Back

Decizia etapei de incadrare privind PLANUL URBANISTIC ZONAL- Construire ansamblu de cladiri cu functiuni comerciale - titular - S.C. ENTIRE REAL ESTATE SOLUTIONS SRL SI SC EPONIM DEVELOPMENT S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 6926 / 12.07.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de SC ENTIRE REAL ESTATE SOLUTIONS SRL şi SC EPONIM DEVELOPMENT SRL cu sediile în Bucuresti, b-dul Decebal nr. 15, bl. S12A, etaj 1, ap. 26, sector 3 si Bucuresti , str. Stupilor nr. 10, P, camera 1, bl. EF11, sc. 4, ap. 36, sector 4  (prin imputernicit dna Cerasela Vasile) privind PLANUL URBANISTIC ZONAL- Construire ansamblu de cladiri cu functiuni comerciale, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 4424 / 16.04.2019,

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 04.07.2019 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL - Construire ansamblu de cladiri cu functiuni comerciale , propus a fi amplasat in Focsani, str. Barsei nr. 15 , jud. Vrancea , titulari: SC ENTIRE REAL ESTATE SOLUTIONS SRL şi SC EPONIM DEVELOPMENT SRL cu sediile în Bucuresti, b-dul Decebal nr. 15, bl. S12A, etaj 1, ap. 26, sector 3 si Bucuresti , str. Stupilor nr. 10, P, camera 1, bl. EF11, sc. 4, ap. 36, sector 4  , nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Documentatia s-a elaborat avand ca obiectiv general determinarea conditiilor pentru construirea unui ansamblu de cladiri cu functiuni comerciale, in zona de Vest a municipiului Focsani , zona cuprinsa intre str. Barsei si Magistrala CF 500 , cuprinzand elementele urbanistice ce stau la baza intocmirii documentatiilor pentru obtinerea autorizatiei de construire, in conformitate cu prevederile Planului Urbanistic General si a Regulamentului General de Urbanism.

 

Terenul care genereaza Planul Urbanistic Zonal este situat conform PUG /2000 in municipiul Focsani, str. Barsei nr. 15-UTR 29, ID.29.d, CF 52234.

 

Conform Certificatului de Urbanism, terenul se afla in subzona cu unitati industriale, depozite si functiuni complementare , categoria de folosinta curti-constructii , in zona de protectie a infrastructurii feroviare.

 

Principalele elemente ale temei de program sunt:

  • Stabilirea conditiilor de amplasare si realizaea ansamblului comecial;
  • Schimbarea destinatiei terenului care a generat PUZ-ul din zona pentru unitati industriale, depozite si functiouni complementare in zona mixta comert, servicii, depozitare;
  • Realizarea accesului pe proprietate pe latura de est a terenului ( din str. Barsei);
  • Spatii de parcare in incinta care sa deserveasca functiunile propuse;
  • Rezolvarea utilitatilor prin racordare la retelele existente in zona ( apa potabila, canalizare, gaze naturale, electrice, telecomunicatii si transmisii date).

 

Pe teren se doreste amplasarea a 3 spatii comerciale ( supermarket S = 2176 mp, FMZ1 = 3174 mp si FMZ2 = 2172 mp)

 

Total arie construita   7522  mp

Pentru constructiile propuse regimul maxim de inaltime urmeaza sa fie P+1E si Hmax = 12 m.

 

In conformitate cu tema de proiectare si cerintele din certificatul de urbanism si avizul de oportunitate nr. 4/02.04.2019, rezulta ca prin PUZ se vor avea in vedere :

  • Analiza terenului in raport cu vecinatatile;
  • Stabilirea indicatorilor urbanistici maximali;
  • Stabilirea aliniamentelor maxime admisibile;
  • Identificarea zonelor de restrictie de construire;
  • Amenajare accese auto şi pietonale;
  • Amenajare parcari pentru personal si public;
  • Amenajare spaţii verzi plantate;
  • Echiparea terenului cu utilitatile necesare pentru o buna functionare;

 

BILANT TERITORIAL conform modului de folosinta a terenurilor supraterane

 

 

