Back

Decizia etapei de incadrare privind PLANUL URBANISTIC ZONAL - "Construire unitate productie bauturi racoritoare - titular - S.C. CIRAST S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 1054 din 30.03.2017

 

Ca urmare a notificării adresate de S.C. CIRAST S.R.L., cu sediul în comuna Cotesti, sat Goleştii de Sus, judetul Vrancea, prin Ciobotaru Paul - administrator, cu adresa comuna Cotesti, sat Golestii de Sus, jud. Vrancea, privind PLANUL URBANISTIC ZONAL – “Construire unitate productie bauturi racoritoare” în comuna Coteşti, sat Goleştii de Sus, T 50, P 1607 şi 1607/1, intravilan atras, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 1054/31.01.2017  în baza:

  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa  H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea

  • ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 09.03.2017, a completărilor depuse la documentaţie;
  • în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3) pct. c şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

decide:

 

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire unitate productie bauturi racoritoare”, titular S.C. CIRAST S.R.L., prin Ciobotaru Paul - administrator, cu adresa comuna Cotesti, sat Golestii de Sus, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a)gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

         Prezentul Plan Urbanistic Zonal isi propune sa constituie suportul juridic, institutional si tehnic pentru schimbarea destinaţiei unei zone din intravilan, în vederea construirii unei unitati de productie bauturi racoritoare, pe un teren cu folosinţa si destinatia actuala agricol (arabil), in suprafata de 1287 mp (parte din suprafata totala de 2050 mp detinuta de titular).

                 Situatia existenta: terenul este liber de construcţii si neamenajat, fara plantaţii; accesul pe parcela se face din drumul judetean DJ 205R (partea de sud); există rețele de apă potabilă și de energie electrică.

               Propuneri de dezvoltare urbanistica: pentru teren studiat se propun următoarele:

-  construire unitate productie bauturi racoritoare (capacitatea de productie: 20 000 l sucuri / zi);

- rezervarea terenului necesar realizării lucrărilor de infrastructura, trasee propuse si realizarea legăturilor acestora cu DJ 205R existent;

- rezolvarea evacuării apelor uzate si pluviale, precum si a celorlalte utilitati necesare procesului tehnologic.

Zonificare funcţionala: funcţiunea dominanta a zonei va fi: spații pentru  productie

(bauturi racoritoare); suprafaţa de teren va fi zonificata astfel:

  • zona unitate productie (servicii) (bauturi racoritoare)
  • zona circulatie pietonala, carosabila si parcari.
  • zona spaţii verzi amenajate.

           Bilanţ teritorial

Zone functionale

Suprafata

existenta, mp

% existent

 

Suprafata propusa, mp

% propus

 

unitate de productie (servicii)

0

0

507,1

39,4

circulație carosabilă / parcare

0

0

399,9

31,08

alei pietonale

0

0

120

9,32

spatii verzi

0

0

260

20,2

teren arabil intravilan

1287

100

0

0

total

1287

100

1287

100,00

 

 

Modul de utilizare a terenului:

procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) propus, max. = 50,00 %;

coeficientul de utilizare a terenului (C.U.T.) propus, max. = 1,2.

           Reglementari

  • Funcţionalitate, amplasare si conformare construcţii

- regim de aliniere propus al unitatii de productie bauturi racoritoare faţa de carosabilul DJ 205R: 12 m (zona de protecţie a DJ 205R este de cca 12 m de la axul drumului);

- modernizarea circulaţiei: accesul se va efectua pe o platforma de 6 m subtraversata de canalul colector de ape pluviale existent, prevazut cu tuburi de beton prefabricat; se va respecta prescripţia privind caile de intervenţie pentru maşina de pompieri - aleea carosabila de acces principal = minim 3,80 m latime;

- amplasarea propusa a construcţiilor in relaţie cu limitele laterale ale parcelei: soluţia locala tip izolat, propusa a fi specifica zonei, cu respectarea prevederilor Codului Civil (servitutea de vedere, picătura streasinei, zid comun) si a normelor PSI, corelate cu cerinţele de asigurare a confortului urban (însorire si iluminat natural, vizibilitate, intimitate de funcţionare pentru vecini);

- structura propusa pentru construcţii: structura pe schelet metalic (stâlpi, grinzi din profile metalice)- seismic pentru zona ,,A”;

- numărul maxim de nivele propus: parter și etaj, cu inaltime maxima de 9,00 m  - respectarea servitutii de limitare a inaltimii; 

- orientarea generala a ansamblului: axul vest-est; orientarea construcţiilor: spre punctele cardinale nord - sud. 

