Back

Decizia initiala privind planul : ,,Modificare P.U.Z. în vederea supraetajării locuinţelor colective P + 2E aprobate la P + 3E parţial” propus a fi amplasat în municipiul Focşani, str. Rarău, T. 190, P. 10352 judeţul Vrancea - titular - APOSTOL DUMITRU şi APOSTOL MIHAELA MARICELA

DECIZIA INIŢIALĂ

2733 / 11.03.2022

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  APOSTOL DUMITRU şi APOSTOL MIHAELA MARICELA cu domiciliul in comuna Suraia, judeţul Vrancea, privind planul : ,,Modificare P.U.Z. în vederea supraetajării locuinţelor colective P + 2E aprobate la P + 3E parţial” propus a fi amplasat în municipiul Focşani, str. Rarău, T. 190, P. 10352 judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 1571/08.02.2022, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  10.03.2022 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

Planul ,,Modificare P.U.Z. în vederea supraetajării locuinţelor colective P + 2E aprobate la P + 3E parţial” nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

      Conform Certificatului de Urbanism nr. 897 / 05.07.2021 emis de Primaria municipiului Focsani terenul care face obiectul P.U.Z.-ului, in suprafata de 395,0 mp, cu nr. cadastral : 60012, situat pe str. Rarau, este situat in intravilanul municipiului Focsani, proprietate privata si apartine sotilor  APOSTOL DUMITRU şi APOSTOL MIHAELA MARICELA, aprobat prin HCL 114 / 28.02.2019 in subzona locuinte colective si face parte din categoria de folosință – curti constructii; suprafața totală a terenului studiat fiind de 395,00 mp.

 

       

       Obiectivul PUZ il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta zona studiata din municipiul Focsani, amplasamentul aflandu-se in subzona de locuinte colective existente; elaborarea planului de modificare al PUZ initial, in vedera supraetajarii locuintelor colective P+2E aprobate la P+3E partial , tinnandu-se cont de Legea nr. 50/1991 privind "Autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor", act fundamental in reglementarea si continutul documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului, precum si de Ordinul nr. l76/N/16 august 2000 privind "Ghidul privind Metodologia de elaborare si continutul-cadru al Planului Urbanistic Zonal" .

Vecinatati :  Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, T.190, P. 10352, intravilanul mun. Focsani, prezinta urmatoarele vecinatati:

 - Nord – Strada Rarau;                  -  Sud   - Strada Rarau;

-  Est     - Teren Primarie;               -  Vest  - Teren Primarie.

 

 Principalele elemente ale temei program sunt :

           - modificare PUZ in vederea supraetajarii locuintelor colective P+2E aprobate la P+3E partial;

            - reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

            - realizarea de platforme de incinta pentru parcari;

            - asigurarea necesarului de spatii verzi;

            - asigurarea utilitatilor necesare  zonei.

 

Accesul pe teren se va realiza din strada Rarau.

Parcarea autovehiculelor se va face in incinta prin intermediul unei platforme, unde au fost prevazute un numar de 8 locuri de parcare .

 

BILANT TERITORIAL PROPUS

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

          mp.

%

mp

%

Locuinte colective

0,00

0,00

158,00

40,00

Spatii verzi

0,00

0,00

79,00

20,00

Circulatie pietonala  si parcari

0,00

0,00

158,00

40,00

TOTAL

      395,00        100,00

   395,00      100,00

 

 

Regimul de inaltime - aprobat prin HCL nr. 114/28.02.2019  PUZ “Construire locuinte colective P+2E” – P+2E , Hmax cornisa = 9.00 m. Prin noua documenatie de urbanism se propune : regim de inaltime maxim P+2E+3R,  Hmax cornisa = 12.00 m.

Indicatorii urbanistici propusi sunt adaptati zonelor cu functiuni mixte (institutii si servicii de interes general):

P.O.T. propus = 40%; C.U.T. propus = 1,44.

P.O.T. rezultat = 39,00%; C.U.T. rezultat = 1,43.

Aliniamentul existent al constructiei este 4,00 m fata de strada Rarau si respectarea retragerilor laterale si posterioare, conform OMS 119/2014 si Codului Civil.

