea privind ,,PICATURA  STREASINEI” –apa de pe acoperiş nu se va scurge pe terenul vecinilor fără acordul acestora. Constructiile  ce se vor proiecta in perspectiva se vor amplasa retrase fata de limita  de proprietate cu minim 0.60 m

Din punct de vedere PSI conf. HG 751/2016 locuinţele colective cu mai mult de 4 niveluri supraterane  se supun avizării I.S.U. – serviciul prevenire, ele fac parte dintr-un compartiment de incendiu, iar maşina de intervenţie a pompierilor  trebuie sa aibă acces minim la o faţada –acces posibil prin proiectarea străzii de categoria IV, care traverseaza ansamblul.

Orientarea generala – axul longitudinal al ansamblului-este axul proprietăţii, orientarea constructiilor se va realiza evitându-se orientarea dormitoarelor la nord. Accesul pietonal si auto este din strada propusa cu un aspect stradal avand latimea de carosabil de minim 6,00 m si trotuare laterale de 1 m latime.

Organizarea circulatiei

            - Cai de comunicatie; profiluri transversale si solutii;

 Accesul pe teren se va realiza din strada Magazia Garii .

- Parcaje

Parcarea autovehiculelor se va face in incinta prin intermediul unor platforme inierbate , unde au fost prevazute un numar de 10  locuri de parcare si la parterul cladirii de locuinte colective unde se propun 10 locuri de parcare.

- Sistematizare verticala

In zona studiata, terenul este in general plan .

Masurile si lucrarile pe care le propunem vor trebui sa asigure:

- scurgerea apelor de suprafata  - un ansamblu coerent de platforme carosabile, trotuare, alei pietonale, parcaje, etc. rezolvate in conditii de eficienta estetica, economica si de trafic.

Bilant teritorial

Bilantul teritorial a situatiei existente si a situatiei propuse din punct de vedere a ocuparii teritoriului este prezentat in continuare.

BILANT TERITORIAL

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

Constructii

163,00

14.82

550,00

50,00

Spatii verzi amenajare

100,00

9,09

110,00

10,00

Circulatie pietonala , carosabile si parcari

837,00

76.06

440,00

40,00

TOTAL

1.100,00

100,00

1.100,00

100,00

Mentionam ca in realizarea Planului Urbanistic Zonal, referitor la amplasarea contructiilor si rezervarea spatiilor verzi, s-a tinut cont de prevederile HG 525/1996 privind aprobarea Regulamentului general de urbanism.

Regimul de inaltime

Autorizarea executării construcţiilor se face cu respectarea regimului de înălţime prevăzut în documentaţiile urbanistice.

Regimul de înălţime va rezulta din înălţimea medie a zonei, fără ca diferenţa de înălţime să depăşească cu mai mult de două niveluri clădirile imediat învecinate.

In situaţii excepţionale, în funcţie de destinaţie şi zona care le include, construcţiile pot avea şi înălţimi mai mari cu condiţia ca soluţiile adoptate să fie justificabile din punct de vedere funcţional, compoziţional – urbanistic etc.

Inălţimea construcţiilor se stabileşte pe baza criteriilor de funcţionalitate, silueta localităţii, închiderea câmpului vizual prin capete de perspectivă, necesitatea obţinerii unor dominante compoziţionale etc.

Regimul de înălţime se stabileşte prin documentaţiile urbanistice P.U.G.  /P.U.Z. Limitarea regimului de înălţime se poate datora unităţilor tehnologice sau productive (unităţi industriale, agrozootehnice, depozite, gospodăria comunală, construcţii aferente transportului feroviar, etc.) sau în zona de protecţie a acestora.

In culoarele rezervate liniilor electrice înălţimea se subordonează normelor specifice.

In situatia propusa regimul de inaltime maxim va fi de P+4E+5R ,cu H max cornisa = 18,00 (P+4E ) si  Hmin cornisa =3,00m, conform plansei de reglementari.

Regimul de aliniere al constructiilor, amplasarea in parcela

            Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere al constructiilor au fost urmatoarele:

            - regimul de inaltime al constructiilor propuse;

            - efecte compozitionale (unitate, varietate, etc.)

Amplasarea constructiilor pe parcela se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119 din 2014 al Ministerului Sanatatii. Din punct de vedere al normelor P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri (constructii propuse) conform Normativului P 118/1998. Solutia propusa a avut in vedere prevederile normativelor actuale cu privire la forma si dimensiunile constructiilor, a cailor de comunicatii terestre, a drumurilor de deservire locala, a necesarului de parcaje, etc..

Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul exterior nu distonează cu aspectul general al zonei.

