Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL – ELABORARE PUZ PENTRU CONSTRUIRE BLOCURI DE LOCUINTE D+P+5E, propus a se realiza Municipiul Focsani, Strada Marasesti, Nr.6, tarla T5, parcela P223, Nr. cad. 67793 (intravilan), judetul Vrancea - titular - S.C. MARA - R RENTAL S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 

Proiect

 

Ca urmare a notificării adresate de SC MARA – R  RENTAL SRL  cu sediul în Focsani, str. Marasesti, nr 6, jud. Vrancea , privind ELABORARE PUZ PENTRU CONSTRUIRE BLOCURI DE LOCUINTE D+P+5E unicipiul Focsani, Strada Marasesti, Nr.6, tarla T5, parcela P223, Nr. cad. 67793 (intravilan), judetul Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 9659/16.09.2021,

în baza:

  • Hotararea de Guvern nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 11.11.2021 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL ELABORARE PUZ PENTRU CONSTRUIRE BLOCURI DE LOCUINTE D+P+5E,  propus a se realiza  Municipiul Focsani, Strada Marasesti, Nr.6, tarla T5, parcela P223, Nr. cad. 67793 (intravilan), judetul Vrancea, titular SC MARA – R  RENTAL SRL  cu sediul în Focsani, str. Marasesti, nr. 6, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal se intocmeste conform Certificatului de Urbanism nr. 277 din 09.02.2021 emis de catre Primaria Municipiului Focsani.

Terenul care a generat P.U.Z. in prezentul proiect este in suprafata totala de 6818.00mp, este situat pe Strada Marasesti, Nr.6, tarla T5, parcela P223, Nr. cad. 67793 (intravilan), judetul Vrancea, are destinatia de teren curti constructii.

Imobilul compus din teren in suprafata de 6818.00 mp si constructiile C1 - bazin PSI si C2 - statie de pompare, este in proprietatea privata a SC Mara-R Rental SRL, conform extrasului de carte funciara pentru informare nr. 7266/27.01.2021 si este situat in intravilanul municipiului Focsani in afara zonelor de protectie a monumentelor istorice.

Imobilul nu are sarcini, conform extrasului de carte funciara prezentat.

Conform PUG 2000 terenul se afla in UTR, 30, CR.30, se afla in subzona de cai de comunicatii rutiere si constructii aferente.

Utilizari permise in acest moment tot conform PUG 2000 sunt: unitati ale intreprinderilor de transporturi rutiere teritoriale, garaje publice, parcaje, spaţii de stationare, platforme carosabire pentru transport in comun, zone verzi mediane, laterale si fasil verzi intermediare, care respecta masurile si normele admisibile de poluare si de asigurare impotriva riscurilor de incendiu si explozie. Beneficiarul nu doreste a investi in acest tip de activitate si doreste reglementarea zonei existente si cu o noua zona de locuinte colective se elaboreaza actualul studiu urbanistic.

STADIUL ACTUAL AL DEZVOLTARII URBANISTICE

 Incadrarea in teritoriul localitatii

Utilizari permise in acest moment tot conform PUG 2000 sunt: unitati ale intreprinderilor de transporturi rutiere teritoriale, garaje publice, parcaje, spaţii de stationare, platforme carosabire pentru transport in comun, zone verzi mediane, laterale si fasil verzi intermediare, care respecta masurile si normele admisibile de poluare si de asigurare impotriva riscurilor de incendiu si explozie. Terenul face partedin categoria de folosinta curti- constructii ,

Terenul care a generat P.U.Z., conform P.U.G./2000, este compus din teren in suprafata de 6818.00 mp si constructiile C1 - bazin PSI si C2 - statie de pompare (constructii propuse de demolat), acestea sunt in proprietatea privata a SC Mara-R Rental SRL, conform extrasului de carte funciara pentru informare nr. 7266/27.01.2021 si sunt situate in intravilanul municipiului Focsani in afara zonelor de protectie a monumentelor istorice.

