Back

Decizia etapei de incadrare privind planul „ PUZ – Construire spatii de depozitare si productie” - titular - SC ALTDORF TEHNIK SRL prin Administrator Dragomir Romeo Iulian

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

                                                                                             

        

Ca urmare a notificarii adresate de SC ALTDORF TEHNIK SRL prin Administrator Dragomir Romeo Iulian cu sediul in Odobesti- Unirea, str. Eroilor, nr. 78, jud. Vrancea privind planul „ PUZ – Construire spatii de depozitare si productie” , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 6720 din 25.06.2021 ,

in baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului Apelor si Padurilor,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 23.09.2021 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire spatii de depozitare si productie , amplasat in intravilanul municipiului Focsani, DN 23A, T 79, P 415,  jud. Vrancea  , titular  SC ALTDORF TEHNIK SRL, nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

     Obiectivele generale, ce urmeaza a fi realizate prin intocmirea prezentei documentatii, sunt urmatoarele:

  • Dimensionarea si functionalitatea constructiilor;
  • Reglementarea circulatiei carosabile, pietonale si accesului pe amplasament;
  • Echipare cu utilitati edilitare.
  • Imbunatatirea calitatii mediului;
  • Incadrarea in prevederile si legislatia CE, referitoare la protectia mediului;

Principalele elemente ale temei program sunt :

  • amenajarea celor doua loturi de teren pentru a deservi destinatiei propuse de spatii de depozitare si productie ;
  • rezolvarea accesului carosabil si pietonal din DN23;
  • rezolvarea locurilor de parcare si a spatiilor verzi necesare pentru aceasta investitie;
  • rezolvarea utilitatilor prin extinderea retelelor existente in zona si racordarea la aceste (apa potabila, canalizare, gaze naturale, electricitate).

Terenurile care au generat P.U.Z. in prezentul proiect sunt in suprafata totala de 15237mp, sunt situate in intravilanul municipiului Focsani, Drumul National DN23A, T79, P415, Nr. cad. 67610 (intravilan), 67611 (intravilan), judetul Vrancea.

 Terenul  are ca vecinatati:

La Nord-vest             – Terenuri proprietati private cu destinatie arabila,

La Nord-est   – Drum National DN;

La Sud-vest   – Drum in exploatare, urmat de terenuri proprietati private cu destinatie arabila,

La Sud-est     – Terenuri proprietati private cu destinatie arabila,

Regimul juridic al terenului:

Teren in suprafata de 6767.00mp cu nr. cadastral 67611 este in proprietatea privata a SC Altdorf Tehnik SRL reprezentata legal de administrator Petrea Cristinel, conforrn actului de dezmembrare cu contract de constituire a dreptului de superficie autentificat sub nr. 2220110.11.2020 si a extrasului de carte funciara pentru informare nr. 92072 din 29.12.2020

-          Teren in suprafata de 8470.00mp cu nr. cadastral 67610, aflat in proprietatea privata a SC Altdorf Tehnik SRL conform actului de dezmembrare cu contract de constituire a dreptului de superficie autentificat sub nr. 2220/10.11.2020 si a extrasului de carte funciara pentru informare nr. 92070/29.12.2020, cu sarcini - drept de superficie pe 10 ani in favoarea SELENA DISTRIBUTION SRL, asociat unic Popa Daniel. SC SELENA DISTRIBUTION conform procura autentificata sub nr. 2470/18.12.2020 imputerniceste pe SC ALTDORF TEHNIK SRL in vederea realizarii si avizarii P.U.Z. pentru construire spatii de depozitare si productie pe terenul pe care s-a constituit superficie.

Terenurile care au generat PUZ nu se afla in zona de protectie a monumentelor istorice.

Regimul economic:

Conform PUZ "Zona de Retail", aprobat prin HCL nr. 49/23.02.2010, terenurile se afla in subzona propusa pentru comert si prestari servicii, circulatie carosabila, pietonala, parcaje si spatii verzi amenajate.

Regimul tehnic:

Terenul se afla in intravilan si este construibil cu conditia asigurarii accesului la drum public direct sau prin servitute, conform PUZ aprobat, HGR 525/1996 si OG nr. 43/1997 cu respectarea accesului avizat si autorizat de catre CNAIDNR- DRDP Iasi pentru atragerea in intravilan prin documentatia de urbanism aprobata.

