Back

Decizie peivind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – „ Atragere teren în intravilan pentru locuinţe şi funcţiuni complementare (pensiune agroturistică, birouri, spaţii producţie, etc.) ” – extravilanul comunei Cîrligele, T. 32, P. 1435 ; judeţul Vrancea - titular - AVRMESCU STERE SI FLORICA, IOANCEA VALENTIN SI RODICA, BALCU FIRITA SI BALCU MANOLE

NR. 10547 / 09.11.2017

 

 

 

DECIZIE PRIVIND  ETAPA  DE  ÎNCADRARE

 

 

PLAN URBANISTIC ZONAL

 –  „ Atragere teren în intravilan pentru locuinţe şi funcţiuni complementare                      (pensiune agroturistică, birouri, spaţii producţie, etc.) ”  – 

extravilanul comunei Cîrligele, T. 32, P. 1435 ; judeţul Vrancea

 

Ca urmare a cererii adresate de: AVRAMESCU STERE şi FLORICA, IOANCEA VALENTIN şi RODICA; BALCU FIRIŢĂ şi BALCU MANOLE ,  cu domiciliul in municipiul Adjud, str. Nicolae Balcescu, nr. 17;  înregistrată la sediul A.P.M. Vrancea cu nr. 9635 / 10.10.2017, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 09.11.2017, etapa de încadrare următoarele:

 

    PLANUL URBANISTIC ZONAL Atragere teren în intravilan pentru locuinţe şi funcţiuni complementare  (pensiune agroturistică, birouri, spaţii producţie, etc.)  

       Titulari:  AVRAMESCU STERE şi FLORICA, IOANCEA VALENTIN şi RODICA; BALCU FIRIŢĂ şi BALCU MANOLE  nu necesită evaluare de mediu.

 

             Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

     planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004, art. 5. , alin (3);  lit. c).

 

  1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :
  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

              Planul Urbanistic Zonal va reglementa schimbarea functiunii zonei, regimul de construire, accese, inaltimea  maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului ( CUT), procentul de ocupare al terenului ( POT),  retragerea cladirilor fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei .  

   

                      Principalele elemente ale temei program sunt:

Tema de studiu, stabilita de comun acord cu beneficiarul prevede analizarea posibilitatilor de echipare a zonei cu urmatoarele dotari si obiective:

• Amplasarea unei cladiri cu functiune de locuinte si functiuni complementare (pensiune agroturistică,  si spatii specifice servicii si mică productie nepoluantă);

• Amplasarea unei cladiri cu functiunea de pavilion administrativ;

• Echiparea terenului cu utilitatile necesare pentru o buna functionare;

• Realizarea cailor de acces carosabile si pietonale, a platformelor  pentru parcari si a platformelor

functionale;

• Realizarea de spatii verzi plantate;

• Imprejmuire perimetrala

Terenul studiat, este situat in partea sud-est a satului Cârligele, în teritoriul administrativ al comunei

Cârligele, in extravilan. T32, P. 1435. Terenul are ca vecinatati: la nord pârâu; la vest, drum acces; la sud drum de exploatare ; la est proprietate private.

Terenul studiat are o asezare favorabila, pentru dezvoltarea propusă, cu acces din drumul de exploatare care este racordat la DC 147, ce face legătura între satul Golesti si satul Cârligele, apartinind proprietarilor : Avrămescu Stere si Florica, S=2.499,0 mp; Ioancea Valentin si Rodica , S=2.500,0 mp; Balcu Firi_a si Balcu Manole, S=1.699,0 mp; Comună a numitilor Avrămescu Stere si Florica si Ioancea Valentin si Rodica, terenuri cu S= 3.300,0 mp, 1.000,0 mp si 1.100,0 mp, conform contract de vânzare cumpărere nr.861/25.03.2010, cu CF 50128, contract de vânzare cumpărere nr.1297/08.04.2009, cu CF 52756 si respectiv, contract de vânzare cumpărere nr.1298/08.04.2009, cu CF 52757.

 

In prezent accesul in zona se poate realizeaza din drumuril de exploatare situat in patrea de sud a

amplasamentului si care este racordat la drumul comunal DC 147 Golesti –Cârligele.

Zona studiata nu este echipata edilitar.