Vecinatati si distantele fata de limitele de proprietate si cladirile din terenurile invecinate:

La Nord       – Terenuri proprietati private cu destinatie de terenuri locuinte individuale, distanta de la cel mai apropriat bloc de locuinte propus pana la cea mai apropriata locuinte individuala invecinata este de 22.88m, distanta dintre blocuri de locuinte colective propuse pana la limita de proprietate de pe aceasta latura va fi de 12.27m si 20.80m, iar limita de edificabil de pe aceasta latura va fi de 2.00m;

La Est          –  Latura de est a terenului este formata din mai multe segmente. Unul dintre segmente se invecineaza cu o alta proprietate detinuta de catre beneficiar unde se afla cladiri inchiriate la diferiti comercianti sau prestatori de servicii. Distanta dintre cel mai apropriat bloc de locuinte colective propuse si cladirile invecinata este de 16.21m. Iar fata de limita de proprietate este de 14.21m, iar limita edificabila este de 4.00m acolo unde blocul de locuinte colective C1 propus se invecineaza cu constructia terenului invecinat. Un alt segment al laturii de este este invecinat cu un teren detinut de S.C. TRANSPORT IN COMUN S.A. Focsani. Distanta dintre cel mai apropriat bloc de locuinte colective propus si cea mai apropriata cladire invecinata este de 6.74m, distanta de la blocul de locuinte colective propus C2 si limita de proprietate cu acest segment de latura este de 3.68m, iar limita de edificabil de pe aceasta latura este de 2.00m;

 – La Sud– Latura de sud a terenului este formata din mai multe segmente. Unul dintre segmente se invecineaza cu o alta proprietate detinuta de catre beneficiar unde se afla cladiri inchiriate la diferiti comercianti sau prestatori de servicii. Distantele dintre blocurile de locuinte colective propuse si cladirile invecinata sunt de 7.53m si 24.16m. Fata de limita de proprietate - 3.52m si 13.59m, iar limita edificabila este de 2.00m. Un alt segment al laturii de sud este invecinat in mod direct cu drumul colector, urmat de Strada Marasesti, iar ceva mai departe se afla o zona cu proprietati private ocupata de locuinte individuale si pe alocuri mici chioscuri cu destinatia de comert. Mentionam ca drumul colector face legatura cu Strada Marasesti si apoi cu restul zonei. Distanta de la cel mai apropriat bloc de locuinte colective propus si limita de proprietate invecinata cu drumul colector este de 91.91m iar limita de edificabil este de 5.00m;

La Vest–  Teren proprietate privata ocupat de un teren de sport, langa acesta mai la nord se afla un teren ocupat de SC Electrica Furnizare SA, iar putin mai la nord se afla un teren liber de constructii dar destinat locuintelor individuale. Distanta de la cel mai apropriat bloc de locuinte colective propuse pana la limita de proprietate este de S=18.32m, iar limita de edificabil este de 2.00m;

 

Suprafata totala a zonei studiate din cadrul acestui plan urbanistic zonal este de 26100.00 mp, din care o zona este destinata pentru terenuri si cladiri detinute si utilizate de societati comerciale in suprafata de S=9569.20mp, o alta zona este destinata pentru terenuri si cladiri detinute si neutilizate de societati comerciale in suprafata de S=6818.00mp, o zona este destinata pentru terenuri si cladiri  in folosul a S.C. TRANSPORT IN COMUN S.A. in suprafata de S=676.39mp, mai exista o zona destinata pentru terenuri si cladiri pentru locuinte individuale in suprafata de S=3555.93mp, inca o zona este care este destinata pentru terenuri si cladiri in folosul furnizorilor de utilitati publice S.C. ELECTRICA FURNIZARE S.A. in suprafata de S=1969.50mp, o alta zona este destinata pentru terenuri cu activitati sportive in suprafata de S=237.81mp, o zona destinata circulatiei carosabile din domeniul public in suprafata de S=2740.63mp, inca o alta zona destinata circulatiei pietonala din domeniul public in suprafata de S=461.09mp si o ultima zona destinata spatiilor verzi din domeniul public care sunt in suprafata de S=71.45mp.

