Back

Decizia etapei de incadrare privind Planul Urbanistic Zonal : „Elaborare P.U.Z. – Cartier rezidenţial - strada Coteşti, nr. 101 – locuinţe individuale ” - titular - S.C. GENERAL CONSTRUCT S.R.L.

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  SC GENERAL CONSTRUCT SRL,  cu  sediul in municipiul Focsani, str. Magura, nr. 121, judeţul Vrancea privind Planul Urbanistic Zonal : Elaborare P.U.Z. – Cartier rezidenţial  - strada Coteşti, nr. 101 – locuinţe individuale ” – municipiul Focşani, str. Coteşti, nr. 101, înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 9154 / 22.08.2019, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 18.04.2019 - etapa de încadrare,

 

  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

Elaborare P.U.Z. – Cartier rezidenţial  - strada Coteşti, nr. 101 – locuinţe individuale”   nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

             Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, este situat in intravilanul municipiului Focsani,  avand o suprafata de 21254 m.p. Terenul se afla in subzona pentru institutii si servicii de interes public ; face parte din categoria de folosinta curti – constructii conform extraselor de carte funciara  CF 64 913 -21 254 mp si CF 64915 – 79 mp.

 

 

 

Terenul se află în partea de sud-vest a municipiului Focsani, fosta zona de baze de productie a societatilor de constructii, cu acces din str Anghel Saligny prin drumuri private in care SC General Construct detine cote indivize de teren.

Terenul  are ca vecinatati:

  • La nord– drum privat.
  • La sud – fosta zona CF industriala - dezafectata ;
  • La est– teren liber proprietate privata; 
  • La vest – zona locuinte individuale constituita in baza unor PUZ aprobate anterior;

Terenul este ocupat cu doua constructii: C1 hala industriala S=1379 mp si C2 birouri S= 23mp, care urmeaza a fi demolate.

Accesul pe teren se realiza direct din str. Cotesti, insa, urmare a unor operatiuni imobiliare a fost obturat realizandu-se numai dinspre str. Anghel Saligny printr-un drum aflat in partea de nord a amplasamentului, aflat in coproprietate cu alte societati comerciale.

Scopul proiectului este de a identifica conditiile urbanistice de realizare a unui cartier rezidential, cu loturi destinate construirii de locuinte individuale, care va asigura o zona rezidentiala de buna calitate, precum şi acela de a salubriza şi îmbunătăţi considerabil aspectul urbanistic al zonei. 

 

 Principalele elemente ale temei program

 Obiectivele generale, ce urmeaza a fi realizate prin intocmirea prezentei documentatii, sunt cele solicitate prin certificatul de urbanism, si anume:

  • Stabilirea zonelor si functionale
  • Organizarea retelei stradale
  • Modul de utilizare a terenurilor specific functiunilor propuse
  • Dezvoltarea infrastructurii edilitare
  • Statutul juridic si circulatia terenurilor in vederea asigurarii acceselor la drum public

 

 In conformitate cu tema se doreste lotizarea terenului, in conformitate cu prevederile legale, cu loturi in suprafata cuprinsa intre 400 si 600 mp, functie de constrangerile determinate de  geometria terenului.

In conformitate cu tema de proiectare si cerintele din certificatul de urbanism, rezulta ca prin PUZ se vor avea in vedere : 

  • Analiza terenului in raport cu vecinatatile; 
  • Stabilirea indicatorilor urbanistici maximali;
  • Stabilirea aliniamentelor maxime admisibile;
  • Retrageri minime obligatorii
  • Identificarea zonelor de restrictie de construire;
  • Amenajare accese auto şi pietonale; 
  • Asigurarea locurilor de pacare
  • Amenajare spaţii verzi plantate; 
  • Echiparea terenului cu utilitatile necesare pentru o buna functionare; 
  • Circulatia juridica a terenurilor.

        Pentru zona studiată procentele de ocupare, respectiv coeficienții de utilizare  vor fi:

- P.O.T.propus = max. 40,00 %

- C.U.T. maxim = 1,1.

 

BILANȚUL TERITORIAL pentru zona studiată:

 

Nr

 

ZONE SI SUBZONE

FUNCTIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   mp

   %

    mp

   %

 

IS 18

21333,0

100

0

0

 

LI18p- zonă preponderent rezidentiala (locuinte individuale si dotari complementare)

 

0

 

0

 

21333,0

    

100

 

  • subzona aferenta amplasarii locuintelor si dotarilor complementare 

     0

0

14228,0

66.7

 

  • subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale

0

0

4935,0

23.1

 

  • subzona spatii verzi plantate

0

0

2170,0

10.2

 

TOTAL 

suprafata reglementata LI18p in  intravilan

0

0

21333,0

100

 

 

        Echiparea edilitara si tehnico - sanitara                                                                                                          Asigurarea cu utilităţi tehnico-edilitare se va realiza astfel:

Alimentarea cu energie electrică – se va face racordare la reţeaua existentă in zona.                

Alimentarea cu apă   – se va realiza printr-un bransament la reteaua de alimentare cu apa oraseneasca.

Evacuare ape uzate  – se va face la reteaua de canalizare oraseneasca.

Apele meteorice vor fi colectate în rigole perimetrale şi dirijate către spaţiile verzi din incintă, care se vor infiltra ulterior in substrat. 

Colectarea gunoiului menajer se va face în europubele urmand a se prelua de un serviciu de salubritate și cu care beneficiarul va încheia contract.

Alimentarea cu gaze naturale:  - exista conditii tehnice de racordare la reteaua de gaze naturale din strada Cotesti.

Acces din str. Cotesti - vest  - Accesul pe lotul ce a generat PUZ se va face prin drumul privat pe care exista servitute de trecere si care are prospect de 6 m. 

Circulatia carosabila interioara  - se propune realizarea unei retele stradala cu profil carosabil de 6m, bordata de spatii verzi de aliniament cu latimea de 1m si trotuare de 1m latime.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele: nu este cazul.    

…      

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

      Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special următoarele:

 (1) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după demolare;

(2) durabilitatea construcțiilor;

(3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

(4) probleme de mediu relevante pentru plan: nu sunt.

(5) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare   de mediu : - Pe teren se intenționează să se realizeze lotizarea in vederea construirii unui cartier rezidential de locuinte individuale..

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 6360/ 26.08.2019
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

       (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

       (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

   (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

   Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. nr. 742 / 10.05.2019  emis de Primaria municipiului Focsani si a avizelor mentionate in cadrul acestuia acesta .
  • De a respecta adresa DSP Vrancea nr. 6360/ 26.08.2019.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 9154 / 22.08.2019 ), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

    Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

 

 

 

          Documentaţia care a stat la baza deciziei : adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 6360/ 26.08.2019, certificatul de urbanism nr. 742 / 10.05.2019 emis de Primaria municipiului Focsani;  adresa nr. 923351 / n 22.08.2019, emisa de I.S.U „Anghel Saligny” al judetului Vrancea; Avizul de principiu nr. 7094 / 02.09.2019 emis de SC CUP SA ; Avizul de oportunitate nr. 17 / 02.08.2019 emis de Primaria Municipiului Focsani, adresa Nr. 10135 / 22.08.2019 emisa de ENET Vrancea;adresa  Nr. 42576 / 28.08.2019 emisa de I.P.J. – Serviciul Rutier;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta – disfunctionalitati; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

        Informarea si participarea publicului :

Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Monitorul de Vrancea ” in editiile din  zilele :  19.08.2019 si 22.08.2019  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare , afisat pe pagina  de internet a Agentiei pentru Protectia Mediului din luna august 2019;

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.