Back

Decizia etapei de incadrare privind planul „ PUZ – Construire anexa exploatatie agricola adapost gestatie si maternitate suine, filtru sanitar si utilitati’’, comuna Gologanu, T 116, P 528, CF 51835, extravilan, judetul Vrancea - titular - S.C. GOLOGANU BABY MIX S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

 

         Ca urmare a notificarii adresate de SC GOLOGANU BABY MIX SRL cu sediul in com. Gologanu, sat Gologanu, str. Trandafirilor, nr. 65, jud. Vrancea privind planul „ PUZ – Construire anexa exploatatie agricola adapost gestatie si maternitate suine, filtru sanitar si utilitati’’,  comuna Gologanu, T 116, P 528, CF 51835, extravilan, judetul Vrancea , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 11765 din 15.11.2021 ,

in baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului Apelor si Padurilor,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 13.01.2022 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire anexa exploatatie agricola adapost gestatie si maternitate suine, filtru sanitar si utilitati’’, amplasat in  comuna Gologanu, T 116, P 528, CF 51835, extravilan, judetul Vrancea , titular SC GOLOGANU BABY MIX SRL, nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

     Documentatia are ca obiectiv determinarea conditiilor generale de construibilitate, prin atragerea in intravilan a terenulu,i urmarindu-se:

  • Stabilirea zonelor si subzonelor functionale;
  • Stabilirea indicatorilor urbanistici si conditiilor de ocupare a trenului;
  • Reglementarea circulatiei carosabile, pietonale si accesului pe amplasament;
  • Circulatia terenurilor.
  • Echipare cu utilitati edilitare.
  • Imbunatatirea calitatii mediului, incadrarea in legislatia referitoare la protectia mediului.

Tema de studiu prevede analizarea posibilitatilor de echipare a zonei cu urmatoarele obiective:

  • Atragerea terenului in intravilanul localitatii
  • Stabilirea unor reglementari care sa permita amplasarea unor cladiri si amenajari cu functiune de constructii agro-zootehnice ;
  • Determinarea unor functiuni complementare zonei;
  • Stabilirea de reglementari privind circulatia, accesele, stationarea autovehiculelor si spatiile verzi;
  • Stabilirea modului de amplasare a constructiilor pe parcela, stabilirea indicatorilor urbanistici POT si CUT;
  • Echiparea terenului cu utilitatile necesare pentru o buna functionare;

 

Terenul studiat, care generează prezenta documentaţie, are o suprafaţă de totala de 9,967 mp amplasat in extravilanul localitatii Gologanu. Terenul se află în Zona de nord-est a satului Gologanu, cu acces drum de exploatare (pe directie transversala pietruit, Iar pe directie longitudinala, drum din pamant. Drumul de exploatare se intersecteaza la o distanta de cca 980m fata de terenul studiat cu drum comunal(str. Margaritarului, care la randul sau se intersecteaza la  cca 1,000m cu DN 23A. 

Terenul  are ca vecinatati:

  • La nord           – proprietati particulare-neintabulat
  • La sud             - drum de pamant- neintabulat
  • La est              – drum pietruit CF 51379
  • La vest            – drum de pamint- neintabulat

 

Regimul juridic al terenului:

Terenul arabil- se afla in extravilanul comunei Gologanu, sat Gologanu, T 116, P 528, conform documentatiei de urbanism nr. 245/2005, faza PUG, aprobata prin HCL nr. 10/10.03.2008.

Terenul apartine SC GOLOGANU BABY MIX SRL, conform Contract de Donatie nr. 2330/25.06.2021.

Regimul economic:

Folosinta actuala- teren agricol arabil;

Destinatia – teren agricol- arabil, ce poate fi ocupat de constructii pentru adapost gestatie si maternitate suine, filtru sanitar si utilitati.

Regimul tehnic:

 -  suprafata terenului- 9967 mp;

 -  accesul se asigura din drumul de exploatare existent in zona;

 - alimentarea cu energie electrica se poate realiza de la reteaua existenta din intravilanul UAT Gologanu;

- alimentarea cu apa se realizeaza din put forat pe proprietate;

- evacuarea apelor uzate se realizeaza in fosa vidanjabila;

- indicii de ocupare a terenului POT max, respectiv CUT max, vor fi stabilite conform HG 525/1996 si Legea 350/2001.

Realizarea functiunilor propuse:

Se propune atragerea integrala in intravilan a terenului si construirea in prima etapa a cladirilor necesare infiintarii zonei agrozootehnice (cladiri, echipare edilitara, cai de acces, parcari, spatii verzi).

 

Regim de aliniere:

Aliniament obligatoriu impus:

  • Minim 4 m fata de aliniament (impejmuirea spre drum)
  • Amplasare in  parcela conform prevederilor Codului Civil su HG 525/1996.
  • Amplasare fata de limitele laterale – min 3m.

 

Regim de inaltime:

  • Clădiri propuse P si P+M;
  • H max la cornisa = 8m fata de CTA de acces din drum existent.

 

Circulatia auto si  pietonala:

Se propune modernizarea drumului de pamant care are profil variabil, realizaandu-se un profil transversal de 8 m, cu parte carosabila de 6 m si trotuare de 1,0 m.