Investitiile noi propuse se vor realiza pe suprafata detinuta de teren de S=6818.00mp, iar cele doua cladiri propuse de realizat vor avea urmatoarele configuratii functionale si volumetrice:

 

Bloc locuinte colective D+P+5E C1

  • Suprafata construita   Sc =   713.64 mp
  • Suprafata construit desfasurata                     Sd = 4995.48 mp
  • Inaltime la cornisa                                         H   =     22.00 m
  • 32 locuri de parcare subterane si 73 locuri de parcare supraterane
  • Maxim 70 unitati locative

Bloc locuinte colective D+P+5E C2

  • Suprafata construita                           Sc =   375.60 mp
  • Suprafata construit desfasurata         Sd = 2629.20 mp
  • Inaltime la cornisa                              H   =     22.00 m
  • 16 locuri de parcare subterane si 35 locuri de parcare supraterane
  • Maxim 34 unitati locative

 

Bilantul teritorial a situatiei existente si al situatiei propuse din punct de vedere al ocuparii teritoriului este prezentat in continuare.

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

Zone terenuri si cladiri detinute si utilizate de societati comerciale

9569.20mp

36.66%

9569.20mp

36.66%

Zone terenuri si cladiri detinute si neutilizate de societati comerciale

6818.00mp

26.12%

0.00mp

0.00%

Zone terenuri si cladiri amenajate pentru locuinte colective si dotari complementare

0.00mp

0.00%

6818.00mp

26.12%

Zone terenuri si cladiri  in folosul a S.C. TRANSPORT IN COMUN S.A.

676.39mp

2.59%

676.39mp

2.59%

Zone terenuri si cladiri locuinte individuale

3555.93mp

13.62%

3555.93mp

13.62%

Zone terenuri si cladiri in folosul furnizorilor de utilitati publice S.C. ELECTRICA FURNIZARE S.A.

1969.50mp

7.55%

1969.50mp

7.55%

Zone terenuri cu activitati sportive

237.81mp

0.91%

237.81mp

0.91%

Zone circulatie carosabila din domeniul public

2740.63mp

10.50%

2740.63mp

10.50%

Zone circulatie pietonala din domeniul public

461.09mp

1.77%

461.09mp

1.77%

Zone spatii verzi din domeniul public

71.45mp

0.28%

71.45mp

0.28%

TOTAL ZONA STUDIATA

26100.00mp

100.00 %

26100.00mp

100.00 %

 

BILANT TERITORIAL IN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

Spatii verzi neamenajate (curti constructii)

6546.00mp

96.04.00%

0.00mp

0.00%

Bazin PSI subteran C9 propus de demolat

230.00mp

3.37%

0.00mp

0.00%

Statie pompare P C10 propusa de demolat

42.00mp

0.62%

0.00mp

0.00%

Bloc locuinte colective D+P+5E C1

0.00mp

0.00%

713.64mp

10.47%

Bloc locuinte colective D+P+5E C2

0.00mp

0.00%

375.60mp

5.51%

Platforma europubele

0.00mp

0.00%

4.80mp

0.07%

Loc de joaca pentru copii

0.00mp

0.00%

78.97mp

1.16%

Alei carosabile

0.00mp

0.00%

3395.86mp

49.81%

Alei pietonale

0.00mp

0.00%

606.50mp

8.90%

Spatii verzi amenajate

0.00mp

0.00%

1642.63mp

24.08%

TOTAL TEREN CARE A GENERAT P.U.Z.

6818.00mp

100.00 %

6818.00mp

       100.00 %

 

Regimul de inaltime

Pentru constructiile propuse regimul de inaltime urmeaza sa fie D+P+5E.

Caile de comunicatie

            Accesul pe terenul studiat in documentatia de urbanism se va face din latura sudica a terenului din drumul colector care este legat mai departe de Strada Marasesti. Din strada Marasesti se face legatura mai departe cu zona studiata si cu restul de imprejurimi ale localitatii.

 

Regimul de aliniere al constructiilor

          Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere al constructiei au fost urmatoarele:

          - regimul de inaltime al constructiilor propuse si distantele fata de vecinatati;

          - profilele transversale caracteristice ale arterelor de circulatie;

          - efecte compozitionale.

