Back

Decizia etapei de incadrare privind PLANUL URBANISTIC ZONAL “ Construire Palat Justitie ” - titular - TRIBUNALUL VRANCEA

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 

(inițială)

Nr. 6819 / 03.07.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de TRIBUNALUL VRANCEA din mun. Focşani, str. Republicii nr. 96, jud. Vrancea (prin imputernicit Arhiplus SRL) privind PLANUL URBANISTIC ZONAL “ Construire Palat Justitie ”, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 6504 / 12.06.2019,

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 27.06.2019 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire Palat Justitie ” în mun. Focşani, str. Lupeni nr. 7, jud. Vrancea, titular: TRIBUNALUL VRANCEA  cu sediul in str. Republicii nr. 96 , Focsani,  jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Documentatia s-a elaborat avand ca obiectiv general determinarea conditiilor pentru construirea Palatului de Justitie Vrancea  cuprinzand Sediul Tribunalului Vrancea si a Judecatoriei Focsani conform temei de proiectare avizata de catre Consiliul tehnico-economic al Ministerului Justitiei, cuprinzand elementele urbanistice ce stau la baza intocmirii documentatiilor pentru obtinerea autorizatiei de construire, in conformitate cu prevederile Planului Urbanistic General si a Regulamentului General de Urbanism.

Parcelele care genereaza Planul Urbanistic Zonal sunt parcelela cu suprafata totala de 10927 mp - real masurata,  proprietatea Statului Roman - domeniul public, cu drept de administrare in favoarea Ministerului Justitiei – Tribunalul Vrancea, conform extras CF nr 63680 a municipiului FOCSANI,  si parcelela cu suprafata totala de 411 mp - real masurata,  proprietatea Statului Roman - domeniul public, cu drept de administrare in favoarea Ministerului Justitiei – Tribunalul Vrancea, conform extras CF nr 63681 a municipiului FOCSANI, ambele avand categoria de folosinta curti constructii.

 

Conform Certificatului de Urbanism, terenul se afla in zona pentru institutii si servicii de interes public, in zona fiscala B.

 

Obiectivele generale, ce urmeaza a fi realizate prin intocmirea prezentei documentatii, sunt cele solicitate prin certificatul de urbanism, si anume:

  • Stabilirea zonelor functionale
  • Organizarea retelei stradale
  • Modul de utilizare a terenurilor specific fiecarei functiuni propusa
  • Dezvoltarea infrastructurii edilitare
  • Statutul juridic si circulatia terenurilor in vederea asigurarii acceselor la drum public

 

In conformitate cu tema avizata de Ministerul Justitiei, cu Avizul CTE nr. 8/ 05.09.2018, pe teren se doreste amplasarea :

  • Sediu Tribunal Vrancea                     ADC     6225 mp
  • Sediu Judecatorie Focsani                 ADC                 5809 mp

Total arie construita desfasurata               12034 mp

 

In conformitate cu tema de proiectare si cerintele din certificatul de urbanism si avizul de oportunitate nr. 7/09.05.2019, rezulta ca prin PUZ se vor avea in vedere :

  • Analiza terenului in raport cu vecinatatile;
  • Stabilirea indicatorilor urbanistici maximali;
  • Stabilirea aliniamentelor maxime admisibile;
  • Identificarea zonelor de restrictie de construire;
  • Amenajare accese auto şi pietonale;
  • Amenajare parcari pentru personal (88 salariati tribunal si 76 salariati judecatorie)
  • Amenajare parcari pentru public;
  • Amenajare spaţii verzi plantate;
  • Echiparea terenului cu utilitatile necesare pentru o buna functionare;
  • Circulatia juridica a terenurilor.

 

In conformitate cu Ordinul de sistare a serviciilor de proiectare nr. 4517/26.03.2019 emis de CNI, in vederea revizuirii temei de proiectare, adresa Ministerului Justitiei nr. 27465/26.03.2019 si Ordinul de incepere a lucrarilor de proiectare nr. 5918/ 26.03.2019, se doreste a se avea in vedere exproprierea de utilitate publica integral a terenului situat in str. Lupeni, CF 56004, in suprafata de 1090 mp real masurata si o parte din terenul din str. Lupeni nr 37A CF 57211 cu suprafata totala de 563 mp.

Exproprierea de utiliitate publica se supune prevederilor Legii 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local.

 

BILANT TERITORIAL

Nota: Bilantul teritorial al zonei reglementate se raporteaza la suprafata de teren care a generat PUZ insumata cu suprafetele de teren care se propun a fi expropriate si reglementate.

Total teren suprafata reglementata : 12512,0 mp

 

 

ZONE SI SUBZONE

FUNCTIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   mp

   %

    mp

   %

IS – zona institutii si servicii

11338

100

12512

100

Subzona constructii

411

3,62

6256

50

Subzona parcari, platforme

0

0

4379

35

Subzona spatii verzi (minim)

0

0

1877

15

TOTAL 

suprafata reglementata

0

0

12512

100

 

INDICATORI URBANISTICI MAXIM ADMISIBILI PROPUSI

POT – procent de ocupare a terenului : maxim 50 %,

CUT – coeficient de utilizare a terenului: maxim 4,5

 

Se propun cladiri D+P+M+6 (nivele conventionale de 3m) cu înaţime la cornisa - max 30 m, masurata de la cota teren amenajat. Ansamblul propus poate fi alcatuit din corpuri cu inaltime mai mica, adaptate funtiunii,  dar se recomanda realizare unui corp-accent de inaltime care sa faca vizibila constructia de pe strazile adiacente si care sa se ridice pana la inaltimea de 30m, dominand constructiile din imediata vecinatate a ansamblului a caror inaltime este de P+3, P+4+M, P+5.