ZONE FUNCTIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

     Zona locuinte individuale

672

1.60

672

1.60

Zona circulatie carosabila, parcari existente

4956

11.80

4956

11.80

Zona locuinte colective

1036

2.47

1036

2.47

Zona unitati industriale , depozite si functiuni complementare

27061

64.43

7679

18.28

Zona cadastrala CF

5529

13.16

5529

13.16

Zona circulatie pietonala

2118

5.04

2118

5.04

Zona spatii verzi

628

1.50

628

1.50

Zona mixta comert servicii

0

0.00

     19382

46.15

TOTAL  zona studiata

 

42000

100%

      42000

100%

 

BILANT TERITORIAL in parcela care a generat PUZ

 

 

ZONE FUNCTIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

     Constructii

0.00

0.00

7522.00

38.81

Alei pietonale

    0.00

    0.00

1075.00

5.55

Spatii verzi

0.00

      0.00

3109.00

16.04

Alei carosabile, parcari

 0.00

 0.00

7676.00

39.60

Teren neutilizat

19382.00

    100.00

0.00

0.00

TOTAL  zona studiata

 

19832.00

100%

      19382.00

100%

 

INDICATORI URBANISTICI MAXIM ADMISIBILI PROPUSI

POT – procent de ocupare a terenului : maxim 60 %,

CUT – coeficient de utilizare a terenului: maxim 1,0;

 

Accesul se va face pe latura de Est din str. Barsei. Reglementarea accesului se va corela cu proiectul Primariei Focsani” Resistematizarea infrastructurii de transport la nivelul municipiului Focsani, in vederea cresterii atractivitatii si accesibilitatii deplasarilor cu transportul public, cu bicicleta si pietonale”.

 

Amplasarea constructiilor fata de calea ferata se va realiza conform  documentului de avizare nr. 198/20.06.2019 emis de Sucursala Regionala CF Galati – Consiliul Tehnico-Economic, astfel:

  • Supermarket-constructie ce se va amplasa la distanta de aprox. 62,3 m fata de linia 1, de primiri-expedieri , care este ultima linie a infrastructurii feroviare a statiei Focsani;
  • FMZ 1 si FMZ 2 – constructii ce se vor amplasa in aliniament , la distanta de prox. 9, 1 m fata de ax ultima linie ( 2 magazie , linie apartinand infrastructurii private a CNCF CFR Sa si la distanta de 20,7 m fata de linia 1, de primiri-expedieri , care este ultima linie a infrastructurii feroviare publice a statiei Focsani).

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprins în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Zona studiata este echipată edilitar (apă potabilă, canalizare, electrice gaze naturale, telefonie) .

Sistemul de alimentare cu apa propus pentru aces PUZ este format din extinderea retelei de apa municipale cu o conducta dimensionata corespunzator.

Canalizarea apelor menajere se va realiza la reteaua publica existenta in zona , cu acordul CUP SA.

Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin racord la retelele existente in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului.

Agentul termic va fi asigurat prin intermediul unor centrale termice proprii cu functionare pe combustibil gazos.

Deșeurile menajere si valorificabile se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

Din intreaga suprafata de teren se va identifica o suprafata totala de minim 16% care va fi amenajata ca spatiu verde.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

Având în vedere vecinătățile existente se va respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 2940/18.04.2019.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate):

Terenul studiat, care generează prezenta documentaţie, cu suprafata totala de 19382 mp are categoria de folosinta curti constructii.

Terenul se află în zona de vest a municipiului FOCSANI, zona cuprinsa intre str. Barsei si Magistrala CF 500 .

Terenul  are ca vecinatati:

  • La nord– proprietate particulara.
  • La est – str. Barsei;
  • La sud – str. Barsei, proprietate particulara; 
  • La vest – proprietate particulara , magistrala CF 500 ( Bucuresti-Ploiesti-Vicsani);

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 

Obligaţiile titularului: titularul planului are următoarele obligații

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr.180/13.02.2019 emis de Primăria Municipiului Focşani, a Avizului de oportunitate nr. 4/02.04.2019 emis de Primaria Municipiului Focsani , a adresei nr. 922716/11.04.2019 emisa de I.S.U. „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea.
  • De a respecta prevederile documentului de avizare nr. 198/20.06.2019 emis de Sucursala Regionala CF Galati – Consiliul Tehnico-Economic referitoare la amplasarea constructiilor fata de calea ferata .
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 4424/16.04.2019) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Ziarul de Vrancea” în ediţiile din 10.04.2019 şi din 15.04.2019 .

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.