Solicitarea de PUZ – Construire spatii de depozitare si productie  va avea in vedere modificarea PUZ- ului existent prin elaborarea unei documentatii de urbanism ( PUZ) pentru terenul proprietate in relatie cu proprietatile invecinate, cu acordul proprietarilor terenurilor afectate de reglementarile existente si de cele propuse, in vederea dezmembrarii ceilor de acces, stabilirii dreptului de acces la drumul public pe terenuri, conform PUZ aprobat si modificare reglementari aprobate prin HCL nr. 49/23.02.2010.

Conform PUZ aprobat indicatorii maxim admisibili sunt respectarea inaltimii medii a cladirilor invecinate si a caracterului zonei fara ca diferenta de inaltime sa depaseasca cu mai mult de doua niveluri cladirile imediat invecinate.

 

 

 

Zonificarea teritoriului - bilant teritorial

 

BILANT TERITORIAL IN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

Spatii verzi neamenajate (teren arabil)

15237.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

LOT TEREN 1 NR. CAD. 67610

S=8470.00mp

Hala productie si pavilion social-administrativ (max.P+1E)

0.00mp

0.00%

2770.69mp

18.18%

Cantar bascula 60T

0.00mp

0.00%

72.01mp

0.47%

Platforma europubele

0.00mp

0.00%

7.10mp

0.05%

Post trafo

0.00mp

0.00%

6.00mp

0.04%

Alei carosabile

0.00mp

0.00%

2807.05mp

18.42%

Alei pietonale

0.00mp

0.00%

156.34mp

1.03%

Spatii verzi

0.00mp

0.00%

2650.81mp

17.40%

LOT TEREN 2 NR. CAD. 67611

S=6767.00mp

Hala productie si pavilion social-administrativ (P si P+2E)

0.00mp

0.00%

2368.50mp

15.54%

Platforma europubele

0.00mp

0.00%

7.10mp

0.05%

Post trafo

0.00mp

0.00%

6.00mp

0.04%

Alei carosabile

0.00mp

0.00%

2648.13mp

17.37%

Alei pietonale

0.00mp

0.00%

383.30mp

2.52%

Spatii verzi

0.00mp

0.00%

1353.97mp

8.89%

TOTAL TEREN CARE A GENERAT P.U.Z.

15237.00mp

100.00 %

15237.00mp

       100.00 %

 

Investitiile noi propuse se vor realiza pe suprafata detinuta de teren de S=15237.00mp si vor avea urmatoarele configuratii functionale si volumetrice:

 

LOT TEREN 1, cu NR. CAD. 67610 cu suprafata totala de S=8470.00mp compus din:

 

  • Hala productie si pavilion social-administrativ (max.P+1E)                S = 2770.69 mp
  • Cantar bascula 60T                                                                   S =     72.01 mp
  • Platforma europubele                                                    S =       7.10 mp
  • Post trafo                                                                                  S =       6.00 mp
  • Alei carosabile                                                                           S = 2807.05 mp

 

 

  • Alei pietonale                                                                S =   156.34 mp
  • Spatii verzi amenajate                                                               S = 2650.81 mp (31.30%)

 

LOT TEREN 2, cu NR. CAD. 67611 cu suprafata totala de S=6767.00mp compus din:

 

  • Hala productie si pavilion social-administrativ (P si P+2E)     S = 2368.50 mp
  • Platforma europubele                                                    S =       7.10 mp
  • Post trafo                                                                                   S =       6.00 mp
  • Alei carosabile                                                                           S = 2648.13 mp
  • Alei pietonale                                                                S =   383.30 mp
  • Spatii verzi amenajate                                                                S = 1353.97 mp (20.01)

 

Regim de aliniere:

        Amplasarea constructiilor se va face respectand retrageri fata de drumul national DN 23 ( respectiv 22,00 m, fata de axul drumului) iar in parcelele detinute de beneficiar se va crea un nou aliniament fata de drumul de circulatie propus de realizat ( 3,50 m fata de marginea drumului, rezultand doar pe zona acestuia o retragere a linitei  de 13,50 m).

Unul din terenurile care au generat PUZ este partial ocupat pe partea nordica de reteaua de canalizare CUP care traverseaza de la vest la est cu o restrictie de construire de 10,00 m.

Distantele intre cladirile de pe aceeasi parcela trebuie sa fie suficiente pentru a permite intretinerea acestora, accesul nijloacelor de stingere a incendiilor si utilizarea corespunzatoare prin iluminare si ventilare naturala, insorire, salubritate si securitate. Conform PUG, distanta minima intre corpuri va fi H/2 ( jumatatea din inaltimea la cornisa constructiei celei mai inalte), dar nu mai putin de 3,00 m.

