Back

Decizia etapei de incadrare privind Planul Urbanistic Zonal : „ PLAN URBANISTIC ZONAL – Atragere teren în intravilan pentru construirea de locuinte şi dotări complementare ale acestora ” propus a fi amplasat în extravilanul comunei Vînători, T. 50, P.c. 210 A, judeţul Vrancea - titular - BOGDAN VASILE, PALADE NECULAI, ENE DANIEL, CIUREA EMIL, CIUREA ILIE + CIUREA TINCUŢA, MIHORDEA CRISTINEL – COSTEL, TEODORESCU COSTACHE şi MANTA GEORGE

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de BOGDAN VASILE, PALADE NECULAI, ENE DANIEL, CIUREA EMIL, CIUREA ILIE + CIUREA TINCUŢA, MIHORDEA CRISTINEL – COSTEL, TEODORESCU COSTACHE şi MANTA GEORGE,  cu  sediul in municipiul Focsani,  judeţul Vrancea privind Planul Urbanistic Zonal : „ PLAN URBANISTIC ZONAL – Atragere teren în intravilan pentru construirea de locuinte şi dotări complementare ale acestora ” propus a fi  amplasat  în extravilanul comunei Vînători, T. 50, P.c. 210 A, judeţul Vrancea, înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 5136/07.05.2019, în baza:

 

Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative,

Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 18.04.2019 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

„ PLAN URBANISTIC ZONAL – Atragere teren în intravilan pentru construirea de locuinte şi dotări complementare ale acestora ”   nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

             Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, este situat  extravilanul comunei Vinatori, T. 50, P. 210  avand o suprafata de 23752 m.p. Folosinta actuala este de teren arabil ; destinatia actuala a terenului : zona agricola . In prezent, terenul este liber de constructii, fiind amplasat în vecinătatea drumului comunal DC 143.

 

          Vecinatati : la nord: DC143 ; la vest:  Bostiog Neculai – teren arabil proprietate privata; la sud:  drume exploatatie agricola ;  la est :  Pentiliuc Mircea – proprietate particulara.

 

           În zona adiacentă propunerii de lotizare a terenului, P.U.G. prevede ca funcţiune dominantă zonă de locuinţe. Zona adiacentă se compune din locuinţe individuale de tip rural cu regim parter şi parter + etaj ; instituţii publice şi dotări comerciale, învăţământ şi sănătate.

Funcţiuni complementare admise: locuirea ; institutii publice si servicii, dotari comerciale,invatamant, sanatate ; spaţii verzi amenajate; accese pietonale şi carosabile; reţele tehnico-edilitare.

Utilizări permise: locuinţe individuale şi colective până la trei niveluri ; modernizări şi reparaţii la clădiri existente.

Utilizări interzise: unităţi poluante, producătoare de noxe, care generează trafic intens, incendii sau explozii, sau cu riscuri tehnologice sau a căror poluare depăşeşte limitelei parcelei.

 

                   Principalele elemente ale temei program

 Pe terenul studiat prin PUZ se vor realiza:

modul de ocupare a terenului prin stabilirea zonei de intervenţii ca fiind o zonă cu funcţiune de locuinte si dotari complementare;
procentul maxim de ocupare a terenului;
realizarea de legături cu reţeaua de circulaţie a localităţii;
amenajarea de parcaje;
asigurarea tuturor utilităţilor necesare in mod unitar;
stabilirea orientărilor majore de reglementare, cu indicarea priorităţilor, a permisivităţilor şi a restricţiilor care se impun.

 

Accesul pietonal şi carosabil se va realiza din DC 143 Petresti – Vanatori existent, iar în zona propusa de atragere in intravilan drumul va avea profilul şi dimensiunile indicate în planşa de reglementări din P.U.Z.  Profilul transversal al străzii propuse sunt de categoria a III-a, cu două fire de circulaţie.  Drumul de acces va fi executat din imbracaminti moderne alcatuite dintr-o fundatie din balast si piatra sparta si o imbracaminte bituminoasa din mixturi asfaltice.

