Back

Decizia etapei de incdrare pentru PUZ – Construire locuinte colective P+6E si imprejmuire - titular - S.C. EUROSIMA COMPANY S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

         Ca urmare a notificarii adresate de SC EUROSIMA COMPANY SRL cu sediul in com. Nereju, jud. Vrancea privind planul „ PUZ – Construire locuinte colective P+6E si imprejmuire” , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 6142 din 04.06.2019 ,

in baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 25.07.2019 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire locuinte colective P+6E si imprejmuire, amplasat in Focsani, str. Odobesti, nr. 55,  jud. Vrancea  , titular  SC EUROSIMA COMPANY SRL, nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, functiunea zonei, inaltimea  maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului,  retragerea cladirilor fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei, accesuri auto  si pietonale, conformarea arhitectural-volumetrica, asigurare parcari si spatii verzi.      

Se propune construcția unui complex format din 2 blocuri de apartamente Parter cu 6 etaje pe terenul proprietate a EUROSIMA COMPANY SRL din cadrul lotului cu numărul cadastral 52790 . Prima construcție în formă de „H” în plan este situată lângă intrarea principală în teren. A doua construcție este formată din 3 unități identice (3 scări de bloc). Clădirile au câte 1 acces principal din partea de Est și câte o ieșire secundată în partea de Vest. Primul (blocul „H” este format din 2 corpuri, cu înălțimi egale, așezate în oglindă unul fără de celălalt și un corp centrat ocupat unde se regăsesc scările de evacuare și 2 lifturi. Cealaltă consctrucție este de tip bară, cu 3 scări și câte 5-6 apartamente pe fiecare scară.

            Parcajele amenajate se vor încadra în această cerință, fiind previzionate un număr total de 176 unități locative și 200 de locuri de parcare. Vor fi aproximativ 264 de noi locuitori, calculat la un coeficient de 1,5 persoane per unitate locativă.

                    

Vecinatati:

  • N – Terenuri domeniu public de interes local – Canal Sturza;
  • S – Terenuri proprietate proprietate privată a persoanelor fizice sau juridice – Vincon Vrancea S.A;
  • E – Terenuri proprietate proprietate privată a persoanelor fizice sau juridice – Eurocontinental S.R.L;

V – Terenuri domeniu public de interes local – NC 62234

 

Regimul juridic al terenului:

Imobilul este situat în intravilanul municipiului Focșani, str. Odobești, compus din teren în suprafață de 6.925 mp (din acte) / 6.850 mp (măsurați) și construcțiile C1 – Cabină (suprafață construită la sol de 15 mp), C2 – Rampă (suprafață construită la sol de 34 mp) și C3 – Rampă (suprafață construită la sol de 34 mp), este proprietatea EUROSIMA COMPANY S.R.L, conform contractului de vânzare cumpărare autentificat sub nr. 432 din 20.03.2015.

Regimul economic:

Conform PUG/2000, UTR 29, CR 29d terenul se află în subzona căi de comunicație rutiere existente (zona de protecție a infrastructurii feroviare) și funcțiuni complementare. Terenul are categoria de folosință „curți construcții” și se supune reglementărilor fiscale corespunzătoare zonei B.

Regimul tehnic:

Elaborarea și aprobarea lucrărilor de „Construire locuințe colective P+6 și împrejmuire – elaborare PUZ” se va putea face după obținerea avizului de oportunitate, cu respectarea Legii 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul actualizată, a Ordinului MDRAP 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare și actualizare a documentațiilor de urbanism și legislației în domeniu.

Având în vedere faptul că în PUG terenul se află în subzona căi de comunicație rutiere existente, indicatorii urbanistici nu sunt precizați, aceștia se vor stabili prin Planul Urbanistic Zonal.

 Se va avea în vedere respectarea retragerilor și distanțelor obligatorii la amplasarea construcției față de construcțiile existente învecinate, conform OMS nr. 119/2014, anexa 1, art. 3, alin. (1) și (2).

Prin PUZ se vor sabili, reglementările cu privire la regimul de consreuire, înălțimea maximă admisă, coeficientul de utilizare al terenului (CUT), procentul de ocupare al terenului (POT), retragerile față de limitele laterale, principale și posterioare ale parcelei, accesuri auto și pietonale, conformarea arhitectural-volumetrică, materialele admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcări și spații verzi în incintă, conform funcțiunii propuse, prevăzute în RGU aprobat prin H.G. 525/1996.

 

BILANT TERITORIAL AL TERENULUI CARE A GENERAT PUZ

ZONE FUNCTIONALE

PROPUS

mp

%

LC- locuire colectiva

2350

 34,31

Circulatie pietonala si carosabila, inclusiv parcare

3207

 46,82

Spatii verzi amenajate in incinta din care :

Spatiu verde cu rol ambiental

Spatiu de joaca pentru copii

1293

1201

92

  18,88

17,53

1,34

TOTAL

6850

  100,00

 

 

 

Reglementari

Zone functionale

P.O.T

C.U.T

Regim inaltime

H- max cornisa

Retragere fata de aliniament

locuinte

50%

3,00 %

 

P+6E

24,00 m

6 m

 

 

 

 

 

 

 

Indici urbanistici propusi sunt conform Avizului de oportunitate nr. 13/22.07.2019 emis de Primaria Municipiului Focsani.

 

Echiparea edilitara:

Racordarea se va face la rețelele tehnico-edilitare disponibile în zonă, respectiv alimentare cu apă, canalizare ape uzate menajere și pluviale, electricitate, gaze, telefonizare.

Alimentarea cu apă și evacuarea apelor uzate menajere se vor face în rețeaua centralizată a municipiului Focșani, iar evacuarea apelor pluviale se va face în rețeaua de canalizare a apelor pluviale a orașului în sistem divizor.

Apele pluviale de pe acoperișuri vor fi colectate și deversate în rețeaua de canalizare. Apele pluviale de pe suprafețele de parcaje se vor trece printr-un separator de hidrocarburi, după care se vor deversa în rețeaua de canalizare.

Alimentarea cu energie electrică se va face prin racordarea la rețeaua existentă din zonă, iar echipamentele tehnice se vor dimensiona corespunzător viitoarei investiții.

Alimentarea cu gaze naturale se poate face din rețeaua existentă, dar având în vedere costurile acestei operațiuni se poate opta pentru încălzire folosind energie electrică.

Fibra optică va fi trasă din rețeaua existentă.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

de mediu : - reconversia unei zone agricole intr-o zona adaptata mediului urban prin asigurarea utilitatilor necesare acesteia.

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 724 / 09.05.2019 emis de Primăria Municipiului Focsani si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta Punctul de vedere nr. 4271/10.06.2019 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 922955/10.06.2019 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 13/22.07.2019 emis de Primaria Municipiului Focsani.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 6142 / 04.06.2019), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 6142/04.06.29019, certificat de urbanism nr. 724/09.05.2019  emis de Primaria Municipiului Focsani, memoriu de prezentare,  plan de situatie, plan incadrare in zona , Punctul de vedere nr. 4271/10.06.2019 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 922955/10.06.2019 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 13/22.07.2019 emis de Primaria Municipiului Focsani, Aviz de Pricipiu nr. 4593/19.07.2019 emis de SC CUP SA

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 04.06.2019 si 07.06.2019 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.