Prescripţiile vor urmări armonizarea construcţiilor noi cu cele învecinate (finisaje, ritmări plin – gol, registre, regim de înălţime, detalii de arhitectură, tipul acoperirii şi a învelitorii etc.), îmbunătăţirea aspectului compoziţional şi arhitectural al clădirilor prin folosirea de materiale noi şi moderne, ridicarea nivelului calitativ al imaginii, corelarea funcţională între clădiri sau între clădiri şi amenajările exterioare cu caracter public.

Pentru realizarea împrejmuirilor se vor urmări câteva reguli:

- în cazul clădirilor retrase faţă de aliniament se recomandă garduri cu   partea inferioară plină de 0,3 m, iar cea superioară de 1,70 m, dublate spre interior cu gard viu (sau numai gard viu);

- se pot adopta, acolo unde este cazul soluţii de împrejmuire prin folosirea elementelor de mobilier urban (jardiniere, banchete, panouri publicitare etc.);

- pentru unităţile care desfăşoară activităţi sau servicii publice se recomandă garduri cu baza plină până la o înălţime de 0,40 m spre circulaţia publică sau garduri opace faţă de limitele laterale şi posterioare, cu înălţimea de 1,50 m.

- imprejmuirea va fi amplasata pe limita de proprietate a parcelei.

Notă: se recomandă ca indiferent de soluţiile adoptate, acesta să facă obiectul proiectelor de specialitate întocmite de arhitecţi sau peisagişti, ce vor fi supuse aprobărilor legale.

Spatiile verzi vizibile din drumul public pot fi plantate cu gazon, plante ornamentale si cel putin un arbore la 100 mp.

Modul de utilizare a terenului

Pentru caracterizarea modului de utilizare al terenului se stabilesc valori maxime privind procentul de ocupare a terenului (POT) si coeficientul de utilizare a acestuia (CUT) pentru toate zonele si subzonele teritoriului considerat.

Procentul de ocupare a terenului (POT) exprima raportul dintre suprafata ocupata la sol de cladiri si suprafata terenului considerat.

Coeficientul de utilizare a terenului(CUT) exprima raportul dintre suprafata desfasurata a cladirilor si suprafata terenului considerat.

Valorile acestor indici s-au stabilit in functie de destinatia cladirilor si regimul de inaltime.

Indicii de ocupare a terenului vor fi:

 

- POT propus= 50,00 %;

- CUT propus = 2.20;

 

Echiparea edilitara

Echipare tehnico - sanitara   

            Alimentarea cu apa potabila a obiectivului se va realiza prin bransament la reteaua existenta in zona a  municipiului Focsani.

           Apele uzate menajere vor fi dirijate catre reteaua de canalizare a municipiului Focsani .

Apele pluviale de pe acoperisurile cladirilor vor fi preluate prin jgheaburi si olane si infiltrate direct in sol- spatiu verde.

Alimentarea cu energie electrica

            Zona care face obiectul ansamblului propus, dispune de retele electrice de  medie si joasa tensiune, din care ar putea fi alimentata zona studiata.

            Proiectul de specialitate va fi intocmit de catre Electrica, in concordanta cu normativul pentru proiectarea retelelor de distributie publica indicativ PE132-2003.

 

Managementul deseurilor

Pentru investitia propusa, deseurile specifice se incadreaza in tipurile:

-           deseuri rezultate din constructii – cod 17 si sunt specifice fazei de constructie;

-           deseuri asimilabile cu cele comunale – cod 20 care sunt specifice perioadei de exploatare a investitiei.

Faza de constructie

In timpul acestei faze o mare cantitate de deseuri va rezulta din constructia santierului, din santierele provizorii de montaj, precum si din materialele de constructii ramase.

In aceasta faza deseurile vor fi de tipul:

Cod 17.01.01 – beton

Cod 17.02.01 – lemn

Cod 17.02.02 – sticla

Cod 17 02 03 – materiale plastice

Cod 17.05.08 – resturi de balast

Cod 17 05 04 – pamant si pietre, altele decat cele specificate la 17 05 03

            Aceste deseuri se vor colecta selectiv in incinta de santier de unde vor fi preluate si transportate de un operator autorizat; eliminarea deseurilor se va realiza pe baza de contract care va fi insotit de o programare, responsabil cu aceasta operatie fiind constructorul, organizator de santier.

           In cadrul cladirilor propuse, nu se vor folosi materiale de constructii care sa degajeze formaldehide. De asemenea, nu se vor folosi materiale care au in compozitie azbest. 

       Deseurile vor fi colectate selectiv, individual, in containere tip EUROPUBELE si se vor evacua, prin intermediul unui agent economic specializat, pe baza de contract de prestari de servicii.

