Back

Decizia initiala privind planul : ,, Elaborare P.U.Z. - Ansamblu locuinţe sociale P+2E+M, 2 tronsoane însumand 32 U.L.” propus a fi amplasat în oraşul Panciu, str. Aleea Independentei, T. 155, P. 2549/1; CF50028 ; judeţul Vrancea - titular - U.A.T. PANCIU

DECIZIA INIŢIALĂ

   2968 / 21.03.2022

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  U.A.T.  PANCIU, cu sediul in oraşul Panciu, str. Titu Maiorescu, nr. 15, judeţul Vrancea, privind planul : ,, Elaborare P.U.Z. - Ansamblu locuinţe sociale P+2E+M, 2 tronsoane însumand 32 U.L.propus a fi amplasat în oraşul Panciu, str. Aleea Independentei, T. 155, P. 2549/1; CF50028 ; judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 810 / 21.01.2022, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  17.03.2022 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

Planul ,, Elaborare P.U.Z. - Ansamblu locuinţe sociale P+2E+M, 2 tronsoane însumand 32 U.L.nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

      Conform Certificatului de Urbanism nr. 373 / 22.01.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea terenul care face obiectul P.U.Z.-ului, in suprafata de 1232,0 mp, cu nr. cadastral : 50028, este situat in intravilanul orasului Panciu, pe str. Aleea Independentei, T. 155, P. 2549/1, si apartine domeniului public al UAT Panciu, folosinta actuala : teren arabil. Destinatia terenului este de zona de locuinte colective cu regim de inaltime de P+2E.

 

 

       

       Obiectivul PUZ il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta zona studiata din orasul Panciu. Obiectul lucrării de faţă îl constituie prezentarea unui plan director al dezvoltării pentru o zona destinata construirii unui ansamblu de locuinte sociale cu regim de inaltime P+2E+M, 2 tronsoane insumand 32 unitati locative  tinandu-se cont de Legea nr. 50/1991 privind "Autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor", act fundamental in reglementarea si continutul documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului, precum si de Ordinul nr. l76/N/16 august 2000 privind "Ghidul privind Metodologia de elaborare si continutul-cadru al Planului Urbanistic Zonal" .

Vecinatati :  Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, T. 155, P. 2549/1, intravilanul orasului Panciu, prezinta urmatoarele vecinatati:

                 -   la Nord-Vest: Alee

  • la Sud-Vest: parcela publica, nr. Cad. 57090
  • la Sud- Est: Lot 2- parcela identificata prin nr. Cad. 50029
  • la Nord-Est: proprietate privata

 

 Principalele elemente ale temei program sunt :

  •       reglementarea conditiilor de amplasare a constructiilor propuse: regimul de construire, indicatori urbanistici, POT, CUT, retrageri de la limitele de proprietate.
  •       organizarea căilor de circulaţie, asigurarea accesului carosabil la parcele
  •       echiparea tehnico-edilitara

 

Zona studiata este strans legata de localitatea propriu-zisa. Principala cale de acces este asigurat Aleea Independentei, prin parcelele identificate prin nr.cad. 55341 si 57090, Orasul Panciu, care asigura legatura directa cu ansamblurile rezidentiale recent construite.

Ocuparea terenurilor - Parcela studiata, are o suprafata de 1232 mp, este in intravilanul orasului Panciu, este liber de constructii si are categoria de folosinta de arabil. Destinatia terenului este de zona de locuinte colective cu regim de inaltime de P+2E.

Reglementari propuse:   P.O.T. existent : 00,00%  ;   P.O.T. propus: 50%

                                        C.U.T. existent : 0,00;          C.U.T.  propus: 2,00

Retrageri propuse:

- retragere fata de aliniamentul identificat prin cad. 57090                         :  min. 4,00 m

- retragere fata de aliniamentul stradal din Nord-Vest                                :  min. 4,00 m

- retragere fata de limita de proprietate laterala Nord-Est                           :  conf. codul civil

- retragere fata de limita de proprietate laterala Sud-Est                                :  conf. codul civil

 

Regim de inaltime maxim propusa- P + 2E + M

Stationarea autovehiculelor:  -se va organiza în interiorul parcelei.

Necesarul de parcaje:  - Se va asigura min. 1 loc de parcare/apartament.

Spatii  libere si spatii plantate:

Minim 10% din suprafata loturilor cu functiunea de locuire vor fi organizate ca spaţii verzi.

Împrejmuiri: - se vor realiza doar pe terenul aflat in proprietate fara a afecta proprietatile vecine, se admite amplasarea inclusiv pe limita de proprietate.

Imprejmuirile orientate spre spaţiul public vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă de 80 cm şi o parte transparentă, realizată din grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcţii şi pătrunderea vegetaţiei. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,5 m.

Imprejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,5 m înălţime şi vor fi de tip transparent sau opac. Porţile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide spre interiorul parcelei.

 

 

 

Echiparea edilitara si tehnico - sanitara   

Toate utilitatile se vor asigura in sistem centralizat prin racordarea cladirilor la retelele de alimentare cu apa potabila, canalizare, alimentare cu energie electrica cat si la cele de alimentare cu gaze naturale, zona fiind extrem de favorizata din acest punct de vedere.

Alimentarea cu energie electrică - Se propune racordarea la reteaua de energie electrica, existente in proximitatea terenului, conform avizului de principiu       

Alimentarea cu apă potabilă - Se propune racordarea la reteaua de alimentare cu apa potabila, existente in proximitatea terenului.

Reţele de canalizare  - Apele uzate menajere vor fi evacuate spre reteaua de canalizare menajera existenta in proximitatea terenului. 

Alimentare cu gaze naturale  -  În zona studiată există reţea de gaze naturale, prin care se va asigura apa calda menajera şi încălzirea locuinţelor.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:  Planul stabileste obiectivele, actiunile si masurile, pe baza analizei multicriteriale a situatiei existente si propuse pe segmentul de teren studiat.           

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Solutia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a constructiei ce va fi realizata precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special: (1) durabilitatea construcțiilor;

              (2) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după       

                   demolare;

              (3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

 

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: Fiind retrasa de la traficul intens si cu o panoramica asupra restul orasului absolut deosebita, portiunea de teren care face obiectul studiului este deosebit de frumoasa si curata. Zona nu prezinta fenomene de riscuri naturale, de asemenea ea este ferita pana in prezent  de factori poluanti si nu au fost inregistrate alunecari de teren sau inundatii. Pe terenul studiat nu s-au inregistrat valori de patrimoniu natural sau construit care sa necesite masuri speciale de protectie.

 

e) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerintelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deseurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

 

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor:  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – Nu se identifica manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei si caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 13432 / 01.11.2021;

 

 

 

 

  1. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Suprafata totala a terenului studiat este de 1232.00 mp, este liber de constructii si are categoria de folosinta de arabil. Destinatia terenului este de zona de locuinte colective cu regim de inaltime de P+2E.

 

  1. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 373 / 22.09.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea; Avizul de Oportunitate  Nr. 22386 / 16.09.2021 emis de Primaria orasului Panciu cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism.
  • De a respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 2098 / 15.02.2022.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 810 / 21.01.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism nr. 373 / 22.09.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea; Avizul de Oportunitate  Nr. 22386 / 16.09.2021 emis de Primaria orasului Panciu si a celorlalte avize mentionate in cadrul C.U.: adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 13432 / 01.11.2021;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta –

 

 

 

disfunctionalitati; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

 Informarea si participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Monitorul  de Vrancea ” in editiile din  zilele :  22.01.2022  si  24.01.2022  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat la sediul Agentiei pentru Protectia Mediului din luna martie 2022

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.