            Limita de edificabil marcata in plansa U2 - Reglementari, indica limita maxima admisibila de construire catre toate laturile invecinate, la care s-a luat in calcul Codul Civil, distantele fata de cladirile invecinate din punct de vedere al prevenirii si stingerii incendiilor, studii de insorire.

In conformitate cu HOTARAREA nr. 525 din 27 iunie 1996, pentru aprobarea Regulamentului General de Urbanism, art 24 precizeaza: “Autorizarea executarii constructiilor este permisa daca se respecta:

            a) distantele minime obligatorii fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei, sa fie conform Codului civil;

            b) distantele minime necesare interventiilor in caz de incendiu, stabilite pe baza avizului unitatii teritoriale de pompieri.

Retragerile vor fi calculate pentru a se putea amplasa locuri de parcare care vor fi in conformitate cu HCL 345/2019.

Distantele intre cladiri vor fi conform normelor de insorire in vigoare. Amplasarea constructiilor pe parcela se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119/2014 al Ministerului Sanatatii. Din punct de vedere al normelor P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri (constructii propuse) conform Normativului P 118/1998. Solutia propusa a avut in vedere prevederile normativelor actuale cu privire la forma si dimensiunile constructiilor, a cailor de comunicatii terestre, a drumurilor de deservire locala, a necesarului de parcaje, etc.

Modul de utilizare a terenului

                        Pentru caracterizarea modului de utilizare al terenului se stabilesc valori maxime privind procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) si coeficientul de utilizare a acestuia (C.U.T.) pentru toate zonele si subzonele teritoriului considerat.

                        Procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) exprima raportul dintre suprafata ocupata la sol de cladiri si suprafata terenului considerat.

                        Coeficientul de utilizare a terenului (C.U.T.) exprima raportul dintre suprafata desfasurata a cladirii si suprafata terenului considerat.

                        Valorile acestor indici s-au stabilit in functie de destinatia cladirilor si regimul de inaltime.

Indici propusi:

TIP DE CLADIRE

REGIM DE INALTIME

INALTIMEA LA CORNISA

P.O.T.  %,

C.U.T.

Blocuri locuinte colective C1 si C2

D+P+5E

22.00m

20.00%,

1.50

 

  Echiparea edilitara

A. Alimentarea cu apa

In prezent, parcela care contine terenurile care au generat P.U.Z., nu este racordata la reteaua de apa a localitatii, retea aflata in imediata apropriere pe Strada Marasesti. Se va propune bransarea celor doua obiective propuse de realizat la reteaua de alimentare cu apa potabil, iar bransamentele propuse vor fi pozate subteran.

Consumul de apa din cadrul obiectivelor propuse, va consta în principal din consum menajer. Pentru fiecare obiectiv propus se va realiza cate un bransament la reteaua de alimentare cu apa, iar in interiorul fiecarei cladiri se vor monta apometre individuale pentru fiecare unitate locativa rezultata.

 

se va obtine avizul definitiv cu solutia alimentarii cu apa care va cuprinde toate detaliile de executie necesare constructorului.

B. Apele menajere

Cele doua cladiri propuse de realizat vor avea bransament la reteaua de canalizare din Strada Marasesti. Canalizarea apelor menajere din incinta studiata catre Strada Marasesti va fi realizata printr-o retea de canalizare de incinta care mai departe va deversa in reteaua magistrala din Strada Marasesti. Lucrarea se va realiza numai cu acordul C.U.P. Focsani pe baza unui proiect de specialitate.

C. Energia electrica

Energia electrica pentru obiectivele propuse se va solutiona prin racorduri la reteaua existenta din Strada Marasesti, cu avizul tehnic de racordare.

Pentru fiecare obiectiv propus se va realiza cate un bransament la reteaua de distributie a energie electrica, iar in interiorul fiecarei cladiri se vor monta contoare individuale pentru fiecare unitate locativa rezultata.