 

 

 

 

 

Pentru realizarea împrejmuirilor se vor urmări câteva reguli:

- în cazul clădirilor retrase faţă de aliniament se recomandă garduri cu   partea inferioară plină de 0,3 m, iar cea superioară de 1,70 m, dublate spre interior cu gard viu (sau numai gard viu);

- se pot adopta, acolo unde este cazul soluţii de împrejmuire prin folosirea elementelor de mobilier urban (jardiniere, banchete, panouri publicitare etc.);

- pentru unităţile care desfăşoară activităţi sau servicii publice se recomandă garduri cu baza plină până la o înălţime de 0,40 m spre circulaţia publică sau garduri opace faţă de limitele laterale şi posterioare, cu înălţimea de 1,50 m.

- imprejmuirea va fi amplasata pe limita de proprietate a parcelei.

Spatiile verzi vizibile din drumul public pot fi plantate cu gazon, plante ornamentale si cel putin un arbore la 100 mp.

 

Echiparea edilitara si tehnico - sanitara   

Alimentarea cu apa potabila a obiectivului se va realiza prin bransament la reteaua municipiului Focsani, din strada Rarau.

Apele uzate menajere vor fi dirijate catre reteaua de canalizare a municipiului Focsani. La intersectii si schimbari de directie pe reteaua de canalizare vor fi prevazute camine de vizitare/decantare.

Apele pluviale de pe acoperisurile cladirilor vor fi preluate prin jgheaburi si olane si infiltrate direct in sol- spatiu verde.

 Alimentarea cu energie electrica - Zona care face obiectul ansamblului propus, dispune de retele electrice de  medie si joasa tensiune, din care ar putea fi alimentata zona studiata. Proiectul de specialitate va fi intocmit de catre Electrica, in concordanta cu normativul pentru proiectarea retelelor de distributie publica  aflat in vigoare.

Gospodarirea deseurilor generate pe amplasament  - Pentru investitia propusa, deseurile specifice se incadreaza in urmatoarele tipuri: deseuri rezultate din constructii – cod 17 si sunt specifice fazei de constructie (Cod 17.01.01 – beton; Cod 17.02.01 – lemn; Cod 17.02.02 – sticla; Cod 17 02 03 – materiale plastice; Cod 17.05.08 – resturi de balast; Cod 17 05 04 – pamant si pietre, altele decat cele specificate la 17 05 03; deseuri asimilabile cu cele comunale – cod 20 care sunt specifice perioadei de exploatare a investitiei). Aceste deseuri se vor colecta selectiv in incinta de santier de unde vor fi preluate si transportate de un operator autorizat; eliminarea deseurilor se va realiza pe baza de contract care va fi insotit de o programare, responsabil cu aceasta operatie fiind constructorul, organizator de santier. Deseurile (in faza de exploatare) vor fi colectate selectiv, individual, in containere tip EUROPUBELE si se vor evacua, prin intermediul unui agent economic specializatsi autorizat, pe baza de contract de prestari de servicii.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:  Planul stabileste obiectivele, actiunile si masurile, pe baza analizei multicriteriale a situatiei existente si propuse pe segmentul de teren studiat.           

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Solutia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a constructiei ce va fi realizata precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special: (1) durabilitatea construcțiilor;

              (2) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după       

                   demolare;

              (3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

 

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: Dupa analiza situatiei existente reies urmatoarele disfunctionalitati: - terenul studiat este nevalorificat din punct de vedere functional si estetic.

 

 

e) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerintelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deseurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

 

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor:  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – Nu se identifica manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei si caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 2098 / 15.02.2022;
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Suprafata totala a terenului studiat este de 395.00 mp, din care se propun constructii (locuinte colective)-158,00 mp;  spatii verzi– 79,00 mp; circulatie pietonala si parcari – 158,00 mp.
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 897 / 05.07.2021 emis de Primaria municipiului Focsani; Avizul de Oportunitate  Nr. 17 / 22.11.2021 emis de Primaria municipiului Focsani cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism.
  • De a respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 2098 / 15.02.2022.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 1571/08.02.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism  nr. 897 / 05.07.2021 emis de Primaria municipiului Focsani; Avizul de Oportunitate  Nr. 17 / 22.11.2021 emis de Primaria municipiului Focsani si a celorlalte avize mentionate in cadrul C.U.: adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 2098 / 15.02.2022;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta – disfunctionalitati; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

 Informarea si participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Monitorul  de Vrancea ” in editiile din  zilele :  04-06.02.2022  si  07.02.2022  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat la sediul Agentiei pentru Protectia Mediului din luna martie 2022

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.