Circulatia pietonală se desfăsoară pe trotuare amenajate la marginea părtii carosabile pe intreaga reţea stradală din prezentul P.U.Z.

Construcţiile propuse vor avea regim de înălţime P şi P+2E, regimul de înălţime maxim admis al zonei este de 15,00 m la coamă.

        Pentru zona studiată procentele de ocupare, respectiv coeficienții de utilizare  vor fi:

- P.O.T.propus = 35,00 %

- C.U.T. maxim = 1,05.

 

BILANȚUL TERITORIAL pentru zona studiată:

Bilanţ teritorial

Existent

Propus

-mp-

%

-mp-

%

Zonă rezidenţială din care:

- spatii verzi

- constructii

-

 

0,00

18.441,49

10.041.49

8.400,00

 

79.46

Zonă căi comunicaţii + trotuare

-

0,00

3.701,70

14,32

Zona spatii verzi de utilitate publica

-

 

0,00

1.608.81

6.22

 

Total teren studiat

23.752,00

100,00

23.752,00

100,00

 

 

 

        Echiparea edilitara si tehnico - sanitara                                                                                                          Asigurarea cu utilităţi tehnico-edilitare se va realiza astfel:

Alimentarea cu energie electrică – se va face racordare la reţeaua existentă in zona.                

Alimentarea cu apă potabilă  – se va analiza realizarea unui foraj de adancime. Putul forat va avea protectie sanitara .

Evacuare ape uzate  – se va face reteaua proprie – bazin septic betonat vidanjabil, tricompartimentat , cu un volum de 40 mc.

Apele meteorice vor fi colectate în rigole perimetrale şi dirijate către spaţiile verzi din incintă, care se vor infiltra ulterior in substrat. 

Încălzirea spaţiilor se va realiza cu radiatoare din oţel cu agent termic apă caldă, alimentate de la C.T. proprie care va funcţiona cu combustibil solid.

Colectarea gunoiului menajer se va face în europubele urmand a se prelua de un serviciu de salubritate și cu care beneficiarul va încheia contract.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele: nu este cazul.    

…      

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

      Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special următoarele:

 (1) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după demolare;

(2) durabilitatea construcțiilor;

(3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

(4) probleme de mediu relevante pentru plan: nu sunt.

(5) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare   de mediu : - Pe teren se intenționează să se realizeze un nou sediu administrativ, atelier pentru reparații camioane, rețele edilitare, platformă betonată, parcări auto, împrejmuire.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 4434 / 14.06.2019
mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor;
Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

       (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

       (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

   (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

   Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

De a respecta legislația de mediu în vigoare.
De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. nr. 55 / 12.03.2019  emis de Primaria comunei Vinatori si a avizelor mentionate in cadrul acestuia acesta .
De a respecta adresa DSP Vrancea nr. 4434 / 14.06.2019.

 

De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8352/20.09.2018 ), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

    Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

          Documentaţia care a stat la baza deciziei : adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 4434 / 14.06.2019, certificatul de urbanism nr. 55/12.03.2019 emis de Primaria comunei Vinatori;  adresa nr. 4773144 / 21.08.2017, emisa de I.S.U „Anghel Saligny” al judetului Vrancea; Avizul de Gospodarire a Apelor Nr. 29/07.09.2017  emis de A.N.R. A.B.A. Siret – Bacau; Avizul de oportunitate nr. 34/ 01.07.2018 – emis de Consiliul Judetean Vrancea; adresa Nr. 117/09.04.2019 emisa de A.N.I.F – Filiala Buzau – Moldova Sud; memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, plan de situatie; reglementari urbanistice.

 

        Informarea si participarea publicului :

Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informatie prin :

Publicarea in cotidianul „ Ziarul de Vrancea ” in editiile din  zilele :  03.04.2019 si 06,07.04.2019  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare , afisat pe pagina  de internet a Agentiei pentru Protectia Mediului din luna  iulie 2019;

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.