Back

Decizia etapei de incadrare privind PLANUL URBANISTIC ZONAL - “Construire bloc de locuințe collective D+P+ 6E” - titular - S.C. DIPLOMATIC TVR PRES S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

 

Nr. 9178 / 26.09.2019

 

 

Ca urmare a notificării adresate de DIPLOMATIC TVR PRES SRL din mun. Focșani, str. Miorița, nr. 4, jud. Vrancea, privind PLANUL URBANISTIC ZONAL - “Construire bloc de locuințe collective D+P+ 6E” în mun. Focșani, str. Miorița, nr. 4, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 9178/22.08.2019,

 

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 12.09.2019 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire bloc de locuințe collective D+P+ 6E” în mun. Focșani, str. Miorița, nr. 4, jud. Vrancea, titular: DIPLOMATIC TVR PRES SRL din mun. Focșani, str. Miorița, nr. 4, jud. Vrancea,

nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele planului: stabilirea reglementărilor (regimul de construire, înălțimea maximă admisă, coeficientul de utilizare a terenului, etc.) în vederea construirii unui bloc pentru locuințe colective cu regim de înălțime D+P+6E, asigurării accesului la proprietate (care se va face pe latura de est a terenului, din str. Miorita –cale de acces propusă, pe terenul invecinat), locuri de parcare auto (în incintă și la nivelul demisolului clădirii propuse), spaţii verzi și echiparea cu utilități edilitare, pe un un teren în suprafață de 2.233 mp.

În cadrul Planului Urbanistic General al municipiului Focșani, terenul se aflî în subzonă de industrie și depozitare, locuințe individuale și funcțiuni complementare și face parte din categoria de folosință "curți-construcții".

Stadiul actual al dezvoltării: în prezent, pe teren există 4 construcții (cu Sc de 75 mp centrală termică, 25 mp post trafo, 23 mp casierie și 21 mp birou). Căi de comunicație existente în zonă: strada Miorița și strada Oituz. Construcții existente în zonă: blocuri de locuințe cu regim de înălțime P+3-4, clădiri pentru instituții și servicii cu regim de înălțime P+4-P+5+M, locuințe individuale P-P+1. În vecinătatea terenului există rețele de alimentare cu apă, canalizare, energie electrică, termică, gaze și telefonie.

Regimul de înălțime propus: D+P +6 E, H maxim = 26 m.

Bilanț teritorial:

ZONE FUNCŢIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

Construcţii (inclusiv post trafo existent)

144

6,45

695

31,12

Alei pietonale

0

0

100

  4,48

Loc de joacă

0

0

55

  2,46

Alei carosabile, parcări

1.593

71,34

1.015

45,46

spaţii verzi

496

22,21

368

16,48

total

2.233

100

2.233

100

Modul de utilizare a terenului:

- procent de ocupare a terenului (POT) propus = max. 35,00 %;

- coeficient de utilizare a terenului (CUT) propus = max. 2,5.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilul cuprins în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Alimentarea cu apă se va realiza din reţeaua municipală, existentă în zonă, prin extindere cu o conductă subterană dimensionată corespunzător.

Apele uzate menajere vor fi colectate printr-o rețea de canalizare şi vehiculate către reţeaua de canalizare publică, existentă în zonă.

Alimentarea cu energie electrică se va realiza din reţeaua electrică din zonă; se va realiza o extinere a rețelei de distribuție și un branșament.

Alimentarea cu gaz metan se va realiza din reţeaua existentă în zonă; se va realiza o extinere a rețelei de distribuție și un branșament.

Agentul termic va fi asigurat prin intermediul unor centrale termice proprii cu funcționare cu gaz metan.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

- Stabilirea amenajărilor necesare pentru obiectivele stabilite prin plan, cu respectarea reglementărilor specifice detaliate (permisiuni şi restricții) incluse în Regulamentul local de urbanism aferent PUZ-ului;

- Organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale pe amplasament;

- Realizarea infrastructurii de bază (apă, canalizare, energie electrică, gaz metan);

- Stabilirea măsurilor de protecție a mediului și a sănătăţii populaţiei pentru toate etapele planului.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile (prevederile privind modul de gestionare a deşeurilor).

 

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul: având în vedere vecinătățile existente, conform adresei D.S.P. Vrancea nr. 6416/27.08.2019, la faza de proiect se va efectua un studiu de însorire, conform Ordinului M.S. nr. 119/2014. în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate): terenul are o suprafață de 2.233 mp, este situat în partea centrală a municipiului Focșani și are ca vecinătăţi: la nord: proprietăți particulare-locuință, la sud: proprietate DIPLOMATIC TVR PRES SRL, la vest: strada strada Oituz –bloc locuințe P +4 E, la est: proprietate particulară-locuință.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: amplasamentul nu prezintă caracteristici naturale speciale și se află în afara perimetrului de protecție a patrimoniului cultural;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a parcelelor și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în: Certificatul de urbanism nr. 364/18.03.2019 emis de Primăria Municipiului Focșani şi Adresei nr. 6416/27.08.2019 emisă de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea.
  • Distantele intre cladiri vor fi conform normelor de insorire in vigoare. Amplasarea constructiilor pe parcela se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119/2014 al Ministerului Sanatatii. Din punct de vedere al normelor P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri (constructii propuse) conform Normativului P 118/1998.
  • La etapa de construire, se va solicita și obține aviz de securitate la incendiu emis de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă «Anghel Saligny» al jud. Vrancea. 
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 9178/22.08.2019), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

În cazul înstrăinării terenului, prevederile prezentului act de reglementare sunt obligatorii și pentru viitorii proprietari.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Accesul liber al publicului la informaţie a fost asigurat prin publicarea în cotidianul „Ziarul de Vrancea” în ediţiile din 22.08.2019 şi din 26.08.2019 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.