Caracteristicile accesului carosabil vor fi dimensionate sa permita accesul autospecialelor in caz de incendiu. Gabaritele minime de trecere ale acestora sunt de 3,50 m latime si 4,20 m inaltime.

Regim de inaltime:

Clădiri existente nu este cazul;

Clădiri propuse:

  • Pavilion social administrativ: P+1E, P+2E;
  • Hala de productie- parter inalt, H max. 12,0 m.

Indicatori urbanistici maxim admisibili:

POT – procent de ocupare a terenului : maxim 35 %

CUT –  coeficient de utilizare a terenului: maxim  0,50.

Retrageri minime fata de aliniament:22,00 m fata de DN 23.

 

 Indicatori urbanistici propusi sunt conform Avizului de oportunitate nr. 5/24.05.2021 emis de Primaria municipiului Focsani.

 

Dotarile de interes public:

Asigurarea accesului in zona este realizat din DN 23.

Circulatiile si spatiile verzi necesare vor fi asigurate conform anexei din HG 525/1996.

Locurile de parcare se vor realiza in interiorul proprietatii, cu respectarea HCL 345/2019 privind normarea  numarului minim de locuri de parcare pentru constructiile noi din municipiul Focsani.

Echiparea edilitara:

Echiparea tehnico- edilitara va respecta regulile stabilite conform HG 525/1996- Sectiunea 3, retelele edilitare se vor executa in varianta de amplasare subterana, pe cheltuiala proprie, in conformitate cu avizele de specialitate,

Alimentarea cu apa: cele doua parcele nu beneficiaza de nici un tip de dotare in privinta utilitatilor. Pentru a putea beneficia de apa curenta se propune bransarea la reteua de apa potabila din DN23. Bransamentele si echipamentele acestora vor fi pozate subteran.

Consumul de apa din cadrul obiectivelor propuse, va consta in principal in consum menajer.

 

Evacuarea apelor: Obiectivele propuse de realizat vor avea cate un bransament la reteaua de canalizare din zona. Lucrarea se va realiza numai cu acordul C.U.P. Focsani pe baza unui proiect de specialitate.

Alimentarea cu energie electrica: Energia electrica pentru obiectivele propuse se va solutiona prin racord la reteaua existenta din drumul national DN23, cu avizul tehnic de racordare.

Pentru obiectivele propuse se va realiza cate un bransament la reteaua de distributie cu energie electrica

Telecomunicatii.

Se vor asigura conexiuni, cablaje la telecomunicatii cat si la internet.

Alimentarea cu gaze naturale: Solutia de racordare la reteaua de gaz natural presupune extinderea acestei retele aflate pe DN23, ca apoi sa se poata realiza cate un bransament pentru fiecare lot in parte. Viitoarele bransamente vor fi dimensionat corespunzator pentru fiecare obierctiv propus in parte, iar in final se vor monta contoare separate pentru fiecare activitate in parte.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

de mediu : -prin implementarea proiectului se vor realiza o serie de construcii cu functiunea de spatii verzi si amenajari sportive, care vor participa la dezvoltarea economica a municipiului si la cresterea gradului de ocupare a fortei de munca din zona .

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 4 / 06.01.2021 emis de Primăria municipiului Focsani si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta Punctul de vedere nr. 11457/17.09.2021 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 417495/20.07.2021 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 5/24.05.2021 emis de Primaria municipiului Focsani, Punctului de vedere  nr. 244/19.07.2021 emis de ANIF Vrancea, Punctul de vedere nr. 5808/24.06.2021 emis de SC CUP SA,  Avizului favorabil nr. 3970/20.05.2021 emis de Directia de Dezvoltare servicii publice, Punctul de vedere nr. 73872/19.05.2021 emis de MAI- Inspectoratul de Politie Judetean Vrancea,  
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 6720 / 25.06.2021), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 6720/25.06.2021, certificat de urbanism nr. 4 / 06.01.2021  emis de Primaria municipiului Focsani, memoriu de prezentare,  plan de situatie, plan incadrare in zona , Punctul de vedere nr. 11457/17.09.2021 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 417495/20.07.2021 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 5/24.05.2021 emis de Primaria municipiului Focsani, Punctul de vedere  nr. 244/19.07.2021 emis de ANIF Vrancea, Punctul de vedere nr. 5808/24.06.2021 emis de SC CUP SA,  Avizului favorabil nr. 3970/20.05.2021 emis de Directia de Dezvoltare servicii publice, Punctul de vedere nr. 73872/19.05.2021 emis de MAI- Inspectoratul de Politie Judetean Vrancea.

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 22.06.2021 si 25.06.2021 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.