Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, Atragere in intravilan a terenului in suprafata de 9600 mp pentru locuinte ’’ propus a fi amplasat in mun. Focsani, T 88, P 449, jud. Vrancea - titular CARA ADRIAN si BABALIC IONEL

Nr.     / 04.08.2016

                               

 

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,, Atragere in intravilan a terenului in suprafata de 9600 mp pentru locuinte ’’ propus a fi amplasat  in mun. Focsani, T 88, P 449, jud. Vrancea

 

         Ca urmare a cererii adresate de CARA ADRIAN si BABALIC IONEL din mun. Focsani, str. Aleea Echitatii, nr. 29, bl. I18, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 4635 din 10.05.2016 in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 04.08.2016, etapa de încadrare ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,, Atragere in intravilan a terenului in suprafata de 9600 mp pentru locuinte’’ propus a fi amplasat  in mun. Focsani, Zona Militari, T 88, P 449, jud. Vrancea nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

-          planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a)      gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

            Planul Urbanistic Zonal creează un cadru pentru schimbarea categoriei de folosinţa a    

            terenului din agricol in teren ce poate fi ocupat de construcţii.

PUZ-ul va cuprinde :

   Conform proiectului se solicita atragerea in intravilan in vederea construirii de locuinte si dotari complementare.

            Cartierul va include:

-          locuinte cu regim  de inaltime P – P+1E

-          amenajari de parcaje, alei carosabile si pietonale, drumuri

-          amenajare spatii verzi, parc.

             Suprafata terenului este de 9.600,00 mp, avand urmatoarele dimensiuni:

Ø  lungimea de 198,98 m pe latura Nordica;

  • lungimea de 183,11 m pe latura sudica;
  • latimea de 50,57 m pe latura estica;
  • latimea de 52,21 m pe latura vestica.

 

Zona de amplasament este în extravilanul municipiului Focsani cu acces din str. Militari pe latura estica si drum exploatare pe latura estica. Terenul face parte din categoria arabil si are destinatia pentru agricultura.

Terenul este situat in extravilanul municipiului Focsani, T 88, P449 si este in proprietatea beneficiarilor conform urmatoarelor documente:

  • Cara Adrian si Cara Alina - Mihaela – act de alipire nr. 628/10.08.2015, nr. cadastral 60337 pentru suprafata de 4.400,00 mp
  • Babalic Ionel si Mistoiu Cornelia – contract de vanzare – cumpara nr. 1897/29.09.2003, nr. cadastral  692N pentru suprafata de 2.934,00 mp si act de dezmembrare si contract de vanzare cumparare nr. 1898/29.09.2003, nr cadastral 6925N pentru suprafata de                    2.266,00 mp.

Terenul in suprafata de 9.600 mp arabil, este situat in extravilanul municipiului Focsani.

  Conform ridicării topografice, precum si planşei de încadrare in zona vecini sunt:

  • la nord – Teren proprietatea d-nului Chivu Nicolae
  • la sud – Teren proprietatea d-nului Stanciulescu Ion
  • la est – Str. Militari
  • la vest – Drum exploatare

  Terenul nu figureaza in zona cu interdictie de construire.

Amplasamentul terenului este proprietatea subnumitilor Cara Adrian, Cara Alina – Mihaela, Babalic Ionel si Mistoiu Cornelia si se află in extravilanul municipiului Focsani, zona Militari, T88, P449.

Terenul este inclinat de la vest la est. Cotele terenului sunt cu cca 1,08 m mai coborate spre drumul de acces in proprietate. Terenul are destinatia de arabil.

In momentul de fata accesul carosabil este realizat din drumul principal de pe latura estica (str. Militari).

           Pentru realizarea acceselor in proprietatile beneficiarilor se propune realizarea unui drum cu latimea de 8,00 m.

           Strazile propuse vor avea urmatoarele dimensiuni:

           - trotuar 0,50 ml

           - zona verde 0,50 ml

 

b)      gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

 Terenul face parte din categoria de folosinta „arabil” si se supune reglementarilor fiscale specifice zonei

c)      relevanta planului sau programului in/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

d)     probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.

e)      relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul

 

 

 

 

  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

a)      probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

b)      natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.

c)      natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.

d)     mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;

e)      Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

f)       efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Ziarul de Vrancea ” din data de 06.05.2016 si 09.05.2016. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care f ac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.