        Distanta platformei de gunoi fata de cladiri va fi de cel putin 10 m. Si aceste deseuri vor fi colectate pe baza de contract cu o intreprindere specializata.

Mentionam faptul ca prin modul de gestiune a deseurilor, s-a avut în vedere respectarea angajamentelor asumate de Romania la Capitolul 22 al Tratatului pentru aderarea la Uniunea Europeana.

Telecomunicatii

            In zona se afla retele de telecomunicatii ale operatorilor TELEKOM , RCS&RDS si alti operatori de telecomunicatii.

Lista obiectivelor propuse:

- construirea unui bloc de locuinte colective , cu un regim de inaltime P+4E+5R, avand un numar de 20 de apartamente cu 2 camere.

            - realizarea de platforme pentru circulatii carosabile si pietonale ;

            - asigurarea necesarului de spatii verzi;

            - asigurarea utilitatilor necesare  zonei;

Surse de poluanti si protectia factorilor de mediu

            Igiena aerului

- In cadrul proiectului propus, nu se vor folosi materiale de constructii care sa degajeze formaldehide. De asemenea, nu se vor folosi materiale care au in compozitie azbest. 

Din punct de vedere al impactului asupra atmosferei, activitatile care pot constitui surse de poluare a atmosferei sunt, in principal, cele legate de traficul rutier. Sursele de impurificare a atmosferei specifice functionarii obiectivelor (cladiri cu destinatie comerciala, servicii silocuire) sunt:

 -Surse stationare nedirijate - nu exista.

 -Surse stationare dirijate – nu exista.

 -Surse mobile – autoturismele si autoutilitarele. Aceste autovehicule genereaza poluarea atmosferei cu CO, NOx, SO2, hidrocarburi nearse CmHn, particule. Emisiile de poluanti sunt intermitente si au loc de-a lungul traseului parcurs de autovehicule in incinta amplasamentului, inclusiv in parcari.

Ordinul 462/1993, abrogat partial de HG 128/2002 si modificat de Ordinul 592/2002, referitor la limitarea preventiva a emisiilor poluante ale autovehiculelor rutiere (art.17), stipuleaza ca “Emisiile poluante ale autovehiculelor rutiere se limiteaza cu caracter preventiv prin conditiile tehnice prevazute la omologarea pentru circulatie a autovehiculelor rutiere – operatiune ce se efectueaza la inmatricularea pentru prima data in tara a autovehiculelor de productie indigena sau importate, cat si prin conditiile tehnice prevazute la inspectiile tehnice ce se efectueaza periodic pe toata durata utilizarii tuturor autovehiculelor rutiere inmatriculate in tara”. Avand in vedere ca principala sursa de poluare a zonei o reprezinta traficul din zona amplasamentului studiat, in vederea diminuarii presiunii asupra factorului de mediu AER, prin proiect au fost prevazute o serie de masuri :

-  realizarea unor zone verzi de protectie;

- realizarea acceselor interioare se face cu prevederea de plantatii pe aliniament pentru imbunatatirea capacitatii de regenerare a atmosferei, protectia fonica si eoliana, conform prevederilor Legii 265/2006. Se vor respecta astfel si prevederile Directivei Cadru Aer 96/62/EC.

Ventilarea spatiilor

Ventilaţia naturală trebuie asigurată prin prevederea prizelor de aer exterior, prin evacuarea aerului prin conducte verticale cu tiraj natural şi prin păstrarea liberă a unui spaţiu de 1 cm sub uşile interioare.

Igiena apei

            Lucrarile de alimentare cu apa potabila si canalizare sunt concepute in sensul incadrarii in limitele admise de prevederile legale in vigoare, respectiv conform prevederilor din STAS 1342/91, HG 352/2005 privind modificarea si completarea HG 188/2002 (NTPA002). Prin solutiile tehnice adoptate pentru colectarea si evacuarea apelor uzate menajere, adica canalizare subterana din tuburi PVC se elimina posibilitatea exfiltratiilor in sol, prevenind astfel impurificarea apelor subterane.

Etanseitatea la aer, gaze si vapori

Dimensiunile elementelor de constructie exterioare, caracteristicile tehnice ale materialelor ce urmeaza a fi folosite pentru pereti exteriori, plansee de pod se vor incadra in prevederile SR 6472/7, privind rezistenta minima necesara la permeabilitate la aer.

            In ceea ce priveste etanseitatea la vapori a inchiderilor exterioare, dimensionarea elementelor de constructie se va face in scopul asigurarii unui regim de umiditate normal a elementelor de constructie, pe perioada exploatarii acestora, conform prevederilor SR 6472/4.

