Back

Decizia privind etapa de incadrare pentru proiectul PLAN URBANISTIC ZONAL - ,, Construire blocuri de locuinţe S + P + 2E + M ” – municipiul Adjud - titular - S.C. ROMAN IMPEX S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

NR. 8936 din 07.10.2016

 

 

      PLAN URBANISTIC ZONAL - ,, Construire blocuri de locuinţe S + P + 2E + M  ” – municipiul Adjud, judeţul Vrancea.

         Ca urmare a cererii adresate de S.C.  ROMAN  IMPEX  PREST  S.R.L. reprezentată de dl. administrator Ioan MUNTIANU, cu sediul în municipiul Bacău, str. Nicolae Lascăr Bogdan, nr. 25, judeţul Bacău;  înregistrată la sediul A.P.M. Vrancea cu nr. 7683 din 11.08.2016, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 28.07.2016, etapa de încadrare urmatoarele:

 

   PLANUL URBANISTIC ZONAL ,,Construire blocuri de locuinţe S + P + 2E + M ’’ propus a fi amplasat  în intravilanul municipiului Adjud. Str. Republicii, nr. 107;  T. 12, P. 611, judeţul Vrancea, titular : S.C.  ROMAN  IMPEX  PREST  S.R.L  – nu necesită evaluare de mediu.

 

             Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004, art. 5. alin (3) lit. c.

 

  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

               Suprafaţa totală a terenului studiat este de 5320 m.p., situat în intravilanul municipiului Adjud, în zonă pentru unităţi agrozootehnice – servicii utilaje agricole şi face parte din categoria de folosinţă curţi-construcţii.

     Terenul studiat are o aşezare favorabilă pentru dezvoltarea unei zone pentru spaţii de locuit, fiind situat într-o zonă fără surse de poluare, cu posibilităţi facile de acces. Terenul este proprietatea S.C. ROMAN IMPEX PREST S.R.L. conform Actelor de dezmembrare autentificate sub nr. 1925 din data de 02.08.2016 şi respectiv nr. 2207 din data de 25.08.2015. În prezent terenul are folosinţa curţi-construcţii şi este situat în intravilanul municipiului Adjud.

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: În vecinătatea terenului există reţele de alimentare cu apă, canalizare, energie electrică, termică, reţele de gaze şi telefonie;  asigurarea spatiilor verzi – conform prevederilor HG nr. 525/1996 pt. aprobarea Regulamentului general de Urbanism, cu modificarile ulterioare, anexa nr. 6, pct-ul 6.8.
  2. probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
  3. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul.

 

  1. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

  (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
  2. Informarea si participarea publicului :

              Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 05.08.2016 si din data de 08.08.2016. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

            În conformitate cu prevederile art. 12, alin. (2) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

            În cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

 

 

      Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

 

 

    Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.