Back

Decizia initiala privind planul : ,, P.U.D. – Construire sediu firmă D + P + 1E, foişor şi împrejmuire ” - titular - ZAMFIROIU CATALIN reprezentant al S.C. IMOBILIAR CONSULTING S.R.L.

DECIZIA INIŢIALĂ

2732  / 14.03.2022

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  ZAMFIROIU CĂTĂLIN reprezentant al SC IMOBILIAR CONSULTING SRL cu sediul in mun. Focsani, str. Aleea Stadionului, nr 10, bl. P4, ap. 50, judeţul Vrancea, privind planul : ,, P.U.D. – Construire sediu firmă D + P + 1E, foişor şi împrejmuire ”, propus a fi amplasat în municipiul Focşani, str. Oituz, nr. 56 – 58; T. 92, P. 5275, judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 1573 / 08.02.2022, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  10.03.2022 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

„P.U.D. – Construire sediu firmă D + P + 1E, foişor şi împrejmuire” nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Obiectivele planului :

- se propune construirea unui sediu de firma cu regim D+P+1E , un foisor cu regim de inaltime parter si imprejmuire .

- Suprafata terenului - 607 mp

- S construita sediu firma D+P+1E - 150 mp

- S construita desfasurata sediu firma D+P+1E - 450 mp

- S construita foisor - 9 mp

- S construita totala sediu firma + foisor - 159 mp

- S construita desfasurata sediu firma + foisor - 459 mp

- POT rezultat = 26 %

- CUT rezultat =  0.76

 

 

- Procentul minim de spatii verzi va fi de 20 % din suprafata parcelei. Categoriile de spatii verzi ce pot fi amenajate sunt urmatoarele: peluze inierbate, arbori, arbusti, plantatii joase, gard viu, luciu de apa, pavaje ecologice, terase inierbate, fatade verzi, acoperisuri verzi.

BILANT  TERITORIAL PROPUS

 

FUNCTIUNI

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

SUPRAFATA

TEREN

607

100

607

100

SUPRAFATA

C-TII

0

0%

212.50

35%

SUPRAFATA  PLATFORME

 

PLATFORME

0

0%

112,40

45%

SUPRAFATA VERDE

SPATIU

0

0%

282,10

20%

TOTAL

607

100%

607

100%

 

 

 

Regimul de inaltime - Indicatorii urbanistici propusi sunt adaptati zonei respective (subzona pentru locuinte individuale si functiuni complementare, categoria de folosinta « curti – constructii »): P.O.T. max. 35%; C.U.T. max. 1,05.

 

Echiparea edilitara existenta : Utilitatile existente in zona sunt cele de: energie electrica, apa si canalizare, gaze naturale, energie termica, retea de telefonie, retea de televiziune si date. Actualmente terenul nu este bransat/racordat la toate utilitatile publice.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • pe suprafata care a generat planul urbanistic se propune un proiect care se regaseste in Anexa nr. 2 a Legii nr. 292/2018 privind evaluarea anumitor proiecte publice si private asupra mediului.
  • suprafata studiata prin PUD este de 607 mp;
  • in zona studiata prin plan nu au fost identificateriscuri pentru sanatatea  umana;
  • zona studiata in cadrul planului mentionat nu face parte dintr-o arie protejata declarata conform legislatiei in vigoare ;
  • din analiza planului conform criteriilor pentru determinarea efectelor semnificative potentiale prevazute in Anexa 1a HG 1076/2004 s-a constatat ca planul nu ridica probleme din punct de vedere al protectiei mediului  si nu prezintaefecte probabile asupra zonei din vecinatatea amplasamentului studiat.

 

 Informarea si participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informatie prin :  - publicarea in cotidianul „ Monitorul  de Vrancea ” in editiile din  zilele :  04.02.2022 si  07.02.2022  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .

  • pana la data luarii deciziei nu au fost inregistratea opinii/observatii din partea publicului.
  • in conformitate cu  prevederile art. 12, alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de incadrare pe care le trimite in scris la A.P.M. Vrancea in termen de 10 zile de la data publicarii anuntului. 

 

 

 

  • in cazul in care  in termen de 10 zile calendaristice  de la data publicarii in mass – media a anuntului privind decizia etapei de incadrare nu se primesc din partea publicului  observatii la prezenta decizie, APM Vrancea va emite decizia finala.
  • anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat pe site-ul Agentiei pentru Protectia Mediului din luna martie 2022;

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

           Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

         Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. g) – din Legea nr. 292/2018, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim. Solutionarea cererii se face potrivit dispozitiilor Legii nr 554/2004, cu modificarile ulterioare.

           Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

         Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.