 

BALANTA TERENURILOR

 

 

ZONE             SI SUBZONE

FUNCTIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   mp

   %

    mp

   %

 

Teren extravilan ce genereaza PUZ

9,976.0

100

 9,976.0

100

 

Suprafata reglementata UA

0

0

9,9676.0

100

 

BILANT TERITORIAL 

1. UA zona constructii agro-zootehnice

0

0

9,967.0

100

 

  • subzona edificabil (constructii) agricole-maxim

0

0

2,990.0

30

 

  • subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale (maxim

0

0

2,492.0

25

 

  • subzona spatii verzi plantate(minim

0

0

3,987.0

40

 

  • subzona echipare edilitara si gospodarie comunala (minim)

0

0

498.0

5

 

TOTAL 

suprafata reglementata UA in  intravilan

0

0

9,967.0

 

100

 

Indicatori urbanistici maxim admisibili:

POT – procent de ocupare a terenului: maxim 30 %;

CUT –  coeficient de utilizare a terenului: maxim  0,5

 

 Indicatori urbanistici propusi sunt stabiliti conform HG 525/1996 si Legea 350/2001.

 

Echiparea edilitara:

Alimentarea cu apa se va face dintr-un foraj de exploatare ce urmeaza a fi realizat in partea de est a proprietatii, cu H= 60 m si cu un debit prezumat Q= 0,3 l/s, ce va fi tubat cu o coloana definitiva PVC R 10, De 200 mm.

Forajul va fi echipat cu o electropompa submersibila, multietajata, verticala, Q= 0,3 l/s, H= 40 m.

In cabina forajului va fi montat un vas de expansiune inchis, cu volumul de 200 l.

Zona de protectie sanitara, cu regim sever, a forajului, va fi delimitata cu un gard din panouri prefabricate, bordurate, pe stalpi metalici cu inaltimea de 2 m.

Apa din foraj va fi vehiculata la consumatori ( adaposturi si filtru sanitar) cu o conducta PE ID De110, Pn 10, in montaj ingropat, cu lungimea de 397 m.

Racordurile la cladiri vor fi realizate cu conducta PE ID De 63, Pn 10, in montaj ingropat, cu lungimea de 30 m.

Adaparea se va face prin realizarea unui sistem de alimentare cu apa, automat, compus din rezervor de inaltime cu V= 2mc, amplasat in adapost, conducte de distributie din teava de otel zincata si un sistem de adapare cu suzeta.

Evacuarea apelor uzate din cadrul filtrului sanitar vor fi colectate intr-un bazin vidanjabil etans, cu volumul de 10 mc, realizat din beton armat, turnat monolit. Aceste debite de ape uzate vor fi preluate, pe baza de contract, de o societate specializata si transportate la statia de epurare.

Dejectiile provenite de la animale vor fi colectate printr-un sistem de bazin tip cuva impermeabila, din beton armat turnat monolit, montat sub pardoseala adapostului, cu V= 375 mc.

Reteaua de canalizare din incinta va fi realizata din conducta PVC KG De110 mm, cu lungimea de 10 m.

Apa pluviala va fi descarcata in rigolele perimetrale si infiltrate in sol.

 

Alimentarea cu energie electrica: se va asigura din reteaua publica, avand la baza solutia tehnica avizata de SDEE Vrancea.

Telecomunicatii.

Obiectivele propuse nu vor fi branșate la rețelele de telecomunicații existente în comuna. 

Se vor asigura conexiuni la telecomunicații cat si la internet prin intermediul rețelelor celulare e telefonie mobila.

Energia termica: se va asigura cu centrala termica electrica, sau cu combustibil lichid sau solid, in zona neexistand retea de gaze naturale.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului,  retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

de mediu : -prin implementarea proiectului se vor realiza o serie de construcii cu functiunea de locuinte individuale si spatii depozitare, care vor participa la dezvoltarea economica a municipiului si la cresterea gradului de ocupare a fortei de munca din zona .

 

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

 

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 32 / 29.06.2021 emis de Primaria Comunei Gologanu si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta Punctul de vedere nr. 14445/24.11.2021 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 417981/08.12.2021 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 51/04.10.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea, Punctului de vedere  nr. 29/03.12.2021 emis de ANIF Vrancea, Avizul de gospodarire a apelor nr. 63/24.12.2021 emis de SGA Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 7487 / 14.07.2021), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 209/10.11.2021, inregistrata la APM Vrancea cu nr. 11765/15.11.2021, certificat de urbanism nr. 32 / 29.06.2021 emis de Primaria Comunei Gologanu, memoriu de prezentare,  plan de situatie, plan incadrare in zona, Punctul de vedere nr. 11780/24.09.2021 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 14445/24.11.2021 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 417981/08.12.2021 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 51/04.10.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea, Punctului de vedere  nr. 29/03.12.2021 emis de ANIF Vrancea, Avizul de gospodarire a apelor nr. 63/24.12.2021 emis de SGA Vrancea.

 

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 12.11.2021 si 15.11.2021 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.