Back

Decizia etapei de incadrare privind PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, Construire locuinte colective ’’ - titular - S.C. AUTO ZBR S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

(initiala)

 

Nr. 1047 / 18.10.2021

 

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,,  Construire locuinte colective ’’ propus a fi amplasat in mun. Focsani, str. Slt. Al. Grigore Ionescu, nr. 2, jud. Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de S.C. AUTO ZBR S.R.L. din mun. Focsani, str. Unirea Principatelor, nr. 56, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 10147 din 30.09.2021 in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 14.10.2021, etapa de încadrare ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,,  Construire locuinte colective’’ propus a fi amplasat in mun. Focsani, str. Slt. Al. Grigorescu Ionescu, nr. 2, jud. Vrancea nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

     Pe terenul detinut de beneficiar se doreste realizarea unui bloc de locuinte colective P+2E, cale de acces auto si pietonala, platforma auto cu spatii de parcare, trotuare pietonale, zone verzi amenajate, loc de joaca pentru copii si platforma europubele ecologice, care potrivit Regulamentului Local de Urbanism se va proiecta numai pe baza unei documentatii de urbanism.

Principalele elemente ale temei program sunt:

- amenajarea terenului care a generat PUZ pentru a deservi noii investitii propuse si anume bloc de locuinte colective P+2E, cale de acces auto si pietonala, platforma auto cu spatii de parcare, trotuare pietonale, zone verzi amenajate, loc de joaca pentru copii si platforma europubele ecologice;

- realizarea unei zone de acces auto si pietonal de pe terenul care a generat PUZ spre strada Slt. Al. Grigore Ionescu pentru a satisface nevoile noii investitii. Zona de acces din spre strada Slt. Al. Grigore Ionescu, va deservi la dirijarea circulatiei prin intermediul unei cai de circulatie, care va dirija autovehiculele spre o platforma amenajata cu 14 locuri de parcare. Acest acces va fi folosit si pentru a se accede pietonal la noua cladire, la locul de joaca pentru copii si la platforma pentru europubele ecologice;

- rezolvarea numarului de locuri de parcare si a procentului de spatii verzi necesare pentru aceasta investitie;

- rezolvarea utilitatilor prin racordare si bransare la retelele existente in zona (retea de apa potabila, retea de canalizare, retea de gaze naturale, retea de energie electrica si retea de telecomunicatii si date).

     Terenul care a generat P.U.Z. in prezenta documentatie de urbanism este in suprafata totala de 932.00 mp, este situat in intravilanul municipiului Focsani, Strada Slt. Al. Grigore Ionescu, nr. 2, tarla T 37, parcela P 2321, nr. cad. 62265, judetul Vrancea, pe latura vestica a localitatii in aproprierea Garii Focsani. Terenul este proprietatea privata a S.C. Auto ZBR S.R.L. reprezentata prin administrator Vrabie Bogdan, conform contractului de vanzare cumparare autentificat sub nr. 102 din 18.01.2021 si a extrasului de carte funciara pentru informare nr. 4543 din 20.01.2021. Imobilul nu se afla in zona de protectie a monumentelor istorice si nu este grevat de sarcini, conform extrasului de carte funciara pentru informare nr. 4543 din 20.01.2021.

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

Zone terenuri arabile nefolosite

932.00mp

5.65%

0.00mp

0.00%

Zone terenuri / cladiri detinute de societati comerciale

757.30mp

4.59%

757.30mp

4.59%

Zone terenuri / cladiri locuinte colective

1525.07mp

9.24%

2457.07mp

14.89%

Zone terenuri / cladiri locuinte individuale

6510.51mp

39.46%

6510.51mp

39.46%

Zone circulatie carosabila

2540.94mp

15.40%

2591.49mp

15.71%

Zone circulatie pietonala

1836.58mp

11.13%

1836.58mp

11.13%

Zone spatii verzi

2397.60mp

14.53%

2347.05mp

14.22%

TOTAL ZONA STUDIATA

16500.00mp

100.00 %

16500.00mp

100.00 %

 

BILANT TERITORIAL IN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

Spatii verzi neamenajate (teren arabil)

932.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

Bloc locuinte colective P+2E

0.00mp

0.00%

300.78mp

32.27%

Loc de joaca (spatiu verde amenajat)

0.00mp

0.00%

50.00mp

5.36%

Platforma europubele

0.00mp

0.00%

1.83mp

0.20%

Alei carosabile

0.00mp

0.00%

366.49mp

39.32%

Alei pietonale

0.00mp

0.00%

54.91mp

5.89%

Spatii verzi amenajate

0.00mp

0.00%

157.99mp

16.96%

TOTAL TEREN CARE A GENERAT P.U.Z.

932.00mp

100.00 %

932.00mp

       100.00 %

 

Investitiile noi propuse se vor realiza pe suprafata detinuta de teren de S=932.00 mp, iar cladirea propusa de realizat va avea urmatoarele configuratii functionale si volumetrice:

Bloc locuinte colective P+2E

  • Suprafata construita  Sc =   300.78 mp
  • Suprafata construit desfasurata Sd =   978.60 mp
  • Inaltime la cornisa  H = 10.50 m

 

Indici propusi:

TIP DE CLADIRE

REGIM DE INALTIME

INALTIMEA LA CORNISA

P.O.T.  %,

C.U.T.

Bloc locuinte colective

P+2E

10.50m

35.00%,

1.05

 

      Pentru bransarea blocului de locuinte colective propus de realizat, se va realiza bransament la reteaua existenta in zona din strada Slt. Al. Grigore Ionescu, iar in interiorul cladirii se vor monta contoare individuale pentru fiecare unitate locativa in parte.

     Energia electrica pentru obiectivul propus se va solutiona prin racord la reteaua existenta din strada Slt. Al. Grigore Ionescu, cu avizul tehnic de racordare.

Alimentarea cu apa si evacuarea apelor uzate se va face in reteaua municipala existenta in zona

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

Terenul are categoria de folosinta arabil.

  1. relevanta planului sau programului in/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
  2. probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
  3. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren sau inundabila.

  1. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 140 / 10.02.2021 emis de Primaria Municipiului Focsani, avizul de oportunitate nr. 16/21.09.2021 emis de Primaria Municipiului Focsani, adresa nr. 11980/30.09.2021 emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea, adresa nr. 9312/13.10.2021 emisa de S.C. CUP S.A. – Focsani, adresa nr. 417784/05.10.2021 emisa de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Vrancea, adresa nr. 79691/27.09.2021 emisa de Inspectoratul de Politie Judetean Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 3106 / 23.03.2021), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea de Vrancea” în ediţiile din 24.09.2021 şi din 28.09.2021.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.