D. Instalatia de gaz natural

Pentru bransarea celor doua blocuri de locuinte colective propuse de realizat, se vor realiza bransamente individuale pentru fiecare bloc in parte, iar in interiorul cladirilor se vor monta contoare individuale pentru fiecare unitate locativa in parte. Bransarea propriuzisa se va realiza in etapa viitoare, de dupa aprobarea documentatiei de urbanism si va avea la baza un proiect de specialitate.

Viitoarele bransamente vor fi dimensionat corespunzator pentru fiecare obiectiv propus in parte, pentru a face fata tuturor nevoilor aparute in exploatare.

E. Incalzirea spatiilor pe perioada rece a anului

Pe perioada rece a anului se vor folosi centrale termice cu combustibil gaze naturale pentru fiecare unitate locativa in parte. Spatiile unde se vor monta centralele termice vor fi asigurate cu grila de ventilare care va asigura in permanenta schimb de aer din interior spre exterior si invers.

F. Telecomunicatii.

In acest moment nu se cunosc cu exactitate ce operatori de date au deja retele de telecomunicatii in zona studiata dar chiar daca nu exista momentan, extinderea unei retele existente si bransarea obiectivelor rezultate se va realiza cu usurinta, deoarece zona studiata se afla in aproprierea a doua mari releu de telecomunicatii aflat in zona Autogarii Focsani.

 Imprejmuirea

Frontul stradal se prefera a se lasa cu o transparenta crescuta in aceasta situatie pentru a nu limita vizibilitatea in noua intersectie creata drumul colector care are acces direct in Strada Marasesti. Pe aceasta latura, in zona de acces din drumul colector se propune a se realiza porti de acces atat auto cat si pietonale care sa aibe o transparenta crescuta cu inaltimea maxima de 1.80m.

Laturile celelalte de gard care vor fi laterale sau posterioare, inaltimea lor nu va depasi 2.20m. Finisaje in executie vor fi de calitate si vor avea elemente comune care sa respecte acelasti tip arhitectural, insemnand ca indiferent de forma sau de dimensiunea panourilor de gard se vor opta pentru culori si materiale care sa semene intre ele.

 Surse de poluanti si protectia factorilor de mediu

Igiena aerului

            - Toate cladirile studiate in cadrul acestei documentatii de urbanism vor fi ventilate natural, acest lucru se va realizata prin deschiderea ochiurile mobile ale ferestrelor, se va asigura o concentratie a dioxidului de carbon provenit din aerul respiratat mai mica de 0,01 % din volum total de aer din camere, pentru a mentine camerele sub nivelul maxim de dioxid de carbon, se va asigura ventilarea prin deschiderea ochiurilor mobile ale ferestrelor pe etape ale zilei (3 schimburi pe ora), iar acolo unde nu se poate ventila natural, se vor monta sisteme profesionale de ventilare si recirculare a aerului care sa transporte in permanenta aerul viciat spre exterior si sa aduca in spatiile interioare aer proaspat.

            - In cadrul cladiririlor propuse, nu se vor folosi materiale de constructii care sa degajeze formaldehide. De asemenea, nu se vor folosi materiale care au in compozitie azbest.

                        Obiectivul nu va constitui un factor de poluare al aerului din punct de vedere al centralelor termice, aceasta avand un consum casmin obisnuit.

Ventilarea spatiilor

Toate spatiile vor fi ventilate natural organizat, dimensionarea ochiurilor mobile facandu-se astfel incat sa fie asigurate 3 schimburi pe ora, viteza curentilor de aer nedepasind 0,3 m/s.

Igiena apei

  • Apa potabila va fi asigurata in sistem centralizat prin racordarea la reteaua stradala.
  • Canalizarea se va rezolva in sistem centralizat prin racordarea la reteaua stradala.

Gospodarirea deseurilor generate pe amplasament

      Deseurile menajere vor fi depozitate in pubele ecologice cu capac, amplasate in aproprierea celor doua cladiri propuse de realizat (loc special amenajat). Platforma pentru pubele va avea in dotare apa curenta si va fi racordata si la reteaua de canalizare, permitand astfel igienizarea periodica a pubelelor.