BILANT TERITORIAL

 

 

Nr

 

ZONE SI SUBZONE FUNCTIONALE

          EXISTENT

 

          PROPUS

  

       mp

   %

        mp

   %

1.

 LC-c1: subzona aferenta amplasarii unor constructii pentru locuinte si funcţiuni complementare

 Max.admisibil

 

 

    0,00

 

 

 

   0,00%                 

 

 

Maxim

3890,00

   

 

 

32,15%

2.

LC-cr - subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale;

- max. admisibil-

 

     0,00

 

   0,00%

 

 Maxim

1565,00

 

12,94%

3.

LC-zv - subzona spatii verzi plantate - minim admisibil

    ------

  -----

   Minim

 1876,00

 

15.51%

4.

LC-I subzona terenuri libere – locuinte – anexe gospodaresti.

 

     0,00

 

   0,00%

     

Maxim

4374,00

 

 35,93%

5.

L-ed subzona echipare edilitara

 

     0,00

 

   0,00%

 

Maxim

420,00

 

 

3.47%

 

6.

 

TOTAL suprafata analizata AD

 

12098,00

 

100,00%

 

12098,00

 

100,00%

 

INDICATORI URBANISTICI MAXIM ADMISIBILI

POT – procent de ocupare a terenului : maxim 32,15 %;

CUT – coeficient de utilizare a terenului: maxim 0,46.

 

AMPLASAREA COMPONENTELOR FUNCTIONALE ALE COMPLEXULUI

  • LS-c1 subzona aferenta amplasarii unor constructii cu funcţiuni complementare –

    Aceasta subzona ocupa o suprafata maxima de 3890 mp.

 

Construcţii propuse:

- cladire complex agroturistic - cu infrastructura si suprastructura din beton armat , in cadre si inchideri perimetrale din zidarie. Cladirea are regim de inaltime P + M cu acoperis cu sarpanta si invelitoare din olane de tabla profilata; inaltimea va fi de 3,00 m. Suprafata construita la teren, inclusiv terase acoperite va fi de 750,0mp, iar suprafata construit desfasurata de 1050,0 mp;

- 3 cladiri pentru locuinte - cu infrastructura si suprastructura din beton armat , in cadre si inchideri perimetrale din zidarie. Cladirile au  regim de inaltime P + M cu acoperis cu sarpanta si invelitoare din olane de tabla profilata; inaltimea va fi de 3,00 m. Suprafata construita la teren, inclusiv terase acoperite va fi de maxim 280, 0 mpX3 = 840 mp, iar suprafata construit desfasurata de 1140,0 mp;

- hala si pavilion administrativ mica productie  cu infrastructura di beton armat si suprastructura metalica , cu inchideri perimetrale si acoperis cu panoiri metalice termoizolatoare. Cladirea are regim de inaltime P + M la pavilionul administrativ , cu acoperis si sarpanta in 2 ape; inaltimea va fi de 3,00 m la pavilionul administrativ si 6,00 m  la hala de productie. Suprafata construita la teren

Va fi de 2300,00 mp, iar suprafata construit desfasurata de 2400, 0 mp.

 

  • LS-cr subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale, cu o suprafaţă de 1565,0 mp;

Circulaţiile pietonale vor fi realizate borduri şi pavaje din beton presat, iar căile de acces rutier şi platformele pentru parcări vor avea borduri prefabricate din beton presat şi strat de uzură din beton asfaltic. Toate căile rutiere şi platformele pentru parcări se vor realiza cu pante corespunzătore pentru prelurea apelor pluviale prin cămine colectoare şi dirijate către bazine decantoare legate mai departe la un emisar de drenare.

  • LS-zv - subzona spatii verzi plantate, cu o suprafaţă de 1876,0 mp;

Pe aceasta subzona se vor realiza, gazonari si plantari cu specii perene cu talie mica, arbori cu talie mare si garduri vii.

  • LC-I – subzona terenuri libere – anexe gospodaresti                                                                     Aceasta subzona ocupa o suprafata de 4373,0 mp si este compusa din curti, gradini si anexe gospodaresti.
  • LS-edsubzona echipare edilitara, cu o suprafaţă de 420,0 mp.

Construcţiile propuse pe această subzonă sunt:

  • Bazin vidanjabil etans  cu capacitatea de 30 mc pentru zona de mica productie ;
  • Bazin vidanjabil etans  cu capacitatea de 40 mc pentru subzona de locuit si agroturism
  • Gospodarie de apa cu put foratsi rezervor de incendiu  de 80mc;
  • Racorduri electrice de la reteaua electrica din zona, cu acordul prealabil al Electrica SA.