            De asemenea, caracteristicile tehnice ale materialelor folosite vor asigura neacumularea apei provenite din condensul vaporilor, iar umiditatea acestora, in timpul perioadei reci a anului nu depaseste valorile maxime admisibile prevazute in SR 6472/4.

            In ceea ce priveste etanseitatea la apa a tamplariei, materialul acestora, tipul lor, trebuie sa asigure valori superioare ale presiunii date de vant, fata de cele recomandate de 40 kg/mp.

Protectia impotriva zgomotului

            Izolarea acustica a unitatilor functionale impotriva zgomotului din spatiile adiacente se asigura prin elemente de constructie. Astfel, peretii, planseele si pardoselile vor asigura indici de izolare la zgomot aerian si de impact superioare valorilor de 51 dB ( atenuare) si de 60 dB (impact).

            Valorile pentru durata de reverberatie Tm in domeniul de frecventa 125 - 4000 Hz , se incadreaza in intervalul valorilor admisibile prevazute in STAS 6156.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Reconversia functionala din zona cai de comunicatie feroviara existenta in subzona locuinte colective , se inscrie in strategia locala de a raspunde unei necesitati urbane a ultimilor ani. Solutia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenurilor, exploatarea parcelelor, orientarea optima a constructiilor ce vor fi realizate precum si organizarea optima a circulatiei in zona

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Prezenta documentatie de PUZ raspunde astfel si din punct de vedere al protectiei mediului prin reconversia zonei in subzona de locuinte colective, adaptata mediului urban. Vor fi asigurate prin proiect toate utilitatile necesare functionarii in conditii optime a tuturor activitatilor ce vor fi desfasurate in zona. Modelarea zonala propusa creeaza toate premisele pentru protectia mediului, in contextul urban dat, cu conditia respectarii prevederilor din PUZ referitoare la sistemul de canalizare, a apelor uzate menajere, la colectarea si transportarea deseurilor, precum si la factorii de potential stres ambiental: zgomot, noxe din activitati sau din traficul rutier. Aplicarea prevederilor Regulamentului de urbanism asigura “corelarea intereselor cetateanului cu cele ale colectivitatii, respectiv protectia proprietatii private cu apararea interesului public”.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

Dezvoltarea durabila a asezarilor umane obliga la o reconsiderare a mediului natural sub toate aspectele sale: economice, ecologice si estetice, accentuand caracterul de globalitate a problematicii mediului. Raportul mediu natural – mediu antropic trebuie privit sub aspectul modului in care utilizarea primului este profitabila si contribuie la dezvoltarea celui din urma, astfel ca prin regulamentul de urbanism se prevede asigurarea de spatii verzi si plantatii de aliniament, utilizarea eficienta si durabila a spatiului existent, asigurarea facilitatilor de trai, cu conservarea factorilor de mediu.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor:

Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor:

Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

Prezentul plan nu este de natură să afecteze starea de sănătate a populației. Amplasarea constructiilor pe parcela se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119 din 2014 al Ministerului Sanatatii. Din punct de vedere al normelor P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri (constructii propuse) conform Normativului P 118/1998. Solutia propusa a avut in vedere prevederile normativelor actuale cu privire la forma si dimensiunile constructiilor, a cailor de comunicatii terestre, a drumurilor de deservire locala, a necesarului de parcaje, etc

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate):

Terenul studiat in cadrul PUZ se situiaza in partea de vest a municipiului Focsani, strada Barsei nr.11A , in intravilan , conform PUG 2000 – UTR 36 in zona pentru cai de comunicatie feroviara existenta si face parte din categoria de folosință – curti constructii.

Suprafața totală a terenului studiat este de 1100 m.p. din care constructii existente: -C1 –depozit materiale P+1E = 163,00 mp

                -C2 – magazie =214,00 mp (propusa pentru desfiintare)

                -C3 – magazie =37,00 mp (propusa pentru desfiintare)

                -C4 – magazie-foste birouri =21,00 mp  (propusa pentru desfiintare).

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural:

Terenul nu se află cuprins în Lista Monumentelor Istorice actualizată în 2015 și nu se află la mai puțin de 100 m față de imobile înscrise pe această listă.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului: titularul planului are următoarele obligații

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatului de urbanism nr. 200 / 19.02.2019 emis de Primăria Municipiului Focşani, a adresei nr. 922925/28.05.2019 emisa de I.S.U. „ Anghel Saligny” al jud. Vrancea, adresei nr. 4154/06.06.2019 emisa de DSP Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 6643 / 18.06.2019) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 13.06.2019 şi din 17.06.2019 și pe site-ul Agenției pentru Protecția Mediului Vrancea a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.