  • Lucrari necesare de sistematizare verticala, parcaje, profile transversale străzi

                 - cotele terenului sunt cu cca 0,50 m mai coborate fata de nivelul drumului; la partea nordica a                        amplasamentului se vor depune umpluturi pentru ridicarea cotelor; cota + 0,00 se va stabili cu maxim 0,15 cm peste cota teren sistematizat C.T.S., pentru a permite si accesul persoanelor cu deficiente- fara rampe speciale, sau cu rampe proiectate conform normativ persoane cu deficiente, dacă se impune o cotă ± 0,00  mai sus faţă de CTS;

- numar locuri de parcare propus: 9 locuri.

  • Spatii  verzi amenajate adosate limitelor incintei: 260 mp (20,2 %) - perdea de protecție la limita perimetrală cu vegetație de înălțime medie 5,00 m.
  • Imprejmuirea: inaltime = 3,00 m.

            Aspectul  exterior  al  ansamblului: se propune adoptarea de culori a finisajelor care sa se îmbine armonios cu zona verde propusa (gri, verde); invelitoarele construcţiilor: cu acoperiş tip şarpantă din lemn cu învelitoare tablă tip ţiglă.

 

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: planul raspunde posibilitatilor de dezvoltare a comunei Cotesti;

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

           Dezvoltarea echipării edilitare                    

- Alimentarea cu energie electrica se va face de la reteaua electrica existenta in zona.

- Alimentarea cu apa se va face prin bransament la reteaua de alimentare a comunei (consum = cca 19 mc/zi).

- Preluarea apelor uzate menajere se va face la reteaua de canalizare proprie a obiectivului si dirijate spre un bazin etans vidanjabil cu V= 50 mc.

Apele pluviale de pe acoperisurile cladirilor vor fi preluate prin jgheaburi si olane si infiltrate direct in sol- spatiu verde. Apele pluviale de pe platforma betonata din incinta unitatii vor fi preluate de rigole si deversate in santul de garda al Dj 205 B.

Gestionarea deseurilor: deseurile menajere vor fi colectate in pubele din PVC si preluate de catre un operator specializat; deseurile de ambalaje (PET, hartie, carton, aluminiu, sticla etc.) vor fi colectate pe categorii si valorificate prin operatori specializati.  

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

  • pe teren nu au existat construcţii sau activitati generatoare de poluare a solului;
  • nivelul apei freatice se situeaza la cca 15 m adancime (conform concluziilor studiilor   topografic si geotehnic elaborate);
  • prin masurile luate (raciordarea constructiei la retea de canalizare, pozarea conductelor

de canalizare la adancime de 0,8 -1,2 m) si avand in vedere litologia stratelor de suprafata (care nu favorizeaza infiltrarea eventualilor impurificatori), lucrarile de constructie si echiparea hidroedilitara prevazute in planul propus nu vor influenta panza freatica si nu vor diminua capacitatea lor de regenerare.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: planul propus ofera un maxim de eficienta privind modul de utilizare a terenului, orientarea optima a constructiilor, precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

  1. probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: prin măsurile luate nu

apare efectul remanent asupra mediului;

  1. natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e)mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate:

- efectul este redus pe perioada execuţiei planului;

- terenul este situat in partea de est a comunei Cotesti, in intravilanul atras al satului Golestii de Sus, conform PUG aprobat si se invecineaza cu: drum comunal, apoi teren arabil (proprietati particulare) – la nord, DJ 205 R, apoi vie (proprietati particulare) – la sud, teren vie (proprietate particulara) l- la vest si Unitate fabricare hrana pentru albine (proprietate CIRAST SRL) – la est;

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

       (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul;

      (iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul; terenul este neamenajat, fara

 plantatii;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe  plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

Obligaţiile titularului:

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare;
  • veţi urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii;
  • veţi respecta prevederile Notificarii nr. 2428/01.03.2017 emisa de Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor Vrancea, Avizului de Gospodarire a Apelor nr. 3/13.02.2017 emis de Sistemul de Gospodarire a Apelor Vrancea, certificatului de urbanism nr. 202/01.08.2016 si Avizului de oportunitate nr. 56/19.08.2016 emise de Consiliul Judetean Vrancea.
  • veţi respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare;
  • veţi lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi;
  • în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, veţi supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat, înregistrat la A.P.M.Vrancea cu nr. 2874 / 20.03.2017, precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului;
  • în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de adoptare fără aviz de mediu, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, veţi notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea înainte de realizarea modificării;
  • veţi înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului:

Anunţurile privind depunerea solicitării au fost publicate în ziarul „Monitorul de Vrancea” din datele de 28.01.2017 şi 31.01.2017 si pe adresa de internet a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Vrancea incepand cu data de 07.02.2017. Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

 În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile  Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare. Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ: Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim. Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei. Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate. Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.