 

Accesul pe terenul care a generat PUZ se face din:

  • Vest -Str. Lupeni – acces 6 m latime
  • Vest -Str. Lupeni – acces din alee fara nume carosabil 5m
  • Est - acces din alee fara nume cu latime carosabil 4m

 

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilul cuprins în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Zona studiata este echipată edilitar (apă potabilă, canalizare, electrice gaze naturale, telefonie) existand posibilitatea de racordare a retelei de canalizare, in strada Lupeni si de bransare la reteaua de alimentare cu apa, stradala, in strada Poienița.

Asigurarea incalzirii/racirii/aportului de aer proaspat, al spatiilor interioare, se va realiza prin intermediul unui sistem de ventilare/climatizare, realizat cu ventiloconvectoare, de tavan sau de pardoseala. Incalzirea de garda, se va realiza independent, cu un sistem de incalzire, cu corpuri de incalzire statice, ornamentale.

Debitul de agent termic pentru incalzire, apa calda, cu parametrii 90/60 °C, va fi produs intr-o centrala proprie, echipat cu o baterie de 6 cazane, cu functionare pe gaze naturale, cu sarcina termica de 900 kw.

Deșeurile menajere se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

Se vor realiza prin plantari de arbori si arbusti, spatii verzi plantate si mici perdele verzi de protectie. Din intreaga suprafata de teren se va identifica o suprafata totala de minim 15% care va fi amenajata ca spatiu verde. Din aceasta suprafata, 5% din suprafata terenului va fi spatiu verde cu acces public neingradit.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

Având în vedere vecinătățile existente, conform adresei D.S.P. Vrancea nr. 4433/14.06.2019, pentru  faza de proiect D.S.P. isi rezerva dreptul de a solicita efectuarea unui studiu de impact asupra sănătății populației în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014 cu modificările şi completările ulterioare.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate):

Terenul studiat, care generează prezenta documentaţie, cu suprafata totala de 11338mp este alcatuita din parcelele avand categoria de folosinta curti constructii:

  • 10927 mp - real masurata,  proprietatea Statului Roman - domeniul public, cu drept de administrare in favoarea Ministerului Justitiei – Tribunalul Vrancea, conform extras CF nr 63680 a municipiului FOCSANI,  si
  • 411 mp - real masurata,  proprietatea Statului Roman - domeniul public, cu drept de administrare in favoarea Ministerului Justitiei – Tribunalul Vrancea, conform extras CF nr 63681 a municipiului FOCSANI.

Pe langa aceste terenuri, au fost luate in studiu parcelele :

  • 1090 mp - real masurata, categoria de folosinta arabil intravilan, T 173, parcela 9106 proprietatea P.I.F&L.M.S. COMPANY SRL, CIF 18774756 conform extras CF nr 56004 a municipiului FOCSANI, pus la dispozitia noastra de Tribunalul Vrancea. Terenul nu este ocupat cu constructii, la data prezentei.
  • 563 mp – real masurata – categoria de folosinta curti constructii, T 173, parcela 9166,  proprietate a domnului FLOREA CRISTIAN, conform extras CF nr 56004 a municipiului FOCSANI, pus la dispozitia noastra de Tribunalul Vrancea. Terenul este ocupat cu constructii, un imobil P+M cu suprafata construita de 89 mp, intabulat in CF sub nr. 57211 - C1.

Terenul se află în imediata apropiere a zonei centrale a municipiului FOCSANI, cu  acces din str. Lupeni si str. Poienita.

Terenul  are ca vecinatati:

  • La nord– proprietati particulare si Enet SA.
  • La sud – proprietati particulare;
  • La est– alee fara nume; 
  • La vest – proprietati particulare si str. Lupeni;

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural:

Pe zona luata in studiu, nu se regasesc monumente istorice si de arhitectura sau situri arheologice, calasate conform Ordinului Ministerului Culturii si Cultelor nr. 2.314/2004 privind aprobarea listei monumentelor istorice.

Cel mai apropiat monument istoric este Colegiul Unirea, Cod LMI VN-II-m-B-06404, la o distanta in linie dreapta de 140 m, cu care amplasamentul nu se gaseste intr-o relatie vizuala.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a parcelelor și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului: titularul planului are următoarele obligații

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatele de urbanism nr. 454 / 18.04.2018 si 189/14.05.2019 emise de Primăria Municipiului Focşani, a Avizului de oportunitate nr. 2709.12.2019 emis de Primaria Municipiului Focsani , a adresei nr. 923013/20.06.2019 emisa de I.S.U. „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea , adresei nr. 7067/13.06.2019 emisa de ENET SA, avizului de principiu nr.7753/10.06.2019 emis de Sucursala de Distributie a Energiei Electrice Focsani si a avizului de principiu nr. 19891/06.03.2019 emis de Comisia pentru Siguranta Circulatiei in Municipiului Focsani.
  • De a respecta prevederile Adresei nr. 4433/14.06.2019 emisă de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea, prin care se poate solicita efectuarea , la etapa de proiect, a studiului de impact asupra sănătății populației în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 6504/12.04.2019) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 04.01.2019 şi din 07.01.2019 și pe adresa de internet a Agenției pentru Protecția Mediului Vrancea începând cu data de 04.07.2019 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.