      Pubelele vor fi ridicate si golite saptamanal de catre o societate de salubritate specializata, iar serviciile de debarasare a gunoiului menajer se va presta in baza unui contract de prestari servicii incheiat intre beneficiari si societatea respectiva.        

Iluminatul natural

Incaperile cladirilor proiectate vor beneficia de iluminat natural.   

Inaltimea parapetilor ferestrelor va fi variabila, iar distanta de la tavan la partea superioara a ferestrelor va fi aproximativ de 0.50m, permitand in acest fel un iluminat natural corespunzator.

Iluminatul artificial

In cadrul spatiilor functionale se va asigura un iluminat conform normelor de proiectare in aflate in acest moment in viguare.

Izolatia termica, hidrofuga si economia de energie

La fiecare cladire in parte se va asigura o hidroizolatie perimetrala a fundatiilor exterioare, care va fi realizata din materiale hidrofuge care vor rezista in timp si vor oferi o protectie corespunzatoare la baza elementelor structurale si in acelasi timp nu va permite absorbtia umiditatii inclusiv spre zidarie.

Toate cladirile noi proiectate care vor avea spatii de locuit vor fi protejate termic pentru a mentine spatiile interioare la o temperatura confortabila si in acelasi timp se va asigura ca punctul de roua va fi mentinut in afara zidaiei si nu va permite crearea de mucegai.

 

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- Terenurile ce genereaza PUZ sunt racordate la reteaua publica de alimentare cu apa.

La faza Proiect Tehnic se va solicita, in functie de necesarul de apa, redimensionarea racordului, in baza unei documentatii avizata de CUP SA.

- Terenurile care genereaza PUZ sunt racordate la reteaua publica de canalizare. Orice alt nou racord se va realiza in baza avizului CUP SA.

- Asigurarea incalzirii/racirii/aportului de aer proaspat, al spatiilor interioare, se va realiza cu sisteme centralizate.

- In activitatea de proiectare vor fi avute in vedere prevederile la zi ale legislatiei privind cresterea performantei energetice a cladirilor. In primcipal vor fi avute in vedere Legea 372/2005 privind performanta energetica a cladirilor si  Legea nr. 121 din 18 iulie 2014 privind eficienţa energetică, care obliga la reducerea consumului de energie la nivelul utilizatorului final.

 Deșeurile menajere si valorificabile se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:- nu este cazul

Se propune desfiintarea cladirilor existente, inclusiv a platformei betonate existenta.

Se propune realizarea unui minim de 24,08 % spatii verzi, in conditiile in care pe teren nu exista vegetatie nici macar spontana, intreaga curte fiind betonata.

Din intreaga suprafata de spatii verzi, o parte va fi dedicata realizarii unei perdele de protectie pe latura de est a amplasamentului.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

- se va respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 11755/24.09.2021.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate):

Terenul care a generat P.U.Z., conform P.U.G./2000, este compus din teren in suprafata de 6818.00 mp si constructiile C1 - bazin PSI si C2 - statie de pompare (constructii propuse de demolat), acestea sunt in proprietatea privata a SC Mara-R Rental SRL, conform extrasului de carte funciara pentru informare nr. 7266/27.01.2021 si sunt situate in intravilanul municipiului Focsani in afara zonelor de protectie a monumentelor istorice.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de: nu este cazul.

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 

Obligaţiile titularului:- titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 277/09.03.2021 emis de Primăria municipiului Focsani
  • Avizului de oportunitate  nr. 7/07.07.2021 emis de Primaria municipiului Focsani ,
  • Adresa nr. 8811/13.10.2021 emisa de I.S.U. „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea,
  • Adresa nr. 11755/24.09.2021 emisa de DSP Vrancea,
  • Adresa nr. 417665/31.08.2021 emisa de CUP SA Focsani .
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 9659/16.09.2021) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat.                                                                                                                                                                                                           

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

-publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea” în ediţiile din11.10.2021 şi din15.10.2021 .

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

edtia din 16.0.2020 si afisare la sediul Agențieiția Mediului Vrancea începând cu data de 17.09.2020  , Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.