 

REGIM DE ALINIERE   

           Aliniament obligatoriu impus generat de drumul de exploatare modernizat 9,0m.

  • Retragere faţă de strada de lina laterala - minim 1,5 m pentru constructii cu regim de inaltime P  si 3,0m pentru P + E ;
  • Retragerea fata de limite laterale este de minim 0.80 m pentru drumuri, platforme si parcari;
  • Alte servituti care guverneaza parcelele: nu este cazul.

 

REGIM DE ÎNĂLTIME   -  Cladirile si complexul agroturistic vor avea regim de inaltime P + M (3,00 m)  iar hala si pavilion administrativ mica productie:  6,00 m.

ECHIPARE TEHNICO- EDILITARA                    

Echipare tehnico – sanitara

             Instalatii de alimentare cu apa: Debitele de alimentare cu apa, pentru necesitati igienico – sanitare, vor fi asigurate din foraje individuale, pentru fiecare obiectiv, in parte, tubate cu coloane definitive PVC R10, De 160 mm, H = 40 ml, echipate cu electropompe submersibile, astfel:

- Q = 2,5 l/s; H = 40 mca, pentru forajele ce deservesc zonele de mica productie si pensiunea

agroturistica;

- Q = 0,6 l/s; H = 40 mca, pentru forajele ce deservesc zonele de locuinte individuale.

 

Instalatii de canalizare:

 

Colectarea debitelor de ape uzate, se va realiza, prin intermediul unei retele de canalizare,

exterioare, din PVC , in montaj ingropat, in lungime, totala, de 126 ml, in bazine vidanjabile etanse, din beton armat, turnat monolit, astfel:

- pentru zona de microproductie si pensiunea agroturistica, cu volume de 60 mc

- pentru zonele de locuinte, cu volume de 20 mc;

Vidanjul colectat, in bazinele vidanjabile, va fi transportat, pe baza de contract de prestari de servicii,

la statia de epurare, in vederea tratarii avansate.

Debitele de ape meteorice, colectate de pe suprafetele impermeabile, de pe proprietati, vor fi

vehiculate, prin lucrari de sistematizare verticala, la rigolele stradale.

Debitele de ape meteorice, colectate de pe suprafetele impermeabile, de pe suprafetele

impermeabile (parcari) ale zonelor de microproductie si pensiune agroturistica, vor fi trecute, prin

separatoare de produse petroliere, cu debitul de 2,5 l/s, innainte de a fi evacuate la rigola stradala.

Debitul de apa calda menajera va fi asigurat prin intermediul a cite unui boiler, cu agent intermediar,

preparat in cadrul cazanului pentru incalzire, cu acumulare, cu volumul de 100 litri, similar ca tip cu tipul cazanului, amplasat in cadrul centralei termice.

 

Alimentarea cu energie electrica: Racordurile electrice se vor realiza de la re_eaua electrică de joasă tensiune, existenta pe DC 140, prin intermediul unei firide de bransament, in conformitate cu solutia data de Electrica SA.

Alimentarea cu energie electrică se va realizala tensiunea de Un = 0,4kV, pentru o putere instalată

Pinst =100.kVA, si o putere maxim simultan absorbită Pabs = 63 KVA.

 

  1. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :   - prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): nu este cazul. Planul propune masuri in vederea respectarii standardelor de calitate a vietii.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

       (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

   (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
  2. Informarea si participarea publicului :

      Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Ziarul de Vrancea ” din data de 01.08.2017 si din data de 04.08.2017. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

     În conformitate cu prevederile art. 12, alin. (2) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

     În cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

        Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 9635/10.10.2017, certificat de urbanism nr. 22/21.02.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea,  aviz de oportunitate nr. 13/19.06.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea , memoriu de prezentare, regulament local de urbanism , planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta disfunctionalitati, reglementari urbanistice, posibilitati de mobilare urbana, retele tehnico –edilitare, electrice, echipare tehnico-edilitara propusa,  adresa nr. 4773531/30.10.2017 emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al judetului Vrancea,  Avizul SGA Vrancea Nr. 41/18.10.2017

 

 

      Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

    Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.